пятница, 9 апреля 2021 г.

Samsung сокращает разрыв с Sony на рынке мобильных камер






Samsung медленно, но верно, воплощает в жизнь своё намерение стать ведущим игроком на рынке датчиков изображения для смартфонов. По данным исследовательской компании Strategy Analytics, разработки южнокорейского техногиганта завоёвывают всё большую популярность среди производителей мобильных гаджетов, в то время как доля японских сенсоров изображения снизилась.
Эксперты приводят данные, согласно которым за 2020-й год подразделение Samsung LSI, специализирующееся на выпуске камер, увеличило свою долю до 29%, в то время как глобальные показатели Sony "просели" до 46%. Несмотря на то, что японский производитель по-прежнему занимает доминирующее положение, это для него является "тревожным звонком". Как отмечает Strategy Analytics, ранее соотношение составляло 20% у Samsung против 50% у Sony. Рыночные наблюдатели полагают, что изменения произошли по двум причинам: переориентация части крупных мобильных брэндов на компоненты Samsung и сокращение заказов от попавшей под американские санкции Huawei, которая часто использовала фотосенсоры Sony.
Samsung продолжает активно разрабатывать и выпускать новые датчики изображения. В феврале этого года вендор представил новый 50-мегапиксельный датчик ISOCELL GN2 с технологией автоматической фазовой фокусировки Dual Pixel Pro. Он предназначен для использования в смартфонах с продвинутой камерой. Размер пикселей в сенсоре составляет 1,4 микрометра. Он способен записывать видео в качестве Full HD с частотой 480 кадров в секунду, а 4K-видео — до 120 кадров в секунду. Кроме того, проектируются новые датчики с рекордным для отрасли разрешением в 200 и даже 600Мп. 

Samsung is expanding its presence in the mobile camera market

Traditionally, there is a tight competition between Samsung and Sony for making smartphone camera sensors, and both don’t want to leave behind. But it seems that Samsung is  getting closer to Sony and maybe could take it over in the next few years.
According to a report by Strategy Analytics, Sony currently holds a 46% share of the smartphone image sensor market. In the second position, Samsung LSI had a 29% in 2020.
Compared to previous years, Sony has lost its share and is losing it to its Korean rival. Sony used to have a 50% share of the market, but for 2020, it is slightly failing. On the other hand, Samsung is quietly taking over Sony’s share.
Samsung’s revenue share was below 20% years before, but now it has 29% of the global share. Thanks to the strategies and launching new sensors for mid-range to flagship smartphones, Samsung can even get more revenue shares. Samsung LSI is currently making ISOCELL camera sensors, and it’s doing a great job with them because the sensors made by them have always ranked at the top of smartphone camera rankings.
After Sony and Samsung, OmniVision Technologies holds 10% of the global revenue share. The remaining 15% is divided between other vendors.
An apparent reason for Sony’s loss is the U.S sanctions on Huawei. Sony has close ties with Huawei and is providing it with camera sensors. As one of the greatest OEMs in China, Huawei ships millions of units of smartphones each year. But U.S sanctions had a ruinous effect on Huawei’s operations and even made them enter new business segments. When Huawei sells fewer smartphones, this has a direct impact on Sony’s revenue as a partner.
Samsung also seized the opportunity and accelerated the sale of its sensors to other companies. Samsung is working on a variety of smartphone camera sensors. A few months ago, the company revealed a 108-megapixel ISOCELL HM3 camera sensor equipped with the latest technologies to capture sharper images.
The next camera sensor in Samsung’s lineup is ISOCELL GN2 that comes with interesting features, including dual-pixel autofocus and 5x optical zoom. Xiaomi is using this sensor at Mi 11 Ultra.
If you think a 108-megapixel sensor is enough for Samsung, you are entirely wrong because they’re working on a new generation of ISOCELL sensors with a 200 and even 600-megapixel resolution.

Samsung представил в Китае серию игровых телевизоров QX2 с частотой обновления 120 Гц и поддержкой FreeSync






Samsung анонсировал линейку смарт-телевизоров QX2 в ультратонком исполнении: 4K-панели (разрешение 3840 × 2160 пикселей) поддерживают передовой стандарт HDR10+ и соответствуют запросам даже продвинутых любителей компьютерных игр.
В серию вошли 3 модели с диагоналями экрана 55, 65 и 75 дюймов. Они оснащены высокопроизводительными процессорами Samsung Quantum 4K с системой интеллектуальной обработки изображения (AI), а также встроенной аудиосистемой мощностью 20Вт. В качестве программной платформы применяется фирменная TIZEN Smart TV на базе Linux, которая, помимо прочего, позволяет управлять "умным домом" непосредственно с пульта телевизора.
Телевизоры хорошо адаптированы для игр, в том числе высокодинамичных. Частота обновления составляет не менее 120Гц (при работе в Full HD режиме), а технология AMD FreeSync позволяет избежать малейших «подвисаний» или сбоев картинки.
В оснащение также входят адаптеры беспроводной связи Wi-Fi 5 и Bluetooth 4.2, 4 интерфейса HDMI (в том числе ультраскоростной HDMI 2.1, позволяющий принимать видеопоток с внешних источников даже в разрешении 8K), 2 порта USB и сетевой Ethernet-порт.
Как уже было сказано выше, панели имеют ультратонкий профиль: толщина без подставки составляет менее 27 мм. Владельцы телевизоров могут взаимодействовать с интеллектуальным голосовым ассистентом Bixby для удобства навигации и управления различными функциями.
В продажу на китайском рынке новые Samsung QX2 Ultra-thin Gaming TV поступят 14 апреля. Цены: 55" ($1.070), 65" ($1.375) и 75" ($2.290).
Появятся ли эти модели за пределами КНР, пока неизвестно.

Samsung has unveiled the QX2 series of 120Hz gaming TVs in China with FreeSync support

Samsung Electronics has just introduced an amazing smart TV in China called QX2 Ultra-thin Gaming TV because China is one of the main markets for gaming products.
As a gaming TV, the TIZEN-powered Samsung QX2 has passed different professional game display certifications and is equipped with HDMI 2.1 interface. The gaming display also arrives with support for a 120Hz refresh rate.
Thanks to the AMD FreeSync Premium certification, the QX2 ultra-thin gaming TV can achieve at least 120Hz at the lowest full HD resolution. It also supports low frame rate compensation and 5.8ms low latency.
In terms of picture quality, the smart TV comes with HDR10+ technology and it can be used to adjust the relevant color and brightness information at any time according to the real-time scene, making the details of the bright area and dark field area richer, achieving better display effects.
The TV also uses a Quantum 4K AI processor that supports ultra-wide game viewing angles, which can be adjusted between a 21:9 aspect ratio and a 32:9 ratio, This gives the user more viewing area, allowing you to win the best gaming experience.
In terms of the build, the gaming TV also has a 27mm ultra-thin body. It is equipped with a 20W power audio system and is integrated with Bixby AI voice control with support for 16 dialects. It also comes as an IoT hub that can be used to control other smart home gadgets.
In terms of resources, it has built-in massive film and television resources such as Mango TV, Galaxy Kiwifruit (iQiyi video content), Cloud Audiovisual Aurora (Tencent video content), and more.
The gaming TV is priced at 6,999 yuan (~$1,069) for the 55-inch model while the 65-inch model goes for 8,999 yuan (~$1,374) and the 75-inch model is priced at 14,999 yuan (~$2,290). The product is now on pre-sale on Jingdong (JD.com) in China and will go on sale on April 14. Those who pre-order the smart gaming TV will receive a Samsung wireless Bluetooth headset worth 699 yuan, a Tencent Aurora box, and a 300 yuan e-card alongside the TV.
We expect the company to push the product to other markets but there is no word on that at the moment.