среда, 7 марта 2018 г.

Samsung представил новую линейку смарт-телевизоров QLED-серии 2018










Как и было обещано, Samsung представил линейку флагманских телевизоров QLED 2018 года.
Презентация новинок состоялась в Нью-Йорке, в здании Американской фондовой биржи на Манхэттене. Более 1000 человек присутствовали на премьерном показе  топовых QLED-моделей Samsung, выполненных с использованием усовершенствованной технологии.
Топ-менеджеры телевизионного подразделения техногиганта отметили, что настройка телевизора стала максимально простой и интуитивной. Теперь все операции можно выполнить на смартфоне в приложении Samsung SmartThings. При этом пользователи получают крайне удобный доступ к контенту.
«В аппаратах 2018 года мы переосмысливаем понятие телеэкрана, превращая его в смарт-дисплей», — отметил президент подразделения систем визуального отображения Samsung Electronics Чон-хи Хан (Jong-hee Han).
Преимущества новых телевизоров также отметил президент и старший исполнительный директор The New York Times Company Марк Томпсон: «Режим Ambient Mode, доступный на новых телевизорах QLED, дает нам возможность продемонстрировать зрителю самые свежие и достоверные новости от наших журналистов: детально проработанные репортажи с визуально безупречной составляющей».
В демонстрационной зоне были представлены различные модели новых телевизоров, включая знаменитый 146-дюймовый модульный The Wall, работающий на основе самой передовой технологии MicroLED.
Помимо прочего, желающие смогли оценить вышеупомянутый Ambient Mode и качество звуковой панели N950 с поддержкой Dolby Atmos, которая появится в продаже в этом году.
В комплекте с новыми телевизорами поставляется прочный и удобный 5-метровый кабель, который объединяет шнуры питания и передачи данных. Это позволяет разместить панель на стене с почти незаметным коннектом, без вороха проводов. Дополнительно будет доступен 15-метровый кабель.

Samsung Debuts 2018 QLED TV lineup at First Look Event in New York

New QLED TVs with Unparalleled Design and Smart Display Features Offer an Impeccable Viewing Experience

Samsung Electronics, the leading global TV manufacturer for the 13th consecutive year, today launched its flagship line of 2018 QLED TVs and AV products at the 2018 First Look New York event at the American Stock Exchange building in Manhattan. The company unveiled its next generation of QLED TVs to about 1,000 attendees, and demonstrated new, improved features that enhance the TV-viewing experience like never before.
During the keynote presentation, Samsung Electronics President of Visual Display Jong-hee Han and other Samsung executives explained how the 2018 flagship TV line offers an unmatched home entertainment experience, meant to remove barriers to setting up and displaying the TV and streamlining access to content in a way that enables consumers to spend more time doing the things they love.
“With our 2018 TV lineup, we are changing the definition of visual display to Intelligent Displays,” said President Jonghee Han. “Designed for total immersion and to enhance the daily lives of consumers everywhere, all while being incredibly easy to use, the new QLED TV lineup provides users with the best viewing experience.”
President Han was joined on stage by executive partners from The New York Times, who discussed some of the new consumer benefits of the 2018 QLED TV lineup. In announcing a new partnership with Samsung, Mark Thompson, President and Chief Executive Officer of The New York Times Company, said, “QLED TV’s Ambient Mode is an exciting new way for viewers to experience The Times’s unrivaled, deeply reported and visual journalism.”
The First Look New York event featured an exhibition for guests to experience the 2018 product line and its features hands-on through a series of zones and displays. The exhibition included:

* The large-screen zone, which showcased the stunning picture quality of Samsung’s new line-up with enhanced color and contrast for a variety of situations, such as gaming and watching movies or sports. Samsung also displayed its acclaimed 146” The Wall, Micro LED technology-based modular screen, to be commercialized for home use.

* The movie zone featured Samsung’s multi-dimensional N950 soundbar with Dolby Atmos®, slated to become available later this year. The soundbar demonstrates how vibrant, powerful surround sound can enhance the home entertainment experience.

* The Ambient Mode zone showcased how the QLED TV redefines what it means to be “off” with new technology that transforms the TV into a beautifully functional screen which provides a multitude of information including news, weather and traffic, and which can also play music or completely blend into the wall behind it.

* The new 5-meter (included with QLED TV purchase) and 15-meter (available as an option) One Invisible Connection, with power cord and data cables merged into one durable cord – an industry first – enabling users to place the TV where they want, how they want, without a tangled mess of cords.

* Samsung’s 2018 Smart TV set-up is simple and can be done on the consumer’s most used device – their mobile phone, via the SmartThings app. Demonstrations also illustrated how consumers can use their voices to control their entertainment and viewing with the introduction of Bixby on Samsung’s TVs.

The 2018 QLED line will be available this month in the US. For more information, visit www.samsung.com

*SmartThings is available on iOS and Android-powered devices.
** Bixby service ability may vary by country or carrier. Voice Command recognizes English (U.S.), Mandarin Chinese and Korean. Not all accents, dialects and expressions are recognized. The list of features that can be controlled by voice commands via Bixby will continue to expand. Mobile functionality compatible with Samsung Galaxy 8 series or higher with Bixby function. Samsung Account log-in and data network (wifi or internet connection) required to fully operate Bixby features.
***The product line, details and availability vary depending on the region.
****One Invisible Connection applies to Q7 and higher models except Q8F. One Remote Control applies to NU7400 and higher models.

Samsung C-Lab покажет "эмоционального" голографического помощника и другие разработки на SXSW 2018









Корпорация Samsung Electronics объявила, что с 11 по 14 марта в рамках ежегодного фестиваля экспериментального дизайна и перспективных технологий South by Southwest (SXSW 2018) состоится презентация 3-х инновационных проектов находящейся под её покровительством креативной лаборатории C-Lab (Creative Lab) на основе искусственного интеллекта (AI). Разработки получили название 
Toonsquare, Aurora и GADGET, которые предоставят любителям современных технологий новые возможности интеллектуальных систем. Проекты будут представлены на стенде №1538 в выставочном зале N3 конференц-центра в городе Остин (штат Техас, США).

* Toonsquare – приложение, основанное на технологии искусственного интеллекта, которое автоматически преобразует текст в мультипликацию. Приложение предлагает пользователям выбрать персонажа из уже имеющихся или создать собственных на основе личных фотографий. После проведения анализа текста, введённого пользователем, программа определит эмоции и движения, которые подразумеваются в предложении, и предложит варианты выражения лица персонажа и его жестов. Фоны, шрифты и облачко текста для мультипликации также могут быть настроены пользователем.

* Aurora – приложение для смартфонов с визуализированным 3D-ассистентом, позволяющее взаимодействовать с таким помощником на эмоциональном уровне. В то время как существующие голосовые ассистенты предоставляют информацию только в голосовом варианте, Aurora работает в интуитивно понятном формате, отображая информацию и визуально, на дисплее устройства. Aurora также распознаёт жесты и местоположение пользователя с помощью камеры смартфона, что выводит коммуникацию на новый уровень.

* GADGET – аукцион контекстной рекламы в режиме реального времени для внутриигровых рекламных объявлений. Большинство таких объявлений всплывают в игре в виде отдельных сообщений или окон и, как правило, зачастую мешают геймерам. GADGET поможет рекламе встраиваться непосредственно в игру, преображая её в нативные объекты, например, в рекламные щиты на заднем плане. Разработчики игр смогут импортировать плагин GADGET для такого размещения рекламы всего в несколько кликов. Объявления продаются рекламодателям в онлайн-режиме через автоматическую торговую платформу. Содержимое рекламы постоянно обновляется, взаимодействуя с сервером GADGET, и может меняться в зависимости от предпочтений геймера.

С момента своего дебюта на выставке SXSW в 2015 году лаборатории C-Lab представили различные проекты в области музыки, искусства и интерактивных технологий для расширения возможностей бизнеса и получения отзывов пользователей. Это помогает в дальнейшей доработке прототипов, которые затем могут осуществится в виде реальных продуктов, соответствующих ожиданиям рынка.
«Большинство продвигаемых сегодня концепций стремятся использовать AI-технологии, чтобы сократить неудобства, которые встречаются в повседневной жизни, – отметил Джэ-ил Ли, вице-президент и руководитель центра творчества и инноваций Samsung Electronics. – Мы надеемся воплотить эти идеи в жизнь в ближайшем будущем».
Проект C-Lab, созданный в декабре 2012 года, представляет собой программу, которая развивает творческую корпоративную культуру и способствует воплощению инновационных идей сотрудников Samsung. Проекты C-Lab, тесно связанные с деятельностью Samsung, передаются во внутренние подразделения корпорации для дальнейшей разработки.
С 2015 года Samsung также поддерживает другие успешно завершённые проекты, которые не были переданы бизнес-подразделениям. Такие проекты планируется запустить как отдельную независимую компанию, полноценный стартап по программе C-Lab Spin-Off.

Samsung Electronics’ C-Lab to Reveal New AI Projects at SXSW 2018

Three new C-lab projects will introduce new user experiences with AI technologies to change everyday life

Samsung Electronics announced today that it will showcase three innovative new C-Lab (Creative Lab) projects based on artificial intelligence (AI) from March 11 through 14 at SXSW 2018 Trade Show. These projects – Toonsquare, Aurora, and GADGET – will introduce new user experiences with AI technologies to the attendees. The projects will be exhibited at Stand #1538 in Exhibit Hall 3 of the Austin Convention Center in Austin, Texas.

The three new C-Lab projects are:

* Toonsquare, an artificial intelligence application which automatically converts a sentence into a cartoon, allowing users to easily make their own cartoons. The app first allows users to choose a character from the pre-sets the app offers or create a character based on pictures of themselves. Second, the app analyses text put in by the user to figure out the emotion and movements implied in the sentence. It then recommends proper facial expressions as well as appropriate gestures of the character. Backgrounds, fonts, and speech bubbles can also be customized to create a cartoon or a picture diary.

* Aurora, a smartphone app and deck that shows a visualized 3D character assistant, enabling users to interact emotionally with the assistant. While existing voice assistants provide the information only with voice, Aurora gives intuitive user experience by giving information visually onto the display of the device. Aurora also recognizes gestures and the location of the user through the camera of the smartphone, allowing for a more intuitive interface.

* GADGET, a real-time ad auction platform for in-game ads. Most in-game ads are pop-up or interstitial ads which tend to interfere with gamers’ experiences. GADGET helps the ads blend into the game by serving them as native objects in areas like billboards in the background. Game developers can easily import the GADGET plug-in to place ads with just a few clicks. Ads are sold to advertisers real-time via automated trading platform. The ad content is updated in real-time, interfacing with the GADGET server, and can be targeted based on gamers’ preferences.

Since its SXSW debut in 2015, C-Lab has introduced various projects in the field of music, art, and interactive technologies, to validating business opportunities and getting user feedback to refine the prototypes to reach market fit.
“The majority of ideas that have been proposed recently aim to utilize artificial intelligence to solve inconveniences in daily life,” said Jaiil Lee, Vice President and Head of the Creativity & Innovation Center at Samsung Electronics. “We hope to see these ideas in action in the near future.”.
Created in December 2012, C-Lab is an in-house idea incubation program that encourages a creative corporate culture and nurtures innovative ideas from Samsung employees. C-Lab projects that are closely related to Samsung business are transferred to in-house division for further development
Since 2015, Samsung has also supported other successfully completed projects, that are not transferred to business units, to be launched as an independent company as a fully-fledged start-up via the C-Lab Spin-Off program.

How C-Lab’s AI Innovations Came to Be and What They’ll Change

Each year in Austin, Texas, the South by Southwest (SXSW) festival gathers artists and creatives from across the globe for a celebration of the latest and greatest from the worlds of film, music and interactive media. At SXSW 2018, through a showcase of its in-house idea incubation program, C-Lab (Creative Lab), Samsung Electronics will introduce three projects that leverage artificial intelligence (AI). Below are details on what the projects are and how they came to be:

TOONSQUARE:

An AI-based Text-to-Toon (TTT) application that offers users a fun and easy way to make cartoons that tell their unique story.

How it Uses AI

Toonsquare uses AI to analyze the text input, determining what the context is and what facial/body expressions should accompany the character
Toonsquare also uses AI to determine facial features including the length and curviness of hair as well as accessories like glasses off a real-life image, and then call up the most appropriate parts from the database
In both cases, continuous learning is key and so the team built a separate website to enhance the learning

Inspiration

Ho-young Lee, a UX designer by profession, drew lifestyle web cartoons as a hobby and actually grew a fan base, only to be find out how hard it is to find the time to draw cut by cut while working a day job.
Ho-young then ran into AI developers in the company and found out he could automate much of the process

Aspiration

Eventually, the team hopes to develop TOONSQUARE into a fun and creative social networking service where people can generate and share their own cartoons from their own inspirations.

Aurora:

A smartphone app and device that projects a pseudo hologram of a cute intelligent assistant. Capable of recognizing gestures and commands, Aurora offers users a more intuitive way to interact with their smart devices.

How it Uses AI

Aurora utilizes an open-source AI engine to figure out what the user is asking for and provide appropriate feedback – whether it be weather information or carrying out voice/gesture commands
Additionally, Aurora also learns users emotions and provides visual feedback including facial expressions and gestures the hologram makes

Inspiration

Members saw a movie where the lead character falls in love with an AI persona and saw potential for a more sympathetic AI assistant
The team also wanted to increase accessibility to AI assistants, which in many cases price is a hurdle

Aspiration

To create an AI assistant that can be used more naturally and conveniently across a wider range of smartphones.

GADGET:

A real-time ad auction platform that makes it easy for advertisers to insert their content as native objects (ones that are already a part of the game, like billboards in the background or items gamers may use) rather than intrusive pop-ups.

How it Uses AI

GADGET analyzes information that is available (which may vary by game, region, etc.) such as age, gender and interests to offer relevant ads to gamers in a non-intrusive manner

Inspiration

Changsoo Moon has work experience in gaming and advertising companies where he always found it difficult to place products (PPL) or ads in content
As gamers, all of whom have started gaming since the 8-bit console days, the team members also found it annoying when ads would interfere with game play

Aspiration

GADGET was designed as an “all-in-one gadget”; a “Swiss Army knife,” so to say, for advertising services that is useful for advertisers, developers and gamers alike.

The projects will be exhibited at the Austin Convention Center (Exhibition Hall 3; Stand #1538) from March 11–14.