вторник, 16 марта 2021 г.

Samsung продолжает укреплять своё лидерство на рынке телевизионных смарт-платформ благодаря TIZEN OS





Согласно только что опубликованным данным исследовательской компании Strategy Analytics (SA), TIZEN OS от Samsung расширила своё лидерство в сегменте смарт-телевизоров и потоковых платформ, а следом за ней идёт WebOS от LG. По итогам 4-го квартала 2020 года TIZEN прибавил 21% по сравнению с тем же периодом годичной давности. 
Эксперты Strategy Analytics прогнозируют, что к концу 2021 года TIZEN будет установлена на 184 миллионах телеприёмников. Также они указывают на то, что стремительный рост TIZEN позволяет Samsung монетизировать свою платформу и предлагать таргетированную рекламу.
В конечном итоге эта битва платформ Smart TV сведётся к тому, что её исход определит успешность производителей телевизоров или ТВ-приставок, которые конкурируют между собой в плане удобства использования и привлечения наиболее значимых поставщиков медиаконтента.
Сотрудник Strategy Analytics Дэвид Уоткинс отметил:
«Лидерство Samsung на рынке Smart TV даёт ему отличную базу для сохранения TIZEN в качестве ведущей платформы потокового ТВ на долгие годы. Однако несколько других крупных игроков также быстро растут, и у многих из них имеются ресурсы, чтобы бросить серьёзный вызов Samsung, если у них появятся стратегические амбиции».
«Переход к глобальному интернет-телевидению и видеоуслугам в течение этого десятилетия будет обеспечен системами Smart TV, контролируемыми несколькими ведущими поставщиками технологий», - комментирует Дэвид Мерсер, вице-президент SA и главный аналитик. «Поскольку потоковое вещание на телевизорах становится предпочтительным способом просмотра видео, поставщики контента будут всё больше полагаться на пользовательский интерфейс, аналитику, рекламу и возможности обнаружения контента подключённых ТВ-платформ и компаний, которые их контролируют. Как видно на примере смартфонов, можно ожидать стратегических конфликтов, которые, в конечном итоге, могут возникнуть между платформами потокового ТВ и контента, что поднимет сложные структурные и нормативные вопросы».
Однако даже специалисты вполне уважаемых аналитических компаний игнорируют тот факт, что TIZEN столь же хорошо зарекомендовала себя как универсальная IoT-платформа в сегменте бытовой техники, а также в смарт-часах, различных B2B решениях и даже в приборах медицинской диагностики. Поэтому к уже упомянутым выше 184 миллионам телевизоров следует прибавить десятки миллионов других устройств - от роботов-пылесосов, стиральных машин и холодильников Family Hub до гигантских профессиональных смарт-дисплеев на спортивных аренах и центральных площадях крупнейших городов мира.
Приглашённый эксперт информационного блога Samsung World Николай Изнов так прокомментировал сегодняшний отчёт Strategy Analytics:
"К сожалению, Samsung никак не продвигает свою операционную систему и как будто стесняется упоминать о ней. На моём смарт-телевизоре даже не появляется логотип "Powered by TIZEN" при включении, в то время как на смартфонах мы часто наблюдаем "зелёного андроида" от Google. Возникает вопрос: почему Samsung тратит огромные деньги на рекламу смартфонов с чужой операционной системой и практически никогда не упоминает свою собственную? Это огромная ошибка в маркетинговой стратегии или примитивная боязнь гнева своего "стратегического партнёра" Google?
Но даже в отсутствие какой-либо рекламной поддержки, TIZEN удаётся расширять своё присутствие в мире электронных смарт-устройств.
Учитывая успехи TIZEN в таком важном рыночном сегменте как телевизоры, не пора ли задуматься о втором пришествии этой платформы в мобильные устройства, то есть в смартфоны и планшеты? Ведь совершенно очевидно, что потребители по-достоинству оценили качество работы TIZEN в своих домашних приборах и было бы неразумно упустить возможность дальнейшей экспансии этой весьма привлекательной платформы".

Samsung continues to strengthen its leadership in the smart TV platform market with TIZEN OS

Samsung's TIZEN OS has expanded its leadership in smart TV and streaming platforms, followed by LG's webOS, according to just released data from research firm Strategy Analytics. At the end of the 4th quarter of 2020, TIZEN added 21% compared to the same period a year ago.
Strategy Analytics predicts that TIZEN will be installed on 184 million TV's by the end of 2021. They also point out that the rapid growth of TIZEN allows Samsung to monetize its platform and offer targeted advertising.
Ultimately, this battle of smart TV platforms will be determined by the success of TV or set-top box manufacturers, which compete with each other in terms of usability and attraction of the most important providers of media content.
“Samsung’s smart TV market leadership gives it a great foundation to sustain TIZEN as the leading TV streaming platform for years to come,” says David Watkins, Director, TV Streaming Platforms. “However several other major players are also growing rapidly and many have the resources to build a serious challenge to Samsung if the strategic ambition is there.”
“The transition to global internet-based television and video services during this decade will be enabled by smart TV systems controlled by a few leading technology vendors,” comments David Mercer, VP and Principal Analyst. “As streaming on TVs becomes the preferred video viewing behaviour, content providers will rely increasingly on the UI, analytics, advertising and content discovery capabilities of connected TV platforms and the firms controlling them. As we are seeing in smartphones today, we envisage strategic conflicts eventually emerging between content and TV streaming platforms which will raise challenging structural and regulatory questions.”
However, even experts from well-respected analytical companies ignore the fact that TIZEN has proven itself just as well as a good universal IoT platform in the segment of household appliances, as well as in smartwatches, various B2B solutions and in medical diagnostic devices. Therefore, to the already mentioned 184 million TVs, tens of millions of other devices should be added - from robotic vacuum cleaners, washing machines and Family Hub refrigerators to giant professional smart displays in sports arenas and central squares of the largest cities in the world.
Nikolay Iznov, a guest expert at the Samsung World news blog, commented on today's Strategy Analytics report:
"Unfortunately, Samsung is not promoting its operating system in any way and seems to be embarrassed to mention it. My smart TV doesn't even show the "Powered by TIZEN" logo when turned on, while on smartphones we often see the "green android" from Google. The question arises: why Samsung spends a lot of money on advertising smartphones with someone else's operating system and almost never mentions its own? Is this a huge mistake in marketing strategy or a primitive fear of the anger of "strategic partner" Google?
But even in the absence of any advertising support, TIZEN manages to expand its presence in the world of electronic smart devices.
Given the success of TIZEN in such an important market segment as TVs, is it time to think about the second coming of this platform to mobile devices, i.e. smartphones and tablets? After all, it is quite obvious that consumers have appreciated the quality of TIZEN's work in their home appliances and it would be unreasonable to miss the possibility of further expansion of this very attractive platform."

Канадский оператор связи SaskTel объявил, что Samsung станет эксклюзивным поставщиком технологии 5G для своих сетей





Северная Америка решительно отказывается от коммутационного оборудования для проводной и мобильной связи китайского производства. Вслед за США эстафету приняла Канада, прекратившая закупки аппаратного и программного обеспечения от Huawei, которая уже неоднократно была уличена в шпионской деятельности в пользу спецслужб КНР, а также нарушениях эмбарго на предоставление услуг связи тоталитарным режимам в Иране и ряде других регионов.
Об отказе от Huawei ранее объявили такие известные канадские операторы как Bell Canada и TELUS, а 15 марта SaskTel опубликовал пресс-релиз, где подтверждается заключение эксклюзивного контракта с Samsung на поставку полного спектра оборудования, софта и услуг для организации сетей ультраскоростной связи 5G.
На официальном информационном сайте Samsung Electronics также опубликовано сообщение об этом партнёрстве.
«Мы рады выбрать Samsung в качестве эксклюзивного поставщика для развёртывания нашей сети 5G, и мы уверены, что современная технология 5G от Samsung обеспечит надёжные и быстрые коммуникации», - сказал Даг Бернетт, президент и генеральный директор SaskTel. «Повышенная скорость, надёжность и ёмкость, которые обеспечивает 5G, будут поддерживать удалённую работу, дистанционную медицинскую диагностику и дистанционное обучение, а также позволит клиентам SaskTel реализовать все возможности новейших устройств с поддержкой 5G, включая новейший Samsung Galaxy S21 Ultra 5G».
«Мы рады сотрудничеству с SaskTel для развёртывания сервисов 5G нового поколения и дальнейшего расширения наших горизонтов 5G в Канаде с помощью беспрецедентных сетевых решений 5G», - сказал Джефф Джо, глава Samsung Electronics Canada. «Samsung с нетерпением ждёт старта работ и предоставления SaskTel комплексного решения 5G, что демонстрирует постоянную глобальную приверженность Samsung продвижению новой технологической эры».
По меркам малонаселённой Канады (37 миллионов жителей) SaskTel является довольно крупным региональным оператором связи, обслуживающем около 1,5 миллионов абонентов.
Ранее было объявлено о начале поставок 5G-оборудования Samsung одному из крупнейших канадских провайдеров TELUS, который обслуживает более 10 миллионов абонентов.

Canadian telecom operator SaskTel has announced that Samsung will become the exclusive provider of 5G technology for its networks

North America is resolutely abandoning Chinese-made wired and mobile switching equipment. Following the United States, Canada took the baton, having stopped purchasing hardware and software from Huawei, which has already been repeatedly accused of espionage in favor of the PRC intelligence services, as well as violations of the embargo on the provision of communication services to totalitarian regimes in Iran and a number of other regions.
Such well-known Canadian operators as Bell Canada and TELUS previously announced the cancellation of Huawei's services, and on March 15, SaskTel issued a press release confirming the conclusion of an exclusive contract with Samsung for the supply of a full range of equipment, software and services for organizing ultra-high-speed 5G communication networks.
The official information site of Samsung Electronics has also published a message about this partnership.
“SaskTel’s deployment of a transformational 5G network will foster continued innovation and support the growth of Saskatchewan’s technology sector,” said Don Morgan, Minister Responsible for SaskTel. “5G technology will deliver new levels of performance and efficiency that will enhance user experience and set the foundation for smart cities, next generation virtual healthcare, immersive education, smart agriculture technology and next level gaming.”
“We are pleased to select Samsung as the sole vendor for our 5G network deployment and we are confident that Samsung’s state-of-the-art 5G technology will deliver robust network capability and exceptional connectivity inherent in their 5G solutions,” said Doug Burnett, SaskTel President and CEO. “The increased speeds, reliability, and capacity that 5G brings will support remote work, virtual health, and distance education, and enable SaskTel’s customers to realize the full capabilities of the latest 5G-ready devices, including the Samsung Galaxy S21 Ultra 5G.”
“We are excited to collaborate with SaskTel to roll out next generation 5G services within Saskatchewan, further expanding our 5G horizons in Canada with unparalleled 5G network solutions,” said Jeff Jo, President and CEO of Samsung Electronics Canada. “Samsung is looking forward to supporting SaskTel and providing an end-to-end 5G solution exhibiting Samsung’s ongoing global commitment to advancing a new era in 5G expansion.”
Since 2010, SaskTel has invested over $3.0 billion in capital throughout Saskatchewan to bolster its networks and the investment in 5G technology will prepare for the future demand and deliver an exceptional user experience. SaskTel is committed to investing $324 million of capital across Saskatchewan in 2020-21 and over $1.6 billion through to 2025. These investments will ensure that SaskTel customers will continue to enjoy some of the best communication and entertainment services in the world.
Earlier it was announced the start of deliveries of Samsung 5G equipment to one of the largest Canadian telecom operators TELUS.

About SaskTel

SaskTel is the leading Information and Communications Technology (ICT) provider in Saskatchewan, with over $1.2 billion in annual revenue and approximately 1.35 million customer connections including 637,000 wireless accesses, 296,000 wireline network accesses, 286,000 internet accesses and 112,000 maxTV™ subscribers. SaskTel and its wholly-owned subsidiaries offer a wide range of ICT products and services including competitive voice, data and Internet services, wireless data services, maxTV services, data centre services, cloud-based services, security monitoring services, advertising services, and international software and consulting services. SaskTel and its wholly-owned subsidiaries have a workforce of approximately 3,600 full-time equivalent employees (FTEs). Visit SaskTel at www.sasktel.com.