вторник, 24 августа 2021 г.

Nothing sacred: Samsung has come under fire for trolling the late Steve Jobs





It is known that Samsung and Apple periodically "pin up" each other, which is a fairly common practice in the highly competitive business of mobile devices. However, Samsung's latest "joke" may be viewed by some as a blow below the belt, as the corporation appears to be referencing late Apple co-founder Steve Jobs in its PR campaign, NotebookCheck reported.
Samsung and Apple are long-standing rivals in the mobile market, and both manufacturers offer highly advanced devices. It is therefore not surprising that they have a long history of exchanging "advertising jabs with profound implications." But the recent actions of Samsung Mobile's PR department leave a feeling that the South Korean tech giant has crossed the line.
According to Twitter user Yahia Sayed, Samsung appears to have included a scathing reference to the late Apple co-founder Steve Jobs in the description of its official iTest mobile app. The text reads: "Samsung users are all unique and they like their phones to be unique too. No turtleneck wearer should dictate how your phone looks. Check out a few of the other themes..."
While there is no direct mention of the co-founder of Apple, this is a rather crude reference, given that the description is in an iOS app designed to give iPhone owners a chance to appreciate the user interface of Samsung smartphones. As a reminder, Jobs was known for wearing high-necked T-shirts. At first glance, this can be taken up as innocent corporate tomfoolery, but the fact that the subject is dead could be a bitter pill for some admirers of the ex-leader of Apple Inc.
It should also be noted that many fans of the products of the leading South Korean brand demanded the resignation of the leadership of the Samsung Mobile division for ignoring the wishes of the owners of the flagship Galaxy smartphones and for the lack of a coherent strategy in building their own ecosystem.
The constant floundering between the demands of Google, which now de-facto controls Samsung's software policy, and the desire to retain at least some of its own services, has spawned a series of mutually exclusive steps that completely disorient consumers.

Ничего святого: Samsung подвергся резкой критике за троллинг покойного Стива Джобса

Известно, что Samsung и Apple периодически "подкалывают" друг друга, что является довольно распространённой практикой в высококонкурентном бизнесе мобильных девайсов. Однако последняя "шутка" Samsung может быть расценена некоторыми как удар ниже пояса, поскольку в PR-кампании своих продуктов корпорация, похоже, ссылается на покойного сооснователя Apple Стива Джобса, сообщает портал NotebookCheck.
Samsung и Apple - давние соперники на рынке мобильных устройств, и оба вендора предлагают товары с весьма продвинутыми характеристиками. Поэтому неудивительно, что у них имеется давняя история обмена "рекламными ударами с глубокомысленным подтекстом". Но последние действия PR-отдела Samsung Mobile оставляет ощущение, что южнокорейский техногигант перешёл черту. 
Как сообщил в Twitter пользователь Яхия Сайед, Samsung, судя по всему, включил в описание своего официального мобильного приложения iTest язвительную ссылку на покойного соучредителя Apple Стива Джобса. Текст гласит: «Все пользователи Samsung уникальны, и им нравится, чтобы их телефоны тоже были уникальными. Носящие водолазки не должны диктовать, как будет выглядеть ваш телефон. Ознакомьтесь с некоторыми другими темами…»
Хотя прямого упоминания соучредителя Apple нет, но это довольно грубая отсылка, учитывая, что описание находится в приложении для iOS, разработанном для того, чтобы владельцы iPhone смогли оценить пользовательский интерфейс смартфонов Samsung. Напомним, что Джобс был известен тем, что носил футболки с высоким воротом. На первый взгляд, это можно воспринять как невинное корпоративное дурачество, но тот факт, что субъект мёртв, может стать горькой пилюлей для некоторых почитателей экс-лидера Apple Inc.
Также следует отметить, что многие почитатели продукции ведущего южнокорейского брэнда потребовали отправить в отставку руководство подразделения Samsung Mobile за игнорирование пожеланий владельцев флагманских смартфонов Galaxy и за отсутствие внятной стратегии в построении собственной экосистемы. Постоянные метания между требованиями Google, который теперь фактически контролирует софтверную политику Samsung, и стремлением сохранить хотя бы часть собственных сервисов, породило череду взаимоисключающих шагов, которые полностью дезориентируют потребителей.