воскресенье, 26 февраля 2017 г.

Samsung Press Conference: MWC 2017 (live streaming)


Неприглядная роль Google в торможении разработки TIZEN OS становится всё более очевидной






Давно не секрет, что гнева американских IT-гигантов типа Google и Apple боятся не только правительства отдельных стран, но даже такие мощные образования как Евросоюз.
Уже не первый год ходят разговоры о том, что Google и Apple фактически монополизировали рынок мобильных ОС и любые попытки представить альтернативу, какой бы хорошей она ни была, пресекаются на корню.
Власти Евросоюза неоднократно пытались возбудить против Google антимонопольные дела, однако всякий раз позорно отступали, демонстрируя свою слабость.
Та же история повторилась с корпорацией Apple, которая с помощью правительства Ирландии "сэкономила" 13 миллиардов евро на выплате налогов.
Фактически имеет место вопиющее нарушение законодательства ЕС о правилах ведения бизнеса, где одного из игроков почти полностью освобождают от уплаты налогов, в то время как конкуренты должны платить, что называется, по полной программе. Интересно то, что многие СМИ буквально продались Apple, став членами их религиозной секты, и не публикуют никаких критическийх материалов о явных нарушениях.
Взять, к примеру, историю с возгораниями смартфонов. В то время как Samsung "полоскали" на каждом шагу за несколько десятков инцидентов с флагманами 2016 года Galaxy Note 7, подобные же случаи с Apple iPhone просто игнорируются. И это при том, что в отличие от Samsung некоторые владельцы гаджетов купертиновской компании попалитились своими жизнями.
Был зарегистрирован целый ряд случаев смертельного поражения током обладателей различных моделей iPhone в Китае и ряде других стран, однако Apple и либезящие перед ней СМИ быстро "гасили" возникающий резонанс, обвиняя самих жертв в "неправильной эксплуатации" гаджетов.
Главным аргументом, как правило, являлось то, что вледельны, мол, использовали "несертифицированные" зарядные устройства, за что и пострадали. Однако почему-то от инспользования тех же "несертифицированных устройств" не пострадал ни один владелец аппарата Samsung. А всё дело в том, что система защиты в смартфонах южнокорейского вендора рассчитана таким образом, что не позволяет создавать критическую угрозу для владельца девайса.
Да, как в случае с Note 7, мог задымиться аккумулятор (именно они стали причиной всех проблем Samsung), но при этом не происходит самого ужасного: мгновенного поражения владельца мощным электрическим разрядом, как это неоднократно случалось с iPhone. Но почему-то ни пресса, ни многочисленные госорганы, призванные следить за безопасностью потребителей, не спешили заносить Apple в чёрные списки, а тем более запрещать перевозку iPhone в самолётах или другом общественном транспорте. А вот в случае с Samsung Galaxy Note 7 санкции последовали незамедлительно, в первую очередь со стороны американцев. То есть налицо явное подыгрывание властей определённым "фаворитам".
Та же самая история повторяется и с внедрением альтернативных операционных систем. Особенно заметным стало давление Google на Samsung, когда южнокорейский конгломерат объявил о намерении продвигать собственную универсальную платформу. Из Маунтин-Вью (город в американском штате Калифорния, где расположена штаб-квартира Google) тут же последовал окрик и угрозы всевозможных санкций в том случае, если Samsung посмеет использовать в своей системе инструменты, обеспечивающие совместимость с Android-приложениями. В результате южнокорейцы были вынуждены практически заново переписывать коды для TIZEN, чтобы сделать эту ОС никак не пересекающейся с Android. И это при том, что в основе обеих ОС лежит общедоступный Linux.
Внесение больших изменений в TIZEN OS потребовало много времени и на несколько лет затормозило её развитие. Между тем, продавшиеся Apple и Google "журналисты" потешались над "неудачами" Samsung с его операционной системой. Они в упор не хотели замечать того факта, что уже с 2015 года почти вся техника Samsung была переведана на TIZEN, но всячески ёрничали по поводу того, что "конкурента из TIZEN на мобильном рынке не получилось".
В России в этом особо усердствует портал ixbt.com, редакция которого давно продалась Apple. Они даже устраивают "антисамсунговский" троллинг в комментариях, выдавая себя за посетителей форума.
Что ещё более удивительно, против TIZEN сильно "заточена" администрация потала Linux.org.ru, которая не допускает популяризации этой системы и всячески гасит развитие нормальной дискуссии на эту тему. В соответствующих разделах наблюдается вакханалия отрицания и абсолютного невежества, что лишний раз говорит об очень низком уровне большинства программистов, посещающих указанный ресурс.
На госуровне развитие TIZEN в России торомозят "Ростех" и Минкомсявязи во главе с министром Никифоровым. Их интерес весьма примитивен: на TIZEN невозможно "распилить столько бабок", сколько на "отечественной импортозамещающей" Sailfish OS финского происхождения.
На Западе против Samsung и TIZEN особенно рьяно выступает американский портал C-Net, который давно "лёг под Apple". Кроме того, вполне предсказуемо действуют в этом плане и многочисленные ресурсы, связанные с Google/Android.
Тем не менее, существует некоторое количество независимых изданий, пытающихся объективно разобраться в происходящем. Чтобы не быть голосоловными, приведём в качестве примера публикацию портала theinformation.com с эксклюзивным материалом от 2014 года, на которую сослались немецкие журналисты во время недавнего расследования деятельности Google по торпедированию TIZEN и других альтернативных ОС.
Авторам статьи в The Infotmation с помощью личных контактов в крупных корпорациях удалось выяснить, что в Google делали всё возможное, чтобы не позволить Samsung (крупнейшему поставщику на мировой рынок Android-смартфонов) запустить аппарты на собственной операционной системе. Из публикации становится ясно, что Google требовала от ключевых производителей Android-устройств подписания секретных соглашений, которые обязывали их устанасливать в качестве рабочих инструментов исключительно приложения от самой же Google. И это при том, что формально Google объявлял свой Android "открытой операционной системой, которую каждый производитель волен использовать по своему усмотрению".
Однако, как известно, бесплатный сыр бывает только в мышеловке. Именно там в одночасье оказались такие вендоры как Samsung Electronics, Huawei Technologies и HTC, опрометчиво подписавшиеся на кабальные условия. В результате все они были вынуждены надолго затормозить собственное развитие в области создания мобильного софта.
Пока партнёры-конкуренты были связаны такими договрными обязательствами, Google стремительно рекрутировала программных разработчиков в свой лагерь. К тому моменту, когда "партнёры" Google осознали во что были втянуты и попытались создать собственные экосистемы, оказалось, что приложения для них писать почти некому, ибо огромная девелоперская армия основательно подсела на Android как на дурманящий наркотик.
Все объяснения специалистов и экспертов отрасли, утвержающих, что та же ОС TIZEN гораздо более прдвинута и перспективна, не возымела на курящих Android-гашиш почти никакого эффекта. Они привыкли "пописывать" для монополиста свои программки (по большей части абсолютно никчёмные) и более не напрягаться. С такой публикой уже ничего не поделаешь.
Но означает ли это, что Samsung надо опустить руки и забросить продвижение TIZEN на мобилный рынок? Вовсе нет! Хотя бы потому, что полностью реализовывать инновации можно только на операционной платформе, которую контролируешь сам.
Условные "китайцы", которые сейчас так радостно "ложатся" под Android в надежде быстро "срубить бало", очень скоро окажутся в том же положении, что и их предшественники.
Часто на различных форумах можно встретить такой "убийственный" аргумент: "А зачем плодить кучу ОС, когда уже есть две проверенные и любмые народом Android и iOS?". В ответ всем этим людям можно ответить примерно также: "А зачем нам надо столько автопроизводителей, когда есть проверенные "Нивы" и "Жигули"?". Но представьте себе, в мире существует ещё полно любитлей автомобилей BMW, Toyota, Renault, Mercedes, Hyundai, Mazda, Ford и много чего ещё. И почему-то сей факт никого не возмущает. Равно как не возмущает и то, что у каждого автоконцерна имеются свои модели, свой набор опций и свои автосервисы.
Казалось бы, гораздо удобнее иметь одного-двух производителей, которые штампуют станадртные машинки с взаимозаменяемыми запчастями, которые стоят довольно дёшево вследствие их массовости. Нечто подобное мы уже имели в СССР, где выбор десятилетитями варьировался между четырьмя производителями ВАЗ-ГАЗ-АЗЛК-ЗАЗ (то бишь "Жигули"-"Волга"-"Москвич"-"Запорожец"). Сделало ли это советских людей ("вечных строителей коммунизма") счастливыми? Почему все они с восхищением и завистью взирали на проезжающие мимо "посольские" иномарки и всякий раз дивились их невероятному разнообразию? Почему все эти "строители коммунизма" при первой же возможности запрыгнули в подержанные "Тойоты", "Ниссаны" и "Опели", как только представилась такая возможность?
То же самое можно сказать и об операционных системах. В идеале каждому крупному производителю смарфонов следовало бы иметь свою - особенную и неповторимую. И лишь в таком случае каждый из них приобрёл бы свою индивидуальность и эксклюзивность. Но это восе не означает, что аппараты не смогут взаимодействовать между собой. Уже разработаны международные протоколы, позволяющие электронным устройствам с различными операционными платформами без проблем "общаться" друг с другом и не доставлять никаких неудобств своим владельцам.
Именно поэтому те, кто уже сейчас разрабатывает собственную платформу, получит преимущество в будущем.
Samsung, как ведущий производитель множества электронных устройств - от телевизоров до смартфонов и бытовой техники, применяет TIZEN как систему, "бесшовно" объединяющую продукты этой марки. Такой подход гарантирует оптимизацию софта под конкретное "железо", а следовательно, лучшее качество работы и повышенную безопасность. Никакой Android, разрабатываемый сторониим "партнёром", не сможет стать таким же универсальным для гаджетов Samsung, как собственная ОС.
Поэтому все недоброжелтели и ненавистники TIZEN должны зарубить себе на носу: Samsung никогда не откажется от своей программной платформы и обязательно доведёт до логического завершения "план 2020", который предусматривает, что уже через 3 года абсолютное большинство продуктов этой южнокорейской марки получит TIZEN. Напомним, что в настоящее время уже более 60 миллионов различных устройств Samsung работают на TIZEN OS. В этом году это число существенно увеличится.
На видео, которое сопровождает эту публикацию, анонсированы смарт-гаджеты на TIZEN, представленные в рамках выставки CES 2017 в Лас-Вегасе. Все они либо уже продаются, либо поступят в продажу в ближайшие месяцы.

Google’s Confidential Android Contracts Show Rising Requirements (2014)

Google for years has tweaked its search engine to promote other revenue-generating Google Web services in the search results, much to the dismay of some rival Web companies. Now, there is new evidence Google is following the same playbook with its Android mobile operating system, which has become a key vehicle to distribute its revenue-generating mobile apps on phones.
Confidential documents viewed by The Information show Google has been adding requirements for dozens of manufacturers like Samsung Electronics, Huawei Technologies and HTC that want to build devices powered by Android. Among the new requirements for many partners: increasing the number of Google apps that must be pre-installed on the device to as many as 20, placing more Google apps on the home screen or in a prominent icon folder and making Google Search more prominent. Older Android licensing contracts have been reported on before, but The Information viewed deals made this year in order to highlight how they differ from prior ones.
Google has always called its Android mobile operating system the “open” alternative to Apple, which controls every aspect of the iPhone and iPad. Despite that rhetoric, Android’s manufacturing and wireless-carrier partners say they have long been under the impression that Google would increasingly try to generate more revenue from Android devices by promoting its services more prominently. Many also understand that Google wants more consistency in the software experience between different devices and would resist certain customizations by device makers, though there have been frequent fights about that, particularly between Google and Samsung, which is the leading maker of Android devices.

Resignation of Android Partners

Hardware makers grumble about Google “tightening the screws” on Android, which powers more than a billion active devices, but most are resigned to the fact they don’t have much choice. Other operating systems like Samsung’s TIZEN OS, Mozilla’s Web-based Firefox OS, Microsoft’s Windows Phone and a version of Android maintained by Cyanogen still have relatively small distribution.
And while some sections of Android licensing contracts, such as the part about Google-app preload requirements, have swelled, one person involved in negotiations with Google at a major Android device maker said that overall, “It’s not much worse than it was before, but it’s not better either.” Google hasn’t dropped any requirements, but the agreements vary from partner to partner, and some are able to negotiate exceptions to certain rules.
The Google Android unit, led by Hiroshi Lockheimer, must walk a tightrope as it tries to extract more revenue from Android while helping hardware partners compete with Apple.
The Android contracts, which are now often signed by Mr. Lockheimer, are being reviewed by antitrust regulators in Europe. Authorities there are trying to settle separate allegations related to Google Search. Critics argue that Google “tying” its apps together so that Android’s partners must accept all or none of them is bad for competition; those partners might want to promote a bunch of competing apps, and there’s only so much real estate on a phone screen.
A Google spokesman did not have comment for this article. The company has said Android device manufacturers and wireless carriers are free to preload apps that compete with Google’s apps, and many have done so.

Inside the Android Contracts

Android is an open-source project, meaning anyone can use the software. Firms like Alibaba and Amazon, for instance, have used Android to power smartphones without a deal with Google, though they haven’t made much headway with consumers. For companies like Samsung, Lenovo Group and Xiaomi that want to build an Android phone that runs the latest version of Android and includes popular Google services—including the all-important Google Play app store—they need to sign a contract, known as Mobile Application Distribution Agreement (MADA). As part of the MADA process, Google also requires companies to sign “anti-fragmentation” agreements so that they don’t distribute devices that are powered by a version of Android that isn’t compatible with the version distributed by Google. The contracts also help ensure that key apps like Uber and Yelp, many of which embed Google Maps or other Google technology, function normally on the devices. A general theme has emerged: Google is finding new ways to integrate more of its services into Android and, in particular, to direct device owners to use Google Search.
For one manufacturer, between 2011 and 2014, the MADA contract’s section on “placement requirements” for Google’s pre-loaded applications tripled in length, and the number of required Google consumer apps on the phone jumped from nine to roughly 20. In the earlier contract, Google asked the manufacturer to place a Google search bar and its Android Market app store “at least on the panel immediately adjacent to the default home screen” and seven other Google applications including Gmail and YouTube would need to be “no more than one level below” the “phone top,” or the top most screen from which apps can be launched. And, of course, the Google search app “must be set as the default search provider for all Web search access points on the Device.”
This year, the signed agreement said there must be a Google search “widget” on the “default home screen” of the device, along with an icon for the Google Play app store. It said an icon on the device home screen labeled as “Google,” when clicked, must provide access to a “collection” of 13 Google apps (Google Chrome, Google Maps, Google Drive, YouTube, Gmail, Google+, Google Play Music, Google Play Movies, Google Play Books, Google Play Newsstand, Google Play Games, Google+ Photos and Google+ Hangouts). The newer agreement also specified the order in which this collection of apps must be listed, from left to right and top to bottom within the Google icon. Several other Google apps, including Google Street View, Google Voice Search and Google Calendar, must be placed “no more than one level below the Home Screen,” the agreement says. (Device owners can manually change the location of icons on their own.)

Google’s ‘Hot’ Words

For one manufacturer, the 2014 MADA agreement with Google, like the one three years earlier, says Google Search is also the default provider of all “search access points.” But the new agreement expanded those points to include “assist”- and “voice search”-related actions. Assist is another word for virtual assistant like Google Now or Apple’s Siri.
Another change: In the 2014 contract, Google stakes a claim to technology on phones that allows people to say words aloud that trigger an action on the device. For example, phones made by Motorola and others allow you to say “OK Google Now,” followed by commands like “call cab company” or “send a message” to a friend, even if the screen is turned off.
In the new contract, Google requires partners to follow new guidelines involving “hotwords,” or voice-activated triggers that cause a phone to take an action. If the Android device has such a features it “must implement” Google’s hotword, should the company provide one to the manufacturer, the agreement says. It’s unclear whether Google has already provided hotwords to manufacturers or whether this requirement just lays the groundwork for that. The latest version of Google’s mobile search app includes the hotword functionality and is triggered when the device user says aloud, “OK Google,” no matter what is on the screen.
Another new clause in the MADA contracts says any time a Web page is launched within a mobile app, it must be “rendered” by a Google open-source technology called “Google WebView Component.” (One major app that includes Web pages is LinkedIn.) It’s unclear whether this requirement gives Google any sort of business advantage in the long run.
A 2014 MADA contract also says that if device owners hold down the physical “Home” button or “swipe up” from a digital home button or navigation bar, such actions should trigger Google Search. The agreement also gives Google the option to display a “Google trademark” or an “Android brand feature” on a “separate screen” when the device boots up.
Beyond the MADA contracts, if a device manufacturer or wireless carrier wants a cut of the revenue Google generates from Google Search or Google Play on the device, it must sign an additional agreement. As The Information previously reported, those agreements now typically preclude partners from pre-installing Web-search apps like Bing or Yahoo Search that compete with Google Search. (Those apps are still available for manual download by the device owner.) There are also some restrictions regarding preloading app stores that compete with Google Play.

More: LINK

Платёжный сервис Samsung Pay заработал в Малайзии










Подразделение Samsung Electronics Malaysia объявило о начале партнёрских отношений с несколькими лидерами в банковской отрасли Малайзии в рамках стратегического запуска и расширения географии действия экосистемы платёжного сервиса Samsung Pay. Standard Chartered, CIMB и Citibank присоединились к Samsung в качестве партнёров для обслуживания мобильных транзакций с помощью мобильных и носимых гаджетов южнокорейского техногиганта. Уже скоро к обслуживанию клиентов посредством Samsung Pay присоединится и Hong Leong.
Цифровые мобильные платежи становятся всё более востербованной услугой во всём мире, поэтому неудивительно, что наиболее технически продвинутый сервис от Samsung развивается столь успешно. В качестве партнёров также выступают международные игоки Mastercard и Visa, с которыми у южнокорейской корпорации сложились надёжные деловые отношения.
«Samsung Pay является надёжной платформой мобильных платежей, которая не просто олицетворяет изменения в системах цифровой оплаты, но и обеспечивает повышенную безопасность электронных транзакций в Малайзии», - сказал господинн Ли Джей Сян, вице-президент мобильного и IT бизнес-подразделения Samsung Electronics Malaysia.
В настоящее время на территории этой страны можно осуществлять бесконтактные платежи с помощью следующих мобильных девайсов Samsung: Galaxy S7, Galaxy S7 edge, Galaxy S6 edge, Glalxy Note 5, Galaxy A5 (2017 и 2016) и Galaxy A7 (2017 и 2016).

Samsung Pay Launches in Malaysia

Samsung Malaysia Electronics today announced its partnership with several leaders in the banking industry as part of its strategic move to launch and expand its Samsung Pay ecosystem in Malaysia. CIMB, Citibank and Standard Chartered have joined as partners for Samsung’s mobile payment service Samsung Pay, with Hong Leong Bank coming on board soon. The result is a wide platform for the partners’ respective customers with eligible payment cards1 to enjoy a more seamless digital mobile payment experience. These partnerships enhance Samsung’s existing collaboration with Maybank and are an expansion of its current affiliation with major payment networks, Mastercard and Visa, as well as loyalty card partners, B Infinite, Bonuslink and Sunway Pals.
“Samsung Pay is a robust mobile payment platform that not only supports the shift towards digital wallets today, but provides a conducive and future-proof avenue for secure e-payments in Malaysia,” said Mr. Lee Jui Siang, Vice President of the Mobile and IT Business Unit, Samsung Malaysia Electronics. “As Samsung has done with other markets, we have taken a customized approach to our launch in Malaysia, collaborating with key partners to turn swift and secure mobile payments into reality for our users. We are proud to call leading financial institutions and merchants our partners and to introduce Samsung Pay as the most widely accepted mobile payment service in Malaysia. We are working tirelessly to ensure that Samsung Pay is here to stay and this includes our future plans to boost the service through loyalty programmes.”
“We are pleased to bring Samsung Pay to Malaysia – a country which is embarking on an ambitious and exciting path towards a cashless society. Even as we launch this service, however, we must be mindful of how consumer expectations and needs are changing. More and more, consumers are not just looking for a payment service, but an upgrade to their wallets to create a truly digital experience for everyday transactions and activities,” said Thomas Ko, Vice President and Global GM of Samsung Pay at Samsung Electronics. “We envision that Samsung Pay will continue to push the boundaries of what is capable with a phone, and create a truly mobile wallet. We look forward to developing and evolving Samsung Pay and bringing the benefits of this change to our users.”
Vijay Manoharan, CIMB Group Senior Managing Director of Digital Banking and Decision Management, Consumer Banking shared: “CIMB is delighted to work with Samsung Pay to further promote cashless payments and provide our customers with more digital platforms to make secure digital payments. Partnering with leaders in innovation and technology like Samsung further reaffirms CIMB’s support to encourage the use of digital payments, as well as CIMB’s commitment to our customers to make payments, faster and more convenient for them.”
“The Samsung partnership opens yet another digital banking channel that will enhance customer experience and engagement with Citi. Over 40 percent of Citi customers in Malaysia have shown a preference for digital banking. Our global network strengths combined with innovation and technology have enabled us to accelerate the implementation of digital initiatives within the country and see a steady growth across our retail and cards businesses,” said Federico Grigera, Head of Cards and Consumer Lending at Citibank Berhad. “Digitization has and will continue to transform the financial services landscape. Our plan at Citi in Malaysia is to continue to grow the stronghold we have in the digital space and to ensure that customer interactions and experience are truly remarkable. Our new digital banking environment is a commitment to ensure customers have a faster, more personal and revolutionary way of banking.
Maybank Group Chief Strategy Officer Michael Foong said, “We are proud to be the first bank in Malaysia to partner with Samsung for this digital initiative that will bring even greater payment convenience to our cardholders. Having been at the forefront in digitizing banking services in Malaysia over the years, Maybank will continue to cater to changing customers’ needs through innovative solutions that are simple, convenient and safe, in line with our objective of becoming a digital bank of choice in the region.”
“Standard Chartered is pleased to introduce one of many initiatives designed to make banking easy and convenient for our clients – Samsung Pay,” said Aaron Loo, Head of Retail Banking, Standard Chartered Bank Malaysia. “We are rewarding clients, who are early adopters, up to 20 percent cashback for transactions done through Samsung Pay until 30 April 2017. New clients who sign-up for the Standard Chartered credit card will enjoy an additional RM 150 cashback.”
“In Malaysia, we are seeing an encouraging uptake of mobile payments among consumers with a growth rate of more than 40 percent over the past three years. The collaboration is therefore timely as we strive to deliver newer innovations to cater to the rapidly evolving mobile payments space. In this effort, we also look to accelerate the adoption of contactless in-store payments by providing more ways to pay simply, safely and smartly. Together with Samsung, we are excited to support and enhance the acceptance of mobile devices for commercial purposes as we move towards the further advancement of Malaysia’s payments industry,” said Perry Ong, Country Manager, Malaysia and Brunei, Mastercard.
“The launch of Samsung Pay in Malaysia will bring the growth of contactless payments in the country to the next level. Samsung Pay uses Visa Token Service which replaces cardholder information with a unique digital identifier without exposing sensitive account information,” said KB Ng, Visa Country Manager for Malaysia. “Consumers today are already embracing contactless payments, with over two million Visa payWave transactions conducted monthly and double digit month-on-month growth as of January 2017. A recent study that Visa conducted also showed that seven in ten Malaysians are ready to adopt mobile payments and we are confident this growth will continue to accelerate as we move in tandem with the nation’s aim of becoming a cashless society.”
As part of its efforts to provide a seamless experience for Samsung Pay users, Samsung has been actively engaging merchants, providing training to their cashiers and point of sale acceptance signs. To date, over 90 percent2 of merchants ranging from food and beverage outlets, fashion and lifestyle retailers, and supermarkets and department stores in Malaysia have adopted the system and are equipped to offer users the ultimate convenience in mobile payment. More merchants are expected to come on board soon. Along with participating banks and merchants, Samsung Pay’s existing support of loyalty card programmes such as B Infinite, Bonuslink and Sunway Pals in Malaysia will be joined by more loyalty brands in the coming months.
Samsung Pay’s launch in Malaysia continues a broader push towards introducing mobile payments in Southeast Asia and the Asia Pacific region, following recent launches in Australia, Singapore and Thailand. Samsung strives to ensure its services are tailored to local market needs and preferences. To that end, Samsung Pay has consistently introduced localized value-added services, such as compatibility with loyalty cards in Malaysia, public transport in Singapore, prepaid cards in Thailand, membership service in Australia and more. Samsung is continually exploring new features and is looking forward to bringing these to consumers in Malaysia and elsewhere.
In Malaysia, Samsung Pay is currently available for Galaxy S7 and S7 edge, S6 edge+, Note5, Galaxy A5 (2017 and 2016) and A7 (2017 and 2016).

1*Applicable card type varies depending upon issuer. Specific card types for each bank is stated in table below.
2*PoS acceptance rate of Samsung Pay amongst local merchants, calculated based on prioritised top frequented merchants and brand names at the time of its Malaysian launch.
3*Subject to respective banks’ product availability. 

Samsung представил новое приложение Secure Folder для повышения безопасности в мобильных гаджетах





Южнокорейский техногигант анонсировал приложение Secure Folder, разработанное для дополнительной защиты персональных данных от несанкционированного доступа. В секретной папке можно хранить приложения, изображения или документы под защитой системы Samsung Knox, что поможет уберечь необходимый участок памяти от несанкционированного доступа и вредоносных атак. Также имеется поддержка копирования в секретную папку приложений с целью использования их с другими аккаунтами.
Аутентификация происходит по одному из предложенных методов – PIN-код, пароль, графический пароль, сканер отпечатка пальца. Есть возможность кастомизации и облачного резервного копирования (для удобного переноса данных с одного устройства на другое) через Samsung Account.
Secure Folder доступно для Galaxy S7 и Galaxy S7 edge в сочетании с Android Nougat. Сейчас вендор работает над расширением списка аппаратов, для которых будет доступна указанная опция (очевидно, это напрямую связано с обновлением до Nougat).
Чтобы преимущества нового приложения стали более наглядными, Samsung опубликовал весьма забавный анимационный видеоролик.

For Your Eyes Only: Secure Folder Now Available for Galaxy S7, Galaxy S7 edge

On February 24, Samsung Electronics officially released a downloadable version of Secure Folder, a robust security solution that helps mobile users protect their valuable data and information.

Secure Folder leverages the defense-grade Samsung Knox security platform to create a private, encrypted space on a Samsung Galaxy smartphone. Apps and data moved to Secure Folder are sandboxed separately on the device and gain an additional layer of security and privacy, thus further protecting them from malicious attacks. Furthermore, users must use an authentication method such as PIN, pattern, passcode or biometric verification such as fingerprint authentication to access and manage Secure Folder.
Users may leverage this feature to store and encrypt personal and private content, such as apps, images and documents, and keep them hidden. They can also make copies of their favorite apps and easily access them via alternate profiles. Any notes, photos, contacts or browsing history within the apps stored in Secure Folder will remain separate from the same apps outside Secure Folder.
This is especially useful for those who want to ensure that banking information or apps that store large amounts of personal data stay private when lending out their phones to friends, family members or colleagues. With a simple design along with easy setup using a Samsung Account, Secure Folder is as convenient as it is secure. Sensitive data can easily be moved to Secure Folder by selecting Move to Secure Folder from native apps such as Gallery, My files, or Contacts, or by tapping Add files inside Secure Folder.
For additional privacy, users can also customize their Secure Folder by changing its name and icon. They can also hide the Secure Folder icon from their home screen altogether using Quick Panel.
Secure Folder also supports cloud-based backup and restore (BnR) to provide users with an easy way to migrate to a new device. Backup data in the Secure Folder is isolated from other general backup files. Therefore, backup data can only be restored through the Settings inside Secure Folder, and only by the original Samsung Account user.
Secure Folder is available for download from Galaxy Apps, and is compatible with the Galaxy S7 and Galaxy S7 edge smartphones supporting Android OS 7.0 or later versions. Samsung plans to extend support to additional devices soon.