пятница, 31 января 2020 г.

TOP10 Articles (January 2020) / ТОП10 публикаций (январь 2020)











Samsung увеличит производство CMOS-сенсоров для мобильных камер









Samsung Electronics, крупнейший в мире производитель микросхем памяти, существенно увеличит производство датчиков изображения типа CMOS (комплементарный металло-оксидный полупроводник; КМОП). По оценкам южнокорейских аналитиков, мнение которых приводит информационное агентство Yonhap News, в этом году прибавка может составить до 20%.
Спрос на CMOS-сенсоры в последнее время резко увеличился на фоне высокой популярности смартфонов с несколькими камерами. Также эта полупроводниковая продукция востребована со стороны сегмента Интернета вещей и рынка мобильных технологий в целом.
В ноябре 2019 года аналитическая компания IC Insights повысила прогноз в отношении датчиков изображения КМОП. Специалисты ожидают, что по итогам 2019 года объём рынка в деньгах вырастет на 19% и достигнет рекордного для отрасли значения в 16,8 миллиарда долларов США. Прежняя оценка, сделанная в августе, предусматривала более скромную прибавку в 9% и выручку в пределах 15,5 миллиарда долларов.
В декабре 2019 года глава полупроводникового бизнеса Sony Тэруси Симидзу (Terushi Shimizu) рассказал Bloomberg, что предприятия компании по выпуску датчиков изображения работают круглые сутки, но даже при таком режиме не успевают за спросом.
Между тем, обозреватели Yonhap называют взрывной рост рынка датчиков изображения благом для южнокорейских чипмейкеров, которые расширяют инвестиции в производство логических ИС в целях снижения высокой зависимости от микросхем памяти.
Эксперты отмечают, что процесс изготовления CMOS схож с производством DRAM. Предполагается, что в условиях повышенного спроса на датчики изображения Samsung будет активнее расширять мощности по выпуску этой продукции в Южной Корее за счёт переоснащения линий, занятых производством DRAM. О возможности такой конверсии корпорация ранее объявляла в 2017 году.
Такая стратегия позволит Samsung увеличить производство CMOS с нынешних 55.000 полупроводниковых пластин в месяц до 65.000, подсчитал аналитик NH Investment & Securities До Хьюн-ву (Doh Hyun-woo).
По данным IHS Markit, Samsung является вторым крупнейшим после Sony производителем датчиков изображения в мире. По состоянию на май 2019 года рыночная доля лидера оценивалась в 51,1%, а Samsung контролировал порядка 20% рынка.
Также в первую пятёрку поставщиков CMOS входит южнокорейская SK Hynix. Она тоже принимает меры для укрепления позиций в этом сегменте. С этой целью в ноябре 2019 года Hynix открыла в Японии исследовательский центр по разработке датчиков изображения.

Samsung to boost image sensor output amid rising demand

Samsung Electronics Co. may boost the production capacity of its complementary metal-oxide-semiconductor (CMOS) image sensor by nearly 20 percent this year, analysts here said Sunday, as the South Korean tech giant tries to meet soaring demand.
CMOS image sensor converts light into electrons, thus creating a digital image in an electronics device.
Demand for CMOS image sensor has been sharply rising as smartphones with multiple cameras became increasingly popular in the market, while developing internet of Things (IoT) and mobility technologies prompted the need of such semiconductor.
Market researcher IC Insights estimated the global CMOS image sensor market at US$16.8 billion in 2019, up 19 percent from a year earlier.
Against this backdrop, local analysts said Samsung is expected to expand its CMOS image sensor production capacity by converting its DRAM memory chip production lines in South Korea. The fabrication process of CMOS image sensor is known to be similar to that of DRAM.
Samsung, the world's largest memory chipmaker, announced in 2017 that DRAM chip production line 11 at the company's fab in Hwaseong, south of Seoul, will be retooled to produce CMOS image sensors.
"In addition to the DRAM chip production line 11, Samsung plans to convert the line 13 to produce CMOS image sensors this year," said Doh Hyun-woo, an analyst at NH Investment & Securities Co. "Samsung's CMOS image sensor production capacity, based on wafer input, can be expanded from the current 55,000 to 65,000 sheets per month in 2020."
Samsung is the No. 2 player in the global CMOS image sensor market dominated by Sony Corp. As of May last year, Sony accounted 51 percent of the global image sensor market in terms of revenue, industry data showed, with Samsung making up less than 20 percent.
Market watchers said Samsung's efforts to beef up CMOS image sensor production capacity will reduce volatility in its earnings.
"CMOS image sensors are usually supplied in long-term contracts, meaning there's low risk of price changes," said Kim Dong-won, an analyst at KB Securities. "In the long term, it could surpass the profitability of DRAM."

Samsung & Niio Art запускают престижный глобальный конкурс цифрового искусства для демонстрации на лучших дисплеях The Wall







Конкурс, в котором могут принять участие художники со всего мира, завершится эксклюзивной глобальной выставкой

Samsung Electronics в сотрудничестве с Niio объявляет о запуске открытого конкурса в новом сегменте "медиа-искусство" для своей премиум-платформы, доступной на телевизорах и дисплеях высшего класса. На получение специальной награды Samsung The Wall x Niio Art Awards смогут претендовать как начинающие, так и признанные художники. Акция призвана открыть людям самые вдохновляющие работы в сфере цифрового искусство, которые можно будет увидеть в разных уголках планеты. Участники поборются за шанс быть представленным на международной выставке Samsung The Wall - цифровом художественном полотне высочайшего качества, где применяется самая передовая технология MicroLED. Лауреаты конкурса получат денежные призы до 15.000 долларов США. Кульминацией конкурса станут летние выставки на 10-ти выставочных площадках, включая Южную Корею, Сингапур, Великобританию и США. 
Победители, завоевавшие высшие награды, в мае 2020-го будут приглашены для участия в церемонии открытия мероприятия The Wall Show в честь их триумфа. Лауреаты конкурса будут выбраны группой известных экспертов в области визуального искусства. Оценивая каждую работу, судьи будут выбирать те произведения искусства, которые продемонстрируют лучшее художественное и концептуальное совершенство, в том числе креативность, оригинальность и детализацию. 
«Samsung постоянно ищет новые способы сделать контент премиум-класса максимально эффективным и поднять пользовательский опыт на новый уровень», - сказал Хёсунг Ха, старший вице-президент по дисплейному бизнесу в Samsung Electronics. «Мы осуществляем всё это в партнёрстве с организацией Niio и всходящим в неё сообществом ведущих художников мира, чтобы отметить лучшие таланты в сфере цифрового искусства и обеспечить художникам поддержку лучшей мультимедийной платформы для демонстрации их работ. Конкурс также сыграет важную роль в развитии следующего поколения электронных средств отображения, коими являются новейшие модели дисплеев The Wall». 
«В сегодняшнем мире интернет-коммуникаций мы всё больше полагаемся на цифровые инструменты, чтобы рассказать свои истории. Мы очень рады сотрудничать с Samsung, чтобы предложить художникам возможность поделиться своими творениями на самом знаковом и изысканном крупномасштабном холсте», - подчеркнул Роб Андерс, генеральный директор Niio. «Более того, наши планы по синхронизированному глобальному представлению работ-победителей в мае изменят представление о цифровом искусстве на глобальном уровне».
Niio вдохновляет людей повсюду, предоставляя беспрепятственный доступ к видеоконтенту премиум-класса и новым работам в сфере медиа-арта благодаря своей современной технологии и платформе кураторской дистрибюции. Платформа Niio постоянно развивается и на сегодняшний день с ней сотрудничают более 4.000 художников и партнёров из более чем 70 стран. Niio позволяет публиковать работы, созданные для сегмента медиа-арт; опубликованные полотна могут сдаваться в аренду или приобретаться для демонстрации на подключённых к Сети высококачественных дисплеях в любой точке мира.
Дисплеи The Wall, доступные в настоящее время на глобальном рынке, воплощают собой новейшую концепцию применения модульной технологии Samsung MicroLED, которая способна адаптироваться к любой конфигурации помещения, иметь различные размеры и соотношение сторон, что повышает эстетическую привлекательность любого пространства.
Художники, желающие принять участие в акции Samsung The Wall x Niio Art Awards, могут знать подробности на сайтах https://www.niio.com/get/the-wall-open-call/ и https://displaysolutions.samsung.com/led-signage/the-wall.

О Niio

Niio переосмысливает способ взаимодействия людей с искусством в повседневной жизни. Опираясь на мощную технологическую платформу, которая поддерживает экосистему «цифрового искусства», Niio собрала мировое сообщество ведущих художников, галерей и учреждений, которые хранят и публикуют самый большой каталог лучших анимированных изображений в одной базе. Обеспечивая беспрепятственный доступ к высококачественному цифровому искусству на любом экране и в любом месте, Niio открывает совершенно новую форму потребления мультимедиа: цифровое искусство по запросу.

Samsung & Niio Art Launch Prestigious Global Digital Art Competition Celebrating Visual Arts on ‘The Wall’

Open to artists worldwide, competition will culminate in a first-of-its-kind global exhibition in May

Samsung Electronics announcing the launch of an open call competition in collaboration with Niio, a premium platform for new media art. Now open for entries from nascent, emerging and established artists, the Samsung The Wall x Niio Art Awards aims to discover the most inspiring digital art from around the world. Entrants will compete for a chance to be exhibited internationally on Samsung’s The Wall, the highest quality, large form factor 4K Micro LED digital art canvas, and qualify for up to $15,000 in cash prizes. The competition will culminate in summer exhibitions at ten showcase locations including Korea, Singapore, the United Kingdom and the United States. 
The first-prize winner of the competition will be invited to attend the unveiling event of their winning entry at Samsung’s The Wall showroom in May. All winners will be selected by a panel of renowned experts in visual art. When assessing each submission, the judges will be looking for artworks that display artistic and conceptual excellence, including creativity, originality and detail. 
“Samsung is always exploring new ways to make premium content as impactful as possible and take users’ experience to the next level,” said Hyesung Ha, Senior Vice President of Visual Display Business at Samsung Electronics. “This open call, in partnership with Niio Art and its global community of leading artists, celebrates the latest and greatest talent in digital art and provides the art community a meaningful platform on which its artistic creations can be showcased. The competition will also play a major role in heralding the next generation of display experiences – all brought to life on the awe-inspiring The Wall.” 
“In today’s connected world, artists rely on digital tools to tell their stories. We are thrilled to partner with Samsung to offer artists everywhere a chance to share their creations on the most iconic and exquisite large-scale canvas there is,” said Rob Anders, CEO of Niio. “Moreover, our plans for the synchronized, global unveiling of the winning artworks in May will change the way digital art is experienced in the world.”
Niio inspires people everywhere by providing seamless access to premium video and new media art through its state-of-the-art technology and curated distribution platform. Niio’s platform now empowers a growing network of over 4,000 artists and art partners from over 70 countries to self-publish media art; the published artwork can then be borrowed or acquired to be viewed on high quality connected display devices anywhere in the world.
Now available globally, The Wall represents the latest application of Samsung’s modular MicroLED technology which can be custom-tailored to any size and aspect ratio, immediately enhancing the aesthetic of any space.
To learn more about the open call, artists can visit https://www.niio.com/get/the-wall-open-call/ and enter their artwork, as well as find submission details, specification requirements, rules, important dates and prizes. And to discover The Wall, please visit: https://displaysolutions.samsung.com/led-signage/the-wall.

About Niio

Niio is reimagining the way humans interact with art in their everyday lives. Underpinned by a robust technology platform that powers the ‘digital art’ ecosystem, Niio has amassed a global community of leading artists, galleries and institutions who store and publish the largest catalogue of the finest moving image art in one place. By enabling seamless access to premium digital art on any screen, anywhere, Niio is unlocking an entirely new form of media consumption: digital art, on demand.

По итогам 2019 года Samsung сохранил лидерство на глобальном рынке смартфонов





Samsung Electronics сохранил звание крупнейшего мирового поставщика смартфонов по итогам 2019 года. Об этом сообщает информационное агентство Yonhap, ссылаясь на свежий отчёт Strategy Analytics о ситуации в мобильной отрасли.
За минувший год Samsung отправил в торговые сети 295 миллионов смартфонов, в результате чего рыночная доля южнокорейского электронного гиганта составила 20,9%. В 2018 году Samsung также лидировал на мировом рынке с результатом 291,3 миллиона смартфонов и долей 20,3%.
"Samsung продолжает демонстрировать довольно хорошие показатели во всех ценовых сегментах, от моделей начального уровня до устройств премиум-класса, таких как Galaxy Note 10", - отметили в Strategy Analytics.
Несмотря на санкции со стороны США, китайская Huawei удерживает 2-е место по итогам года. Ёе вклад аналитики оценили в 240,5 миллиона устройств и 17%. В 2018-м китайский вендор занимал третью строчку - тогда компания отгрузила 205,8 миллиона устройств или 14,4% от совокупного результата.
Далее в рейтинге расположились Apple (197,4 миллиона трубок, доля 14%), Xiaomi (124,8 миллиона, 8,8%) и Oppo (115,1 миллиона, 8,1%).
Расстановка сил в заключительном квартале 2019 года выглядит по-другому. За счёт традиционно высоких рождественских продаж в Америке и Азии рейтинг возглавила Apple, рыночная доля которой в октябре-декабре достигла 19% за счёт 7-процентного увеличения поставок iPhone. Специалисты подчеркнули, что это самая существенная прибавка у Apple с 2015 года. Samsung уступил сопернику всего лишь 0,5%, что является статистической погрешностью.
В IV квартале мобильное подразделение корейского чеболя продемонстрировало нулевой рост, что и позволило корпорации из Купертино номинально вырваться вперёд (наверняка лишь временно). У Huawei квартальные поставки просели на 7%, до 60,5 миллиона штук, с учётом чего компания финишировала лишь третьей.
Также в Strategy Analytics подсчитали, что в финальной четверти 2019 года производители в сумме поставили 376 млн смартфонов против 374,5 млн годом ранее. За весь прошлый год на глобальный рынок поступило 1,41 миллиарда смартфонов, что на 1% меньше, чем в 2018 году. Снижение произошло на фоне умеренного роста складских запасов устройств во втором полугодии, пояснили специалисты.
Ранее аналитики Gartner также сообщили о падении на рынке смартфонов в 2019-м году. По их данным, продажи устройств сократились на 2%, до 1,52 миллиарда единиц.
О двухпроцентном сокращении говорят и эксперты Canalys, но объём отгрузок смартфонов за прошлый год они оценили лишь 1,37 миллиарда штук
Характеризуя региональную динамику, специалисты Strategy Analytics отметили, что она остаётся разнородной. Резкое снижение спроса в Китае уравновешивается сильным ростом в Индии и странах Африки.
Что касается прогнозов на будущее, то препятствовать росту на рынке смартфонов в 2020 году будут торговые войны между США и Китаем, а также последствия вспышки коронавирусной инфекции в КНР, предупредили специалисты.

Samsung maintains No. 1 smartphone vendor status in 2019: data

Samsung Electronics Co. maintained its status as the world's top smartphone vendor last year, industry data showed Thursday, although its fourth-quarter shipments were behind Apple Inc.
Samsung shipped 295.1 million smartphones around the globe in 2019, taking a 20.9 percent market share, according to data from market researcher Strategy Analytics.
In 2018, Samsung claimed the No. 1 position with a 20.3 percent market share after shipping 291.3 million smartphones.
"Samsung continues to perform relatively well across all price bands, from entry-level to premium models, such as the Galaxy Note 10," Strategy Analytics said.
The South Korean tech giant was followed by China's Huawei Technologies Co. with 17 percent, Apple with 14 percent and Xiaomi Corp. with 8.8 percent.
In the fourth quarter alone, however, Samsung was the second player, with a market share of 18.4 percent, which was 0.5 percentage point behind Apple.
Strategy Analytics said Apple's cheaper iPhone 11 pricing and solid demand in Asia and North America helped the U.S. firm edge Samsung in the fourth quarter.
In 2019, global smartphone shipments reached 1.41 billion units, down 1 percent from a year ago, due to an inventory build-up in the second half of the year, according to Strategy Analytics.
"Worldwide smartphone demand remains mixed for now, with sharp declines in China balanced by strong growth across India and Africa," said Linda Sui, a director at Strategy Analytics. "Looking ahead, U.S. trade wars and the China coronavirus scare will be among barriers to growth for smartphones in 2020."

Samsung India запускает в продажу первый в мире холодильник Curd Maestro™, который производит творог







Samsung объявил о запуске новейшей линейки холодильников серии Curd Maestro™, которая специально разработана для индийского рынка. Это первые в мире холодильники, которые позволяют изготавливать качественный творог в домашних условиях.
В официальном пресс-релизе (см. ниже) отмечается, что холодильники Samsung занимают 1-е место в этой крупнейшей стране Южной Азии. Чтобы удерживать ведущие позиции во второй по количеству населения стране мира, южнокорейский техногигант старается выпускать эксклюзивные девайсы, ориентированные на местные запросы.
Творог является одним из важнейших продуктов при изготовлении многих блюд индийской кухни, так что отношение к этому продукту здесь особое. Именно поэтому в рамках национальной программы "Make for India", провозглашённой правительством страны несколько лет назад, инженеры Samsung разработали уникальные модели, ориентированные на потребности индийцев.
Для того, чтобы получить оптимальный результат, замес компонентов творожной массы нужно осуществить вручную, а уже внутри специальной камеры, установленной в холодильнике, будет происходить самый важный процесс - ферментация.
Интересно, что холодильники с логотипом Curd Maestro™ позволяют изготавливать различные сорта творога (например, мягий и густой), а время приготовления колеблется в пределах 5-6 часов. 
Линейка Curd Maestro™ включает 4 модели с объёмом холодильных камер 244, 265, 314 и 336 литров. Стоимость таких девайсов находится в ценовом диапазоне от 17,990 до 45,990 индийских рупий. 

Samsung Launches Curd Maestro™, World’s First Refrigerator That Prepares Curd, Introduces its 2020 Refrigerator Line-up

The new range of refrigerators by Samsung provide meaningful ‘Make for India’ innovations that not only offer more storage space but are engineered to consume less energy

Samsung, India’s biggest and most trusted consumer electronics and smartphones brand, today announced the launch of the Curd Maestro™ Refrigerator, the world’s first refrigerator that will not just preserve food but also prepare it.
For generations, curd has been an essential condiment paired with varied Indian recipes across geographies; but curd preparation is demanding. Curd Maestro™, Samsung’s Make for India innovation, is resultant of the company’s deep understanding of Indian consumers’ needs over the years, and addresses the pain points of daily curd making. National Dairy Research Institute (NDRI) has tested and recommended the process of curd making in Samsung’s Curd Maestro™.
Samsung, India’s No.1 refrigerator brand, also introduced India’s First Frost Free Refrigerator with Base Stand Drawer, in which you can store onions and potatoes, and India’s first five-star Direct Cool Single Door Refrigerator lineup based on new 2020 Star Ratings. These new meaningful innovations are part of Samsung India’s ‘Make for India’ initiative based on consumer feedback and insight.
“At Samsung we believe in meaningful innovations that transform lives of people. Convenience, storage space and energy efficiency are the key features consumers look for in a refrigerator, and our 2020 range addresses all these needs. We are confident the new range of refrigerators will further strengthen our market leadership in the refrigerator category,” said Raju Pullan, Senior Vice President, Consumer Electronics Business, Samsung India.

2020 Refrigerator Line-up
Curd Maestro™: Innovation for Everyday Home

Curd Maestro™ refrigerator transcends the conventional refrigerator landscape in India beyond food storage and food preservation. Curd Maestro™ addresses the problems of curd making which are complex, time taking, and tricky, yet an essential food ingredient in an Indian household.
Curd Maestro™ refrigerator ensures that nothing comes in the way of you and your precious family time; enabling curd preparation in five to six hours — five hours for soft curd, six hours for thick curd. One needs to boil and cool the milk and mix the curd culture manually while Curd Maestro™ does the most crucial part of the job — fermentation. It will not only ferment the curd but will store it too.
Curd Maestro™ makes curd with the same consistency each time and eliminates all the hassle of curd making in different weather conditions.
Curd Maestro™ refrigerators come with Samsung’s Smart Convertible 5 in 1 Twin Cooling technology and will be available in 244-litre, 265-litre, 314-litre and 336-litre capacities.
Smart Convertible 5in1 Twin Cooling refrigerators come with five modes — Normal, Extra Shopping, Vacation, Seasonal, and Home Alone. The conversion modes are not only the perfect solution to different storage needs but every mode also saves energy. Twin Cooling Plus™ is a truly independent cooling system, with separate airflows in both the fridge and freezer, preventing unpleasant smells from foods moving between the fridge and freezer.

Efficient Space, Design and Technology: Innovation catering to consumer needs
Frost Free Refrigerator with Base Stand Drawer

The latest line-up has been uniquely designed for extra capacity. Consumers can now store non-perishable vegetables in the Base Stand Drawer. This drawer gives the refrigerator a tall boy design preferred by Indian consumers.
Catering to the need for varied designs and patterns, the line-up will be available in new design patterns, Paradise Bloom and Wave that add to the aesthetic value of the products and will be available in 253-litre capacity.

Single Door, Direct Cool Refrigerator

Samsung recently launched India’s first five-star Direct Cool Single Door Refrigerators in line with new 2020 Energy norms with capacity of 198-litres.
A solution to long power cuts, the model comes equipped with digital inverter technology allowing the refrigerator to run on a home inverter as well as solar energy with reduced power consumption.
The new lineup comes with 10-year warranty on the compressor and digital inverter technology with stabilizer free operations.
Under the ‘Make for India’ initiative, the 2020 line-up is uniquely designed for extra space and also sports the next-gen Horizontal Curve Door design along with the GARO handle, a first for the Indian market. The 2020 line-up comes with new set of design patterns — Paradise Bloom, New Camellia, Wave and Premium Steel — adding to the aesthetics of the product.

Price, Offers & Availability

Samsung’s new 2020 refrigerator lineup is available across all retail channels and on Samsung Shop starting January 2020 and will range from INR 17,990 for the new 198-litre Direct Cool Single Door Refrigerator to  INR 45,990 for the Smart Convertible 5in1 Refrigerator. Curd Maestro models will be priced between  INR 30,990 and INR 45,990.