четверг, 13 сентября 2018 г.

MIMO-решения Samsung для сетей 5G/LTE помогут оператору Sprint совершить плавный переход к стандарту 5G NR


Американское подразделение Samsung Electronics America объявило о запуске в коммерческую эксплуатацию 5G-решений с поддержкой технологии massive MIMO (многоканальный приём и многоканальная передача) в сети Sprint 2,5 ГГц TDD-LTE. Использующиеся в сети Sprint Massive MIMO-решения обеспечивают улучшенную ёмкость и пропускную способность сетей LTE для клиентов оператора мобильной связи Sprint. Кроме того, это позволит Sprint осуществить плавный переход на стандарт 5G New Radio (5G NR), используя обширный спектр 2,5 ГГц, которым владеет оператор.
В феврале 2018 года компания Sprint объявила, что Samsung будет поставлять ей оборудование на базе технологии Massive MIMO для будущего запуска мобильной сети 5G в США – важнейшего шага для оператора связи. Технология Massive MIMO от Samsung способна предоставить операторам связи новый способ для расширения ёмкости сетей, без приобретения дополнительных частот или установки дополнительных базовых станций. Сегодня Sprint использует эту технологию, чтобы существенно повысить скорость и объёмы передачи данных в сетях LTE для миллионов пользователей в США, а также повысить эффективность работы посредством усовершенствованной технологии обработки и формирования сигнала сети.
«Мы рады тому, что наши решения MIMO применяются в коммерческих сетях LTE Sprint, помогая клиентам оператора пользоваться всеми преимуществами нашей инновационной технологии, – отметил Лайл Ниффелер (Lyle Nyffeler), вице-президент сетевого подразделения Samsung Electronics America. – Наши MIMO решения разработаны для максимально эффективного использования сетей 4G и предлагают плавный переход к будущим сетям 5G».
Помимо существенного увеличения объёмов передаваемых данных при использовании тех же частот, MIMO-решения Samsung обладают «сдвоенным» режимом, позволяя развёртывать одновременно 4G и 5G NR сети на одном и том же оборудовании. Решения Massive MIMO также включают Samsung CDU 30, цифровой блок с более высокой пропускной способностью и ПО, обеспечивающие скорости гигабитного уровня при поддержке eMTC и NB-IoT.
«Massive MIMO – мощная технология, которая позволяет нам значительно увеличить пропускную способность LTE и скорость передачи данных, предоставляя пользователям в густонаселённых городских районах лучший опыт использования мобильного интернета, – отметил Джей Блюм (Jay Bluhm), вице-президент по развитию и разработке сетей Sprint. – Мы также рады совместной работе с Samsung над 5G, которая положит начало новой эпохе иммерсивных мобильных сервисов».
Более подробная информация о тестировании технологии Massive MIMO компаниями Samsung и Sprint доступна здесь.

Samsung 5G-Ready LTE Massive MIMO Solutions Advance Sprint’s Network

Samsung’s 5G-ready massive MIMO solutions are now in commercial use in the Sprint network; Samsung solutions help provide Sprint a seamless path to 5G NR

Samsung Electronics America today announced that their 5G-ready massive MIMO solutions on Sprint’s 2.5 GHz TDD-LTE network are now in commercial service. As part of Sprint’s network, Samsung’s massive MIMO solutions deliver improved 4G LTE throughput and capacity to Sprint’s subscribers. Additionally, this helps provide Sprint with a seamless upgrade path to 5G New Radio (NR), utilizing the carrier’s deep 2.5 GHz spectrum.
In February 2018, Sprint announced its selection of Samsung as a massive MIMO provider for their future 5G mobile network launch in the U.S., an important milestone for the carrier. Samsung’s massive MIMO can provide a way for operators to inject new capacity into their network without having to purchase more spectrum or add new base stations. It is being used by Sprint to significantly boost LTE network speeds and capacity for millions of U.S. customers, while improving network efficiencies through advanced beam-forming. 
“We are excited to see Samsung MIMO solutions in use on Sprint’s current LTE commercial network, which will help their customers experience the full benefits of network innovation,” said Lyle Nyffeler, Vice President, Networks Division, Samsung Electronics America. “Our MIMO solutions are engineered to maximize 4G networks today, while offering a graceful, seamless path to a 5G future.”
In addition to delivering substantial capacity gains using the same amount of spectrum, Samsung’s MIMO solution offers a seamless path through split mode, enabling deployment of 4G and 5G NR on the same radio, without any hardware changes. The massive MIMO implementation also includes the Samsung CDU 30, a higher capacity digital unit and software that enables gigabit level speeds while supporting eMTC and NB-IoT.
“Massive MIMO is a powerful technology that enables us to dramatically increase our LTE capacity and data speeds, giving customers in dense urban locations an even better mobile experience,” said Jay Bluhm, Vice President of Network Development and Engineering, Sprint. “We’re also excited to collaborate with Samsung on 5G and enable a whole new level of immersive mobile services.”
For further information on Samsung and Sprint’s massive MIMO trial, please visit here.

Эксперты сравнили новейшие флагманские гаджеты от Samsung и Apple






Ну вот и закончилась череда больших "мобильных" премьер второй половины 2018 года. Главные игроки сделали ставки и теперь ожидают реакции от почтеннейшей публики, которая будет решать, ради кого из них готова опустошить свои кошельки.
Samsung анонсировал флагманские устройства 9 августа в Нью-Йорке, где представителям прессы и техноблогерам были предъявлены смартфоны Galaxy Note9, смарт-часы Galaxy Watch и акустические системы с голосовым помощником Bixby под названием Galaxy Home. Релиз последней, правда, ожидается через несколько месяцев.
Накануне осеннюю премьеру организовала и американская Apple в своём калифорнийском "театре им. Джобса". Там также фигурировали обновлённые версии смарт-часов Apple Watch и новые iPhone. 
После этих главных событий в мире мобильной индустрии у рыночных обозревателей и экспертов, наконец, появилась возможность напрямую сравнить  лучшие предложения от двух главных конкурентов.
В целом пресса оценила инновации обоих вендоров скорее как эволюционные, где производители внедрили несколько новых функций, не являющихся тем не менее каким-то сенсационным прорывом.
Одновременно ряд изданий отпустили серию колких шуток в адрес Apple, которая, наконец, скопировала некоторые "фичи" Samsung в виде наличия в модельном ряде iPhone аппаратов со второй SIM-картой и 6,5-дюймового "лопатофона".
Так, например, портал roem.ru публикует следующую заметку:

"Apple в очередной раз обновил собственные телефоны, в частности новые модели iPhone XS и XS Max научились работать с двумя SIM-картами (для Китая два физических SIM, для остальных SIM+eSIM). Конкуренты из Samsung отправили в продажу первый нормальный смартфон с двумя картами ещё осенью 2007 года, 11 лет назад (обычные мобильные трубки Samsung с двумя SIM-карточками можно было купить и раньше, например в 2003-м). Цены на новые iPhone начинаются с 88000 рублей.
Следует заметить, что с 2015-го года и Apple и Samsung пытаются наладить выпуск аппаратов, где вообще нет SIM-карты в привычном понимании, а её (их) функционал реализован непосредственно в микросхемах смартфона."

Тут надо отметить, что фраза "пытаются наладить выпуск аппаратов без SIM-карты" не совсем корректна. Эта технология существует довольно продолжительное время, но власти целого ряда стран (например, России) тормозят её внедрение.
Некоторые инсайдеры вообще утверждают, что в России внедрения технологии eSIM не будет. Для работы eSIM необходима операторская поддержка, но запись идентификатора на eSIM в РФ приравнивается к клонированию SIM-карт, а она запрещена. Так что от "комбинированной двойной SIM+eSIM" в iPhone толку будет как от козла молока.
То же самое касается LTE-версий новых смарт-часов (что от Apple, что от Samsung). Там тоже поддерживается технология виртуальной eSIM-карты, но работает это лишь в наиболее технологически продвинутых странах типа Южной Кореи, США и Великобритании.
Большинство сравнительных обзоров Apple Watch и Galaxy Watch в западных изданиях указывают на паритет этих девайсов в плане оснащения интересными функциями. Главной "киллер-фичей" Apple Watch является платная поддержка дистанционного получения электрокардиограммы в случае возникновения критической угрозы здоровью владельца гаджета. Однако эта услуга будет предоставляться только в США, а в других странах она появится гораздо позже (если вообще появится). Так что пользы от этого рядовому россиянину никакой. При этом ряд экспертов называют "замер кардиограммы" на Apple Watch абсолютной профанацией и маркетинговой уловкой, поскольку говорить о корректно снятой кардиограмме можно только в клинических условиях, с использованием сразу нескольких подключённых к стационарному аппарату сенсоров.  Зато цена Apple Watch будет в среднем на 120 долларов выше, чем у Samsung. В плане "живучести" на одном заряде Samsung буквально "убивает" Apple наповал. Благодаря наличию эффективной TIZEN OS и нового экономичного процессора Exynos, Samsung гарантирует работу Galaxy Watch в течение 4-х дней при активном использовании и до 7 дней при умеренном (для старшей 46-мм модели). В то же время Apple Watch способны протянуть лишь 18 часов, в результате чего функция мониторинга качества сна становится практически бесполезной, так как на исходе рабочего дня вам в любом случае придётся поставить свой гаджет на зарядку. Если же этого не сделать, то утром вы проснётесь с погасшим циферблатом. Именно поэтому важная функция мониторинга сна в Apple Watch 4 вообще отсутствует.     
Кроме того, Galaxy Watch предлагает более продвинутый интерфейс, классический круглый дизайн и также обширные возможности для мониторинга физического состояния (в том числе при возникновении проблем с сердцем). Однако Samsung, в отличие от Apple, не сертифицировал эту функцию как медицинскую услугу, назвав её "мониторингом стресса". Хотя в сущности это практически то же самое.
Ну и конечно же, следует отметить, что Galaxy Watch могут работать в паре почти с любым Android-смартфоном и даже iPhone (хотя и с урезанным функционалом). А вот владельцы Apple Watch могут подключаться только к iPhone.
Что касается сравнения последних мобильных флагманов Samsung и Apple, то и здесь большинство сходится во мнении, что явного победителя нет. Apple как всегда хвастается "самым мощным в мире мобильным процессором" iPhone XS Max и возможностями использования системы дополненной реальности, в то время как Samsung отмечает наличие таких эксклюзивных функций в Note9 как универсальный интерактивный стилус с опцией пульта дистанционного управления, возможность использования гаджета в качестве замены десктопному ПК и комфортному просмотру видео благодаря шикарному дисплею и поддержке объёмного звука благодаря инновациям от компании AKG (ныне принадлежит Samsung). Одним из главных преимуществ Note9 также является наличие слота для дополнительной карты памяти (что, в итоге, в старших версиях позволяет довести общий объём флэш-накопителей до 1Тб) и возможность использования второй SIM-карты.
Ну и конечно же не следует забывать, что ряд ключевых компонентов (например, OLED-дисплеи и модули памяти) для новых iPhone также поставляются Samsung.

Apple Watch 4 vs Samsung Galaxy Watch: battle of the great new smartwatches

(by TechRadar)

How does it compare to the world's best smartwatch?

Apple has just revealed its new Watch Series 4 alongside a trio of iPhones at a media event in California. The new smartwatch features a larger display, updated operating system and a suite of advanced health features. 
The new Apple Watch launches just weeks after Samsung unveiled the Galaxy Watch, which we recently named as TechRadar’s best smartwatch in the world. 
With Google opting to remain on the sidelines for a while longer, derailing our hopes of a Pixel Watch launching imminently, the battle for smartwatch supremacy returns to a two horse race. 
To help you decide if your next wearable should come from Apple or Samsung, here’s how the new Watch Series 4 measures up against the Galaxy Watch.

Design and display

Samsung and Apple take two markedly different approaches to smartwatch design with the respective wearables. The Samsung Galaxy Watch has a circular touch screen display with a rotating bezel for scrolling through the operating system; size options for the Samsung are 42mm and 46mm, referring to the diameter of the case. 
The Apple Watch, meanwhile, has a more rectangular design and a touch screen to match. It does not have a rotating bezel, but instead employs the rotating Digital Crown to aid with navigation through its watchOS interface. New for the Watch Series 4 is a crown with haptic feedback, clicking subtly beneath your fingertips as you scroll through lists. 
Apple continues to offer two sizes of Watch for 2018, but where all previous generations included cases of 38mm and 42mm, the Series 4 stretches this slightly to 40mm and 44mm. This growth is down to the new wearable having a larger display, which is 30% larger than the Series 3 and accommodates more complex faces showing the wearer more information at once. 
These size options make the Apple Watch 4 the slimmer of the two and more suited to those with smaller wrists - or just consumers who prefer a more compact timepiece. Meanwhile, the Samsung is more suited to those who want a larger smartwatch.
As for color options, Samsung sells the 42mm Galaxy Watch in black and rose gold, while the larger 46mm is only offered in silver. 
Things are a little more complicated with the Apple Watch Series 4. The GPS model, which has Wi-Fi but no LTE, comes only with an aluminium case, while the GPS + Cellular model can be bought in stainless steel or aluminium. 
All models are offered in silver, grey or gold. On top of this, there is the Nike+ version in silver and space gray aluminium, and the Hermes collection in polished stainless steel with a range of luxury leather straps. 
The AMOLED display of the Samsung Galaxy Watch measures 1.2 inches across on the 42mm model and 1.3 inches on the 46mm, and both have a resolution of 360 x 360. 
The Series 4 Apple Watch has a resolution of 368 x 448 on the 44mm model, and 324 x 394 on the 40mm version. 
The Apple Watch’s square-sided display is better for reading text and interacting with most apps than the round screen of the Samsung, which tends to cut off the corners as you scroll. But then the Samsung feels more watch-like, with its digital faces resembling actual watches instead of the mini-computer-on-your-wrist look of the Apple Watch.

Fitness and features

Both Samsung and Apple have included heart rate monitors on these smartwatches, and accelerometers mean they can track your daily steps and exercise, too. The Galaxy Watch uses its heart rate monitor to keep an eye on your stress levels, giving you a nudge to chill for a minute and breathe if it sees a spike which can’t be attributed to exercise. 
The Galaxy Watch’s included fitness app automatically recognises and tracks six different exercise activities, but if you jump into the app and set things up yourself, it can log forty different sports and exercises, like running, cycling, weight-lifting, yoga and much more. Water resistance to 5 ATM means the Galaxy Watch can track your swimming too - a stat matched by the Apple Watch Series 4. 
Meanwhile, new for the Apple Watch Series 4 is the ability to take an electrocardiogram (ECG), a medical test used to check your heart’s rhythm and electrical activity. This marks the first time than an over-the-counter device can do this, and it has earned certification from the US Food and Drug Administration. 

OS and power

A key difference between the smartwatches of Samsung and Apple is that only the former works with both Android and iOS, whereas the Apple Watch works exclusively with iPhones, leaving Android owners out in the cold. 
That said, the Galaxy Watch’s support of iOS is limited compared to how it works with Android and specifically Samsung smartphones. 
As ever, the Galaxy Watch runs Samsung’s own TIZEN operating system, while the Watch 4 comes with Apple’s watchOS 5.
Inside, the Apple Watch 4 is powered by the company’s own S4 system on a chip, which boasts a 64-bit dual-core processor, while the Galaxy Watch runs on the Exynos 9110 dual-core 1.15GHz chipset. 
As for RAM, the smaller 42mm Galaxy Watch has 768MB and the 46mm model is packed with 1.5GB. Apple isn’t one to immediately reveal the RAM of its watches, so we’ll have to wait until the Watch 4 goes on sale to find out the exact figure. 
It’ll be a similar story with battery capacity. We know the Samsung Galaxy Watch has a 472mAh cell, far larger than the 279mAh battery of the year-old Apple Watch Series 3, but the Watch 4’s bigger screen and body should mean a small increase here. 
Apple is yet to reveal the exact size of the battery, but says the Series 4 can achieve the same 18 hours of battery as the Series 3, which is considerably less than Samsung’s claims of up to four days on the 42mm Galaxy Watch and up to seven days for the 46mm model. However, our testing found the larger model lasted around four days. 
Storage for the Galaxy Watch is 4GB, while the Apple Watch Series 4 has 16GB.

Price

The Samsung Galaxy Watch is priced at £279 / $329 for the 42mm model, and the larger 46mm version costs £299 / $349. 
On the other hand (or wrist), the pricier Apple Watch 4 costs from £399 / $399 / AU$599 for the 40mm model with a rubber sports strap and GPS. Up the case size to 44mm and the price jumps to £429 / $429, while the LTE versions of each size starts at £499 / $499 / AU$749 and £529 / $529 respectively.
As ever, Apple offers a large range of Watch models, with prices heading to £1,000 / $1,000 for Hermes examples, and reaching £1,499 / $1,499 for the flagship. All that said, the basic functionality of each Apple Watch 4 is identical regardless of what you pay (LTE inclusion notwithstanding).

Takeaway

The winner ultimately comes down to which smartphone camp you currently sit in - iOS or Android - and what you value most from your smartwatch.
The Samsung Galaxy Watch has a far superior battery life, meaning nightly sleep tracking and less bothersome recharging, while the Apple Watch is available in more variants to help match your personal style, and Apple’s work with ECG and health monitoring sets it apart.
The Watch 4 is also more likely to suit slimmer wrists, or will be preferred by those who are put off by the Galaxy Watch’s bulkier design. Although, having said that, larger timepieces are all the range in the traditional watch industry, so being chunkier doesn’t mean the Samsung won’t have its fair share of adoring fans.
As for which is best - and if Apple can regain the top step from Samsung - we’ll have to reserve judgement until we get hold of the Apple Watch Series 4 for ourselves.

Samsung и Google заменят SMS гораздо более продвинутым сервисом RCS







Samsung и Google заключили партнерство с целью совместного продвижения стандарта обмена сообщениями RCS, который должен прийти на смену SMS. Поддержка стандарта будет добавлена в смартфоны Samsung начиная с Galaxy S8 и S8+. При этом приложения Android Messages и Samsung Messages станут совместимы друг с другом.

Партнёрство Google и Samsung

Samsung и Google будут совместно продвигать внедрение в отрасли стандарта обмена сообщениями Rich Communication Services (RCS). В рамках партнёрства, которое заключили компании, Android Messages и Samsung Messages должны стать совместимы друг с другом и начать работать с RCS-сообщениями.
Благодаря этому пользователи смогут передавать сообщения через Wi-Fi, вести групповые чаты, видеть информацию о сообщении типа «печатает» и «прочитано», обмениваться фото и видеофайлами в высоком качестве и т. п. Поддержка RCS-решений обеих компаний будет добавлена на различные платформы, включая облачные и предназначенные для бизнеса.
По словам Патрика Шоме (Patrick Chomet), исполнительного вице-президента и руководителя отдела инноваций в области продуктов и услуг мобильного подразделения Samsung Electronics, сотрудничество двух компаний должно ускорить переход технологической отрасли к стандарту RCS.

На каких телефонах это будет доступно

Google и Samsung уже создали совместными усилиями RCS-решения для некоторых смартфонов Samsung. Поддержка RCS будет добавлена в модели, которые уже вышли на рынок, начиная с Galaxy S8 и S8+. Речь идёт о таких устройствах как S8, S8+, S8 Active, S9, S9+, Note8, Note9 и некоторые модели серий A и J под управлением Android 9.0 или выше.
В зависимости от конкретного рынка или оператора поддержка RCS может быть недоступна. Новые модели линейки Galaxy уже поддерживают RCS, если его поддерживает оператор связи.
Разработчики, которые создают инструменты для обмена сообщениями RCS на базе релиза GSMA Universal Profile 2.0 с применение сервисов Messaging-as-a-Platform (MaaP) Google или Samsung, смогут предложить новый стандарт обмена бизнес-сообщениями пользователям Android Messages и Samsung Messagеs.

Что такое RCS

RCS — это протокол обмена данными между операторами сотовой связи, а также между операторами и устройствами, который должен заменить SMS. Протокол начал разрабатываться GSM Association в 2008 г., первый релиз появился 2012 г.
Google и Microsoft обеспечили его поддержку в Android и Windows 8. В 2016 г. с появлением первого универсального профиля RCS (GSMA Universal Profile 1.0) к инициативе присоединились 47 операторов и 11 производителей техники. RCS известен также под названиями Advanced Messaging, Advanced Communications, joyn, Message+ и SMS+.
В отличие от SMS новый протокол позволяет не только обмениваться отдельными сообщениями, но также вести чаты с несколькими пользователями, обмениваться файлами и контентом, использовать IP-звонки и видеозвонки, обмениваться геолокационными данными, отсылать аудиосообщения, вести чёрный список в сети и др. В релизе GSMA Universal Profile 2.0, который вышел в июле 2017 г., была добавлена поддержка MaaP, API и интеграция плагинов.
RCS поддерживается на устройствах под управлением Android где есть приложение Android Messages. В апреле 2018 г. стало известно о решении Google перебросить команду специалистов, которые работали над мессенджером Google Allo, на работы по более широкому внедрению RCS. Инструмент для обмена сообщениями, который получится в результате, компания планировала назвать Chat.

Samsung and Google Collaborate on RCS Messaging for Android

Expanded partnership will bring enhanced messaging experiences and interoperability between Samsung Messages and Android Messages

Samsung Electronics and Google announced they are working together to offer an enhanced smartphone messaging experience, accelerating the industry initiative toward global Rich Communication Services (RCS) coverage and interoperability. This collaboration will ensure that Android Messages and Samsung Messages will work seamlessly together and with RCS messaging, enabling features like the ability to chat over WiFi, create rich group chats, see typing indicators and read receipts, and share high-resolution photos and videos across platforms.
Working together, Google and Samsung will ensure that their messaging clients, Android Messages and Samsung Messages, work seamlessly with each company’s RCS technology, including cloud and business messaging platforms. To date, Google and Samsung have collaborated to introduce RCS to select Samsung devices; as part of this expanded collaboration, Samsung will work to bring these RCS features to existing mobile phones* beginning with the Galaxy S8 and S8+. New Samsung Galaxy smartphones will also natively support RCS messaging**, starting with those on a set of carriers that have or will soon launch RCS. This means that consumers and brands will be able to enjoy richer chats with both Android Messages and Samsung Messages users.
“At Samsung, we adhere to a model of open collaboration to bring premium experiences to our customers across products,” said Patrick Chomet, EVP and Head of Product & Services Innovation Team, Mobile Communications Business at Samsung Electronics. “By furthering our robust partnership with Google, we will bring a richer messaging experience to our customers, letting them seamlessly chat with their friends and family across messaging platforms. This collaboration will help further the industry’s momentum toward advanced messaging and global RCS coverage.”
“We’ve been working with the mobile industry to upgrade the messaging experience on Android with RCS,” said Anil Sabharwal, Vice President for Communications Products and Photos at Google. “Samsung has been a major contributor to this initiative, and our partnership will further advance our shared vision of a substantially improved messaging experience on Android for users, brands and the broader Android ecosystem.”
As a further benefit of this expanded partnership, developers and brands that create RCS Business Messaging experiences (based on GSMA Universal Profile 2.0) using the Google or Samsung Messaging-as-a-Platform (MaaP) services will be able to reach both Android Messages and Samsung Messages users, bringing richer business messaging to many more users.
This collaboration further accelerates the adoption and availability of RCS globally, enabling an enhanced messaging experience across the entire Android ecosystem.

*Will include Samsung Galaxy S8, S8+, S8 Active, S9, S9+, Note8, Note9, and select A and J series running Android 9.0 or later. Subject to carrier and market availability.
**RCS capabilities will be available for select Galaxy smartphones on carriers that support RCS.

About Google

Google’s mission is to organize the world’s information and make it universally accessible and useful. Through products and platforms like Search, Maps, Gmail, Android, Google Play, Chrome and YouTube, Google plays a meaningful role in the daily lives of billions of people and has become one of the most widely-known companies in the world. Google is a subsidiary of Alphabet.