В Сети появилась информация, что в скором времени Samsung готовится выпустить ещё две мобильных новинки: Samsung Galaxy J3 Star и Galaxy J7 Star. 10 февраля представитель корпорации официально подтвердил скорый выход очередных смартфонов из популярной серии J.
Samsung ранжирует модели на 4 основные категории – А, J, S, Note. Устройства с другими буквенными обозначениями (например, TIZEN-смартфоны серии Z) выпускают для отдельных стран и не являются "глобальными" релизами.
Американское ведомство по патентам и маркировке уже добавило в базу данных указанные выше новинки. Из документов следует, что аппараты будут недорогими, а это наверняка привлечёт многих покупателей. Выпуск смартфонов планируется на май-июнь этого года. Девайсы получили металлический корпус, встроенный модуль для бесконтактной оплаты с помощью сервиса Samsung Pay и ряд других интересных особенностей. Эксперты предполагают, что дополнительная маркировка «Star» означает, что разрешение дисплея будет выше, чем у предыдущих аналогов этой серии. Фактически устройства приблизятся к параметрам Galaxy A8 (2018). Более подробной информации о характеристиках смартфонов пока нет, но почти с уверенностью можно сказать, что аппараты будут пользоваться хорошим спросом в Европе и России.
Согласно подсчётам статистической службы IDC, в прошлом году продажи мобильного подразделения Samsung составили 1,47 миллиарда девайсов, что составляет 21,6% от консолидированных глобальных продаж мобильных устройств, то есть 1-е место среди всех мировых брэндов.
Samsung trademarks J3 Star and J7 Star for future budget smartphones
Prepare to discover two new budget devices by Samsung, as two monikers have just been trademarked by the Korean leader of the smartphones market: Samsung Galaxy J7 Star and Galaxy J3 Star. We define them budget phones because the J series is the cheapest one by Samsung, while the A is the series of the high-end phones and the S series is the flagship one. The patent has been filed at the US Patent and Trademark Office, so it is confirmed that two phones with these names will be released, and it may happen this year.
Samsung Galaxy J7 Star and J3 Star are not the only variants of the J3 and J7 handsets. Besides these ones, there are the Pro, Prime, Max, Ace and Nxt variants. Each one differs in some specs, and some of them are exclusive to just some markets. Samsung Galaxy J7 Star and J3 Star should be better than the above-mentioned variants and they should be sold with a higher price tag, even though they will obviously remain affordable devices. The Samsung Galaxy J3 Star should be the most entry-level phone and it will be a low-end device.
The J7 Star instead will be a midrange device. Sadly, nothing is actually known about their specs. The latest standard variant of the J7 released (Samsung Galaxy J7 2017) has a 5.5-inch display with a Full HD resolution of 1920 x 1080 pixels. It is equipped with an octa-core Samsung Exynos 7870 SoC, 3 GB of RAM and 16 GB of internal storage which is possible to expand with a micro SD up to 256 GB. It sports pretty nice 13 MP cameras and a big battery with a 3600 mAh capacity. The J3 (2017) instead is a compact device with a 5-inch HD panel, 2 GB of RAM, a 13 MP rear camera and a 2400 mAh battery.
Изготовитель процессоров Qualcomm перестал разрабатывать новые SoC для смарт-часов. Вероятно, этой американской компании больше не интересен рынок носимых гаджетов, хотя во многом он зависит именно от Qualcomm.
Поначалу производители выпускали часы на модифицированных смартфонных процессорах, но в начале 2016 года Qualcomm представил чип Snapdragon Wear 2100, ориентированный на носимую электронику. Компаниям, "привязанным" к операционной системе Android Wear (детище Google), приходится использовать его до сих пор, хотя с того времени он не обновлялся и уже в значительной степени устарел. Snapdragon Wear 2100 производится по 28-нанометровому техпроцессу, который считался относительно старым ещё 2 года назад: та же технология применялась в "доисторическом" 2013 году при сборке чипов Snapdragon 800 и 801. В 2016 году Qualcomm освоила 14 нм, а сейчас чипы для флагманских смартфонов строятся на 10- и даже 7-нанометровом процессе.
Если Qualcomm действительно больше не интересен рынок смарт-часов, компании Google придётся либо отказаться от проекта Android Wear, либо самостоятельно создавать чипы (что весьма недёшево), либо заказывать их у других производителей (например, у Samsung или Huawei). Лидерами на рынке смарт-часов в настоящее время являются Apple и Samsung. Они никак не зависят от Google, поскольку используют собственные операционные системы — watchOS и TIZEN.
Опубликованные 8 февраля результаты прогноза от исследовательской компании P&S Market Research говорят о том, что именно эти две марки (Apple и Samsung) могут рассчитывать на существенное увеличение доли рынка. В докладе отмечается, что наибольший рост ожидается в сегменте устройств, которые смогут работать абсолютно автономно от смартфона, то есть по сути представлять из себя очень компактное устройство с полноценной поддержкой всех базовых смарт-функций и даже больше. Самый внушительный рост числа таких устройств будет наблюдаться в Северной Америке, поскольку это самый высокодоходный рынок для производителей передовых гаджетов.
Smartwatch Market is Forecasted to Reach $43.8 Billion by 2023: P&S Market Research
The smartwatch market is expected to reach $43.8 billion by 2023, registering a CAGR of 22.7% during the forecast period. the market has been thriving in the mobile technology space, which can be attributed to the increasing awareness on personal health and fitness and the rise in smartwatch-controlled automotive capabilities. The smartwatch market is categorized into three types: extension, classic, and standalone; of which the standalone category is projected to witness highest growth during the forecast period.
As per the findings of the research, Apple’s watch software watchOS has grown by leaps and bounds since its introduction and left many smartwatch OS behind with its competency in innovation. Due to this, the iOS category has been contributing the highest revenue in smartwatch market since 2015 and is predicted to maintain its strong hold during the forecast period as well.
During the forecast period, smartwatches based on another OS, such as TIZEN and proprietary OS, are expected to grow the fastest. In the recent past, other types of smartwatch OS, such as Samsung’s TIZEN, have taken over Google’s Android Wear, which has restructured the global smartwatch market. Besides, massive sales of Samsung Gear S3 have escalated the company’s interest in investing more in the development of smarter standalone smartwatches, which clearly asserts a strong growth of this market in the near future.
New automotive control features embedded in, or compatible with, next-generation smartwatches are one of the prime factors driving the global market growth of smartwatches. Smartphones have already hit the ground with their automotive control features in the past decade, and smartwatches with automotive control capabilities can be seen as the next big thing in the smart and autonomous cars industry.
Geographically, North America, being a key target region for prominent companies (like Apple and Samsung) for the introduction and sale of their products, is a higher revenue generator than any other region in the world. Brand loyalty and consumer status in North America have largely helped companies in cashing in consumer behavior and interest toward the adoption of smartwatches.
However, there is still a huge gap in the industry to fill in with the development of gender-specific smartwatches.