вторник, 25 февраля 2020 г.

В Индии представлен смартфон-"мегамонстр" Samsung Galaxy M31









Мобильное подразделение Samsung India сегодня представило новый бюджетный смартфон Galaxy M31. Он оснащён 6,4-дюймовым дисплеем Full HD+ Infinity-U Super AMOLED, новейшим 10-нм чипом Exynos 9611, 6Гб ОЗУ и 64-Мп тыльной камерой, дополненной 8-Мп сверхширокоугольным модулем (123°), 5-Мп датчиком глубины, 5-Мп макромодулем и 32-Мп фронтальной камерой.
Galaxy M31 получил корпус из ударопрочного пластика с двухтоновой отделкой, слоты под две SIM-карты, microSD и огромную батарею на 6000 мА·ч с поддержкой скоростной 15-Вт зарядки через порт USB-C. Согласно пресс-релизу, без подзарядки аппарат способен непрерывно воспроизводить видео в течение 26 часов, обеспечивает 48 часов голосовых вызовов или более 119 часов воспроизведения музыки. Толщина Galaxy M31 составляет 9,1 мм, а вес — 191 грамм.

Технические характеристики Samsung Galaxy M31:
* 6,4-дюймовый дисплей Full HD+ Infinity-U Super AMOLED (2340 × 1080 пикселей);
* 8-ядерный (4 ядра 2,3 ГГц и 4 ядра 1,7 ГГц) 10-нм процессор Exynos 9611 с графическим процессором Mali-G72MP3;
* 6 Гбайт оперативной памяти LPDDR4x с 64-Гбайт или 128-Гбайт накопителем UFS 2.0 с возможностью расширения с помощью карты microSD;
* Android 10 с оболочкой One UI 2.0;
* поддержка двух SIM-карт (nano + nano/microSD);
* 64-Мп основной фотомодуль с сенсором Samsung GW1 и диафрагмой f/1,8; 8-Мп ультраширокоугольный модуль 123° с диафрагмой f/2,2; 5-Мп датчик глубины с диафрагмой f/2,2; 5-Мп макромодуль с диафрагмой f/2,2; светодиодная вспышка;
* 32-Мп фронтальная камера с диафрагмой f/2 и сенсором Sony IM616;
* датчик отпечатков пальцев;
* 3,5-мм аудиоразъём, FM-радио, Dolby Atmos;
* Dual 4G VoLTE, Wi-Fi 802.11ac (2,4 ГГц + 5 ГГц), Bluetooth 5, GPS + ГЛОНАСС, USB Type-C;
* аккумулятор на 6000 мА·ч со скоростной 15-Вт зарядкой

Samsung Galaxy M31 поставляется в синем и чёрном цветовых исполнениях по цене 14.999 рупий (около $209) за 6/64 Гбайт и по цене 15.999 рупий ($223) за 6/128 Гбайт. Он поступит в продажу в Индии  5 марта.

Samsung Launches the #MegaMonster Galaxy M31 in India

#MegaMonster M31 comes with the Mega 64MP Quad camera, Mega 6000mAh battery & Mega 16.21 cm (6.4”) Super Amoled Display

Samsung, India’s largest consumer electronics and smartphone brand, today launched Galaxy M31 for the tech-savvy young millennials and Gen Z.
Galaxy M31 is the newest addition to the popular Galaxy M series. Till date, Samsung has launched six models – Galaxy M10, M20, M30, M40, M10s and M30s – under the M series in 2019. Galaxy M31, the #MegaMonster comes with 64MP Quad Camera, industry-leading 6000mAh battery and Samsung’s proprietary Super Amoled Display.
Galaxy M31 sports a 64MP quad-camera setup. The 64MP camera does an incredible job of capturing stunning pictures with depth, detail and definition. Galaxy M31 comes with a powerful 8MP Ultra-Wide lens along with 123-degree field of view making users capture the world as they see it. It also has a dedicated 5MP Macro Lens for close-up shots of objects that you love. In addition, it has a 5MP depth lens for amazing portrait shots with live focus.
Galaxy M31 has amazing video capability with 4K recording, hyperlapse, slow-mo and super-steady modes. In addition, it has a dedicated night mode for great low light photography. The 32MP front camera also supports 4k video recording and slow-mo selfies.
Galaxy M31’s industry leading 6000mAh battery can easily last the entire day and night. It also comes with an in-box Type C 15W fast charger. Despite packing in a mega monster battery, Galaxy M31 is just 8.9mm thick and weighs only 191 grams, making it lightweight and comfortable to grip.
“Galaxy M series has received unprecedented success in 2019, with millions of happy millennial consumers. Galaxy M30s, launched ahead of festive season last year, was the highest selling phone in the Diwali period. We now bring Galaxy M31 keeping in mind the needs and aspirations of our young millennial consumers. Galaxy M31 is a perfect embodiment of #MegaMonster as it packs in a Mega 64MP camera, a monstrous 6000mAh battery and the Super Amoled display,” said Asim Warsi, Senior Vice President, Mobile Business, Samsung India.
“The Samsung Galaxy M Series has proven to be a customer delight with each and every phone in the portfolio becoming a bestseller. The series is a great example of leveraging customer insights from Amazon.in to craft products that customers seek and value. Galaxy M31, like its predecessors, offers industry-defining features, giving customers a premium experience at fantastic prices. With this launch, we continue to build a strong portfolio in the smartphones category providing customers with a vast selection and an unmatched shopping experience,” said Manish Tiwary, Vice President, Amazon India.
Galaxy M31 comes with a gorgeous signature super AMOLED display that produces stunning and vivid colors. It comes with Widevine L1 certification that enables consumers to watch high definition content across streaming platforms.
Galaxy M31 is a delight for binge watchers as it allows users to watch their favorite content from gaming and movies, to web-surfing and multi-tasking by offering uninterrupted video play back up to 26 hours. With Galaxy M31, one can enjoy more of what they love without the screen getting in the way.
Galaxy M31 will run on Android 10 out of the box with Samsung’s new One UI 2.0 for a smooth, lag-free experience.

Memory Variants and Availability

Galaxy M31 will come in two memory variants, 6/64GB and 6/128GB and will be available at Amazon.in, Samsung.com and select retail stores from March 5, 12 noon.

Pricing

Galaxy M31 will be available at INR 15999 for the 6/64GB memory variant and INR 16999 for the 6/128GB memory variant.
In addition, there will be various introductory offers worth INR 1000 available on Amazon.in, Samsung.com and select retail stores, which will take the effective price for Galaxy M31 to INR 14999 for the 6/64GB memory variant and INR 15999 for the 6/128GB memory variant.

Samsung запустил в массовое производство модули памяти LPDDR5 DRAM объёмом 16 Гб






Samsung Electronics объявляет о запуске в массовое производство первого в отрасли 16-гигабайтного мобильного пакета LPDDR5 DRAM для смартфонов премиум-класса следующего поколения. Новая версия модуля получила расширенные функции 5G и AI и за счёт добавленной ёмкости память больше подходит для графически требовательного гейминга и «вычислительной» фотографии. Выпуск предыдущей модели памяти, LPDDR5 объёмом 12Гб, Samsung начал в июле 2019 года.
Скорость передачи данных у модуля LPDDR5 объёмом 16Гб составляет 5500 Мбит/с, что примерно в 1,3 раза выше показателя мобильной памяти предыдущего поколения LPDDR4X (4266 Мбит/с). По сравнению с 8-гигабайтным пакетом LPDDR4X новая мобильная DRAM обеспечивает свыше 20% экономии энергии при увеличенной в 2 раза ёмкости. Кроме того, 16-гигабайтный LPDDR5-пакет для мобильных ПК состоит из 8-ми 12-гигабитных и 4-х 8-гигабитных чипов, благодаря чему премиальные смартфоны обладают вдвое большей ёмкостью DRAM, чем многие ноутбуки и игровые компьютеры.
Во 2-й половине 2020 года корпорация также планирует начать массовый выпуск 16-гигабитных модулей LPDDR5. Они будут основаны на технологии 10-нм (1z) 3-го поколения в соответствии с разработкой чипсета 6400 Мбит/с. Непрерывно развивая подобные инновации, Samsung намерен укрепить свои конкурентные преимущества на рынках премиальных мобильных устройств, высококлассных ПК и смарт-автомобилях.

Samsung Begins Mass Production of Industry’s First 16GB LPDDR5 DRAM for Next-Generation Premium Smartphones

Based on Samsung’s 2nd-generation 10nm-class process technology, the 16GB LPDDR5 mobile DRAM package delivers industry’s highest performance and largest capacity

Samsung Electronics, a world leader in advanced memory technology, today announced that it has begun mass producing the industry’s first 16-gigabyte (GB) LPDDR5 mobile DRAM package for next-generation premium smartphones. Following mass production of the industry-first 12GB LPDDR5 in July, 2019, the new 16GB advancement will lead the premium mobile memory market with added capacity that enables enhanced 5G and AI features including graphic-rich gaming and smart photography.
“Samsung has been committed to bringing memory technologies to the cutting edge in allowing consumers to enjoy amazing experiences through their mobile devices. We are excited to stay true to that commitment with our new, top-of-the-line mobile solution for global device manufacturers,” said Cheol Choi, senior vice president of memory sales & marketing, Samsung Electronics. “With the introduction of a new product lineup based on our next-generation process technology later this year, Samsung will be able to fully address future memory demands from global customers.”
Data transfer rate for the 16GB LPDDR5 comes in at 5,500 megabits per second (Mb/s), approximately 1.3 times faster than the previous mobile memory (LPDDR4X, 4266Mb/s). Compared to an 8GB LPDDR4X package, the new mobile DRAM delivers more than 20-percent energy savings while providing up to twice the capacity.
Samsung’s 16GB LPDDR5 mobile DRAM package consists of eight 12-gigabit (Gb) chips and four 8Gb chips, equipping premium smartphones with twice the DRAM capacity found in many higher-end laptops and gaming PCs today. Along with the blazing-fast performance, the industry’s largest capacity supports dynamic and responsive game play as well as ultra-high-resolution graphics on premium smartphones for highly immersive mobile gaming experiences.
As Samsung continues to expand LPDDR5 mobile DRAM production at its Pyeongtaek site, the company plans to mass-produce 16Gb LPDDR5 products based on third-generation 10nm-class (1z) process technology in the second half of this year, in line with the development of a 6,400Mb/s chipset. Such relentless innovation is expected to well-position Samsung to further solidify its competitive edge in markets such as premium mobile devices, high-end PCs and automotive applications.

Samsung представляет цифровой модуль нового поколения CDU50 для развития сетей 5G



Новый модуль обработки базовых частот от Samsung отличается в 6 раз более высокой ёмкостью, обеспечивает гибкость при внедрении и поддерживает работу в сетях с архитектурами DRAN и CRAN

Samsung Electronics объявил о коммерческом запуске своего BBU-модуля нового поколения CDU50. Решение впервые поступило в продажу в Южной Корее, а на рынках США и других стран появится во 2-м квартале этого года.
Модуль Samsung CDU50 отличается более высокой производительностью по сравнению с предыдущей моделью и поддерживает все частоты сетей LTE и 5G NR в одном устройстве. Модуль обработки базовых частот способен работать как в конфигурациях с распределённой сетью радиодоступа (DRAN), так и с централизованной RAN (CRAN). Благодаря этому операторы получают улучшенную гибкость в управлении сетью и возможность существенного снижения затрат.

Ключевые особенности baseband-модулей нового поколения:

* Улучшенная производительность: благодаря увеличенной в 6 раз ёмкости новые модули позволяют работать с большим количеством ячеек и обеспечивают почти в 2 раза более высокую пропускную способность сети при работе с новыми 5G-модемами от Samsung.
* Поддержка LTE и 5G NR сетей в одном блоке: обеспечивает удобство эксплуатации сети и экономит занимаемую площадь, помогая снизить капитальные и операционные издержки.
* Поддержка работы в конфигурациях DRAN и CRAN: повышение операционной эффективности за счёт улучшения надёжности сети и оптимизации управления ресурсами, а также повышение производительности и экономия затрат.
* Повышение гибкости подключения: поддержка CPRI и eCPRI соединений обеспечивает дополнительную гибкость при развёртывании сетей.

«Модуль обработки базовых частот CDU50 представляет собой мощное сетевое решение, которое помогает операторам осуществить более плавный переход с сетей 4G на 5G, снижая при этом затраты и предлагая более высокую производительность по сравнению с нашей предыдущей версией при той же занимаемой площади», – говорит Джао Джеон, исполнительный вице-президент и глава отдела исследований и разработок в бизнес-подразделении Networks Business, Samsung Electronics. – Новый модуль уже поступил в продажу и позволяет операторам мобильной связи повысить качество соедиения для своих абонентов. Мы очень рады представить этот продукт на рынке и надеемся в ближайшие годы разработать и запустить ещё более мощные версии сетевых решений».

Samsung’s CDU50 Next Generation Baseband Unit Advances 5G Evolution with Cutting-Edge Technologies

Samsung’s new BBU provides six times greater capacity and flexibility in deployment, designed to support both DRAN and CRAN

Samsung Electronics today announced the commercial availability of its next generation Baseband Unit (BBU), the CDU50. The new solution was first commercialized in Korea and will be commercially launched in the U.S. and other global markets in the second quarter of this year.
Samsung’s CDU50 offers increased performance in comparison to the prior model, while supporting all LTE and 5G NR network frequencies in one unit. The BBU can support both Distributed RAN (DRAN) and Centralized RAN (CRAN) configurations. With these improvements, carriers can achieve increased flexibility in managing a network and meaningful cost reduction.

Key enhanced features of the next generation BBU are:

* Enhancing performance: Six times increase in capacity supporting a greater number of cells and nearly two times faster network throughput with Samsung’s new 5G modem.
* Single unit supporting both LTE and 5G NR: Enables convenient operation of network, and saves installation space while reducing CAPEX and OPEX.
* Supporting both DRAN and CRAN: Increased operational efficiency through improved network reliability and resource management, as well as performance enhancements and cost savings.
* Improving connection flexibility: Support both CPRI and eCPRI connections to bring greater flexibility in network deployments.

“CDU50 delivers a powerful networks product that can help operators migrate from 4G to 5G more smoothly, while reducing costs, and offering greater performance with the same footprint when compared with our previous version,” said Jaeho Jeon, Executive Vice President and Head of R&D, Networks Business at Samsung Electronics. “Now available in the market, this will enable mobile operators to create a path to providing a higher level of customer service. We’re excited to bring this product to market, and look forward to developing and launching even more powerful versions of networks solutions in the coming years.”

Компьютерное зрение – это восприятие мира. Взгляд экспертов Samsung




Можете ли вы представить себе мир, в котором персональный AI-помощник на вашем смартфоне способен понять столько же, сколько и вы? А общаться с этим виртуальным ассистентом, настолько же естественно и легко, как с другим человеком? Команда Центра искусственного интеллекта Samsung в Торонто занимается созданием именно таких возможностей.

Центр искусственного интеллекта в Торонто расположен в академическом кластере, в непосредственной близости к различным учреждениям мирового уровня, связанным с искусственным интеллектом, включая Университет Торонто, Йоркский университет и Университет Райерсона. Такое расположение даёт огромное преимущество – в университете Торонто располагается факультет компьютерных наук (DCS), который входит в десятку лучших международных учреждений. Более половины сотрудников центра являются преподавателями, выпускниками или нынешними студентами DCS. Глава AI-центра Samsung в Торонто Свэн Дикинсон – эксперт в области компьютерного зрения и бывший заведующий кафедрой компьютерных наук в Университете Торонто, рассказал о перспективах развития этой технологии.

Взгляд на компьютерное зрение

Центр искусственного интеллекта Samsung в Торонто специализируется на разработке технологий визуального понимания. Команда специалистов Центра работает над мультимодальными взаимодействиями формата «пользователь-устройство», которые включают в себя зрение, язык и знания.
«Восприятие мира посредством компьютерного зрения поможет устройствам “визуально обосновать” свой диалог с пользователем и предоставить интегрированный мультимодальный интерфейс, гораздо более естественный, чем основанный исключительно на зрении или диалогах», – рассказал Дикинсон.
«Пользователь не должен читать руководства, чтобы выяснить, какие кнопки и в каком порядке он должен нажимать на смартфоне. Скорее, нужно показать устройству, что я (как пользователь) хочу, и рассказать ему об этом на естественном языке, понятном всем в мире, в котором я живу. Чтобы достичь такой широты понимания, гаджет должен взаимодействовать со мной надежным и естественным образом, а также видеть и понимать тот же мир, что наблюдаю я сам».
По мнению Дикинсона, подобно тому, как отказ от одного из форматов общения (аудио, речь, зрение и т. д.) будет препятствовать взаимодействию между двумя людьми, это в равной степени относится и к гаджетам.

Значение расширенного пользовательского опыта

Samsung ежегодно продаёт 500 миллионов устройств, оснащённых интеллектуальными функциями. Дикинсон подчёркивает, что широкое продуктовое портфолио Samsung поможет в реализации концепции подключённого образа жизни: «Samsung отличается тем, что выпускает множество потребительских устройств, включая цифровую технику, телевизоры и мобильные телефоны. У корпорации есть уникальная возможность объединить эти гаджеты общим интерфейсом, который будет сопровождать пользователя при переключении от одного устройства к другому, и из одной комнаты в другую. Это поможет реализовать весь потенциал каждого устройства для эффективной связи, помочь  человеку выполнять необходимые задачи, изучить его привычки и предпочтения, чтобы последующее общение было простым и полезным».
Дикинсон отмечает, что для массовой реализации решений на базе компьютерного зрения и мультимодального взаимодействия «по-настоящему интеллектуальные AI-системы должны обладать пониманием нашего мира, физики его причинно-следственных связей, геометрии и динамики. Если наши устройства могут видеть трёхмерный мир, в котором мы живём, то есть понимать трёхмерные формы, позиции и идентичность объектов в нашей общей среде, они будут воспринимать мир так, как мы. Этот общий визуальный контекст будет иметь решающее значение для разработки полноценных персональных помощников. Samsung является лидером в разработке взаимодействия между человеком и устройством, которое имитирует взаимодействие между людьми. Мы работаем над обеспечением визуальной базы и поддержки представления знаний для диалоговых сервисов взаимодействия».

Взаимодействие человека и устройства на основе открытого обмена информацией

Дикинсон поясняет, что AI должен быть понятен владельцу смарт-гаджета. Он отмечает, что после невыполнения задачи или предоставления соответствующего ответа «устройство должно быть способно обосновать, почему оно дало этот ответ (или же объяснить его отсутствие). В лучшем случае он должен иметь возможность взаимодействовать с пользователем, задавая вопрос или прося его настроить свою камеру или другие режимы ввода, чтобы у искусственного интеллекта была возможность собрать больше информации и сформулировать соответствующий ответ».
Такой вид обмена информацией называется областью «активного диалога и активного видения». Это будет ключом к дальнейшему совершенствованию взаимодействия человека и устройства. Так как в данном случае система сможет построить ментальную модель того, что понятно пользователю. И открыть эту модель, чтобы человек был в состоянии считать мыслительные процессы устройства.

[Hearing from an AI Expert – 3] Vision is About Understanding the World

Can you imagine a world where the personal AI assistant on your smartphone is able to understand as much about the world as you do? What about a scenario where communicating with that AI assistant is as natural and easy as interacting with another human? Developing those kinds of capabilities is exactly what the team at Samsung’s AI Center in Toronto are putting their minds to.
Samsung Newsroom sat down with Sven Dickinson, Head of Samsung’s Toronto AI Center to learn more about these exciting fields, and what they could mean for the future.

The Vision for Vision

The second Samsung AI center established in North America, Samsung’s Toronto AI Center is led by Dr. Sven Dickinson, an expert in computer vision and former chair of the Department of Computer Science at the University of Toronto.
At the epicenter of AI research and development, Samsung’s Toronto AI Center is mainly focused on developing the visual understanding capabilities that allow a Samsung device to understand the world in which it’s situated. In addition, the team is working on multi-modal interactions, which are user-machine interactions that encapsulate vision, language and knowledge.
“Allowing Samsung devices to ‘see the world’ through computer vision enables them to ‘visually ground’ their dialog with the user, providing an integrated, multimodal experience that’s far more natural than one that’s solely vision or dialog-based” says Dickinson, whose expertise includes exploring problems surrounding shape perception and object recognition.
Touching on the benefits of multimodal technology, Dickinson claims that, “I should not have to read manuals to figure out which buttons to push on my device and in which order. Rather, I should be able to show my device what I want, and tell it what I want, in natural language that is understandable, and situated in the world that I live in.”
Extrapolating on the interplay between computer vision and multimodal inputs, he goes on to say that, “To achieve this breadth of comprehension, the device has to have a model of my understanding of the world, the capacity to communicate robustly and naturally with me, and the ability to see and understand the same world that I see.”
Remarking on applications for this technology, Dickinson identifies the most compelling as being “a personal assistant that you not only speak to, but that sees the world the same way that you do.” Speaking to the importance of multi-modal device interactions, Dickinson points out how much cancelling out one of the modes of communication (audio, speech, sight etc.) would hamper communication between two people, and says that also applies to personal devices.

A Truly Enhanced User Experience is Key

At the 2019 Consumer Electronics Show (CES), Samsung unveiled its vision for Connected Living, which involves connecting the 500 million devices the company sells every year, and making them intelligent. Dickinson highlights that Samsung’s broad product portfolio will be instrumental in fulfilling this vision, saying that, “What differentiates Samsung is that it makes a multitude of devices in the home, including digital appliances, TVs, and mobile phones. Samsung has a unique opportunity to leverage these devices to yield a multi-device experience which follows the user from one device to another, and one room to another. This will help realize the full potential of each device to effectively communicate, to help the user execute device-specific tasks, and to learn the user’s habits and preferences so that subsequent communication is not intrusive but instead ‘always helpful.’”
Speaking about what his center will need to do to truly realize computer vision and multimodal interaction, Dickinson comments that, “Vision is not about understanding images; vision is about understanding the world. Truly capable AI systems must possess an understanding of our world, of its physics and causality, of its geometry and dynamics. They must also be able to model and understand human behavior.” He extrapolates on this by pointing out that, “If our devices can see the 3D world that we live in the same way as we do, i.e., understand the 3D shapes, positions and identities of objects in our shared environment, then our devices can visually experience the world as we do. Such a shared visual context will be crucial in developing fully realized personal assistants.”
Dickinson says that Samsung is leading the charge when it comes to truly intelligent visual understanding, and identifies ‘visual grounding’ as an essential pre-requisite for well-rounded visual understanding capabilities. “Samsung is leading the way when it comes to developing human-device interaction that closely mimics human-human interaction,” Dickinson says, “We aim to provide visual grounding and knowledge representation scaffolding for dialog-based interaction services. Without these components in place, users become disappointed with services, and quickly tune out.”

Human-device Interactions Based on Open Information Sharing

Dickinson goes on to explain that AI also needs to be able to explain itself to the user. He remarks that, after failing to carry out a task or provide an appropriate response, “A device should be able to reflect to the user precisely how and why it came up with that response (or lack thereof). Ideally, it should be able to follow up with the user by asking a question or asking the user to adjust its camera or other input modes so that it can gather more information and formulate an appropriate response.” Dickinson relates that this kind of openness and information sharing will be key to the further sophistication of human-device interactions, noting that “What we call the domain of ‘active dialog and active vision’ is where the system can construct a mental model of what the user understands, and can, in turn, open up its own mental model so that the user can understand the thought processes of the device.”

The Benefits of Being Based in Toronto

Asked about how being based in Toronto affects the AI center, Dickinson remarks that the center enjoys a lot of benefits due to its close proximity to various world-class AI-related institutions, including the University of Toronto, York University and Ryerson University. “Being in Toronto offers us a tremendous regional advantage,” Dickinson comments, “We are across the street from the University of Toronto, home to the Department of Computer Science (DCS), which is one of the top-10 international computer science departments. Over half the members of our AI Center are either active faculty, graduates or current students at DCS.”
On the topic of collaboration between Samsung’s global AI centers, Dickinson relates that, “The seven global AI centers are working to create industry-leading solutions in their respective areas of focus, while coordinating to achieve the common goal that is realizing Samsung’s ultimate AI vision.” Dickinson touches on the topic of the Toronto AI center collaborating with other AI centers further afield, saying that, “We are starting to explore possible research collaborations with other global AI centers, and hope to converge on some use cases of value to Samsung and its products and services.”

Samsung заключает партнёрство с BTS для стимулирования маркетинга своих флагманских продуктов





Samsung Electronics подписал партнёрство с корейскими поп-идолами BTS для маркетинга своих новых смартфонов, сообщили представители техногиганта 19 февраля.
По словам чиновников, Samsung поначалу будет работать с BTS в рамках глобальной инициативы современного искусства для мальчиков, «CONNECT, BTS», и расширит своё сотрудничество в других областях.
«CONNECT, BTS» - это глобальная инициатива, созданная в сотрудничестве с кураторами из 5-ти крупных городов - Лондона, Берлина, Буэнос-Айреса, Сеула и Нью-Йорка, - чтобы соединить людей со всего мира посредством искусства.
Арт-проект был разработан в соответствии с философией BTS, которая сосредоточена вокруг разнообразия, любви и заботы об окружающих.
Samsung заявил, что будет поддерживать услугу дополненной реальности (AR) для проекта, в котором члены BTS объясняют суть произведений искусства в виртуальной системе.
Южнокорейский электронный гигант также установил медиафасад с анимированной рекламой своих устройств Galaxy в рамках арт-проекта в Сеуле и Нью-Йорке.
Samsung не уточняет детали партнёрства с BTS, но инсайдеры отрасли ожидают, что звёзды K-POP примут участие в различных рекламных и маркетинговых мероприятиях корпорации, касающихся новых смартфонов.
На Samsung Galaxy Unpacked 2020 в Сан-Франциско, где вендор представил флагманскую серию Galaxy S20 и складные смартфоны Galaxy Z Flip, один из участников BTS V был замечен на этом мероприятии.
«Мы надеемся, что сможем доставить удовольствие поклонникам BTS и устройств Galaxy по всему миру благодаря сотрудничеству с группой», - сказал представитель Samsung. «Мы планируем различные мероприятия, а не только CONNECT BTS.» - цитирует его новостное агентство Yonhap.

Samsung signs partnership with BTS to boost marketing

Samsung Electronics Co. signed a partnership with K-pop super band BTS for marketing of its new smartphones, company officials said Wednesday.
Samsung will first work with BTS for the boy band's global contemporary art initiative, "CONNECT, BTS," and will expand their collaboration to other areas, according to the officials.
"CONNECT, BTS" is a global initiative spearheaded in collaboration with curators from five major cities - London, Berlin, Buenos Aires, Seoul and New York - to connect people from across the world through art.
The art project was designed to dovetail with BTS' philosophy that centers around diversity, love and care for the periphery.
Samsung said it will support augmented reality (AR) docent service for the project, in which members of BTS appear and explain art pieces in a virtual system.
The South Korean tech giant also installed a media facade with its Galaxy devices for the art project in Seoul and New York.
Samsung didn't elaborate on its partnership with BTS, but industry insiders expect that the septet will participate in the company's various promotion and marketing events regarding its new smartphones launched earlier this month.
At Samsung's "Galaxy Unpacked 2020" in San Francisco, where the company unveiled the Galaxy S20 series and the Galaxy Z Flip smartphones - BTS member V was spotted at the event.
"We hope we can deliver a good experience to fans of BTS and Galaxy devices around the globe through collaboration with BTS," a Samsung official said. "We are planning various activities other than 'CONNECT BTS.'"