На европейском рынке премиум-телевизоров с ценой более 2500 долларов преобладают модели с экранами на органических светодиодах (OLED), в то время как в США доминируют жидкокристаллические LCD-телевизоры. Среди брэндов в OLED-сегменте наиболее сильные позиции у LG Electronics, а Samsung лидирует в категории высококлассных LCD TV, сообщает Business Korea со ссылкой на данные аналитического агентства IHS Markit.
По оценкам исследователей, в I квартале 2019 года на долю Европы и Соединённых Штатов пришлось более 51% от общемирового объёма поставок телевизоров премиум-уровня.
В Европе наибольшим спросом пользовались высококлассные OLED TV - они заняли около 65% на этом региональном рынке. В то же время в США почти 64% премиум-телевизоров - это модели с жидкокристаллическими экранами, свидетельствует статистика IHS.
Комментируя данные, отраслевые эксперты отметили, что более высокая популярность OLED TV в Европе связана с достаточно быстрым принятием в регионе этой технологии и предпочтениями потребителей, выбирающих телевизоры среднего размера. Что касается США, то из-за более крупных размеров домовладений состоятельные американцы предпочитают крупногабаритные LCD-телевизоры с размером диагонали от 70 дюймов и выше.
Компания LG Electronics, фактический монополист в производстве крупных OLED-панелей для телевизоров, в январе-марте контролировала 56% европейского рынка OLED-телевизоров. При этом южнокорейский вендор увеличил отрыв от ближайшей соперницы Sony, доля которой составила 20,9%.
В то же время, Samsung практически единолично властвует на американском рынке премиум-телевизоров QLED (с фирменной технологией квантовых точек), захватив долю в 82,6%. LG Electronics в США на 2-м месте с показателем присутствия 10,6%.
Эксперты добавили, что хотя телевизоры дороже 2500 долларов - очень перспективная категория, которая обеспечивает вендорам высокую прибыль, такие модели занимают только 1% на мировом рынке ТВ-устройств. Основной объём - это более доступные по цене модели. Так, на долю телевизоров стоимостью менее 200 долларов в прошлом квартале пришлось 21,1%, а к ценовой категории 500-750 долларов принадлежали 16,6% поступивших на рынок устройств.
Южнокорейские производители удерживают лидерство и в ТВ-отрасли в целом. Согласно подсчетам IHS, в январе-марте 2019-го Samsung возглавлял мировой рынок телевизоров с долей 29,4%, а результат LG был на уровне 16,5%.
Samsung and LG Divide Global Premium TV Markets
OLED TVs are leading the European market for premium TVs costing more than US$2,500, while the U.S. premium TV market is led by LCD TVs. The global OLED TV market is dominated by LG Electronics, while Samsung Electronics is the key player in the premium LCD TV market.
Europe and the United States accounted for 51.4 percent of the premium TV market in the first quarter of this year, an IHS Markit report said on June 23.
TVs with OLED panels account for 65.1 percent of the European premium TV market. Conversely, in the U.S. premium TV market, TVs with LCD panels posted a market share of 63.8 percent.
"In Europe, OLED TVs are gaining popularity thanks to consumers’ relatively fast acceptance of new technology and preferences for medium-sized TVs," said an industry analyst. "In the U.S., the majority of homes are large, so consumers usually choose LCD TVs 70 inches or bigger."
In particular, LG Electronics has taken up 56 percent of the European OLED TV market, widening its gap with Sony (20.9 percent), the biggest competitor in the OLED TV market.
In the meantime, in the U.S. premium LCD TV market, Samsung Electronics chalked up an overwhelming share of 82.6 percent, followed by LG Electronics with 10.6 percent.
LG and Samsung are cementing their positions in the premium TV market as the two companies are taking control of the European and U.S. TV markets, respectively.
The premium market for TVs worth more than US$2,500 a unit occupies only 1 percent of the global TV market. TVs under US$200 account for 21.1 percent of the total, while TVs between US$500 to US$750 represent 16.6 percent. But the market of TVs costing more than US$2,500 is very competitive as the products are loaded with the latest technology and enjoy strong profitability.
In the global TV market, Samsung Electronics ranked first with a market share of 29.4 percent, followed by LG Electronics with 16.5 percent.
Недавний сбой, из-за которого частично остановились производственные линии на предприятии Toshiba Memory, второго по величине производителя флэш-памяти в мире, может сыграть на пользу южнокорейским поставщикам NAND Flash, сообщает портал Business Korea со ссылкой на мнение аналитиков.
В минувшую пятницу, 21 июня, пресс-секретарь Toshiba Memory сообщила, что из-за кратковременного отключения энергии, которое произошло 15 июня, производство на заводе в префектуре Миэ частично остановлено уже на протяжении недели. В компании не называют предполагаемой даты восстановления работы завода в полном объёме. Также не раскрываются причины инцидента и масштабы потерь.
Между тем, отраслевые эксперты полагают, что из-за отключения электричества могло пострадать от 30 до 100 тысяч полупроводниковых пластин, что составляет от 10 до 25% ежемесячного объёма производства NAND flash у Toshiba Memory.
Надо отметить, что сбой произошёл в то время, когда рынок флэш-памяти переживает упадок. Ранее эксперты TrendForce сообщили о 24-процентном снижении продаж чипов NAND Flash в январе-марте 2019 года. У лидера отрасли Samsung продажи уменьшились на четверть по сравнению с предыдущим кварталом, а у Toshiba, занимающей 2-е место, зарегистрировано 20-процентное сокращение.
Среди причин негативной динамики специалисты назвали вялый спрос и скопление излишков флэш-памяти на складах. С учётом ситуации некоторые эксперты прогнозировали, что во 2-м квартале Samsung едва сможет сохранить прибыльность бизнеса по выпуску NAND Flash, а SK Hynix, входящая в топ-5 производителей флэш-памяти, к концу года скатится в убытки.
Вслед за инцидентом у Toshiba аналитики заявили, что если японский вендор не сможет быстро восстановить производство в полном объёме, это позволит корейским вендорам распродать запасы NAND Flash.
Как правило, после перебоев с электроснабжением полупроводниковым заводам требуется несколько дней, чтобы заново запустить производство и стабилизировать качество продукции. Поскольку Toshiba не смогла восстановить работу предприятия за 6 дней, некоторые отраслевые специалисты предположили наличие серьёзных проблем, на полное устранение которых может потребоваться более 3-х месяцев.
Кроме того, в Toshiba сообщили, что инцидент затронул совместное предприятие с компанией Western Digital, четвёртым по величине поставщиком NAND Flash, что усилило опасения аналитиков.
Впрочем, другие обозреватели отмечают, что сбой произошёл на линиях, выпускающих предыдущее поколение флэш-памяти 2D NAND, запасы которой настолько велики, что даже простой у Toshiba вряд ли позволит ликвидировать все излишки.
Fire at Toshiba Factory to Benefit Korean NAND Flash Makers
Some production lines at Toshiba Memory Corp.’s plant in Mie Prefecture, Japan, have not been restored yet after a shutdown on June 15 due to a power failure. Semiconductor industry analysts estimate the damage caused by the blackout at 30,000 to 100,000 wafers, which represent 10 to 25 percent of Toshiba's monthly NAND flash production. However, Toshiba has not disclosed the exact cause of the accident and the size of the damage.
Toshiba Memory Corp. is the world’s No. 2 producer of NAND flash memory chips. It said on June 21 that production at its plant in central Japan has been partially suspended for nearly a week since a brief power outage last Saturday.
The accident took place amid an excessive accumulation of NAND flash inventories. The fixed trade price of a 128 Gb MLC NAND flash, which peaked at US$5.6 in June last year, fell to US$3.93 in May. Nonetheless, inventories continued rising, prompting market experts to even forecast that Samsung Electronics would barely make a profit in the NAND business in the second quarter of this year. Some analysts say that SK Hynix will record losses of nearly 300 billion won in the fourth quarter of this year due to continuing deficits in the NAND field.
If the Toshiba recovery takes time, it will bring Korean chipmakers an opportunity to sell off their inventories. Normally, if a power failure occurs in a semiconductor factory, it takes several days to restart it and stabilize product quality. The causes of power outages determine how long recovery work will take. In general, it will take more time to recover if a failure occurs in electricity supply facilities or transformers. Toshiba was unable to resume production on the fifth day of the accident, which has led industry experts to forecast that it will take more than three months to normalize production at the factory.
In particular, it is noteworthy that chipmakers with the second and fourth largest global NAND flash market shares are producing NAND flashes at the Toshiba factory. Western Digital, the fourth-largest supplier of NAND flashes, established a joint venture with Toshiba to produce NAND flashes at Yokaichi Plant. "If the recovery is delayed, the damage will continue to increase," said Song Myeong-seop, a researcher at Hi Investment & Securities. "This is a positive factor for Korean companies as the NAND flash market has been showing a sign of a recovery lately."
However, some industry observers say that the blackout’s impacts on the semiconductor industry will be marginal as the suspended Y3 and Y4 Lines of the Toshiba plant produce 2D NAND flashes. 2D NAND is mainly used in old products such as folder phones and demand for 2D NAND flashes is not as strong as demand for 3D NAND flashes. "It seems that the suspended lines are 2D NAND flash lines, not those for 3D NAND flashes," said Hwang Min-seong, a researcher at Samsung Securities. “Global 2D NAND flash inventories are so big that the blackout is unlikely to have a big impact on the semiconductor market.”
Все три прибора можно подключить к системе SmartThings. От аналогов новую умную камеру, штекер и лампочку выгодно отличает низкая цена.
Samsung представил сегодня 3 новых устройства из IoT-линейки SmartThings — умную камеру, лампочку и штекер. Всё это уже можно купить (по крайней мере в США). Приборы отлично подходят для тех, кто только приступает к созданию «умной экосистемы» в своём доме. Дополнительное преимущество продукции Samsung — привлекательная цена, которая ниже, чем у многих конкурентов.
Например, камера SmartThings Cam за $89,99 стоит заметно дешевле, чем Nest Cam или Amazon Cloud Cam, однако не уступает им по характеристикам. Устройство записывает видео в формате Full HD с поддержкой HDR, обладает углом обзора в 145 градусов, двусторонней аудиосвязью и ночным видением. Кроме того, она может отслеживать перемещения людей. Для просмотра видеопотока достаточно активировать фирменное мобильное приложение SmartThings или телевизор марки Samsung на TIZEN OS.
Все видео отправляются с камеры в облачное хранилище. Для одного клиента доступно бесплатное хранение данных с 4-х камер в течение 24 часов. Заплатив $7,99 в месяц или $79,99 за год, можно увеличить этот срок до 30 дней, а количество камер — до 8-ми. При этом стандартные функции камеры не требуют подключения к облачному сервису.
Просматривать изображение с камер можно как с персональных мобильных и носимых устройств Samsung (смартфонов, планшетов и смарт-часов), так и со стационарных (не только с телевизоров, но и с холодильников серии Family Hub, а в перспективе и с других приборов, которые будут оснащены полноценными дисплеями).
Второе устройство линейки, WiFi Smart Plug, - это умный штекер для подключения к одной розетке сразу двух приборов. По функциям он очень похож на Smart Plug от Amazon, но стоит всего $17,99 и, помимо Alexa, работает также с Google Assistant. Наконец, лампочка Smart Bulb за $9,99 — стандартная светодиодная лампочка мощностью 9 Вт с интенсивностью свечения 806 лм.
Все 3 устройства способны работать с голосовыми помощниками Samsung Bixby, Amazon Alexa и Google Assistant.
Подробности на сайте подразделения Samsung SmartThings: http://smartthings.com.
A Clear View of Home from Anywhere with SmartThings Cam
Samsung Electronics Co., Ltd. today announced its new SmartThings Cam, designed to help families keep an eye on what matters most at home. SmartThings Cam is a smarter way to monitor a home with premium monitoring features at an approachable price. Cam combines crisp, clear detail in Full HD, High Dynamic Range (HDR) wide-angle video with advanced object detection that intelligently senses motion at a moment’s notice.
With SmartThings Cam, families can easily see home from anywhere using the SmartThings app and receive notifications that intuitively distinguish between people and the motion of pets or a passing car. Activity zones can be set to pay closer attention to a specific area, such as notifying parents of movement in a nursery or when a pet jumps on furniture when no one is home.
While many indoor cameras are limited to a 130-degree view, the SmartThings Cam can see more in a home during the day or night using a Full HD (1080p) 145-degree, wide-angle camera with night vision. SmartThings Cam’s wider view also has better picture quality to see and capture more detail in video using HDR technology, and two-way audio built-in allows for easy communication from a smartphone.
“We want to help families keep their connected lives simple and seamless using SmartThings to bring together hundreds of popular smart home products in one platform,” said SK Kim, Senior Director, IoT Product Marketing at Samsung Electronics America. “Our new SmartThings Cam, Wifi Smart Plug and Smart Bulb create new pathways into our smart home platform, where users will discover how everyday tasks can easily be automated.”
SmartThings Cam makes home monitoring simple with automation using the SmartThings app, users can set Works with SmartThings light bulbs to turn on when motion is detected at night, or automatically turn on activity zones when a user leaves home. Cam comes equipped with 24 hours cloud storage at no additional cost, with up the option to connect up to 4 SmartThings Cams. Premium 30-day cloud storage is also available for $7.99 per month or $79.99 per year, with the option to connect up to 8 SmartThings Cams.
In addition to the new SmartThings Cam, Samsung is also expanding their SmartThings portfolio by introducing a SmartThings Wifi Smart Plug and SmartThings Smart Bulb . These products join the full line of completely redesigned SmartThings Hub and sensors, which launched last year. With SmartThings Cam and Wifi Smart Plug, setup is simply and easily through your in-home Wi-Fi, a SmartThings Hub is not required.
The SmartThings Smart Bulb is the smarter and cost saving way to light a home offering personalization with warm, white light that can be dimmed and controlled with a voice assistant. Together with a SmartThings Hub and the SmartThings app, create personal automations such as dimming the lights for movie night or scheduling them to turn on before arriving home after dark.
With the new Wifi Smart Plug, users can make nearly every lamp, small appliance or electronic device in the home smart with a discreet, compact design and voice control support .
Starting today, the SmartThings Cam ($89.99), SmartThings Wifi Smart Plug ($17.99) and SmartThings Smart Bulb ($9.99) are available on Samsung.com and select retailers nationwide, including Best Buy. For more information visit Samsung.com.
About SmartThings
SmartThings is the easiest way to turn a home into a smart home, making it simple to connect and control your devices from anywhere. As the industry leader for consumer IoT technology, SmartThings’ open platform brings together devices, developers, and services to offer one of the largest ecosystems of integrated devices, connecting over 10 million products in over 1 million homes for limitless possibilities. Founded in 2012, SmartThings is headquartered in Mountain View, CA and operates independently as a wholly owned subsidiary of Samsung Electronics. For more information, visit http://smartthings.com. There’s potential in your everyday things.