среда, 5 июля 2017 г.

Сведения о прототипе будущего VR-шлема Samsung на TIZEN OS попали в Сеть



Корпорация Samsung Electronics впервые открыла доступ к прототипу шлема виртуальной реальности (VR) на закрытом мероприятий для ключевых партнёров, проходившем в рамках выставки MWC 2017 в Барселоне (Испания).
Как стало известно, название первого полноценного VR-шлема от Samsung - Exynos VR III. Эта уже третий прототип такого гаджета от южнокорейского техногиганта.
На днях в Сеть утекли некоторые характеристики этого девайса. Шлем оснащён 10-нанометровым 6-ядерным фирменным чипом Exynos 8890, графикой ARM Mali G71 MP20 и двумя дисплеями высокого разрешения WQHD+ (2960х1440 пикселей каждый), способных работать с частотой обновления 90 кадров в секунду.
Чуть ранее появлялась информация, что новые VR-очки будут использовать новую версию операционной системы TIZEN.
Одной из главных особенностей Exynos VR III является опция «отслеживания направления взгляда, движений рук, распознавания голоса пользователя и выражение лица».
Как только автоматика определит, куда направлен взгляд человека, вычислительные ресурсы устройства будут оперативно перераспределены на обработку именно этой области, отображая высококачественную картинку, а в переферийных частях разрешение будет снижаться.

Information has emerged regarding Samsung's upcoming standalone VR headset powered by Exynos processor technology

It has been recently announced that Samsung are planning to use the VR eye-tracking technology developed by Visual Camp. The Visual Camp eye-tracking system has been optimised for mobile VR use, and a press release about the deal revealed that Samsung are planning to use the technology as part of its upcoming Exynos VR headset.
Incorporating the eye-tracking technology allows for the use of ‘foveated rendering’, a technique which saves system resources by rendering only what the users is looking at in 100% detail and clarity, with everything else receiving reduced resolution. This technique is important in next-generation mobile VR technology to avoid excessive heat build up and component wear.
Several other technologies are planned to be incorporated into the Exynos VR headset, including hand tracking, voice recognition and facial expression recognition. Samsung spoke about its plans for its new Exynos 3 processor line and its VR reference platform at Mobile World Congress Shanghair, where Visual Camp were also demonstrating its latest eye-tracking technology.
Visual Camp CEO Suk Yunchan said, “By collaborating with Samsung Electronics, our technology was internationally recognized at MWCs 2017, enabling us to secure a bridgehead for future global marketing efforts. Now, we will continue promoting the high quality of Korean startup technologies and products overseas.”

Samsung 6-й год подряд получает звание самого популярного брэнда в Азии





Корпорация Samsung Electronics шестой раз подряд признаётся самым популярным брэндом в Азии. Как сообщают СМИ, этому, среди прочего, способствовали успешные продажи смартфонов Samsung Galaxy S8 и Galaxy S8+.
В опросе, который провели статистические службы Campaign Asia-Pacific и Nielsen, приняли участие 6000 человек из 13 стран азиатско-тихоокеанского региона (Австралия, Китай, Гонконг, Индия, Индонезия, Япония, Малайзия, Филиппины, Сингапур, Южная Корея, Тайвань, Таиланд и Вьетнам).
Исследование охватывало 17 основных категорий товаров (алкоголь, финансовые услуги, автомобили, розничная торговля, рестораны, продукты питания, напитки, бытовая электроника, компьютерная техника, компьютерное программное обеспечение, цифровые услуги, курьерские услуги, электронная торговля, средства массовой информации и телекоммуникации, спорт, транспорт/путешествия и отдых, а также бытовая и личная гигиена) и 79 подкатегорий. 
Второе место в опросе заняла американская Apple, а третье - японская Sony. Следом расположились Nestle и Panasonic.
Интересно, что список лидеров и их расстановка не изменились по сравнению с результатами прошлогоднего опроса.


Samsung Electronics named top brand in Asia for 6th year

Asia’s Top 1000 Brands aggregates data from an online survey developed by Campaign Asia-Pacific and global information and insights provider Nielsen. The survey was conducted from March 6-17, 2017. The study explores consumer attitudes in 13 markets: Australia, China, Hong Kong, India, Indonesia, Japan, Malaysia, the Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand and Vietnam.
Research relies on a total of 400 respondents in each market, except India and China where participants number 800 and 1.200 respectively. To be representative of market populations, survey quotas target age, gender and monthly household income.
The study encompassed 17 major categories (alcohol, financial services, automotive, retail, restaurants, food, beverage, consumer electronics, computer hardware, computer software, digital experience, courier services, ecommerce, media and telecommunications, sports, transportation/travel and leisure, and household and personal care) and 79 sub-categories.
Samsung Electronics said on July 5 that the company was named Asia’s most popular brand for the sixth consecutive year, backed by its successful launch of the Galaxy S8 smartphones.
Citing the report released by Campaign Asia-Pacific and Nielsen, the South Korean tech giant said the company was the No. 1 player among Asia’s top 1.000 brands. US tech giant Apple was the runner-up, followed by Sony and Nestle.
Campaign Asia-Pacific said the result came as Samsung coped with the Galaxy Note 7 case last year in a prompt and transparent manner, and successfully released the Galaxy S8 smartphones in 2017.
The South Korean tech giant suspended production and sales of the Galaxy Note 7 last year amid some of the devices catching fire while charging. A probe revealed that the problems were due to the non-removable battery.
The latest research was conducted on more than 6.000 customers form 13 Asian countries.