пятница, 22 июня 2018 г.

Samsung намерен избавиться от бизнеса по выпуску телеприставок














Корпорация Samsung Electronics вернулась к планам продажи бизнеса по разработке и производству телевизионных приставок из-за упадка этого рынка, сообщает бизнес-портал The Investor со ссылкой на информацию газеты Seoul Economic Daily (SED).
Как стало известно, Samsung ведёт переговоры о продаже подразделения с одной южнокорейской компанией. Стоимость сделки оценивается в несколько десятков миллиардов вон.
Обе стороны заинтересованы как можно скорее заключить договор. Они находятся на заключительном этапе переговоров, обсуждая условия соглашения, в том числе размеры выплат выходного пособия и зарплат для нынешних руководителей и сотрудников подразделения, рассказал SED неназванный отраслевой источник.
Samsung намеревался продать бизнес по выпуску ТВ-приставок ещё в конце 2015 года. Тогда велись переговоры с одной французской компанией, однако сделка не состоялась из-за того, что стороны не сошлись в цене.
Начало 2000-х годов было временем расцвета рынка ТВ-приставок, так как большинству телевизоров тогда требовалось дополнительное устройство для преобразования цифровых сигналов в аналоговый, а также возможность приёма сигналов кабельного телевидения. Однако этот сегмент рынка стал падать после быстрого распространения технологии Smart TV, пионером которой был именно Samsung. В настоящее время почти все модели смарт-телевизоров Samsung позволяют принимать любой сигнал спутникового, кабельного, эфирного телевидения, а также потокового интернет-ТВ, поэтому надобность в отдельных приставках вообще отпала. 
По данным The Investor, продажа бизнеса телеприставок согласуется со стратегией главы Samsung Group Ли Джей Ёна по укреплению эффективности своих подразделений, когда конгломерат избавляется от устаревших малоприбыльных активов и перенаправляет полученные средства в развитие наиболее перспективных сегментов.   
В 2017 году другой южнокорейский чеболь - LG Electronics - продал своё подразделение по выпуску ТВ-приставок французской компании Technicolor за 57 миллиардов вон (около 51,43 миллиона долларов США).

Samsung to sell set-top box unit

Samsung Electronics is once again planning to sell its set-top box business after its failed attempt to do so a couple of years ago, according to news reports on June 22.
The tech giant is negotiating with a domestic company over the deal, anticipated to be worth tens of billions of won.
“The two sides want to ink a deal as soon as possible and are in the final phase of negotiations, discussing measures, including severance pay and salary for the current executives and employees at the unit,” an industry source was quoted as saying by the Seoul Economic Daily newspaper.
The tech giant was in negotiation with a French company for sale of the unit in late 2015, but they could not close the deal as they haggled over the price.
The planned sell-off is in line with Samsung Electronics Vice Chairman Lee Jae-yong’s efforts to streamline outdated and less-profitable units while funneling money into promising ones.
The early 2000s was a heyday of the set-top box business as most TVs back then needed the device that converts digital signals to content. The business, however, has been on the downhill with the proliferation of smart TVs.
Samsung’s crosstown rival LG Electronics sold its set-top box division to French media firm Technicolor for 57 billion won (US$51.43 million) last year.

Samsung cтремится к полной независимости в производстве мобильных процессоров


Многие мобильные устройства Samsung оснащены фирменными процессорами линейки Exynos. Однако видеоускорители принадлежат сторонним компаниям, как например, ARM Mali. Но в обозримой перспективе ситуация может измениться — южнокорейский гигант намерен разработать собственные графические процессоры.
Как стало ясно из недавно обновлённого списка вакансий корпорации, она собирается создать собственный GPU — точнее, целую линейку видеоускорителей. Судя по опубликованным материалам, ещё неанонсированный видеочип будет спроектирован для использования в будущих смартфонах Samsung на базе процессоров Exynos. Но только этим применение новинки не ограничится — видеоускоритель будет использоваться в ряде других решений, включая самоуправляемые автомобили.
«Наши первые GPU поначалу будут использоваться в бюджетных мобильных устройствах, а видеоускорители следующего поколения найдут применение в таких перспективных отраслях, как беспилотные автомобили и машинное обучение. Это интеллектуальная собственность Samsung. Мы сами определим архитектуру, софт — всё решение целиком. Немногие компании могут этим похвастать — мы можем», — сказано в сопроводительной информации к одной из вакансий.
Если учесть средний цикл разработки GPU, то Samsung представит собственный видеоускоритель для мобильных устройств в течение ближайших 2-3 лет. 
Таким образом, Samsung составит конкуренцию американской Apple, которая представила собственный видеочип при анонсе iPhone 8.
Благодаря использованию собственных разработок, производителям гораздо проще оптимизировать программное обеспечение и удешевлять себестоимость девйсов за счёт того, что не потребуется выплачивать лицензионные отчисления сторонним компаниям.

Samsung's own GPU could come for future Low-End snartphones

Samsung’s long relationship with Qualcomm has given life to countless smartphones launched in the United States equipped with Snapdragon processors. However, the largest part of the South-Korean smartphones actually ships with Samsung’s in-house made Exynos processors. The Galaxy S flagships are a good example, while the US receives the Snapdragon-based batches, the rest of world receives the Exynos powered variant of the flagship.
According to a new job listing, Samsung may be planning to develop its own GPUs. To be more clear, the company seems to be aiming at the development of a new range of graphical processing units to drive its upcoming Exynos low-end smartphones. However, that could be the first step, after developing its own GPU, the South-Korean manufacturer could start to apply the new technology in other areas such as IoT and self-driving cars. Moreover, if the company’s own GPU prove to be a success, we wouldn’t be surprised if the company start to introduce them into their flagship series of smartphones.
Besides this new information, don’t hold your breath for the Samsung labeled GPUs since the job listing fails to reveal any specific timeline for the development of such new technology. Knowing how these companies take safe steps before introducing new technologies, we expect to see the South-Korean manufacturer first show-off of its own GPU within two or three years in time, after that, finally the company should start to introduce the technology into smartphones.
For the time being, Samsung should keep its natural behavior and use ARM’s Mali line of GPUs in its smartphones.

Samsung держит курс на создание "смартфона-монолита"




Несмотря на то, что в патентном каталоге Samsung имеется разработка с вырезом в верхней части экрана смартфона (подобно пресловутой "моноброви" а ля iPhone X), крупнейший производитель мобильных устройств не собирается уподобляться многочисленным "китайцам", копирующих весьма сомнительное решение купертиновских "гениев дизайна".
Известный своей осведомлённостью сетевой "оракул" под ником Ice Universe сегодня сообщил в своём twitter-блоге, что южнокорейский техногигант отвергает такие "художественные изыски" и ориентируется на создание аппаратов типа "монолит", где вся лицевая часть представляет из себя сплошной дисплей. Предполагается, что камерные модули и прочие датчики (включая дактилоскопический сенсор) будут интегрированы в дисплей или размещены непосредственно под экраном.
Когда такой аппарат может поступить в продажу, не уточняется, но некоторые уже высказывают предположение, что таковым может стать юбилейный Galaxy S10, анонс которого предположительно состоится в январе 2019 года.

Samsung Galaxy S10 design leaks and it could be the biggest jump forward yet

Samsung's Galaxy S10 design and display have leaked and it could be the best screen made so far by the company with a true edge-to-edge build.
The new Samsung Galaxy S10 has leaked in a photo that shows off a radical new screen design.
It appears the new S10 display could be a true edge-to-edge screen that is free from buttons, sensors, cameras and speakers.
The leaked image comes from Ice Universe, a so far reliable source that has had access to lots of Samsung phones ahead of time in the past.
The photo shows what's claimed to be the new Samsung Galaxy S10 being held in hand and has the word "beyond" in the tweet – a term also used by Samsung to describe the handset.
Along with this incredible screen, there's also the appearance of a Bixby button on the side which does add weight to the claim that this is a Samsung phone.
Until now there have been very few all screen phones due to the nature of hiding front-facing cameras, earpiece speakers and sensors.
Reports suggest that Samsung has been working on this issue for some time.
Samsung has been working on tech which uses the screen's glass to vibrate like a speaker, in place of an earpiece speaker.
The Korean company has also been working to perfect and in-screen fingerprint reader that uses ultrasonic tech to recognise the user's fingerprint.
That leaves the camera to hide. If this is anything like the Vivo Apex it may have a pop-up camera for times when selfie taking is needed.
While the screen's edge-to-edge quality is exciting enough, Samsung is a screen manufacturer so it should also be high quality.
Rumours have suggested the S10 display could have a resolution of up to 600 pixel per inch. A jump up from the Galaxy S9's 570 ppi.
That makes the Galaxy S10 near to 4K resolution. This makes sense as Samsung wants to enhance the VR experience that its Gear VR headset offers.
Since the headset relies on a phone being placed close to the wearer's eyes, pixelation is obvious with anything less than very high resolutions.
Samsung is also reportedly working on a totally new type of display in the Galaxy X which should have a foldable screen.
The Galaxy X is expected to feature a larger 7.3-inch folding display which folds down while a 4.5-inch outer display remains for use in phone mode.
Samsung is rumoured to launch its Galaxy S10 in January and the Galaxy X in February of 2019. Before them, we should see the release of the Galaxy Note 9 later this year.

Американская исследовательская компания P&S Market Research прогнозирует резкий рост продаж носимых устройств Samsung на TIZEN OS





Базирующаяся в Нью-Йорке компания P&S Market Research в опубликованном на днях докладе сообщает, что по результатам анализа глобальных рыночных тенденций, выручка от подаж носимой смарт-электроники достигнет порядка 43.800.000.000 долларов США в 2023-м году. То есть рост прибыльности этого бизнеса к указанному сроку составит 22,7% по сравнению с ныне существующим.
Ожидается, что в течение этого срока устройства, работающие на таких операционных системах как TIZEN и проприетарных ОС, будут расти быстрее всех.
Наибольший интерес у потребителей вызывают полностью автономные устройства, способные при необходимости заменить смартфон, то есть, помимо выполнения традиционных функций по мониторингу физического состояния, позволять совершать звонки по мобильной связи и выходить в интернет без подключения к смартфону.
Аналитики P&S указывают, что в прошлом году число устройств на TIZEN OS, выпускаемых лишь одним брэндом Samsung, превысило объём продаж носимых гаджетов на Android Wear, которая поддерживается целым рядом крупных производителей электроники.
Большие объёмы продаж таких моделей как Samsung Gear S3 подстегнули интерес южнокорейской корпорации к инвестированию большего объёма средств в разработку носимых смарт-устройств, что явно свидетельствует о высоком потенциале этого рынка в обозримом будущем.
Новые функции управления автомобилем, встроенные в их интеллектуальные модули, являются одним из главных факторов, влияющих на рост рынка смарт-часов во всём мире. Именно внедрение подобных опций, на фоне увеличения сегмента автономных электрокаров, следует рассматривать как новый драйвер развития индустрии носимых устройств.
Регионом, где подобные решения от ведущих производителей типа Apple и Samsung будут наиболее востребованы, является Северная Америка. В Китае будут доминировать более дешёвые брэнды, а основная борьба за кошельки потребителей в ближайшей перспективе развернётся в Юго-Востояной Азиии, включая такие страны как Индия, Индонезия и т.д.
Аналитики прогнозируют, что производители постараются дифференцировать свои продукты, начав выпускать смарт-часы, ориентированные на женскую аудиторию. 
Имеющиеся ныне на рынке так называемые "унисекс"-модели, призванные удовлетворить в одинаковой степени мужскую и женскую аудиторию, в реальности не совсем устраивают последних. Женщинам хотелось бы иметь более утончённый изящный дизайн таких устройств, и, похоже, что производители в скором времени ответят на их запросы.
P&S Market Research выделяет ряд ключевых игроков на рынке носимых смарт-устройств: Apple Inc., Samsung Electronics Co. Ltd.,Garmin Ltd., Fitbit Inc., Sony Corporation, Lenovo Group Limited, TomTom International BV, ASUSTeK Computer Inc., LG Electronics и Alphabet Inc.     

О компании P & S Market Research

P & S Market Research - глобальная исследовательская и консалтинговая компания. Она предоставляет своим клиентам отчёты о маркетинговых исследованиях, отраслевые отчёты, бизнес-аналитику, а также исследовательские консалтинговые услуги в различных отраслях.

Smartwatch Market Opportunities, Revenue, Size, Share, Trends, OS, Application, Competitive Analysis and Market Demand by 2023

The smartwatch market is expected to reach $43.8 billion by 2023, registering a CAGR of 22.7% during the forecast period. The market has been thriving in the mobile technology space, which can be attributed to the increasing awareness on personal health and fitness and the rise in smartwatch-controlled automotive capabilities. The smartwatch market is categorized into three types: extension, classic, and standalone; of which the standalone category is projected to witness highest growth during the forecast period.
During the forecast period, smartwatches based on another OS, such as TIZEN and proprietary OS, are expected to grow the fastest. In the recent past, other types of smartwatch OS, such as Samsung’s TIZEN, have taken over Google’s Android Wear, which has restructured the global smartwatch market. Besides, massive sales of Samsung Gear S3 have escalated the company’s interest in investing more in the development of smarter standalone smartwatches, which clearly asserts a strong growth of this market in the near future.
New automotive control features embedded in, or compatible with, next-generation smartwatches are one of the prime factors driving the global market growth of smartwatches. Smartphones have already hit the ground with their automotive control features in the past decade, and smartwatches with automotive control capabilities can be seen as the next big thing in the smart and autonomous cars industry.
Geographically, North America, being a key target region for prominent companies (like Apple and Samsung) for the introduction and sale of their products, is a higher revenue generator than any other region in the world. Brand loyalty and consumer status in North America have largely helped companies in cashing in consumer behavior and interest toward the adoption of smartwatches. However, dominated by pocket-friendly smartwatches in China, advanced infrastructure in South Korea, and rising consumer interest for smartwatches in India, APAC will be the fastest growing smartwatch market, globally, during the forecast period. Besides, factors like in-house technology advancements by regional players, such as Titan, entry of large global players, growth in the use of utility watches, and increasing demand for high-end wearable devices are expected to drive the APAC smartwatch market in the near future.
One of the major opportunities for the growth of smartwatch market lies in the design and development of gender-specific smartwatches by market players. Many women, particularly from the sports and corporate domains, have shown great interest in the adoption of a smartwatch as a replacement to their traditional watch, in the recent past. However, unisex offerings by companies often feature male-oriented designs, making them less popular among women.
Some of the key players operating in this market are Apple Inc., Samsung Electronics Co. Ltd.,Garmin Ltd., Fitbit Inc., Sony Corporation, Lenovo Group Limited, TomTom International BV, ASUSTeK Computer Inc., LG Electronics и Alphabet Inc.

About P&S Market Research

P&S Market Research is a global market research and consulting company. We provide market research reports, industry reports, business intelligence and research based consulting services across a range of industries.