воскресенье, 1 ноября 2020 г.

IDC: Samsung достиг самого высокого показателя роста продаж планшетов в 3-м квартале 2020 года








Согласно отчету исследовательской компании IDC (International Data Corporation) за 3-й квартал 2020 года, южнокорейский техногигант Samsung вернулся на 2-е место среди глобальных поставщиков планшетов. Производитель отгрузил за этот период 9,4 миллиона планшетов. В результате его доля увеличилась до 19,8%.
Кроме того, Samsung показал самую высокую динамику роста среди всех ведущих в мире производителей планшетов - в годовом исчислении продажи вендора увеличились на 89,2%.
1-е место в этом сегменте традиционно занимает корпорация Apple. Она возглавляет обновлённый список IDC с показателем 29,2%. Объём поставок планшетов Apple iPad за 3-й квартал 2020 года составил 13,9 миллиона штук.
На 3-е место опустилась компания Amazon, продажи планшетов которой в 3-м квартале сократились. Гигант электронной коммерции занял 11,4% рынка и поставил 5,4 миллиона планшетов. 4-е и 5-е места поделили, соответственно, Huawei и Lenovo.
За последние несколько месяцев Samsung выпустил сразу несколько моделей планшетов, в том числе флагманские Galaxy Tab S7/S7+. Модель Galaxy Tab S7+ 5G стала вторым массовым планшетом Samsung (после Galaxy S6+ 5G) с возможностью подключения к сети 5G.

IDC states that Samsung achieved the highest growth in tablet sales in Q3 2020

The worldwide tablet market delivered solid results in the third quarter of 2020 (3Q20) with 24.9% year-over-year growth and shipments totaling 47.6 million units, according to preliminary data from the International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker. The demand for affordable access to basic computing and larger screens to facilitate remote work, learning, and leisure due to COVID-19 restrictions drove the market. Consumer spending on technology has also been on the rise while other categories, such as dining, entertainment, and travel, have declined during the pandemic.
Apple shipped 13.9 million units in 3Q20 to lead the tablet market once again. The vendor recorded year-over-year growth of 17.4%. As expected, the vendor performed well in the education segment and there was growth in the consumer segment after two quarters of decline. While the iPad (2019) was able to maintain the largest share of shipments, the latest iPad (2020) managed to record a notable volume of shipments despite its late launch during the quarter.
Samsung regained the second position with shipments of 9.4 million units and year-over-year growth of 89.2%. As demand for more mobile, portable computing solutions has increased, Samsung has focused on its Android detachable portfolio, which recorded solid growth in the quarter. Samsung also launched the Galaxy Tab S7+ in 3Q20 – the first 5G tablet to be available worldwide – making it one of the first tablet vendors to adopt 5G.
Amazon.com slipped to the third position in 3Q20 with shipments totaling 5.4 million units. This was a decline of 1.2% year over year due to the 3Q19 comparison where Prime Day sales drove record shipments. The recently released 8-inch tablets captured the biggest share of shipments in 3Q20 while
the 10.1-inch tablets were a close second. Amazon's Kids Edition tablets have also maintained strong momentum across both the 8-inch and 10-inch tablets.
Huawei shipped 4.9 million units in 3Q20 for year-over-year growth of 32.9%, enabling the company to gain share in the market.
Despite the sanctions from the US government, Huawei managed to grow across multiple geographies, including outside China. However, securing the right components for its tablet lineup will continue to be an issue along with the lack of Google's Mobile Services. As a result, the outlook for the company's tablet business remains uncertain.
Lenovo finished the quarter in the fifth position recording yearover-year growth of 62.4% and shipping 4.1 million units.

COVID-19 уходить не собирается, а Рождество не за горами: пора задуматься о создании кинотеатра в собственном доме









Глобальная пандемия COVID-19, судя по последним исследованиями вирусологов, продлится аж до 2022 года и надеяться на беспроблемное посещение кинотеатров, стадионов и увеселительных заведений уже не приходится. Во многих странах снова введён усиленный карантинный режим со всеми вытекающими последствиями, и конца этому не видно.
А ведь уже менее чем через 2 месяца Рождество, самый любимый у многих народов праздник. Разумеется, новогодние каникулы хотелось бы провести как-то по-особенному, чтобы зарядиться позитивными эмоциями на предстоящий год. Но о поездках на курорты придётся забыть, и в самую пору задуматься о том, как разнообразить жизнь в собственном доме.
Южнокорейский техногигант Samsung, словно предвидя такое развитие событий, в разгар пандемии предложил оригинальное решение для тех, кто предпочитает смотреть новейшие блокбастеры или спортивные баталии на большом экране, но ограничен в средствах и не может пойти в кинотеатр из-за карантинных ограничений. Для этого была разработана линейка 4K лазерных проекторов The Premiere, о которой мы рассказывали ранее.
Несмотря на то, что стартовая цена на эти девайсы довольно внушительна, многие представители среднего класса вполне могут позволить себе покупку проектора, не уступающего по качеству изображения невероятно дорогим премиальным телевизорам. Даже если вы сможете найти ТВ с размером экрана 130 дюймов (именно такой  предлагает старшая модель The Premiere LSP9T), то вам придётся выложить сумму, в несколько раз превышающую стоимость этого "лазерного монстра" от Samsung.
Напомним, что в этой модели впервые в мире применён трёхлучевой (RGB) лазерный модуль, который способен отображать все нюансы цветовой палитры, поскольку сертифицирован по стандарту HDR10+ и совместим с Dolby Vision. Кроме того, здесь впервые применена система калибровки Filmmaker Mode, которая полностью воспроизводит цветояркостную гамму в соответствии с задумкой авторов фильма. Принцип работы такой системы заключается в возможности полного отключения заводских или зрительских настроек, благодаря чему используются метаданные пресетов студийного монитора, на котором производился окончательный мастеринг видеоконтента.
Этот прогрессивный метод уже горячо поддержали ведущие голливудские и европейские режиссёры, которые, наконец, получили возможность демонстрировать свои кинопроизведения именно так, как они это себе представляли.
В пространной статье, посвящённой техническим особенностям новой линейки проекторов The Premiere, новостной вэбсайт Samsung отмечает, что уровень яркости и контраста этих моделей таков, что позволяет проецировать изображение даже на обычную белую стену без каких-либо существенных потерь, то есть покупка специального экрана с отражающим покрытием вовсе необязательна. Обе модели (LSP7T и LSP9T) ультракороткофокусные, поэтому вам не нужно беспокоиться о поиске места для установки проектора в противоположном конце помещения или хлопотной процедуре крепления аппарата на потолке. Проектор сразу готов к работе, достаточно установить его прямо у стены, подключить антенну, интернет-кабель или другой источник аудио/видеосигнала через порты HDMI и USB. Встроенная фирменная платформа TIZEN Smart TV мгновенно открывает доступ к ведущим стриминговым видеосервисам (от общедоступного youtube до солидных платных каналов типа Disney+, Neflix, Amazon Prime или Apple TV+), а также поддерживает продвинутый игровой режим.
Обе модели имеют качественную встроенную акустику (особенно старшая LSP9T), что позволяет обойтись без громоздкой аудиосистемы, дополнительных подключений и проводов. Впрочем, если в вашем распоряжении уже имеется усилитель с колонками, вы можете расширить звуковые возможности проекторов, поскольку они имеют оптические аудиовыходы.
Младшая модель The Premiere LSP7T обладает менее впечатляющими характеристиками (однолучевой лазерный источник, нет поддержки HDR10+, а максимальный размер экрана составляет 120") по сравнению с LSP9T, но его стоимость почти в 2 раза ниже. При этом картинка у LSP7T более чем достойная по сравнению с конкурентами в этой ценовой категории.
Проекторы серии The Premiere уже поступили в продажу на территории Северной Америки, Евросоюза и некоторых стран Азии. О доступности этих новинок в России будет сообщено дополнительно.             

Hands-on With The Premiere: Transform Your Home Into a Cinema

As the home environment has evolved and grown in significance for consumers, so, too, has the demand for a more varied range of content consumption options – and formats – continued to rise. The Premiere is Samsung’s latest solution for those seeking the ultimate in in-home cinema experiences, as it is a lifestyle projector that offers whatever viewers might want in terms of size, screen quality and mobility.
Not only does The Premiere bring a maximum screen size of 130 inches to life wherever you may want it, it is simple and easy to install so that you can create a small cinema of your own anywhere in your home. Samsung Newsroom tried out The Premiere to experience how the projector brings the home cinema experience to life.

Design: An Aesthetically Pleasing Shape and Finish for a Modern Touch

As The Premiere is entirely white, it is able to fit in smoothly with any interior design aesthetic. Furthermore, its rounded edge is accentuated with a Kvadrat fabric finish to evoke cozy and modern simplicity.

How to Use: Easy Placement Against Any Wall

When you think of installing projectors, the first thing that might come to your mind is a myriad of cables, fixtures and other components. However, The Premiere’s installation is as simple as plugging in its power cable and connecting it to a wireless network, meaning that even the least tech-savvy of users can set up the projector with ease and start using it quickly and seamlessly.
What makes this easy installation possible is the way in which The Premiere has been designed to project. Compared to conventional projectors which require up to 3 or 4m of distance from the wall in order to provide big-screen projections, The Premiere is an ultra-short throw projector capable of creating a screen size of 100 inches when placed between 11.3cm and 30.3cm away from the wall.1 To put it simply, there is no need to rearrange your interior design in order to install your new projector – The Premiere necessitates just some simple organization to accommodate its easy installation. Furthermore, The Premiere possesses a compact size that means users can easily install and rearrange the projector on their own.

Picture Quality: Vibrant 4K Resolution, Regardless of Disruptions

The Premiere is available in two models – a Triple Laser-enabled model (LSP9T) and a Single Laser-enabled model (LSP7T). Samsung Newsroom tried out the Triple Laser model that features an RGB of red, green and blue colors as its laser source.
The Premiere elevates the color display of its projection to 147% of the DCI-P32 color gamut – capable of bringing a sunset shot, for example, to life. Users can enjoy truly authentic renderings of the unique colors and vibrant tones of all their favorite iconic scenic shots.
In order to allow users to enjoy the screen during daytime conditions, The Premiere features high brightness and contrast ratio levels. The projector tops out at 2,800 ANSI lumens3 of brightness, the equivalent brightness of 2,800 candles. On top of that, as The Premiere’s 2,000,000:1 contrast range delivers all the most subtle contrast differences, users can enjoy a cinema-like experience wherever they want.
So what about The Premiere’s screen size, one of its unique features? The Triple Laser-enabled model allows you to enjoy a screen of up to 130 inches in size when the projector is placed 23.8cm away from the wall. Regardless of where a user is seated, the 4K screen is capable of showcasing content in all its glory at any angle, meaning that friends and family alike can benefit from the experience.

Sound: Immersive Audio with No Extra Speakers Required

As virtual concerts become more and more accessible these days, users have many ways to connect with their favorite artists while at home. The Premiere is capable of bringing an immersive concert experience right to you in your living room as it is equipped with 40W of premium speakers and woofers built directly into the projector and enhanced with Acoustic Beam technology to maximize sound from all angles. As the sound is emitted from 44 sound holes on both sides of the projector, there is no need to install extra speakers as the sound permeates the entire room to provide you with a captivating audio experience.

Smart TV Features: Seamless Support for Voice Recognition, Mobile Connectivity and Gaming

The Premiere provides users with a full smart TV experience through access to all kinds of content when connected to the Internet. Once you’ve connected to a wireless network and entered the Menu, a range of content from providers such as Netflix, YouTube and Amazon Prime Video are available – and you can even search for the content you want to watch using voice recognition.
The Premiere also supports Tap View to allow you to share what you are viewing on your smartphone4 onto its bigger screen. By gently touching the side of The Premiere with your smartphone, the content playing will be mirrored automatically onto The Premiere’s screen. If you’re looking to quickly showcase pictures or videos you’ve taken to family and friends on a bigger screen, this feature can come in particularly useful.
The experiences recounted above are just the beginning of all the different ways you can enjoy The Premiere. Users can enjoy the ultimate in gaming experiences thanks to its high-quality screen and exceptional sound. The Premiere comes with three HDMI ports and one USB port to enable seamless connection to a gaming console.
As an easy-to-install projector with a maximum 130 inch-screen size and vibrant color, The Premiere breaks down any stereotypes about projectors. If you’re looking for a television that offers space-saving efficiency and the ultimate in immersive viewing experiences provided by ultra-high definition screen quality, large screen size and exceptional sound, The Premiere is the right choice for you.

* The images shown in this article are simulated.
1 In order to create a projection screen size of 100 inches, The Premiere LSP9T model needs to be 11.3cm away from the wall and The Premiere LSP7T needs to be 30.3cm away.
2 Digital cinema color standards for projecting digital film
3 The level of brightness based on American National Standards Institute (ANSI)’s standard for expressing the brightness of how a projector projects.
4 Available for Galaxy smartphones with Android 8.1 or above. Feature is operational when both the mobile device and The Premiere are switched on.