среда, 5 июля 2017 г.

Samsung 6-й год подряд получает звание самого популярного брэнда в Азии





Корпорация Samsung Electronics шестой раз подряд признаётся самым популярным брэндом в Азии. Как сообщают СМИ, этому, среди прочего, способствовали успешные продажи смартфонов Samsung Galaxy S8 и Galaxy S8+.
В опросе, который провели статистические службы Campaign Asia-Pacific и Nielsen, приняли участие 6000 человек из 13 стран азиатско-тихоокеанского региона (Австралия, Китай, Гонконг, Индия, Индонезия, Япония, Малайзия, Филиппины, Сингапур, Южная Корея, Тайвань, Таиланд и Вьетнам).
Исследование охватывало 17 основных категорий товаров (алкоголь, финансовые услуги, автомобили, розничная торговля, рестораны, продукты питания, напитки, бытовая электроника, компьютерная техника, компьютерное программное обеспечение, цифровые услуги, курьерские услуги, электронная торговля, средства массовой информации и телекоммуникации, спорт, транспорт/путешествия и отдых, а также бытовая и личная гигиена) и 79 подкатегорий. 
Второе место в опросе заняла американская Apple, а третье - японская Sony. Следом расположились Nestle и Panasonic.
Интересно, что список лидеров не изменился по сравнению с результатами прошлогоднего опроса.


Samsung Electronics named top brand in Asia for 6th year

Asia’s Top 1000 Brands aggregates data from an online survey developed by Campaign Asia-Pacific and global information and insights provider Nielsen. The survey was conducted from March 6-17, 2017. The study explores consumer attitudes in 13 markets: Australia, China, Hong Kong, India, Indonesia, Japan, Malaysia, the Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand and Vietnam.
Research relies on a total of 400 respondents in each market, except India and China where participants number 800 and 1.200 respectively. To be representative of market populations, survey quotas target age, gender and monthly household income.
The study encompassed 17 major categories (alcohol, financial services, automotive, retail, restaurants, food, beverage, consumer electronics, computer hardware, computer software, digital experience, courier services, ecommerce, media and telecommunications, sports, transportation/travel and leisure, and household and personal care) and 79 sub-categories.
Samsung Electronics said on July 5 that the company was named Asia’s most popular brand for the sixth consecutive year, backed by its successful launch of the Galaxy S8 smartphones.
Citing the report released by Campaign Asia-Pacific and Nielsen, the South Korean tech giant said the company was the No. 1 player among Asia’s top 1.000 brands. US tech giant Apple was the runner-up, followed by Sony and Nestle.
Campaign Asia-Pacific said the result came as Samsung coped with the Galaxy Note 7 case last year in a prompt and transparent manner, and successfully released the Galaxy S8 smartphones in 2017.
The South Korean tech giant suspended production and sales of the Galaxy Note 7 last year amid some of the devices catching fire while charging. A probe revealed that the problems were due to the non-removable battery.
The latest research was conducted on more than 6.000 customers form 13 Asian countries.