вторник, 29 июня 2021 г.

Another "revolutionary ecosystem" from Google/Samsung or rethinking stupidity




As part of the MWC 2021 exhibition held these days in Barcelona (Spain), Samsung held its own virtual online event, where it tried to advertise another "revolutionary collaboration" with Google. In short, the essence of this "revolution" is a primitive surrender of positions in favor of the American "corporation of good" from Mountain View.
Samsung is killing its own well-established operating platform, TIZEN, in favor of Google's infamous WearOS. So far, the innovation concerns smart watches, but, apparently, in the future it will affect other Samsung devices where the TIZEN platform is used. Perhaps it will be another brainchild of Google called Fuchsia, or the continuation of the "old song" called Android. Currently, Samsung's information portals and social blogs are overflowing with numerous video clips glorifying the jointly conceived chimera (TIZEN+WearOS). In fact, there is almost nothing left of TIZEN, and the basis of the platform is the same despicable WearOS, which has long failed in the wearable device market. In other words, they add a fly in the ointment (WearOS) to a barrel of honey (TIZEN), which makes this product unsuitable for consumption.
Of course, die-hard Google/Android fans will be delighted, because they have never seen anything better in their lives and, most importantly, didn't even want to notice. However, more or less sane consumers who value devices with exclusive functions are aware of the depth of the fall that Samsung suffered as a result of a cartel conspiracy with its American curator, Alphabet/Google holding.
During the presentation of the "new revolutionary ecosystem" nothing intelligible was said about the future Galaxy smartwatches and their hardware. In fact, everything that was listed was already present in past TIZEN-based models. Samsung is rumored to be adding the obesity monitoring option to its future wearables, but that's not what consumers were expecting at all. Previously, specialized resources reported the development of a non-invasive method for measuring blood glucose, but this really important function seems to be based on the TIZEN platform. Now that TIZEN OS is consigned to oblivion, the Google/Samsung cartel has to settle for only dubious baits for "sporty fat boys".
In its many announcements, Samsung has loudly voiced about "rethinking the concept of smartwatches with Google," although this process could be best described as "reimagining stupidity." In general, lately it has been a fashionable PR trend, where the leading players in the electronic device market are constantly "rethinking" something, most often not for the better.
According to independent experts, the desire of top managers of the Samsung Mobile division by all means to increase the marginality of their business will play an evil trick in the future against the South Korean chaebol, which is actually becoming a hardware appendage of Google. The lack of any exclusivity in Samsung products (as you know, Android and its many forks are massively used by Chinese companies producing cheap consumer electronics) after abandoning their own ecosystem based on TIZEN will only lead to a drop in sales and a surrender of positions in favor of competitors.

Очередная "революционная экосистема" от Google/Samsung или переосмысление глупости

В рамках проходящего в эти дни в испанской Барселоне выставки MWC 2021, Samsung провёл собственное виртуальное онлайн-мероприятие, где попытался разрекламировать очередную "революционную коллаборацию" с Google. Если коротко, суть этой "революции" заключается в примитивной сдаче позиций в пользу американской "корпорации добра" из Маунтин-Вью.
Samsung уничтожает собственную, хорошо зарекомендовавшую себя операционную платформу TIZEN, в пользу бесславной поделки от Google в виде WearOS. Пока нововведение касается смарт-часов, но, судя по всему, в будущем это коснётся и других девайсов Samsung, где применяется платформа TIZEN. Возможно, это будет очередное детище Google под названием Fuchsia или же продолжение "старой песни" под названием Android.
Информационные порталы и социальные блоги Samsung в эти дни переполнены многочисленными видероликами, прославляющими новую совместно зачатую химеру "TIZEN/WearOS", где от TIZEN фактически остались "рожки да ножки", а вся основа платформы представляет собой всё ту же презренную WearOS, потерпевшую фиаско на рынке носимых устройств. Иными словами, в бочку мёда (TIZEN) они добавляют ложку дёгтя (WearOS), что делает этот продукт малопригодным для употребления.
Разумеется, упёртые фанаты Google/Android будут в восторге, ибо ничего лучшего они в своей жизни не видели и, самое главное, даже не хотели замечать. Однако более-менее вменяемые потребители, ценящие девайсы с эксклюзивными функциями, осознают всю ту глубину падения, которое постигло Samsung в результате картельного сговора со своим американским куратором в лице холдинга Alphabet/Google.
В ходе презентации "новой революционной экосистемы" не было сказано ничего внятного о будущих смарт-часах Galaxy и об их аппаратном обеспечении. Фактически, всё что было перечислено, уже имелось в прошлых моделях на базе TIZEN. По слухам, Samsung собирается добавить в своих будущих носимых гаджетах некую опцию по определению степени ожирения, но это совсем не то, чего ожидали потребители. Ранее профильные ресурсы сообщали о разработке неинвазивного метода определения уровня глюкозы в крови, но эта действительно важная функция, судя по всему, основывалась на платформе TIZEN. Теперь, когда TIZEN OS предана забвению, картелю Google/Samsung приходится довольствоваться лишь сомнительными приманками для "спортивных толстяков".
В своих многочисленных анонсах Samsung громко завлял о "преосмыслении концепции смарт-часов совместно с Google", хотя этот процесс было бы лучше всего назвать "переосмыслением глупости". Вообще, в последнее время это модный PR-тренд, где ведущие игроки рынка электронных девайсов постоянно что-то "переосмысливают", чаще всего не в лучшую сторону.
По мнению независимых экспертов, стремление топ-менеджеров подразделения Samsung Mobile во что бы то ни стало повысить маржинальность своего бизнеса, в будущем сыграет злую шукту в отношении южнокорейского чеболя, который фактически становится аппаратным придатком Google. Отстутствие какой-либо эксклюзивности в продуктах Samsung (как известно, Android и его многочисленные форки массово используются китайскими компаниями по выпуску потребительской электроники) после отказа от собственной экосистемы на базе TIZEN приведёт лишь к падению продаж и сдаче позиций в пользу конкурентов.