Бизнес-портал The Investor смог получить информацию от неназванных источников в Samsung Electronics о дате начала приёма предварительных заказов и старта розничных продаж смартфонов Samsung Galaxy S9 и Galaxy S9+.
Презентация устройств ожидается в ближайшее воскресенье, 25 февраля. 28 февраля начнётся приём предварительных заказов на смартфоны. Оформившие предварительные заказы смогут получить аппараты в период с 9 по 15 марта.
В мировые розничные сети смартфоны поступят 16 марта. В Южной Корее, предположительно, продажи стартуют чуть раньше - 8 марта.
Другие подробности будут оглашены на презентации в испанской Барселоне, которая предваряет открытие ежегодного специализированного мероприятия Mobile World Congress (MWC 2018).
Samsung Galaxy S9 to hit shelves on March 16
Samsung Electronics’ new flagship smartphone Galaxy S9 and its larger-screen variant Galaxy S9 Plus is expected to hit global market shelves on March 16, according to sources on Feb. 21.
In Korea, the tech giant will start receiving preorders for the pair through mobile carriers SK Telecom, KT and LG Uplus from Feb. 28 after the Feb. 25 launch event -- which is a day before the beginning of the Mobile World Congress trade show in Barcelona. Those who preorder the Galaxy smartphones can get their hands on the devices between March 9 to 15.
“Samsung recently sent out the preorder and release schedules to mobile carriers,” an official from the local telecom industry said.
Some of the common features predicted for the two latest smartphone models are the 5.8-inch display for the S9 and a 6.2-inch display for the S9 Plus, iris recognition solutions, facial recognition technology, Samsung Pay and an upgraded Bixby.
Both the S9 and S9 Plus are forecast to feature an 8 megapixel front-facing camera and a 12MP rear-facing camera, but the larger variant’s rear-facing camera will likely have dual lenses. The fingerprint scanner, which is placed next to the rear camera lens in the S8, is to be repositioned under the rear camera lens.
Samsung is also expected to have a new location-based social media solution, called Uhssup, embedded in the new flagship phones. The company has applied for a trademark at the Korean patent office.
Бизнес-портал The Investor сообщает, что экраны, известные под премиальной маркой Infinity Display, могут появиться на среднебюджетных смартфонах линейки Samsung Galaxy J. Судя по всему, для укрепления позиций относительно китайских конкурентов на развивающихся рынках, южнокорейский гигант пойдёт на такой шаг.
Помимо топового сегмента, где экраны Infinity Display применяются уже давно, имеются и другие рыночные ниши, не менее важные для развития мобильного бизнеса. Так что уже в скором времени сторонники марки Samsung смогут стать владельцами безрамочного смартфона с Infinity Display, не тратясь на приобретение флагманской модели. Особая ставка делается вендором на массовую серию Galaxy J, которая теперь получит многие черты дорогих устройств. Впрочем, уже сейчас эксперты отмечают заметно возросший класс J-серии благодаря появлению весьма успешной модели Samsung Galaxy J7 (2017), которая обладает массой полезных "фишек" (включая Super AMOLED-дисплей), позаимствованных у премиальных устройств.
В настоящий момент многие производители стали уделять больше внимания среднему сегменту рынка, так как именно он позволяет повысить лояльность аудитории. Процент продаж большинства топовых устройств (вне зависимости от марки) снижается, так как покупатель стал внимательнее подходить к выбору гаджета и понимать, чего именно ждёт от своего приобретения. Чтобы угодить привередливым потребителям, стремящимся найти лучший вариант по соотношению дизайн/качество/возможности/цена, в Samsung решили начать выпуск Galaxy J не просто с "безрамочным дисплеем", имеющем соотношение сторон 18,5:9, но и гибким AMOLED-экраном. Дата запуска новых моделей пока не объявлена, и, скорее всего, они появятся ближе к середине года. Тем не менее, в настоящий момент на рынке имеются отличные модели 2017 года Galaxy J5 и упомянутая выше Galaxy J7. Оба аппарата, по мнению экспертов, будут вполне актуальны ещё в течение ближайших 2-х лет.
Samsung Display bets big on full-screen display for upscale push
Samsung Display is extending its marquee full-screen display design to mid-range smartphones as part of efforts to further improve profitability, according to industry sources on Feb. 20.
The display-making unit of Samsung Electronics has adopted the full-screen display design for high-end flexible OLED smartphones like the current Galaxy S8 but it plans to adopt the technology to other mid-tier models with rigid OLED screens.
Flexible OLED allows device makers more leeway in design but has been used mostly for premium models as it is more expensive than the rigid counterpart.
With the wider adoption of the full-screen design, Samsung Display, which dominates more than 95 percent of the mobile OLED market, plans to further improve profitability overall and widen the gap with fast-growing Chinese runner-ups.
According to market research firm IHS, Samsung Display made up 97.8 percent of the smartphone OLED market globally in the third quarter last year.
Global smartphone makers are increasingly adopting OLED displays -- both flexible and rigid types -- for more models this year, following the suit of Apple that launched its first OLED iPhone last year. For now, Samsung Display is the sole supplier for the current iPhone X. Samsung Electronics uses OLED for almost 70 percent of smartphone models.
In a bid to fend off the challenges by Chinese competitors, the Korean display maker aims to diversify its client base for smartphone OLED displays this year while putting focus on large-sized premium products in the TV segment, according to the official.
In the TV sector, Samsung is expected to maximize profits by pushing for large-sized LCD panels, measuring 55 inches and 65 inches or larger, to cater to the needs of customers during global sports events, such as the World Cup 2018, scheduled to be held in Russia in June.
In order to respond to the exponential growth of curved-screen monitors in the PC gaming industry, the display firm will also beef up its marketing efforts for 32-inch and 49-inch monitors, featuring an 1800R curvature, meaning the radius would be 1,800 millimeters when the edges are extended to form a circle.
Some of other OLED products under the display firm’s portfolio include those for foldable smartphones, vehicles and laptops.