четверг, 14 декабря 2017 г.

В день премьеры очередной серии "Звёздных войн" Samsung рассказал о том, как создавались роботы-пылесосы для поклонников киносаги








Некоторое время назад мы уже рассказывали о старте продаж лимитированной партии роботов-пылесосов Samsung Star Wars Edition, выпущенных специально для поклонников всемирно известной фантастической киносаги.
Сегодня, в день всемирной премьеры очередной серии "Звёздных войн" (она называется "Последние Джедаи"), производитель поделился историей создания двух модификаций роботов-уборщиков Samsung POWERbot™ VR7000 Star Wars Limited Edition.
Как оказалось, идея создания необычного домашнего помощника возникла в голове сотрудника отдела цифрового бизнеса Samsung Electronics Донг-вук Кима, который является большим поклонником "Звёздных войн". Он обнаружил, что форма робота сильно напоминает шлем одного из главных персонажей.
"Я начал задумываться о том, как сделать пылесос более привлекательным и захватывающим, чтобы пользователь мог восторгаться им ежедневно", - поделился Ким с корреспондентом официального портала Samsung Newsroom. 
После того, как Донг-вук предложил эту идею своим коллегам, было решено воплотить новаторскую задумку в жизнь.
К работе подключили международное сообщество суперфанатов Star Wars, которые, по их собственному признанию, стали "профессионалами" своего дела. Группа из 20 человек, отобранных среди фан-коммюнити, принимала участие в обсуждении дизайна новинок и даже в записи голосовых сэмплов, имитирующих голоса героев киноленты - Дарта Вэйдера и имперских штурмовиков.
Кроме того, были закуплены права на знаменитую музыкальную тему "Звёздных войн", которую робот-пылесос должен проигрывать в начале и по окончании очистки помещения.
Параллельно с разработкой дизайна начался подбор материалов подходящего цвета с глянцевым отблеском, которые бы максимально соответствовали экранным образам. Столь же тщательно подошли даже к разработке упаковки, поскольку истинные фанаты хранят такие вещи как семейные реликвии.
В результате общих усилий команда создателей пылесоса, работающего под управлением операционной системы TIZEN, добилась потрясающих результатов: уровень продаж девайсов серии Star Wars в 5 раз превысил объёмы реализации той же модели (без "Звёздного" дизайна) на самом старте.

Origin Story: How the POWERbot™ Became Darth Vader

As excitement about new film “Star Wars: The Last Jedi” has reached fever pitch, it’s worth reflecting on those behind the enduring popularity of the Star Wars universe: the fans. The Star Wars community has fueled the success of Star Wars themed toys, games and products for several decades. It’s this dedication that has led the Star Wars Limited Edition POWERbot™ to become the most popular design, selling more than five times the number of previous POWERbot™ models when comparing launching period. Samsung’s design team reveals how they worked with the Star Wars community to create a product designed by fans, for fans.

Collaborating with Super Fans

So where did the idea originally come from? Dongwook Kim from the Digital Business Division revealed: “I’m a big fan of Star Wars and I began to wonder about how to make a vacuum cleaner more fun, exciting, and something that users could enjoy using daily. Then, it came to me: How about Star Wars designs on the TIZEN-powered POWERbot™ vacuum cleaners?”
The device strongly evokes the likenesses of two of Star Wars’ most iconic images: the masks of Darth Vader and a Stormtrooper. Each edition includes the detailed features of the two characters, particularly their sounds. For example, when the Darth Vader unit starts, the vacuum will play ‘The Imperial March’ and mimic the Sith Lord’s chillingly mechanical inhale and exhale. When you turn on the Stormtrooper version, you will hear ‘let’s go’ with the theme song playing in the background.
To fulfill user expectations, Samsung Electronics also collaborated with an online community of Star Wars fans. The members of the community are so passionate about Star Wars that many of them say being a Star Wars fan is their job. Some decorate their vehicles with Star Wars images, and others mimic the voice of Darth Vader. In fact, a member of the online fan community provided the voice for the Darth Vader edition POWERbot™.
The collaborative efforts with 20 members of the online fan community helped the design team to come up with the most detailed features, such as the color scheme, the number of grills, how deep the eyes should look and feel, and other different details. As the two sides worked together, the POWERbot™ continually evolved.

Overcoming Design Challenges

The designer’s task was to create a product that conveys that essence of Darth Vader from the movie. To find the perfect design, the team members focused on the color and the appearance of the eyes.
They studied many different shades before they discovered Death Black, a color that perfectly fits into the character. Sangin Lee from Design 2 Group, right below, said, “Death Black is really fitting for a character like Darth Vader: it’s just the right shade of menacing.” He also added, “I never knew there were so many different shades of black, it wasn’t easy to narrow it down to just one.”
The eyes obscured by the mask on Darth Vader’s face create a particularly sinister feeling, so the design team made that part of the product even darker. Yet if the shape of the eyes was even slightly irregular or asymmetrical, the whole look was distorted. The team went through a lengthy process of trial and error as they changed the dimensions over and over again, with similar painstaking attention to detail required for the Stormtrooper model.
“We drew the characters on the products so many times and printed out tens of mockups. But, seeing it in two dimensions on the screen and then seeing it in three after applying it to the product are very different experiences,” said Sangin Lee. “We decided to use silk printing to ensure the quality but when we first brought the design to silk printing experts, some said it would be too difficult.”
Thankfully, the design team was able to locate a silk printing expert who lives in GwangJu, a city 268 km away from Seoul. This expert was invited to consult during their business trip to Vietnam, where they visited the production site and conducted training sessions fitting the design to the POWERbot™

Keeping Stars Wars at the Center of Design

It wasn’t just the appearance of the POWERbot™ which was transformed: the design team applied the Star Wars concept to every part of the Star Wars Limited Edition POWERbot™.
Nooree Na from UX Innovation, left above, suggested that they add the voices from the movie. “When we first started this project, I watched the whole series of Star Wars films and read each and every script from cover to cover,” she explained. “Focusing on the Stormtroopers and Darth Vader, I narrowed down the quotes that could be applied to our product. The previous model has a very friendly voice but Darth Vader is not that type of character, as we all know. Even so, we didn’t want the cleaner to sound like it is ordering our users about! It was tough work finding just the right expressions to fit the product.”
Sunghoon Jung from UX Innovation, right above, who was in charge of packaging design, understands how important it is to meet the expectations of the fans: “Many super fans keep the packaging as well as the products, so we paid a lot of attention to designing the box as well as what’s inside it.”
In addition to an eye-catching design, the Star Wars Limited Edition POWERbot™ promises all the powerful cleaning technology and features of the original VR7000. CycloneForce technology offers high-end suction power and Edge Clean Master, helps the unit clean close to walls and edges. What’s more, the product has a Navigation Camera that recognizes the structure of the entire house and finds the fastest cleaning route and the FullView Sensor 2.0 that allows the unit to clean around home decorations and valuable personal items as small as 10mm.
“The team members say that when you are using Edge Clean Master, it looks as if Darth Vader has taken out his lightsaber,” said Sangin Lee from Design 2 Group. “We actually had a lot of fun in completing this challenging project, and we hope users have fun as well, as they use the product.”
This is the first time that Samsung Electronics has applied iconic movie characters to its home appliance products. Samsung hopes that the Star Wars Limited Edition POWERbot™ can help users feel that cleaning is no longer a chore, but is something they can enjoy doing, as they try the many different fun features.

Samsung Group продаст свою долю в нефтехимическом бизнесе конгломерата Hanwha и вложит полученные средства в перспективные направления


В 2015-м году крпунейший южнокорейский чеболь Samsung Group продал контрольный пакет акций своих непрофильных активов (производство военной техники Samsung Techwin и нефтехимические предприятия) другому южнокорейскому конгломерату - Hanwha Group.
Тем не менее подразделения Samsung C&T и Samsung SDI остались держателями 25% пакета акций предприятий, отошедших к Hanwha, совокупная стоимость которого составляет порядка миллиарда долларов США.
Накануне стало известно, что в Samsung Group решили окончательно избавиться от непрофильных активов, перенаправив вырученные средства в более перспективные направления. При этом спрос на продаваемые акции Hanwha Chemical весьма высок и уже вызвал оживление среди потенциальных покупателей. Стать обладателями 25,1% доли бывшего нефтехимического бизнеса Samsung уже изъявили желание такие высокопоставленные инвесторы, как MBK Partners, Stick Investment, TPG Capital и Affinity Equity Partners.
Предполагается, что канадские и ближневосточные суверенные фонды будут участвовать в предварительных торгах. Тендерные предложения будут получены 20 декабря, когда Citigroup Global Market Securities будет управлять сделкой.
Как сообщает бизнес-портал The Investor, Samsung C&T (инженерно-строительное подразделение Samsung Group) намерено инвестировать полученные от продажи акий Hanwha деньги в свои новые предприятия.
Samsung Group вложил значительные средства в новые бизнесы, такие как Samsung BioLogics (производство лекарственных препаратов), в результате чего его рыночная капитализация достигла более чем 23 триллионов южнокорейских вон всего за 2 года.
Вместе с тем и новые обладатели акций Hanwha Chemical не останутся в накладе, поскольку рыночные аналитики прогнозируют положительную динамику в этом секторе. Спрос на нефтепродукты обычно сопровождает экономический рост. Международный валютный фонд повысил прогноз роста Южной Кореи в следующем году до 3,7% с 3,6% в этом году. 
«Цикл восходящего тренда отечественных химических компаний продолжится в следующем году благодаря глобальной экономической экспансии и ужесточению экологических норм в Китае», - сказал Чо Хён-рюл, аналитик Samsung Securities.

MBK Partners to bid for Samsung's W1tr stake in Hanwha Chemical

High-profile investors such as MBK Partners, Stick Investment, TPG Capital, and Affinity Equity Partners are expected to compete in the race to purchase the 25.1 percent stake in Hanwha Chemical held by Samsung affiliates. 
The Canadian Sovereign and Middle Eastern Sovereign Funds are also expected to take part in the preliminary bidding, according to industry sources on Dec.13.
The bids will be received on Dec.20, with  Citigroup Global Market Securities managing the deal. 
Samsung C&T holds a 20.05 percent stake, while battery-maker Samsung SDI holds the rest. Together, the shares said to be worth around at least 1 trillion won (US$916 million).
“Samsung appears to have decided to sell its petrochemical business considering the opportunity cost of various investment alternatives. It is expected to gain more than 1 trillion won in funds through the stake sale,” said an industry insider. 
Hanwha Group bought the chemical firm from Samsung Group in 2015. 
Samsung C&T will reportedly invest in new businesses with the proceeds from the stake sale. The Samsung unit has invested heavily in new businesses such as Samsung BioLogics, resulting in a market cap of more than 23 trillion won in just two years. 
Demand for petrochemicals and refined products is usually accompanied by economic growth. The International Monetary Fund raised its growth forecast for Korea next year to 3.7 percent from 3.6 percent this year.
“The uptrend cycle of domestic chemical companies will continue next year due to global economic expansion and strengthened environmental regulations in China,” said Cho Hyun-ryul, an analyst at Samsung Securities.

Опубликован патент Samsung на смартфон с «бесшовным двухсторонним» дисплеем



Подразделение Samsung Mobile запатентовало мибильное устройство с "бесшовным" дисплеем, который расположен с обеих строн корпуса.
Документация появилась на сайте Ведомства по патентам и товарным знакам США (USPTO). При этом в Южной Корее заявка на устройство была подана ещё в октябре 2015 года, а в США - в сентябре 2016, о чём поведал голландский технопортал LetsGoDigital. 
Ввиду того, что средний размер смартфонов постоянно увеличивается, производители мобильных гаджетов всерьёз задумались о создании аппаратов, которые могли бы обладать большим размером экрана без увеличения величины корпуса, поскольку использовать громоздкие конструкции в повседневной жизни становится не слишком удобно. В связи с этим перед инженерами была поставлена задача разработать гибкие компоненты, например, дисплеи и аккумуляторы.
Samsung в последние годы представлял множество подобных решений, в том числе рулонные и растягиваемые во все стороны дисплеи. До последнего времени вендор воздерживался от выпуска сгибающихся гаджетов ввиду того, что многократное физическое воздействие выводит экран из строя раньше, чем жёстко зафиксированные в корпусе изогнутые дисплеи.
Теперь же получен патент на довольно необычное решение, которое станет неким промежуточным звеном на пути окончательного внедрения сгибающихся девайсов. В данном случае инженеры предлагают не просто загибать края экрана, а устанавливать единый фиксировано-изогнутый дисплей, который располагается на передней стороне, боковой грани и части тыльной стороны устройства.
Разработчики показали возможный вариант использования такой конструкции. Например, на втором (вспомогательном) экране можно отображать список наиболее востребованных приложений. Похожий интерфейс используется в уже существующих моделях Samsung с загнутым краем дисплея. Пользователь может вызвать путём касания кромки экрана специальную панель и просматривать на ней список наиболее часто используемых приложений или контактов, а также ленту новостей, биржевых сводок, информации о погоде и т.д.
В прошлом году корпорация получила патент на бесшовный смартфон-раскладушку с гибким экраном, а недавно президент мобильного подразделения Samsung упомянул, что вендор планирует выпустить в 2018 году серийный смартфон-трансформер со складным экраном.
При этом вовсе не факт, что представленный сегодня патент обязательно будет воплощён в массовом устройстве. Как известно, компании всегда стремятся закрепить за собой как можно больше различных конструкций, чтобы иметь "идейное преимущество" перед конкурентами и, в случае чего, противостоять плагиаторам в судах с имеющимися официально оформленными документами. 

Samsung patents ‘double-sided’ smartphone

Samsung is working on “double-sided” smartphone in which the display covers almost half of the back of the device, according to Dutch tech media on Dec. 13.
According to LetsGoDigital, Samsung Display filed a patent application for its “double-sided” display smartphone to the United States Patent and Trademark Office in September, 2016 and the USPTO published the patent on Dec. 13. The original Korean patent was already filed in October 2015.
The phone is not foldable but it comes with a touchscreen display that goes from the front all the way to the rear side of the device covering almost half of the back.
Chinese consumer electronics company, Meizu, introduced the Pro 7 dual-screen smartphone series in July. The second display informs the user about important notifications, the weather, time and music. However, the Meizu smartphones feature two separate touchscreen displays, while the Samsung patent shows one big screen, which is 180 degree rounded at the side of the device, according to the media.  
The patent application doesn‘t necessarily mean the technology will be in use anytime soon because there are hundreds of patents we have applied for, according to industry watchers. Companies often file patents as a marketing technique or simply to stop competitors working on certain ideas, according to industry watchers.