вторник, 30 июня 2020 г.

Samsung World NewsBlog TOP10 Articles (June 2020) / ТОП10 самых востребованных публикаций блога Samsung World (июнь 2020)











Samsung представляет потребительские SSD-накопители 870 QVO объёмом до 8Тб






Samsung официально представил серию потребительских твердотельных накопителей 870 QVO SSD. Её модельный ряд включает устройства для хранения данных объёмом 1, 2, 4 и 8 Тб. По сравнению с моделями серии 860 QVO в новых накопителях производитель обещает прировст производительности в 13% на уровне произвольного чтения и записи.
Серия Samsung  870 QVO SSD выполнена в 2,5-дюймовом форм-факторе и использует для подключения интерфейс SATA 3.0 с пропускной способностью до 6 Гбит/с. Устройства подходят для применения в настольных и портативных компьютерах.
В основе новинок используются микроконтролллеры Samsung MKX, а также микрочипы флэш-памяти 3D V-NAND, изготовленные по технологии QLC (Quad Level Cell), которая предусматривает хранение 4-х бит информации в одной ячейке. Кроме того, у новых накопителей предусмотрено наличие 1, 2, 4 и 8Гб скоростного кэша в виде микросхем стандарта LPDDR4.
Заявленная производителем максимальная скорость чтения и записи для серии SSD-накопителей 870 QVO составляет 560 и 530 Мбайт/с соответственно. Показатели производительности на уровне произвольного чтения и записи могут достигать 98 и 88 тысяч IOPS соответственно.
Samsung также указал приблизительный ресурс накопителей. Для модели объёмом 1Тб он составляет 360 Тб перезаписанной информации, для модели ёмкостью 2 Тб это значение равно 720 Тб, для модели объёмом 4 Тб общий объём перезаписанной информации может составить 1440Тб, а для самой старшей модели на 8Тб Samsung заявляет объём перезаписи в 2880Тб.
Модели твердотельных накопителей Samsung 870 QVO SSD объёмом 1, 2 и 4 Тб уже поступили в продажу. Южнокорейский техногигант оценивает их в 130, 250 и 500 долларов США соответственно. Версия на 8Тб появится в августе. Samsung пока не указывает цену на эту версию, но вполне понятно, что она будет весьма внушительной. На все предлагаемые модели даётся 3-летняя гарантия. 

Samsung Electronics Debuts Industry-Leading 8TB Consumer SSD, the 870 QVO

Samsung Electronics today introduced its second-generation quad-level cell (QLC) flash drive, the 870 QVO SATA SSD, that is setting a new standard for high-capacity consumer storage. Featuring an industry-leading capacity of up to eight terabytes (TB),1 the new SSD delivers an uncompromising mix of speed, storage capacity and reliability for mainstream and professional PC users.
In the past, consumers have had to choose between SSDs – which provide superior performance – and HDDs, which traditionally offer greater capacity. Samsung’s 870 QVO SSD, however, is able to reliably offer the best of both worlds, making it an optimal choice for mainstream PC users who prioritize performance and value, as well as for professional users who require high levels of capacity.
“Following the launch of Samsung’s first consumer QLC drive – the 860 QVO – in 2018, we are releasing our second-generation QVO SSD which offers doubled capacity of 8TB as well as enhanced performance and reliability,” said Dr. Mike Mang, vice president of the Memory Brand Product Biz Team at Samsung Electronics. “The new 870 QVO will allow more consumers to enjoy the performance benefits of an SSD at HDD-like capacities.”
The 870 QVO offers best-in-class sequential read and write speeds of up to 560 MB/s and 530 MB/s respectively,2 with the drive’s Intelligent TurboWrite technology allowing it to maintain peak performance levels using a large variable SLC buffer.3 The 870 QVO also delivers a 13% improvement in random read speed4 compared to the 860 QVO, making it ideally suited for everyday computing needs such as multitasking, gaming and web browsing. The renewed Data Migration and Magician 6 softwares provide a host of improved and added features, enabling users to upgrade, manage and optimize their SSDs with greater ease.
In addition to the industry-leading capacity and performance, the 870 QVO provides an exceptional endurance rating of up to 2,880 terabytes written (TBW), or a three-year limited warranty.5
The 870 QVO comes in 1TB, 2TB, 4TB and 8TB models, and will be available from June 30, 20206 with a manufacturer’s suggested retail price starting at $129.99 for the 1TB model. To find out more, please visit https://samsung.com/ssd or https://samsungssd.com.

1 Actual storage capacity may differ from what is indicated on product labels due to a certain portion of the drive’s capacity being taken up by system files and maintenance.
2 Performance may vary based on which version of the firmware the SSD is running and system hardware and configuration. Test system configuration: Intel® Core i7-7700k CPU@4.20GHz, DDR4 1200MHz 32GB, OS -Windows 10 Pro 64bit, Chipset – ASUS-PRIME-Z270-A
3 The Intelligent TurboWrite technology adjusts the buffer size to optimal level within the usable disk space; up to 42 GB for 1 TB model and up to 78 GB for 2TB, 4 TB, and 8TB models.
4 Random performance improved up to 13% with QD1 Random read
5 Product guaranteed according to limited 3-year warranty or TBW rating, whichever comes first. For more information on warranty, please find the enclosed warranty statement in the package.
6 Release date will differ for each differently sized model.

Дизайнеры Samsung рассказали о своей работе по созданию бытовой техники










Для многих дом – это место не только для сна и еды. Это место силы, пространство для самовыражения. Осознавая это, дизайнеры бытовой техники проектируют не только функциональные устройства для конкретных задач, но и наделяют их возможностями для самовыражения их владельца. По мере того, как меняются вкусы и предпочтения людей, преображается дизайн устройств.  
Чем больше времени мы проводим дома, тем больше взаимодействуем с электронными устройствами. Цвета и материалы, из которых они изготовлены, могут оказывать влияние на наше настроение и создавать определённую атмосферу в помещении.
Так, например, линейка холодильников BESPOKE призвана помочь пользователям создать своё уникальное пространство. Дизайнеры Samsung, отвечающие за цвета, материалы и отделку продукта, поделились секретами о процессе создания линейки.

Последний решающий штрих

Бытовая техника, как и мебель, – ключевая составляющая дизайна домашнего интерьера, поэтому задача дизайнеров – как можно лучше продумать индивидуальный облик устройств и предоставить будущим владельцам возможность выбора. CMF-дизайнер создаёт эстетическую составляющую продукта с помощью цвета, материалов и отделки.
Современные пользователи при выборе бытовой техники для дома всё больше внимания обращают на дизайн, габариты, возможность кастомизации. Они стремятся понять, насколько хорошо устройство может вписаться в окружающий интерьер. «Чем крупнее техника, тем больше она заметна, – комментирует Джи-Вон Хван. – Наша роль заключается в том, чтобы превратить бытовые приборы в предмет искусства, не нарушая при этом эстетические приоритеты пользователей».
«Когда мы впервые видим продукт, мы прежде всего обращаем внимание не на его форму, а на цвет и материалы, – добавила Инхи Ким. – Это делает CMF значительным аспектом дизайна продукта. Мы работаем над созданием внешнего облика устройств, который был бы актуальным многие годы, ведь люди используют технику в течение 10 лет и более».

BESPOKE: холодильник, предоставляющий выбор

Прошли времена, когда дизайн бытовой техники должен был быть «универсальным». Сегодня люди по всему миру ищут уникальность, которая позволит им выразить себя. В связи с этим CMF-дизайнеры Samsung отказались от слепого следования тенденциям и занялись поиском способов кастомизации техники для различных требований клиентов. Результатом этого стал выход линейки холодильников Samsung BESPOKE, который явился предвестником эпохи бытовой техники с индивидуальным дизайном. «Конечно, наша команда не смогла бы создать линию холодильников BESPOKE в одиночку, – подчеркнули CMF-дизайнеры. – В разработке участвовало несколько команд, включая менеджеров, специалистов по планированию, разработке и производству».
Линейка холодильников BESPOKE 2020 года ориентирована на «городского путешественника». «Я подбирала цвета, которые имеют универсальную привлекательность1, – рассказала Мина Ким, предложившая эту эстетику. – Многих современных жителей больших городов воодушевляют путешествия. Поэтому я придумала стиль, который мог бы вдохновить покупателей использовать в своём жилище цвета городов, который они хотят посетить».

Белый цвет для комфорта

Работа дизайнера бытовой техники начинается с понимания образа жизни и жилого пространства пользователя. Важно создать дизайн, который не только выделяет продукт, но и легко вписывается в интерьер. «При разработке продукта мы учитываем различные элементы стиля жизни, в том числе местную культуру и образ мышления, а также общие предпочтения людей по цветам и материалам», – объяснила Инхи Ким.
Выбирая оттенки для будущей бытовой техники, дизайнеры думают над тем, как гармонично вписать устройство в пространство жилища. Например, при создании сверхлёгкого беспроводного пылесоса Samsung Jet Light было решено выбрать белый цвет. Многие пользователи после использования бытовой техники убирают её в шкафы или кладовки, часто из-за металлического окраса, который плохо сочетается с домашней эстетикой, поэтому дизайнеры сделали пылесос светлым – подходящим к любому интерьеру.
«Когда Samsung Jet Light был впервые анонсирован, мы видели много комментариев в сети, отмечающих, насколько хорошо белый цвет вписался в интерьер дома пользователей, – рассказала Мидо Чой. – Из-за функциональных характеристик пылесоса мы были несколько ограничены в выборе материала, но нам удалось превратить Samsung Jet Light в эстетически приятный предмет интерьера во многом за счёт цвета».

Следование меняющимся вкусам покупателей

Ключ к мышлению CMF-дизайнера – помнить о том, что они тоже пользователи. Эта философия побуждает их разрабатывать продукты, которые они сами захотят приобрести и в течение долгого времени держать у себя дома.
«Учитывая долгий срок жизни бытовой техники, нам важно создавать устройства, которые бы полностью советовали их вкусам и предпочтениям, – подчеркнула Мина Ким. – Поэтому CMF-дизайн приобретает всё большее значение».
Кроме того, при создании бытовой техники важно принимать во внимание принципы устойчивого развития. «При выборе устройства 70% пользователей учитывают влияние брэнда на окружающую среду. Поэтому мы стараемся оправдать эти ожидания наших клиентов и применяем экологичный подход», – отметила она.

1 Фактические цвета продуктов, которые будут доступны на глобальном рынке, могут отличаться от цветов, представленных выше.

How Domestic Appliances Went from Function to Feature Piece, As Told by Samsung’s CMF Designers

The home is not just a place for sleeping and eating. It is also the place where we can express ourselves, our tastes and our personalities. As these tastes and personalities diversify, so do the consumer electronics that make up an important part of the home – small or large. These days, domestic appliances not only serve as objects of function, but of self-expression by merit of their aesthetic qualities. Samsung Newsroom is introducing this series of articles to explore how consumer electronics are changing to help users express themselves better than ever before.

The more we stay at home, the more we spend time with our consumer electronics, be they smartphones or domestic appliances. With regards to the latter, this means that the color and material choices of our appliances can have a big effect on our mood as well as the overall atmosphere of our homes. Samsung Electronics is opening up a new chapter in consumer electronics design with its Grande AI washing machine and dryer ranges available in a warm ‘greige’ (grey and beige) color and its BESPOKE refrigerator line, all of which come together to let users design their domestic spaces with utmost customization. Samsung Newsroom spoke with the designers in charge of determining the color, materials and finish (CMF) of these products to learn more.

CMF Design: Adding the Finishing Touches

Domestic appliances, along with furniture pieces, are important elements in home interior design. Just as we might consider the time of day, place, and specific occasion of our daily schedules when choosing an outfit, we consider the color, material and finish of our appliances in order to establish a personal aesthetic and feel to our homes. CMF design is the practice of accentuating the aesthetic feel of a product by means of its colors, materials and finish.
Today’s customers go beyond considering just a product’s function or efficacy when selecting appliances for their home; the question of how well a device can fit into a home is just as important. “The larger a device is, the bigger its effect is on a room’s interior,” explained Ji-won Hwang. “This is why CMF design is important. Our role is to transform these consumer electronics products into objets d’art without overwhelming a customer’s personal domestic aesthetic.”
“When we first lay eyes on a product, instead of noticing its form, we take note of its color and its materials,” added Inhee Kim. “This makes CMF design the most important aspect of product design. When we CMF designers work with the very latest domestic appliances, we stress that developing a timeless aesthetic value is just as important as optimizing their functionalities because people will look to commit to an appliance for 10 years or more.”

BESPOKE: The Refrigerator of Choice

Today’s consumers aren’t interested in trends. Long gone are the days where a domestic product’s design is one-size-fits-all; today’s consumers are looking for uniqueness as a conduit for self-expression. Accordingly, Samsung’s CMF designers turned away from following design trends and moved instead to looking for ways to provide customers with a more diverse, and tailorable, range of options. The outcome of this is Samsung’s BESPOKE refrigerator line, products that herald the age of customizable home appliances. “Of course, our team could not have created the BESPOKE refrigerator line on or own,” affirmed all four CMF designers. “In pursuit of developing such a product, management, planning, development and production teams all came together.”
The 2020 line of BESPOKE refrigerators has a ‘city traveler’ aesthetic to it. “I was looking for colors that have somewhat of a universal appeal,” said Mina Kim, who proposed this aesthetic. “Many customers who are living in big cities these days are inspired by travel and the aesthetics of lifestyles that are different from their own. Following this train of thought, I came up with an aesthetic that allows users to bring the colors of a city they wish to visit into their own space.”

‘Greige’: The Color of Comfort

The work of a domestic appliance designer starts with an understanding of the target user’s lifestyle and living space. Not only is it important to create designs that make a product stand out, but in the case of domestic appliances specifically, it is of utmost importance that these products can blend into a user’s home seamlessly. “When designing a product, we look at various lifestyle elements, including local cultures and mindsets as well as general preferences for colors and materials,” explained Inhee Kim. “We consider how these aesthetic and lifestyle elements factor into the experience of owning a domestic appliance, from its first arrival into a household through to use and even cleaning.”
The color of Samsung’s Grande AI washing machine and dryer, ‘greige’, was accordingly inspired by people’s patterns of use. Consumer research found that many users have their dryers installed indoors and, ideally, place them beside or on top of their washing machines. However, lack of space in the laundry room often means that dryers end up being located in personal living spaces, which means their aesthetic qualities have to be able to match that of the living space. “When we came up with the Grande AI’s ‘greige’ color, our focus was on making the dryer look at home in the living space,” said Mido Choi. “This gray-beige color has a warm tone to it so that the dryer looks like a genuine piece of furniture, not just a machine.”
This same design process is what brought about the white swatch of Samsung’s ultra-lightweight vacuum cleaner, Samsung Jet Light. Understanding that many users are prone to hiding their vacuum cleaners after use in cupboards or other storage spaces due to their metallic swatches that often do not match with a household’s aesthetic, the Samsung Jet Light was designed with this bright coloring so that it is able to match with any interior; its white hue also embodies the device’s lightweight qualities as it weighs just 2.57kg.
It is a commonly-held belief that all-white objects can actually detract from a home’s interior given the color white’s capacity to show dirt easier, so upon seeing the product alone, consumers were not convinced of its applicability in the household. But all the CMF designers had to do was showcase how naturally the Samsung Jet Light integrates into any lifestyle setting to change the minds of skeptics. “When the Samsung Jet Light was first announced, we saw many comments online noting how well its color matched with a home’s interior,” noted Choe. “Due to the functional characteristics of a vacuum cleaner, we are somewhat restricted when it comes to material choice, so I think we have managed to establish the Samsung Jet Light as an impressive and aesthetically-pleasing domestic item through the color choice alone.”
For the same reason, Samsung’s portable induction cooktop ‘The Plate’ was the first Samsung induction product to be offered in white. With its almost completely white design, light aesthetic and compact design it fits well into white-themed interiors and is drawing positive responses from millennial users who enjoy home-cooking.

Personal Touches: Keeping Up with Users’ Evolving Tastes

Key to the way CMF designers think is the affirmation that they, too, are users. This philosophy motivates them to work harder to design products that they themselves would want to purchase and keep in their homes for a long time; on top of this, they keep users’ lifestyles and tastes front of mind so as to create appliances that are as aesthetically durable as they are functionally long-lasting.
“Given how long we intend to keep our home appliance products for after purchase, we will always seek out those that appeal to our own tastes the most,” noted Mina Kim. “Therefore, CMF design, which is all about developing designs that can match users’ lifestyles and tastes, is becoming increasingly important.”
When asked about what they think lies ahead for CMF design and Samsung’s home appliances more generally, Inhee Kim stressed the importance of sustainability. “I recently read a report that 70% of users consider a brand’s environmental footprint when looking to purchase products, so we will work hard to satisfy this expectation and incorporate renewable design into our work,” she said. “We are working to debut a design that features the aesthetic charm of handicraft art, something that consumers can enjoy because it is luxurious but also because it is sustainable.”
Samsung’s CMF designers have been working hard at integrating Samsung’s unique design philosophy and identity into its variety of domestic appliances. They will continue to present us with products that keep the concepts of the individual, the personal and the cutting-edge at their core.

Samsung и LG расширяют онлайновые видеосервисы на своих смарт-телевизорах



Согласно исследованию, проведённому маркетинговой службой Omdia, 8 из 10 телевизоров, продаваемых в мире, являются смарт-телевизорами.
По данным опроса, доля телевизоров с интеллектуальными функциями в общем объёме продаж подскочила с 68,3% в 1-м квартале 2018 года до 81,2% в 1-м квартале 2020 года, отмечает издание Business Korea.
Это соотношение ещё выше у двух ведущих южнокорейских техногигантов - 93% у Samsung Electronics и 87,2% у LG Electronics. В результате Samsung и LG расширяют предоставление услуг OTT, чтобы ещё больше увеличить продажи своих умных телевизоров.
Samsung Electronics предоставляет доступ посредством Интернета к фирменному сервису «Samsung TV Plus», который позволяет бесплатно просматривать широкий спектр видеоконтента, включая развлекательные шоу, сериалы и художественные фильмы. Samsung TV Plus - это первый в отрасли сервис виртуальных телеканалов, запущенный Samsung Electronics в 2015 году, поставляющий услуги "видео по запросу" (VOD), которые работают как телевизионные каналы. В настоящее время Samsung TV Plus управляет 518-ю каналами в 11-ти странах мира и продолжает расширять зону обслуживания и количество подключённых телеканалов.
Кроме того, Samsung в очередной раз расширил возможности смарт-телевизоров, выпустив приложение Samsung Health App в таких технически развитых странах как Южная Корея, США и Великобритания. Samsung Health не только предлагает обучающие видеоролики, например, аэробные упражнения, растяжки, упражнения для мышц и йога, в соответствии с уровнем сложности, заданным пользователями, но также предоставляет материалы по занятиям медитацией и подготовкой ко сну. Samsung также является первым в мире производителем телевизоров, который открыл доступ к сервисам Apple Music, Apple TV и AirPlay2.
LG Electronics также усиливает свой интернет-видеосервис под названием «LG Channels», который позволяет бесплатно смотреть различные каналы на телевизорах, подключённых к Интернету. Недавно вендор расширил свой контент, добавив 30 новых каналов CJ ENM. Общее количество каналов, доступных на LG Channels, увеличилось до 112, включая 82 канала, которые были предоставлены через OTT-сервис «Wavve».

Samsung and LG Expanding Online Video Services for Smart TVs

Eight out of 10 TVs sold around the world are smart TVs, according to a survey by market researcher Omdia.
The proportion of smart TVs in total TV sales jumped from 68,3% in the first quarter of 2018 to 81,2% in the first quarter of 2020, the survey showed.
The ratio is higher at two Korean TV giants - 93% at Samsung Electronics and 87,2% at LG Electronics. As a result, Samsung Electronics and LG Electronics are strengthening their own over the top (OTT) services to boost their smart TV sales.
Samsung Electronics provides “Samsung TV Plus” that allows users to enjoy a wide range content, including entertainment, drama, and movies, for free via the internet. Samsung TV Plus is the industry's first virtual channel service introduced by Samsung Electronics in 2015, and features video on demand (VOD) services that work like TV channels. Currently, Samsung TV Plus operates 518 channels in 11 countries around the world, and has continued to expand its service area and channels.
On top of that, Samsung Electronics once again expanded the features of smart TVs by releasing Samsung Health App in major countries such as Korea, the United States, and the United Kingdom. Samsung Health not only recommends home training videos such as aerobic exercises, stretching, muscle exercises, and yoga according to the level of difficulty set by users, but also provides mental health care content to help them meditate and sleep tight. Samsung is also the first TV maker to load Apple Music, Apple TV and AirPlay2 onto its smart TVs.
LG Electronics is also strengthening its internet video service called “LG Channels,” which allows users to watch various channels for free on OLED TVs and nano-cell TVs connected to the Internet. It recently expanded its content further by adding 30 new channels of CJ ENM. The total number of channels available on LG Channels has increased to 112, including the 82 channels that had been provided through OTT service "Wavve."