вторник, 18 декабря 2018 г.

Альянс Samsung/HARMAN открыл первый в Европе фирменный магазин-салон высокотехнологичной аудиотехники










Первый европейский флагманский магазин конгломерата HARMAN предлагает посетителям заглянуть в мир его аудиобрэндов, отмеченных многочисленными наградами

Принадлежащий с марта 2017 года корпорации Samsung Electronics американский мультбрэндовый конгломерат HARMAN открыл в столице Баварии Мюнхене (ФРГ) свой первый на европейском континенте флагманский магазин-салон. Там представлены продукты ведущих мировых аудиобрэндов, принадлежащих HARMAN International, включая такие легендарные марки как Harman/Kardon, JBL, AKG,  Mark Levinson, Revel и Lexicon.
Магазин-салон, где можно лично оценить работу каждого устройства, находится по адресу Sendlinger Straße 46, в самом сердце центрального торгового района Мюнхена. Это одна из самых оживлённых городских площадок в Германии, где ежедневно бывают тысячи туристов и местных жителей.
«Наш первый в Европе магазин HARMAN превосходит обычные розничные точки продаж, поскольку представляет из себя настоящий центр для получения визуального и слухового опыта. Это динамичная демонстрация нашего семейства аудиобрэндов, включая JBL, Harman/Kardon и AKG, и она также включает в себя образцы автомобилей от наших партнёров-автопроизводителей, которые используют звуковые решения HARMAN. Магазин станет местом, где скорость встречается со звуком, объединяя наше автомобильное и потребительское аудио в одном месте. Благодаря этому мы продолжим формировать новое взаимодействие покупателей с нашими аудиопродуктами и брэндами», - сказал Майкл Маузер, президент Lifestyle Audio в HARMAN.
«HARMAN - это дом всемирно известных аудиобрэндов, и это новое пространство во многом является проявлением инновационного подхода компании к работе со своими клиентами. Флагманские магазины не только представляют современную продуктовую линейку, но также рассказывают о нашей истории и позволяют иметь непосредственную связь с потребителями, чьим мнением мы всегда дорожим. Это важный шаг в развитии и росте наших брэндов по всей Европе, поэтому мы рады приветствовать посетителей в нашем салоне Munich Experience Store», - сказал Ральф Сантана, директор по маркетингу HARMAN.
Пространство магазина спроектировано таким образом, чтобы его можно было полностью трансформировать для проведения различных мероприятий, включая лекции, небольшие концерты, вечеринки и т. д. Здесь можно перемещать светильники, использовать цифровые дисплеи, а меняющие цвет светодиоды на потолке могут окрасить зал в определённые цвета, чтобы сформировать особую атмосферу, соответствующую духу проводимого мероприятия.
Но смелые эксперименты сотрудников флагманских салонов HARMAN этим не ограничиваются. Munich Experience Store позволит клиентам взаимодействовать не только с продуктами брэнда, но и стать посетителями музыкальных мероприятий с участием знаменитых артистов, которые здесь будут появляться регулярно, премьерными запусками автомобилей в сотрудничестве с автопроизводителями и так далее.
Ещё одна Luxury Audio Studio будет откроется в соседнем помещении в ближайшие дни. В Luxury Audio Studio аудиофилы смогут наслаждаться и исследовать продукты эксклюзивных брендов HARMAN класса люкс, таких как Lexicon, Mark Levinson и Revel, а также смогут оценить всю мощь звуковой палитры роскошного кинотеатра с системой Dolby Atmos.
С момента открытия своего первого флагманского магазина в Шанхае (2010), HARMAN открыл подобные салоны с таких космополисах, как Токио и Нью-Йорк. Благодаря своим глубоким автомобильным корням, Мюнхен также стал естественным выбором для первого европейского магазина HARMAN. Даже интерьер этого салона напоминает о мощной автомобильной культуре и особом статусе Германии в этой иерархии.
В официальном пресс-релизе HARMAN также говорится, что компания намерена внести заметный вклад в местные социальные проекты, включая поддержку спортивных команд, благотворительные акции и т.д.

Samsung opens first HARMAN Experience Store in Europe creating a unique space where speed meets sound

The company’s first European flagship store offers visitors a glimpse into the world of HARMAN and its multiple award-winning audio brands

HARMAN International, a wholly-owned subsidiary of Samsung Electronics Co., Ltd. focused on connected technologies for automotive, consumer and enterprise markets, today announced the opening of its first Experience Store in Europe. Located at Sendlinger Straße 46, in the heart of Munich’s popular central retail shopping district, the new location is designed to serve as a showcase for HARMAN’s award-winning audio solutions across all consumer and automotive categories. It highlights how the company’s heritage of craftsmanship merges with innovation and cutting edge technology in both the store design and the products on display.
“Our first HARMAN store in Europe transcends simple retail to a memorable visual and auditory experience center.  It is a dynamic showcase for our family of brands including JBL, Harman Kardon and AKG, and it will feature select cars from our automaker partners that include our in-dash technologies and sound systems. The store will truly be a place where speed meets sound combining our automotive audio and consumer audio heritage in one place. Through it, we will continue to transform how consumers interact with our audio products and brands,” said Michael Mauser, President, Lifestyle Audio at HARMAN.
“HARMAN is a house of world-renowned audio brands, and this new space is in many ways a manifestation of that house. Flagship stores tell our story and enable us to take center stage to connect directly with consumers. This is an important step in the development and growth of our brands across Europe and we are delighted to welcome consumers to our Munich Experience Store,” said Ralph Santana, Chief Marketing Officer at HARMAN.

A dynamic showcase

The space is designed to be entirely transformed for various events including lectures, small concerts, parties, etc. – fixtures can be moved, digital displays can be taken over, color-changing LEDs in the ceiling can wash the space in colors to adapt to every need and mood.  
It will feature award-winning consumer products from JBL, Harman Kardon and AKG including headphones, portable speakers, soundbars, voice controlled speakers and much more. HARMAN’s automotive audio business will also feature in the store with a rotating selection of vehicles equipped with state-of-the-art sound systems from its portfolio of automotive audio brands including Harman Kardon, JBL, Bang & Olufsen, Bowers & Wilkins.
Pushing the experiential dimension even further, the Munich Experience Store will enable customers to interact not only with HARMAN’s products, but also with regular musical events, celebrity appearances, car launches in collaboration with automakers, and much more. An additional Luxury Audio Studio is also set to open in an adjacent space later this year. In the Luxury Audio Studio, audio enthusiasts will be able to enjoy and explore products from HARMAN’s exclusive luxury brands like Lexicon, Mark Levinson, and Revel plus it will include a deluxe cinema featuring Dolby Atmos.

A design showstopper

The first of its kind in Europe, the Experience Store in Munich is intended to bring together speed and sound in a unique way. Across a 33.5-meter glass façade lies a modern, dynamic environment that pays homage to Germany’s rich automotive culture and legendary precision. Gensler Architects, whose portfolio includes Facebook’s California headquarters, Cadillac House in New York, and the stunning Shanghai Tower, designed the interior as the visualization of a sound wave that guides consumers from the front to the back of the store, offering a cadenced retail experience that revolves around the visualization and emotion of a sound wave articulated through both form and light.

A fitting location

Since opening its first flagship store in Shanghai in 2010, HARMAN has added such cosmopolitan locations as Tokyo, and New York City. With its deep automotive roots, Munich was a natural choice for the first European Experience Store. The very design of the store’s interior evokes Germany’s powerful automotive culture and identity.

Becoming part of the local community

As part of the opening, HARMAN will also make a commitment to the local community. Every holiday season, a portion of the proceeds will be donated to Munich based Youth athletic organizations. To kick off the campaign HARMAN donated  25,000 EUR  to the International Hockey Federation on the occasion of the store opening. The donation was handed over to German National Team Coach Marco Sturm and some key players from the silver-medal winning German Olympic championship team during an evening ceremony at the store.
The Munich flagship store is open to the public starting 26 September and every Monday through Saturday from 10:00 a.m. to 7:00 p.m. Get a 3D tour of the HARMAN Experience Store and discover the captivating space by clicking here.

About HARMAN

HARMAN International (harman.com), a wholly-owned subsidiary of Samsung Electronics Co, LTD., designs and engineers connected products and solutions for automakers, consumers, and enterprises worldwide, including connected car systems, audio and visual products, enterprise automation solutions, and services supporting the Internet of Things. With leading brands including AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® and Revel®, HARMAN is admired by audiophiles, musicians and the entertainment venues where they perform around the world. More than 25 million automobiles on the road today are equipped with HARMAN audio and connected car systems. Our software services power billions of mobile devices and systems that are connected, integrated and secure across all platforms, from work and home to car and mobile. HARMAN has a workforce of approximately 30,000 people across the Americas, Europe, and Asia. In 2017, HARMAN became a wholly-owned subsidiary of Samsung Electronics.

Samsung сообщил о вводе в эксплуатацию самых больших в мире электронных вывесок для закрытых помещений







Сегодня в официальном пресс-релизе Samsung Electronics сообщил о запуске в эксплуатацию крупнейших светодиодных табло из когда-либо установленных в закрытых помещениях. LED-панели южнокорейского техногиганта установлены в новом аэропорту Стамбула (Турция), который, согласно экспертным оценкам, является крупнейшим в мире.
Разумеется, самой большой воздушной гавани потребовались световые вывески соответствующего масштаба. И здесь у Samsung практически нет конкурентов, поскольку эта марка уже давно фигурирует в качестве ведущего поставщика гигантских LED-панелей на мировой корпоративный рынок.
Новый стамбульский аэропорт, официально открытый 2 месяца назад, сможет ежегодно обслуживать более 200.000.000 пассажиров и 350 направлений воздушных рейсов. Помочь сориентироваться в этом бурлящем потоке пассажиров и грузов со всего света как раз и призваны LED-решения от Samsung.
Согласно заключённому контракту, Samsung установил порядка 700 смарт-панелей и рекламных светодиодных вывесок общей площадью 1.012 квадратных метра, что в 2,5  раза больше баскетбольной площадки. Для реализации проекта потребовалось 45 дней и 28 специалистов по установке оборудования.
В центральном зале аэропорта гостей будут встречать 2 гигантских LED-экрана  площадью 193 квадратных метра каждый. Другие светодиодные вывески и различные информационные табло распределены по все площади аэровокзала - от залов прибытия до до зон регистрации, паспортного контроля и получения багажа.
Напомним также, что в марте этого года Samsung построил самую большую в мире уличную LED-панель, которая также отличается от подобных конструкций наличием изогнутых боковых граней. Площадь этой исполинской LED-стены составляет 1.620 квадратных метров, а сам экран обладает рекордными параметрами чёткости и яркости отображаемого контента. Полюбоваться этим чудом техники могут жители и гости столицы Южной Кореи, если посетят местный "Бродвей" - район Каннамгу, где эта смарт-вывеска украшает торгово-развлекательный центр COEX.      

Samsung Electronics Installs the World’s Largest Indoor Airport LED Signage at the New Istanbul Airport

Istanbul Airport adopts Samsung’s digital signage, having recently opened with the aim of becoming the world’s largest airport

Samsung Electronics today announced that it has recently finished implementing its SMART Signage at the new Istanbul Airport, which will be the world’s largest airport once fully-completed, serving 200 million passengers annually. It will host 2,000 arriving and departing aircrafts, with flights to 350 destinations.
This project includes nearly 700 Samsung SMART LCD and LED Signage, including LED displays covering a total of 1,012 square meters. The total surface area of the LED displays is equivalent to that of 2.5 basketball courts. Thanks to the advanced technical service and logistics capabilities of Samsung, the project was successfully completed by a technical team of 28 in only 45 days with the help of B.T. Global, specialized in digital signage, security, data storage and IT services.
The new Istanbul Airport aims to be the biggest international airport in the world, covering 76.5 million square meters. The first phase of the Istanbul Airport opened on October 29, 2018, the 95th anniversary of the Turkish Republic. The airport’s main terminal building, a 1.4 million square meter space under one roof, is where Samsung led the digitalization project that took place through the installation of digital signage technology. Media Port Istanbul, the operator of the Istanbul Airport Digital Advertisement, entrusted Samsung to provide the digital signages inside the airport and highlighted the importance of integrating cutting-edge technology systems with elegant design of displays.
Samsung’s eye-catching LED signage will welcome visitors who enter Istanbul Airport with two giant 193-sqm LED screens at the international departure gate near the hotel area and the front office. Passengers will also encounter Samsung LED signage from arrival halls and baggage claim areas to check-in areas, passport control and lounges.
“We are proud to participate in one of the most significant projects in Turkey’s history and a great achievement in global aviation,” said Seog-gi Kim, Executive Vice President of Visual Display Business at Samsung Electronics. “Samsung SMART Signage not only guarantees excellent colors and picture quality to capture visitors’ eyes, but its durable, IP5x-validated design ensures 24/7 continuous content delivery regardless of environmental factors, including dust, dirt and lighting exposure.”
“Samsung’s brand reliability as a global display business leader was one of the most important considerations when determining who would manage this important project since it had to be executed with precision in such a short period of time,” said Kadri Samsunlu, Chief Executive Officer of Istanbul Grand Airport (IGA). “We appreciate the quality of Samsung’s cutting-edge technology together with Media Port Istanbul’s market experience for our new Istanbul Airport to take one step further to grow as a major travel hub.”

IDC: Samsung укрепляет свои позиции на рынке премиальных игровых мониторов










Как сообщает сегодня информационное агентство Yonhap News, южнокорейский техногигант Samsung Electronics по итогам 3-го квартала текущего года поднялся на 4-е место среди мировых поставщиков премиальных игровых мониторов с частотой обновления 100Гц и выше. Таким образом, доля корпорации на глобальном рынке в этом сегменте возросла почти до 10%, согласно подсчётам аналитической службы IDC. За тот же период прошлого года эта цифра равнялась 7,6%.
В период с января по сентябрь 2018-го Samsung отвоевал на родном южнокорейском рынке геймерских дисплеев 38,2%, обойдя соотечественников из LG (24,9%) и американскую Dell (9,8%). В 2017-м ситуация была совсем иной: по итогам года лидировала Dell, контролировавшая 26,4% местного рынка, в то время как у Samsung этот показатель составлял 22,8%.
Отраслевые аналитики говорят, что южнокорейский электронный гигант всё губже проникает на рынок высококачественных продуктов благодаря таким решениям как изогнутый QLED-монитор с частотой развёртки 144Гц. Новинка очень привлекает молодых геймеров, которым нравятся дорогие 3D-игры с высокой степенью детализации.
На сегодняшний день лидером индустрии премиальных игровых мониторов пока остаётся тайваньская Acer, захватившая долю в 24,8%, далее следует AOC International (13,9%) и упомянутая выше Dell (13,8%). Samsung идёт на 4-м месте, как было сказано выше. Однако, если тенденция на вхождение электронного гиганта в сегмент дорогих игровых мониторов продолжится, это может изменить расстановку сил в тройке ведущих игроков.

IDC: Samsung ranks 4th in global market for premium monitors in Q3

Samsung Electronics Co. took up nearly 10 percent of the world's market for premium gaming monitors in the third quarter to become the No. 4 player in the sector, data showed Tuesday.
According to the data compiled by industry tracker IDC, Samsung Electronics accounted for 9,7% of the world's market for gaming monitors in the July-September period that come with refresh rates of 100Hz and higher.
A higher refresh rate leads to more frames per second, providing a smoother gaming experience.
Taiwan's Acer Inc. topped the list at 24,8%, followed by AOC International with 13,8%. U.S.-based Dell ranked third with a market share of 11,2%.
Samsung Electronics stood in sixth place with a share of 7,6% in the third quarter of 2017.
Industry watchers said Samsung's growth was led by the increased sales of curved monitors.
The South Korean tech giant has been penetrating deeper into the market with high-end products, including the 144Hz curved monitor, attracting younger consumers that enjoy high-quality games.
Samsung garnered a share of 38,2% in the South Korean market for gaming monitors in the January-September period, trailed by its smaller local rival LG Electronics Inc. with 24,9%. Dell accounted for 9,8% over the period here.
Samsung took up 22,8% of the market to fall behind Dell's 26,4% for all of 2017.