понедельник, 11 июня 2018 г.

Samsung Electronics возглавляет топ-лист лучших азиатских брэндов 7-й год подряд


Samsung Electronics назван лучшим брэндом Азии за 2018-й год, причём этого титула южнокорейский гигант удостаивается 7-й год подряд. Анкетирование проводилось Campaign Asia-Pacific в сотрудничестве с глобальной исследовательской организацией Nielsen.
Рейтинг Asia's Top 1000 Brands основан на определении степени лояльности потребителей к той или иной марке в 17-ти основных категорях, включая продуктовую, автомобильную, розничную торговлю, электронику и т.д.
Исследование проводится на 13-ти ключевых рынках азиатско-тихоокеанского региона: Австралии, Китае, Гонконге, Индии, Индонезии, Японии, Малайзии, Филиппинах, Сингапуре, Южной Корее, Тайване, Таиланде и Вьетнаме. Для обеспечения максимальной репрезентативности в рамках этого исследования, проводятся опросы во всех возрастных, гендерных и социальных категориях граждан с учётом среднемесячного дохода их домашних хозяйств.
Потребители характеризуют Samsung как лидера технологических инноваций и надёжный, проверенный временем брэнд. Прежде всего они отмечают продукты Samsung в таких категориях как мобильные устройства, телевизоры и бытовая электроника. 
Кроме того, жители стран азиатского регона отмечают высокую социальную ответственность Samsung, который вкладывает большие средства в различные благотворительные, экологические и образовательные программы в тех странах, где имеет свои официальные представительства.
В конце прошлой недели влиятельный американский бизнес-журнал Forbes сообщил, что Samsung Electronics улучшил свои позиции в ежегодном рейтинге Forbes Global 2000, поднявшись на 14-е место среди ведущих корпораций мира и на 2-е место среди ведущих технологических гигантов. 

Samsung Electronics Takes Top Spot in Asia for Seven Years Running

Samsung Electronics has been named the best brand in Asia in 2018 for the seventh year in a row, according to results from ‘Asia’s Top 1000 Brands’ annual online survey conducted by Campaign Asia-Pacific in collaboration with Nielsen.
The ranking – which aggregates views from across 17 major product categories including automotive, retail, F&B and consumer electronics – is based on consumer insights and offers a clear measure of the most highly regarded brand names today.
“Samsung is extremely honored to be receiving this award once again – the award is an indicator of our consumers’ support towards us and the products and services that we offer,” said Steve Lee, President and CEO of Samsung Electronics Southeast Asia & Oceania. “As we continue to grow as a brand, Samsung remains committed to continuously innovating towards creating new possibilities and experiences for our consumers through our products and services.”
The study explores consumer attitudes in 13 markets: Australia, China, Hong Kong, India, Indonesia, Japan, Malaysia, the Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. To ensure an accurate representation through this study, the survey targets age, gender and monthly household income to establish a balanced survey landscape.

Innovation Leader and a Citizen of the World

Samsung is constantly working toward a better tomorrow and to remain Asia’s top brand. Addressing evolving consumers’ needs and wants is essential in helping Samsung pave the way as a forerunner of the industry, with community engagement being an integral part of maintaining the rapport Samsung has with the communities it is involved in.

1. A Leader in Innovation

Every year, Samsung invests around US$14 billion in Research & Development to ensure that they are at the cutting edge of innovation. More than a fifth of their staff works in R&D and this dedication allows Samsung to remain at the top of their game, with their recent launches (listed below) reflecting the unwavering pursuit of excellence Samsung pursues.

Samsung Galaxy S9 and S9+

The Samsung Galaxy S9 and S9+ smartphones were announced during Samsung Unpacked 2018 before the start of Mobile World Congress 2018 in Barcelona and subsequently rolled out across the region. Featuring the category-defining Dual Aperture lens that adapts like the human eye, the Galaxy S9 and S9+ offers users an immersive experience like no idea.

Samsung QLED TV 2018

Samsung unveils the 2018 series of its flagship QLED TV models at the company’s First Look in New York event. With groundbreaking design elements, enhanced picture quality, and intuitive smart capabilities, Samsung’s 2018 QLED line empowers consumers to enjoy content without distractions – even when viewers are not actively watching.

2. Citizenship Initiatives to Give Back to the Community

By harnessing its global network and innovations, Samsung wants to contribute to society and firmly embed themselves within the communities in which the company operates in. Samsung measures success not only by business achievements but also by how well they serve and improve these communities.
In Southeast Asia & Oceania, Samsung creates social value by lending their expertise and supplying technologies to communities in need. Believing that education is the seed of innovation, Samsung is helping students take advantage of a smarter approach to education. By collaborating with government agencies, local non-governmental organizations and vocational institutions, Samsung has established more than 170 Smart Schools and 26 Tech Institutes across the region. These programs give students an enhanced learning environment with technology and provide relevant skills-based training.

Survey Methodology

Asia’s Top 1000 Brands aggregates data from an online survey developed by Campaign Asia-Pacific and global information and insights provider Nielsen. The study explores consumer attitudes in 13 markets: Australia, China, Hong Kong, India, Indonesia, Japan, Malaysia, the Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The research relies on a total of 400 respondents in each market, except India and China where participants number 800 and 1,200 respectively. To be representative of market populations, survey quotas target age, gender, and monthly household income.
The study encompassed 17 major categories (alcohol, financial services, automotive, retail, restaurants, food, beverage, consumer electronics, computer hardware, computer software, digital experience, courier services, e-commerce, media and telecommunications, sports, transportation/travel and leisure, and household and personal care) and 79 sub-categories. Participants gave responses to the following questions:

Question 1: “When you think of the following category, which is the best brand that comes to your mind? By best, we mean the one that you trust the most or the one that has the best reputation in the category.”

Question 2: “Apart from the best brand that you entered, which brand do you consider to be the second-best brand in the category?”

Samsung на выставке InfoComm 2018 (подробности)







На выставке InfoComm 2018, проходившей в Лас-Вегасе (США) на прошлой неделе, Samsung объявил о начале производства The Wall Professional – модульного светодиодного экрана с технологией MicroLED. На основе этого решения компании могут смонтировать рекламно–информационные видеостены размером в десятки метров, с впечатляющим чёрным цветом, высокой яркостью и контрастностью. В России продукт будет доступен в 4-м квартале 2018 года.
«С началом производства The Wall Professional мы меняем философию взаимодействия пользователей с контентом, предлагая им новый опыт восприятия информации. Экран такого типа – лишь один пример из многочисленной линейки новых инновационных продуктов, представленных нашей корпорацией на выставке InfoComm 2018, и предлагающих пользователям оценить визуальные ощущения от просмотра контента на экране нового поколения». – отметил г–н Сог-ги Ким (Seog-gi Kim), исполнительный вице-президент департамента видеодисплеев Samsung Electronics.

Экранная технология будущего

Тема светодиодных экранов для коммерческого использования была одной из наиболее обсуждаемых на выставке CES в январе 2018 года. Представленная спустя полгода модульная конструкция профессиональной видеостены Samsung с возможностью модификации её конфигурации – подтверждение оперативного реагирования Samsung на требования рынка. The Wall Professional обеспечивает высокий уровень чёрного и великолепную чистоту цвета, как при ярком освещении, так и в темноте. Благодаря стильному дизайну, The Wall Professional придаст современный технологичный вид любому корпоративному лобби, музею, галереи или торговому центру. В каждой инсталляции поддержка экранными модулями технологий HDR10+ и MicroLED–пикселей обеспечивает непревзойдённую пиковую яркость порядка 1600 нит, великолепную цветопередачу и реалистичное изображение без использования цветных светофильтров или подсветки.

Великолепный чёрный

Чёрный цвет – основа для передачи деталей изображения. The Wall Professional обеспечивает передачу «истинно чёрного» цвета. Сочетание технологии формирования низкого уровня черного с ультранизким отражением, обеспечивает высочайший уровень контрастности и великолепную проработку деталей изображения.
Отличный цвет. Естественность передачи деталей обусловлена корректной цветопередачей. The Wall Professional отличается более широким цветовым охватом и высоким качеством цвета, чистотой превышающим аналогичные показатели обычных светодиодных экранов. Кроме того, яркие, но естественные цвета профессиональной видеостены оставляют у зрителя незабываемые визуальные ощущения.

Непревзойдённое совершенство

Передовые технологии – основа совершенства. Один из лучших в отрасли графический процессор, используемый в видеостене, обеспечивает обработку HDR10+ изображения, формирует оптимальную величину пиковой яркости и высокую точность воспроизведения шкалы серого, благодаря чему изображение на экране практически неотличимо от реального.

MagicINFO 6: упрощение процесса создания и управления контентом

Программа MagicINFO 6 – новейшая платформа Samsung для управления контентом, предоставляющая бизнесу удобные инструменты для создания, планирования и публикации контента на многочисленных цифровых экранах, включённых в единую визуально–информационную сеть. Эта платформа управляется операционной системой TIZEN 4.0, обеспечивающей IT специалистам возможность управлять программно–аппаратными средствами обновления контента видеостен и планирования расписания отображения информации в удалённом режиме и в любое время. MagicINFO 6 – лучшая промышленная платформа Samsung для поддержки работоспособности аппаратных средств, а также диагностики и устранения неисправностей. Эта программа совместима со всеми светодиодными экранами Samsung на основе ОС TIZEN 4.0, включая The Wall Professional, новые интеллектуальные UHD экраны серий QMN и QBN, а также светодиодные экраны серии IF.

Светодиодные экраны серии IF: превосходное качество изображения

На стенде Samsung был представлен светодиодный экран высокого разрешения серии IF (модель P1.2), который появится на рынке России в 3-м квартале 2018 года. Экраны серии IF используют новейшие видеотехнологии Samsung, включая функцию расширенного динамического диапазона (High Dynamic Range (HDR)). Эти особенности существенно улучшают качество контента, при этом функциональность устройства реализована в компактном и простом в обслуживании дизайне.
Дополнительную информацию о профессиональной видеостене можно найти на сайте: https://displaysolutions.samsung.com/led–signage/thewall

Samsung The Wall - The world's first modular television based on the MicroLED technology

Samsung announced at InfoComm 2018 the introduction of The Wall Professional – a modular, MicroLED display that can extend to hundreds of inches in size while delivering impressive black color, brightness, and contrast in any commercial setting. InfoComm 2018 attendees are invited to “See the Greatness” of The Wall as well as other display products and digital signage solutions at the Samsung booth. Pre-orders of The Wall are now available from Samsung with the first orders shipping in the third quarter of 2018.
“Through the launch of The Wall Professional, we are changing the way users interact and the way businesses display content by delivering a one-of-a-kind visual experience,” said Seog-gi Kim, Executive Vice President of Visual Display Business at Samsung Electronics. “This first-of-its-kind display is just one product in our broad InfoComm 2018 line-up aimed at providing a state-of-the-art, next-generation visual experience. We look forward to sharing our vision for what’s next with our customers, partners, and peers at the world’s largest event for AV(audio visual) professionals.”

The Wall Professional: The Future of Display Technology

A business-ready variation of one of CES 2018’s most talked-about consumer displays, The Wall Professional’s modular design is configurable and customizable. It provides perfect black and superior color purity in a bright environment, as well as in the dark. The stylish design of The Wall will modernize any corporate lobby, museum, gallery or luxury retail space. The Wall Professional is highly reliable and efficient. In any arrangement, the display’s HDR10+ technology and MicroLED pixel modules produce unparalleled peak brightness of 1600nit, excellent color presentation and brilliant imagery free of color filters or backlighting

Great Black – Black is the essence of detail. The Wall forms the essence of black. The fusion of an exceptionally black base with a specialized ultra-low reflection black technology delivers pure black levels for unparalleled contrast and immaculate detail.

Great Color – True detail comes from true colors. The Wall’s inherent color qualities, with two times superior color purity and a wider color gamut than conventional LEDs, produce vibrant-yet-natural colors for an awe-inspiring visual experience.

Great Refinement – Cutting-edge innovation is the fruition of refinement. The Wall’s industry-leading picture quality engine—advanced HDR picture refinement, HDR10+ and more—possesses an intuitive capability to render optimum peak brightness and an extremely accurate grayscale expression for true-to-life imagery.

MagicINFO 6: Simplifying Content Creation and Management

The MagicINFO 6 is Samsung’s latest content management platform that allows businesses in any environment to conveniently create, schedule and deploy content across their entire digital signage network. The platform is powered by the TIZEN 4.0 operating system which offers the seamless remote ability for both software and hardware and supports remote management, enabling content teams to update message designs and schedules from any location at any time. The MagicINFO 6 is the industry`s best platform to support the hardware device with health checks for error detection and troubleshooting. It is compatible with all of Samsung’s signage based on the TIZEN 4.0 OS including The Wall Professional, the new QMN and QBN Series Intelligent UHD displays, and the IF Series LED Signage.

Dual Sided Outdoor Signage: Double the Ads, Maximize the Revenue

InfoComm 2018 attendees will also be the first to see Samsung’s Dual Sided Outdoor Signage display (Model OH85N-D). Backed by the TIZEN 4.0 OS, and available in an 85-inch display, the Dual Sided Outdoor Signage will be available for spaces such as bus-stop shelters and street benches. With advertising content showcased on both sides of the display, the signage is expected to maximize advertising revenue for featured businesses.

Intelligent UHD Signage: A Powerful and Versatile Experience

Also based on the TIZEN 4.0 OS, Samsung’s new QMN Series (500nit brightness) and QBN Series (350nit brightness) Intelligent UHD displays achieve crisper and clearer content for users seeking a more powerful and versatile experience. The displays’ intelligent engine automatically upgrades FHD content from any source to sharper, clearer UHD quality, improving the viewing experience instantaneously and without extensive manual input. The global launch of the Intelligent UHD Signage, including North America, will be this June.

IF Series LED Signage: Superior Picture Quality

Samsung will also showcase its fine pixel pitch IF Series LED Signage (P1.2 model), which will be available in the United States in June this year. These cutting-edge displays combine Samsung’s leading video processing technologies with HDR picture refinement to add clarity and sophistication to featured content—all with a compact, easy-to-maintain design. This includes specialized scene-by-scene adaptation technology that optimizes gradation and brightness levels within each individual content frame, to produce the most detailed and realistic picture possible.

For more information about The Wall Professional, visit: https://displaysolutions.samsung.com/led-signage/thewall

К бескомпромиссному качеству телевизоров Samsung The Wall добавили бескомпромиссное качество звука от Steinway Lyngdorf






В официальном пресс-релизе Samsung Electronics сообщает, что первый в мире модульный телевизор Samsung The Wall, изготовленный на основе технологии MicroLED, будет оснащён звуковой системой класса High End.
Южнокорейский электронный гигант заключил соглашение с легендарной датской компанией Steinway Lyngdorf, когда-то начинавшей с изготовления лучших в мире роялей. Сегодня эта компания также занимается разработкой и производством акустики элитного уровня, опираясь на многолетний опыт изготовления своих музыкальных инструментов. Эксперты считают акустические системы Steinway Lyngdorf одними из лучших (если не лучшими) в индустрии.
В каждой системе Steinway Lyngdorf применена запатентованная технология автоматической оптимизации под акустические особенности каждого помещения. Эта система получила название Room Perfect. Технология позволяет добиться максимально возможного результата при прослушивании и способна передать все музыкальные тона, не создавая каких-либо искажений.
"The Wall — это новейший символ реальных инноваций. Объединив усилия с компанией Steinway Lyngdorf, мы предлагаем миру единственный в своём роде аудиовизуальный опыт", - говорится в заявлении Samsung.
Впервые комплект оборудования Samsung The Wall/Steinway Lyngdorf был продемонстрирован на прошлой недели в рамках отраслевой выставки InfoComm 2018, которая проходила в Лас-Вегасе (США).
Старт продаж самых совершенных в мире телевизоров серии The Wall намечен на вторую половину текущего года.

Samsung Electronics and Steinway Lyngdorf Partner to Deliver Unmatched Audiovisual Experience with ‘The Wall’

Freestanding Model B Loudspeaker with New P100 Processer Enhances Audiovisual Experience of the Next Generation MicroLED display

Samsung Electronics announced its partnership with the world’s finest audio systems company, Steinway Lyngdorf, for its next generation MicroLED display, ‘The Wall’. Samsung’s impressive display and Steinway Lyngdorf’s state-of-the-art sound system are a perfect combination that provides the ultimate viewing experience. First introduced at the Consumer Electronics Show (CES) 2018, The Wall was one of the most talked-about displays of the show and continues to generate buzz within the industry.
“The Wall is Samsung’s latest symbol of true innovation,” said Seog-gi Kim, Executive Vice President of Visual Display Business at Samsung Electronics. “Through our partnership with Steinway Lyngdorf, we are pioneering a new name in display technology and delivering an unmatched, one-of-a-kind audiovisual experience.”
The first of its kind, The Wall provides superior color purity and accuracy, perfect viewing experience in both light and dark environments, and is more durable than conventional displays, all with less energy consumption. Its modular design is configurable and its 146-inch standard size is customizable without affecting performance or presentation quality.
The first audio company to create a fully digital amplifier in 1998, Steinway Lyngdorf is the perfect audio partner for The Wall. Steinway Lyngdorf’s audio system became the winner of the coveted “Editor’s Choice” award from The Absolute Sound magazine for six consecutive years. Their audio system includes a sound tuning service with RoomPerfect™ room correction, which is one of the world’s most sophisticated solutions for adapting the sound system to the environment.
Complementing Samsung’s extraordinary visuals is the exquisite sound from Steinway Lyngdorf’s freestanding Steinway & Sons Model B loudspeaker, which is paired with the new Steinway & Sons P100 surround sound processor. The Model B is a full-range dipole speaker finely-crafted to produce pure sound quality and lifelike musicality.
“Both products are made with one ultimate goal – to create the most realistic experience possible with today’s advanced display technology and the leading sound system design,” said Peter Lyngdorf, owner and founder of Steinway Lyngdorf. “By combining a state-of-the-art visual display with a refined audio system, Samsung and Steinway Lyngdorf delivers an enhanced sense of ‘being there’, and no cost was spared to achieve the ultimate experience.”
Samsung and Steinway Lyngdorf are exhibiting Steinway & Sons Model B speaker with The Wall Professional at InfoComm 2018, from June 6th to 8th. The Wall Professional, which is now available for pre-order, is geared toward both commercial and residential markets from premium indoor spaces, to media spaces and private cinemas. As a first step of the partnership, Samsung and Steinway Lyngdorf have presented The Wall Professional and Model B as a perfect bundle solution for customers who need not only the best viewing, but also superior audiovisual system.

For more information about The Wall, visit: https://displaysolutions.samsung.com/led-signage/thewall

About Steinway Lyngdorf

Since 2005, Steinway Lyngdorf has been the pinnacle of the audio industry. Our name is, and always has been, synonymous with impeccable craftsmanship and 21st century technologies. Designed, developed and manufactured in Denmark, Steinway Lyngdorf sound systems are the only system on the planet that are qualified to be manufactured in partnership with Steinway & Sons. For more information about Steinway Lyngdorf – http://steinwaylyngdorf.com