вторник, 19 июня 2018 г.

Samsung Medison представил новый ультразвуковой аппарат для перинатальных центров










Подразделение Samsung Medison, занимающееся разработкой и производством диагностического медоборудования различного назначения, 19 июня объявило, что им разработан новый процессор анализа изображений ультразвуковых установок, который может быть использован для обеспечения более точной диагностики плода. 
В Samsung заявили, что представленное решение CrystalLive использует новейшие технологии обработки для формирования трёхмерных изображений различных органов будущего ребёнка, а также общего вида плода в утробе матери. 
Корпорация отмечает, что родители получат возможность увидеть яркие образы своих детей, а врачи смогут повысить точность диагнозов, заранее обнаружив врождённые заболевания.
Ультразвуковое устройство WS80A будет использовать движок CrystalLive и планируется к выпуску в Южной Корее, Европе и США. На других рынках оно будет доступно позже, в зависимости от сроков одобрения со стороны местных государственных регуляторов.
«Мы планируем повысить точность и эффективность диагностики с помощью технологии CrystalLive и ускорить наше проникновение в университетские больницы, которые требуют диагностики на высоком уровне», - говорится в пресс-релизе Samsung Medison. 
Ранее Samsung разработал технологию 5D Heart Color, которая может быть использована для обнаружения кардиозаболеваний у плодов. Технология CrystalVue от Samsung также позволяет медэкспертам получать подробные трёхмерные изображения пациентов. 

Samsung to introduce latest ultrasound image processing engine

Samsung Electronics said on June 19 it has developed a new ultrasound image processing engine with its medical instrument arm Samsung Medison that can be utilized to deliver more accurate diagnosis of fetuses.
Samsung said the new solution, CrystalLive, uses the latest image processing technologies to deliver three-dimensional pictures of various organs or of fetuses.
The company said mothers will receive vivid images of their babies to build intimacy and that doctors can improve the accuracy of diagnoses by detecting potential congenital diseases.
Samsung said its ultrasound device WS80A will use the CrystalLive engine and will be released in Korea, Europe and the United States. It will hit other markets around the globe, although the scheduling will depend on approval from local authorities. 
“We plan to improve the accuracy and efficiency of diagnosis through the CrystalLive engine and speed up our penetration into university-run hospitals, which call for high-level diagnosis,” Samsung Medison said. 
Samsung earlier developed the 5D Heart Color technology, which can be used to detect heart disease in fetuses. Samsung‘s CrystalVue technology also allows medical experts to take detailed 3-D images of patients.

Samsung объявляет о выходе на американский рынок нового портативного компьютера Chromebook Plus (V2)











Samsung анонсировал новую версию портативного компьютера-трансформера Chromebook Plus (V2) . Как и вышедший в прошлом году Samsung Chromebook Plus, новое устройство представляет собой трансформируемый ноутбук с поворачивающимся на 360 градусов сенсорным экраном, и у него тоже имеется цифровой стилус S Pen.
Вместе с тем 12,2-дюймовый экран Chromebook Plus V2 с соотношением сторон 16:10 имеет разрешение 1920×1080 точек, а не 2400×1600 точек, как у предыдущей модели. Это позволит увеличить время автономной работы, так как новый ноутбук базируется на процессоре Intel Celeron 3965Y, а не на чипе ARM, который используется в оригинальной модели. Ёмкость батареи хромбука составляет 39 Вт·ч.
Ноутбук-трансформер, работающий под управлением Chrome OS, поставляется с 4Гб оперативной памяти и флеш-накопителем ёмкостью 32Гб с возможностью расширения памяти до 400Гб благодаря поддержке карт microSD.
Фронтальная камера ноутбука получила разрешение 1 Мп, а рядом с клавиатурой находится объектив 13-Мп камеры с диафрагмой f/1,9 и автофокусом, которая служит в качестве тыльной камеры, когда устройство используется в режиме планшета. Остальные характеристики включают два порта USB Type-C, один порт USB 3.0 и 3,5-мм разъём для наушников.
Корпус хромбука выполнен из сплава алюминия. Изогнутые края делают его удобным при использовании в качестве планшета. Размеры Chromebook Plus V2 составляют 288×208×16–17,8 мм, вес — 1,33 кг.
Цена Chromebook Plus V2 составляет $499, что на $50 выше, чем у предшественника. 24 июня новинка поступит в продажу в США в онлайн-магазине ретейлера Best Buy, а также в его розничную сеть.

Do More from Anywhere with the New Samsung Chromebook Plus (V2)

For those who use Chrome OS to do more on the go, 
the new light and thin Samsung Chromebook Plus (V2) sets the standard
with front and rear cameras, built-in pen, and a more powerful processor

Samsung Electronics America, Inc., announced the Samsung Chromebook Plus (V2) , a 2-in-1 convertible designed to help people get the most out of Chrome OS wherever life and work take them. Available at Best Buy starting June 24, the Samsung Chromebook Plus (V2) is equipped with a built-in pen and offers a light, thin and stylish design that delivers versatility, portability and a premium experience at a competitive price point.
“Today’s consumers want to be able to maximize their communication while also expressing their creativity wherever they are, and the new Samsung Chromebook Plus fulfills that need, “ said Alanna Cotton, Senior Vice President and General Manager at Samsung Electronics America. “For those who choose Chrome OS, we wanted to give them a lot of reasons to choose the new Samsung Chromebook Plus, as it is designed especially for people who never stop moving, to match their pace and magnify their creativity.”

Delivering a Premium Chromebook Experience

As the number one leader in the premium Chromebook market according to NPD, Samsung’s growth continues to take place in the context of the shift to the cloud and the ability of Chrome OS to serve as a more complete operating system¹. The Samsung Chromebook Plus (V2) positions Samsung to maintain its leadership in this space, packing in new functionality and delivering the premium experience many new Chromebook consumers are seeking – all while maintaining its competitive price point.

Built for Flexibility and Productivity

The Samsung Chromebook Plus (V2) puts productivity and entertainment at consumers’ fingertips and at the tip of the built-in pen. At 2.91 pounds, its thin design makes it easy to slip into a bag and carry all day – or use throughout the day with its extended battery life. Flipping its 12.2” FHD 1920×1080 resolution screen transforms it from notebook to tablet to sketchbook – and back – with two cameras for making it easier to stay connected with friends and sharing with the world. Plus, Chrome OS helps users get more done by providing access to millions of Android apps on Google Play.

* Front and Rear Facing Cameras to Stay Connected – Communicate visually with the 1M front-facing camera and a 13M F1.9 rear-facing camera with autofocus. Simply fold your laptop into tablet mode and capture your view from any angle. The front camera is ideal for video chats with classmates or clients, friends or family. Plus, store photos and videos right on your cloud.
* Unleashing Creativity – The Samsung Chromebook Plus (V2) stands out by comingwith a built-in pen. Experience the power and precision of the stylus. It’s always with you when you need it, and it never needs charging. Write a note, sketch out an idea, edit a document, sign a document, or even use the pen to magnify small text and capture carefully cropped screenshots.
* Do More, Store More – Tackle anything that comes your way, wherever you are, with more power and more storage. The upgraded Intel® Celeron® processor and long-lasting battery keep you going all day.In addition to users’ personal cloud storage, the Samsung Chromebook Plus (V2) has 32GB of built-in storage, with the option to add up to 400GB with a microSD card (sold separately) – room for favorite photos, documents and music, as well as for storing movies to watch offline on the go.
* Premium Design, Premium Experience – designed for comfort and peace of mind, with a curved-cap keyboard built to withstand spills up to 60cc. The device’s rounded edges offer users  a comfortable grip whether it’s being used as a notebook or a tablet. The Samsung Chromebook Plus (V2) offers even more functionality to users with multiple connected devices, including easy file sharing between Chromebook and mobile devices. Smart Lock from Google makes it easy to store and use passwords across your devices.

Availability

The Samsung Chromebook Plus (V2) will be available starting on June 24 at BestBuy.com and Best Buy stores, starting at $499.99.

[1]Source: The NPD Group, Inc., U.S. Weekly Retail Tracking Service, Notebooks, Op Sys: Chrome OS, based on unit sales, Dec. 31, 2017- May 5, 2018. Premium is defined by Chromebooks priced $400 and above.

Samsung расширяет число корпоративных клиентов, использующих его смарт-часы на базе TIZEN OS








Носимая электроника - это не только отслеживание шагов и уведомления о входящих СМС или звонках, но и очень эффективный способ повысить производительность труда, что доказывает сеть престижных отелей Viceroy Hotel Group, взявшая на вооружение смарт-часы Samsung Gear S3.
Если вам посчастливится посетить один из таких отелей в ближайшем будущем, то не удивляйтесь, что все его сотрудники носят эти TIZEN-устройства. Но использовать они их будут не для получения личных сообщений, а для оперативной коммуникации, что, в итоге, помогут сотрудникам гостиницы работать быстрее и точнее.
Viceroy станет первым отелем, который задействует комбинацию смарт-часов Gear S3 и платформы управления отелем Alice в качестве способа оповещения персонала о просьбах гостей. Это более тонкая, более тихая и быстрая система, чем привычные рации, с которыми многие гостиничные работники проводят целый день. Отели - это, как правило, большие сооружения, и держать всех на связи в таких местах является серьёзной проблемой.
Как это повлияет на вас как на гостя? Представьте, что вы только что прибыли и направились в свой номер, а багаж остался в вестибюле. С помощью смарт-часов ресепшн может мгновенно отправить сообщение коллеге, который отвечает за доставку багажа, а если он недоступен, то быстро переключиться на ответственного администратора. Всё это поможет избежать каких-либо задержек. Оповещения могут автоматически отображаться на экране телевизора в вашей номере, чтобы сообщить вам, на какой стадии доставки находится багаж. Все участники процесса информируются с минимальным вмешательством каких-либо третьих лиц, и услуги осуществляются быстро.
Группа отелей будет использовать смарт-часы Gear S3 с LTE-подключением, гарантируя, что даже если сотрудник окажется вне зоны действия Wi-Fi, часы будут по-прежнему работать, а это исключает необходимость носить с собой громоздкий смартфон. Диапазон применения Gear S3 вовсе не ограничивается лишь службой доставки багажа. Сценариев их использования множество - от заказа обеда в номер до вызова горничной или администратора. Это, по сути, система громкой связи, находящаяся на запястье и потерять её невозможно, в отличие от раций и смартфонов, которые время от времени забывают служащие отелей.
Работающая с Samsung группа программного обеспечения Alice демонстрирует систему на конференции по гостиничным технологиям HITEC 2018, которая походит в эти дни в Хьюстоне (штат Техас, США), и сеть Viceroy Hotel Group будет первой, кто начнёт использовать конечный продукт.

Samsung and ALICE Debut New Smartwatch Solution for the Hotel Industry at HITEC 2018; Viceroy Hotel Group Will Be First to Implement

Launching at Viceroy L'Ermitage Beverly Hills, ALICE Hotel Operations Platform on Samsung Gear S3 Creates Wearable Solution To Improve Hotel Staff Communications, Guest Experiences

Samsung Electronics America, Inc., and hotel operations platform ALICE today announced a new hotel management solution that uses smartwatches to improve staff communications, speed responsiveness to guests, and enhance customer service. With connected, LTE-capable smartwatches easily accessible on their wrist, hotel employees in key operations – such as housekeeping, maintenance, and bellman service – can manage customer requests and resolve incidents more quickly and efficiently across departments.
The wearable solution was created by Samsung SDS, which is Samsung’s software and solutions organization. The solution combines the ALICE hotel platform and a Samsung Gear S3 smartwatch to help hospitality workers—who are often mobile—enhance productivity and guest service through ‘hands-free’ connectivity. Luxury hotel company Viceroy Hotel Group brought together ALICE and Samsung, and will be first to implement the digital solution to help Viceroy’s employees, who are constantly on the move.
With this solution, when a guest request or urgent need arises (i.e. towel delivery, broken toilet, luggage pickup), the department’s employees receive silent vibration alerts via the smartwatch on their wrist. The appropriate employee can respond to and accept the task with a tap of the smartwatch, informing staff that someone is attending to the guest.  Managers can efficiently track tasks in real-time until service is completed.
The joint solution will debut at the HITEC 2018 conference in Houston, Texas, with demonstrations at the Samsung booth (#1929) and the ALICE booth (#2319) from June 18-21.
“This smartwatch solution from Samsung and ALICE provides a compelling tool for hotels, whose employees are often mobile, and require durable, hands-free operation for completing day-to-day tasks,” said Eric McCarty, Vice President, B2B Mobile Product Marketing, Samsung Electronics America. “With capabilities such as Samsung Knox built in, hotels not only have a wearable that keeps employees connected, but can be securely managed to meet specific business needs.

Transforming Hotel Communications

Samsung and ALICE’s hands-free solution is ideal for hotel staff who need to handle objects and complete tasks with both hands, while keeping eyes focused on nearby guests. This includes maintenance workers on a two-handed repair job, room service carrying trays and housekeeping handling cleaning devices and who do not have instant access to phones. This also eliminates risks of dropping devices on the job, silences disruptive radio communications, and does away with hotel ‘corkboard’ check-ins.
“Samsung and ALICE are not just delivering a watch as an access point into the hotel’s infrastructure,” said Alex Shashou, President of ALICE. “We are providing three main benefits to hotels, including returning time to the staff so they have more time to execute better service. We are giving the staff back their hands, so there is one less thing to carry or break.  And with a hands-free wearable as their main communications tool, we are restoring eye contact to hospitality – enabling the smile between guest and hotelier that has so long meant hospitality.”
In addition, the solution helps personnel across the hotel improve responsiveness, a key component of service in the industry, where most requests are interruption-driven and ongoing preventative tasks are superseded by reactive customer requests. Completing even mundane tasks –from fixing a clogged toilet to providing special VIP service—must be attended to in a responsive, quick matter to ensure success.

Accelerating Service at Viceroy

Viceroy Hotel Group, a modern luxury hotel brand with hotels and resorts around the world, will be first in the hotel industry to test the Samsung-ALICE wearable solution. The hotel is deploying the Samsung-ALICE smartwatch solution at their Viceroy L’Ermitage Beverly Hills property to provide staff with an easy-to-use device that is supportive of mobile workflows and contributes to customer satisfaction. With plans to roll out the wearable solution across their portfolio of hotels, Viceroy plans to shave minutes off each task-based request as a result of the smartwatch approach, increasing efficiencies.  Minutes make all the difference in service-based environments, which must remain sensitive to a guest’s time.
“In the true spirit of connection, it’s been exhilarating to bring together two leaders in their respective industries to help discover new ways to create game-changing solutions that will advance the hotel industry,” said Darren Clark, Vice President of Technology at Viceroy Hotel Group. “We are excited to be an intrinsic part of the creative process by finding ways to make the smartwatch an integral, productive part of our strategy, and provide our team with seamless, real-time communications with guests.”
The solution will be available this summer.

About ALICE

ALICE has created the first complete communication, cost savings and revenue generation operations platform for hotels, which enhances the guest experience and connects all points within the hotel to simplify guest service – and make it more cost-effective.
Since the company was founded in 2013, ALICE has gained serious traction in the industry working many of the world’s leading hotel brands, including Two Roads Hospitality, Dream Hotel Group, Grupo Posadas, SIXTY Hotels, NYLO Hotels, and Leading Hotels of the World. For more information, visit http://ALICEplatform.com.

About Viceroy Hotel Group

Viceroy Hotel Group inspires travelers with one-of-a-kind authentic lifestyle experiences that bring together provocative design and intuitive service in sought-after locations. A leader in modern luxury, Viceroy’s vibe-led hospitality is guided by the brand promise “Remember to Live,” an affirmation to create lifelong memories for each and every guest. Viceroy destinations are segmented into three distinct portfolio tiers to help travelers find exactly the kind of experience they’re looking for. The Viceroy Icon Collection properties include epic hotels and resorts in Los Cabos, Chicago, Dubai, Abu Dhabi, Beverly Hills, Riviera Maya, Snowmass, and St. Lucia, with forthcoming openings in Algarve, Buenos Aires, Panama, and Vietnam. The Viceroy Lifestyle Series hotels and resorts are found in attitude-led destinations including New York and Santa Monica, with a forthcoming opening in Serbia. The Urban Retreat Collection properties in San Francisco have an independent spirit and bold, eccentric personalities. Viceroy Hotel Group is a member of the Global Hotel Alliance (GHA) DISCOVERY, a unique loyalty program offering exclusive benefits and experiences to its members at over 500 hotels around the world. For more information, visit http://viceroyhotelsandresorts.com. Follow Viceroy Hotel Group at http://facebook.com/viceroyhotelgroup and on Instagram and Twitter @viceroyhotels.