среда, 9 сентября 2020 г.

Как TIZEN OS расширяет возможности смарт-телевизоров Samsung







Было время, когда качество изображения и звука, а также дизайн были главными факторами, определяющими качество телевизора. Затем появились смарт-телевизоры - аппараты, оснащённые такими же операционными системами, как компьютеры или смартфоны. Развитие этой новой технологии позволило использовать широкий спектр приложений на домашних телеприёмниках, а также обеспечило доступ к различным видам контента и облегчило подключение к большому количеству устройств.
Samsung занимает 1-е место на мировом рынке телевизоров в течение 14-ти лет подряд благодаря качеству изображения сверхвысокой чёткости, иммерсивному звуку и богатому пользовательскому интерфейсу, обеспечиваемому их телевизорами. И в основе всего этого лежит TIZEN, операционная система с открытым исходным кодом, которая позволяет быстро и удобно пользоваться широким спектром услуг.
На официальном интернет-ресурсе Samsung Newsroom сегодня были рассмотрены ключевые функции TIZEN, которые повышают удобство использования телевизоров премиум-класса и повышают качество обслуживания как владельцев Smart TV, так и партнёров-разработчиков софта.

Пользовательский опыт - лёгкий доступ к огромному количеству контента

Когда вы используете смарт-телевизор на базе TIZEN, большинство видов контента находятся всего в нескольких кликах пульта дистанционного управления. Смарт-телевизоры с TIZEN OS по умолчанию поддерживают основные сервисные приложения OTT (Over the Top). При подключении телевизоры также предоставляют доступ к Samsung TV Plus (* на данный момент функционирует в отдельных странах, РФ в это число не входит), который позволяет бесплатно просматривать различный контент, включая развлекательные шоу, сериалы и фильмы. Этот опыт усилен наличием функции «Универсальный гид», которая использует возможности AI (искусственного интеллекта) для определения персонализированных рекомендаций, адаптированных к вашим предпочтениям.
С помощью TIZEN можно быстро выбирать из огромного числа предложений именно те видео, которые вы хотите посмотреть, и делается это очень просто. Операционная система избавляет пользователей от утомительных поисков, сводя к минимуму время для ввода запроса. Интеллектуальные телевизоры на базе TIZEN также имеют автоматическое определение игрового режима, который позволяет телевизору обнаруживать и мгновенно изменять настройки для оптимизации картинки под игровую консоль.

Опыт разработчика контента - оптимизированная подача контента на разные устройства

Чтобы сделать использование Smart TV максимально разнообразным, необходимо сотрудничество со множеством партнёров и разработчиков.
На Samsung Developer Conference 2019 (SDC19) южнокорейский техногигант представил ряд инструментов разработки, которые упрощают создание приложений для ОС TIZEN. «EasyST» позволяет быстро тестировать онлайн-видеоконтент на телевизорах, а «Wits» помогает контролировать разрабатываемые приложения в режиме реального времени непосредственно на телевизоре. Эти и ряд других инструментов доступны для всех желающих.
Более того, с помощью опции «Samsung Checkout on TV» можно легко подписаться на приложение или приобрести контент, используя только свой Samsung Smart TV, независимо от того, какой тип IPTV-соединения имеется в их распоряжении. Это устраняет необходимость создания независимой платёжной системы разработчиками.
Операционная платформа также позволяет партнёрам Samsung Electronics без особых усилий транслировать контент в более чем 140 миллионов домов со смарт-телевизорами Samsung в 197 странах мира. Поскольку TIZEN OS поддерживает широкий спектр моделей телевизоров от Full HD до QLED 8K, операционная система упростила и повысила эффективность охвата наиболее обширной базы пользователей. TIZEN OS также предлагает поддержку ряда виртуальных голосовых помощников, включая Bixby, Alexa и Google Assistant, которые дополнительно облегчают доступ к разнообразному массиву контента.
TIZEN связывает пользователей с партнёрами по развитию в разных странах и регионах, чтобы расширить возможности просмотра ТВ. В будущем многофункциональная операционная система предоставит широкий доступ партнёрам, работающим в таких областях как искусство, фитнес и игры, чтобы и дальше расширять роль, которую телевизоры Samsung играют в нашей жизни.

How TIZEN is Expanding Smart TV Experiences

There was a time when picture and sound quality and design were the main factors in determining the quality of a TV. Then came the inception of smart TVs – televisions equipped with operating systems just like computers or smart phones. The rise of this new technology allowed for the use of a broad range of applications on users’ TVs, while also providing more access to different kinds of content and facilitating connectivity with a wider range of devices.
Samsung has ranked number one in the global TV market for 14 consecutive years due to the ultra-high definition picture quality, immersive sound and rich user experiences provided by its televisions. And at the heart of it all has been TIZEN OS, an open-source operating system that makes it easy for users to enjoy an expansive range of services quickly and conveniently.
Samsung Newsroom looked into the key features offered by TIZEN that are driving premium TV usability and elevating the experiences of both users and partners.

User Experience – Access Vast Amounts of Content Easily

When you use a smart TV powered by TIZEN, most forms of content are just a few clicks away. Smart TVs equipped with the TIZEN OS support major OTT (Over the Top) services applications by default. When hooked up, the TVs also provide access to Samsung TV Plus, which lets you view a range of content including variety shows, TV series and movies free of charge. This experience is further enhanced by the ‘Universal Guide’ feature, which harnesses the power of AI to make intelligent, personalized recommendations that are tailored to your preferences.
With TIZEN, quickly selecting the videos you want to watch from among the flood of content becomes a breeze. The operating system spares users from frustration by minimizing input lag, which is the time required for the TV to reflect commands. TIZEN-empowered smart TVs also feature Auto Game Mode, which allows the TV to detect and automatically change settings for an optimal gameplay experience when the user is using a gaming console.

Content Developer Experience – Streamlined Content Supply Across Devices

To best enrich the smart TV experience, collaboration with a host of partners and developers is crucial.
At Samsung Developer Conference 2019 (SDC19), Samsung Electronics unveiled a range of development tools that streamline the app building experience for the TIZEN OS. ‘EasyST’ enables users to quickly test online video content on TVs, while ‘Wits’ helps with monitoring apps in development in real-time on a television. These and a range of other tools are available for anyone to access.
What’s more, through use of ‘Samsung Checkout on TV’ users can easily subscribe to an app or purchase content using just their Samsung Smart TV, regardless of which kind of IPTV connection they have. This removes the need for the establishment of an independent payment system by developers.
This platform also enables partners of Samsung Electronics to conveniently provide content to more than 140 million users in 197 different countries around the world. Since TIZEN OS supports a broad host of TV models that range from FHD to QLED 8K, the operating system has made reaching a wider user base easier and more efficient. TIZEN OS also offers support for a number of virtual assistants, including Bixby, Alexa and Google Assistant, which further facilitate easy access to a diverse array of content.
Across a vast range of locations and user types, TIZEN connects users with development partners in order to expand the depth and scope of TV experiences. Going forward, the multi-faceted operating system will strike partnerships in areas such as arts, fitness and games in order to continue expanding the role that Samsung televisions play in our lives.

* Service availability may vary by region, service provider, language.
** Universal Guide screen displayed above is available for European users only

Samsung продолжает укреплять свои позиции на глобальном рынке крупноформатных телевизоров, несмотря на пандемию COVID-19



В первой половине 2020 года люди по всему миру были вынуждены находиться дома из-за пандемии COVID-19 и введённых властями карантинных мер. Это способствовало росту спроса на телевизоры большого размера (более 60 дюймов по диагонали) с разрешением экрана 4K и выше, сообщают южнокорейские СМИ со ссылкой на данные исследовательской компании Omdia.
По оценкам аналитиков, с января по июнь 2020 года по всему миру было реализовано около 12 миллионов крупноформатных смарт-телевизоров с поддержкой сверхвысокого разрешения. Это на 23% больше, чем было продано в тот же период 2019 года. Почти 1/3 на этом рынке контролировал Samsung Electronics - вендор поставил 31% от совокупного объёма отгрузок 4K-телевизоров с диагональю от 60 дюймов и более.
Вклад ближайшего конкурента - LG Electronics - в тот же период был почти вдвое меньше, на уровне 16,6%. Также в пятёрку лидеров вошли китайские компании Hisense и TCL, на долю которых пришлось 9,2% и 8,1% от суммарного объёма продаж. Японская Sony замкнула топ-5 с результатом 6,1%.
Ранее Omdia сообщила об успехах Samsung на глобальном ТВ-рынке в целом. По данным издания Pulse, в 1-й половине 2020 года Samsung контролировал 31,3% рынка телевизоров в денежном выражении, улучшив прошлогодний показатель, который был равен 30%. Продажи ТВ-устройств принесли техногиганту 12,4 миллиарда вон (10,4 миллиона долларов США) чистого дохода.
Samsung лидировал на рынке и в натуральном исчислении. В первом полугодии текущего 2020-го производитель захватил долю в 20,7% на мировом рынке ТВ-устройств, в то время как за тот же период 2019 года этот показатель составил 19%. По оценкам специалистов, Samsung реализовал 19,07 миллиона телевизоров, тогда как год было продано около 19 миллионов штук.
В то же время, у большинства других производителей показатели снизились. Аналитики подсчитали, что в 1-м полугодии 2020-го мировые поставки телевизоров просели на 7,7%, до 91,87 миллиона штук. В деньгах падение составило 17,8%, а объём рынка был равен 39,75 миллиарда долларов.

Samsung and LG defend lead in global TV market with premium line

South Korean electronics giants defended their near-half dominance in the global TV market with premium offerings in pandemic-stricken first half.
Samsung Electronics Co. commanded 31,3% of the global Smart TV market in the January-June period in terms of sales, edging up from 30,0% a year ago, data from market researcher Omdia. Sales in the first half amounted to $12.4 billion won.
Its share slipped to 30% in the second quarter from 32,4% three months earlier.
Its market share based on shipment gained to 20,7% in the first half from 19% a year earlier. It sold 19.07 million units by June this year, similar to 19.02 million units shipped out a year earlier, despite months-long temporary shutdowns of retail stores across the world due to the coronavirus pandemic.
LG Electronics defended No. 2 rank with a share of 17% on sales of $6.78 billion. The company accounted for 18,7% of global TV sales in the first quarter and 15,3% in the second.
It shipped 10.79 million units in the first half, claiming 11,7% share. Its share hit 13,6% in the first quarter but shrank to 9,8% to yield the second place to China’s TCL in the second quarter.
The worldwide TV shipment fell 7,7% to 91.87 million units in the first half of this year compared to a year earlier. TV sales stopped at $39.75 billion, down 17,8% from a year earlier.
Yet high-end Korean brands sold well to homebound consumers around the world amid the pandemic.
Samsung Electronics sold 1.4 million units of its high-end QLED TVs in the second quarter, up 28% from a year earlier. Its QLED TV sales totaled 1.54 million units in the first quarter.
The company dominated the large-sized TV market. Its share in the 75-inch or bigger segment topped 50% in the second quarter, based on sales amount.
LG Electronics sold 568,000 units of OLED TVs in the second quarter. The shipment was 7% smaller compared to the same period last year due to panel supply issues in China.

Рыночные аналитики предрекают значительное увеличение операционной прибыли Samsung Electronics в 3-м квартале


Операционная прибыль Samsung Electronics по итогам 3-го квартала 2020 может впервые за 2 года превысить 10 триллионов южнокорейских вон (8,4 миллиарда долларов США). Оптимистичные прогнозы в отношении финансовых результатов Samsung в текущей четверти дают южнокорейские аналитики, сообщает информационное агентство Yonhap News.
В прошлом Samsung покорял отметку в 10 триллионов вон на фоне подъёма в полупроводниковой отрасли в период со 2-го квартала 2017 года по финальную четверть 2018-го.
На этот этот раз предполагается, что рост операционной прибыли будет обеспечен за счёт восстановления спроса на смартфоны, телевизоры и другую бытовую технику Samsung. В частности, аналитики предсказывают увеличение почти на 50% продаж на рынке смартфонов, а поставки высококлассных QLED-телевизоров Samsung должны вырасти более чем на 40%.
С учётом этого аналитики Hana Financial Investment ожидают, что в июле-сентябре операционная прибыль Samsung достигнет 10,15 триллиона вон ($8,5 миллиарда). Схожие оценки называют специалисты DB Financial Investment и KB Securities.
Однако рыночный консенсус-прогноз в отношении операционной прибыли Samsung несколько ниже. Судя по данным опроса Yonhap Infomax, результат в среднем ожидается в размере 9,1 триллиона вон (7,65 миллиарда долларов).
Для сравнения: во 2-м квартале 2020 года операционная прибыль Samsung выросла на 23,5% в годовом исчислении и составила 8,15 триллиона вон (около $6,9 миллиарда). Однако выручка сократилась на 5,6%, до 52,97 триллиона вон ($44,6 миллиарда). Чистая прибыль поднялась на 7,23%, до 5,55 триллиона вон ($4,7 миллиарда).
Между тем, отраслевые источники сообщают, что Samsung Electronics получил большой заказ на выпуск мобильных процессоров для доступных моделей смартфонов с поддержкой 5G от американской компании Qualcomm.
Ранее были заключены крупные сделки на производство чипов для IBM и Nvidia.  Предполагается, что сотрудничество с Qualcomm будет способствовать дальнейшему расширению бизнеса Samsung в области контрактного производства полупроводников, где лидером пока остаётся тайваньская компания TSMC.

Outlook rosy for Samsung Electronics' Q3 earnings

South Korean tech giant Samsung Electronics Co. is expected to see its third-quarter operating profit top 10 trillion won (US$8.42 billion) on a recovery in sales of smartphones, TVs and other home appliances, analysts said Tuesday.
If the market forecast becomes a reality, it would mark the first time in two years for Samsung Electronics' operating profit to surpass the 10 trillion-won mark.
Samsung Electronics, the world's top smartphone and memory chip manufacturer, is slated to announce its results for the July-September quarter about a month later.
In a research note released Monday, Kim Kyung-min, an analyst at Hana Financial Investment, said there is a growing possibility of Samsung's third-quarter operating profit surpassing 10 trillion won, estimating the figure at 10.15 trillion won.
Last week, DB Financial Investment Co. forecast Samsung's operating profit to be far above market estimates, floating a possibility of passing 10 trillion won.
In a report published late last month, KB Securities analyst Kim Dong-won predicted Samsung's earnings surprise and estimated its third-quarter operating profit at around 10 trillion won.
According to a survey by Yonhap Infomax, the financial news arm of Yonhap News Agency, the market consensus of Samsung's third-quarter operating profit stands at 9.1 trillion won.
Buoyed by a super boom of semiconductors, Samsung's operating profit hovered above the 10 trillion-won mark for seven straight quarters between the second quarter of 2017 and the fourth quarter of 2018.
Analysts' optimistic outlooks come amid Samsung's strong sales of smartphones, TVs and other electronics products in spite of the coronavirus pandemic.
Third-quarter sales of Samsung's smartphone segment are expected to soar up to 49% from three months earlier.
The company's QLED TV shipments are also projected to jump in the 40% range, and Samsung also posted strong sales of other home appliances in July.
In the second quarter, Samsung's operating profit jumped 23,5% on-year to 8.15 trillion won, but sales fell 5,6% on-year to 52.97 trillion won. Its net profit reached 5.55 trillion won, up 7,23% from a year earlier.

О новом дизайне Galaxy Z Fold2











Новый Galaxy Z Fold2 позволяет переосмыслить возможности мобильного устройства. Девайс, который предлагает широкий спектр опций для работы или развлечений, помимо функциональности, это ещё и изысканный аксессуар для свободы самовыражения. Смартфон предлагает совершенно новый образ жизни, который выходит за рамки ограничений прошлого, упрощает решение повседневных задач и позволяет владельцу этого устройства просто быть самим собой.

Создан, чтобы расширять горизонты

Все части Galaxy Z Fold2 – и внутренние, и внешние – оптимизированы, чтобы усовершенствовать складной форм-фактор.
Тщательно доработанный пользовательский интерфейс устройства и увеличенный внешний экран делают использование смартфона максимально комфортным. Размер внешнего дисплея теперь составляет 6,2 дюйма, а рамка вокруг него стала тоньше. Благодаря сочетанию внешнего и 7,6-дюймового основного экранов Galaxy Z Fold2 в сложенном состоянии похож по размеру на обычный смартфон и на небольшой планшет – когда раскрыт. При просмотре контента небольшая рамка и Infinity-O дисплей обеспечивают полное погружение, позволяя в полной мере реализовать потенциал большой диагонали.
Из-за увеличенного внешнего экрана использовать Z Fold2 стало ещё удобнее. Теперь пользователи могут выполнять на нём те же задачи, что и на обычном смартфоне, от просмотра и съёмки контента до написания сообщений, а раскрытый экран устройства особенно хорошо подходит для создания и просмотра фотографий и видео.
Усовершенствованный пользовательский интерфейс Galaxy Z Fold2 предоставляет множество способов разделить главный экран для работы сразу с несколькими приложениями. Благодаря этому, чтобы прикрепить фото к текстовому сообщению, достаточно просто перетащить изображение из одного окна в другое. Новая функция также позволяет использовать одно приложение в нескольких окнах. Это означает, что статью в браузере пользователь может открыть в одном окне, а искать дополнительную информацию по теме – в другом. Определённые конфигурации разделения экрана можно сохранить на боковой панели быстрого доступа в виде группы иконок, так что отдельные окна не придётся настраивать каждый раз заново.

Гибкость для многозадачности

Как и его предшественник, Galaxy Z Fold2 был разработан с упором на гибкость и универсальность. Форма смартфона меняется, чтобы соответствовать поставленной задаче, идеально выполняя множество функций, необходимых в повседневной жизни.
В зависимости от потребностей владельца Galaxy Z Fold2 может использоваться в разных положениях – широко открытым, слегка приоткрытым или даже установленным вертикально. При съёмке пользователь может сложить устройство так, чтобы камера находилась на уровне глаз, а предварительный просмотр отображался в верхней части экрана, предоставляя для этого широкое поле для обзора. Чехол-подставка Aramid Standing Cover позволяет расположить смартфон как фоторамку.
Ключевая особенность Galaxy Z Fold2 – режим Fleх, который автоматически разделяет основной экран на две части, позволяя удобно просматривать контент в верхней половине и управлять им в нижней. Частично сложенный смартфон также можно поставить в вертикальном положении, чтобы освободить руки для других вещей. В этом вся прелесть гибкого дизайна Z Fold2: он открывает полную свободу для многозадачности – от отображения видео в сложенном виде до возможности совершать видеовызов на одной стороне экрана и делать заметки на другой.

Свобода самовыражения

Благодаря простой форме, состоящей из прямых линий, и современным, элегантным цветам, Galaxy Z Fold2 выглядит стильным и премиальным аксессуаром.
Смартфон представлен в двух цветах: изысканном бронзовым с дымчатой текстурой и в элегантном чёрном.
Корпус и шарниры устройства выполнены в одинаковых текстурах и оттенках, что создаёт завершённый дизайн. Тонкий, прочный корпус смартфона удобно помещается в руке, обеспечивая его обладателю приятные ощущения.

Инструмент будущего

Galaxy Z Fold2 будет интересен людям, обладающим яркой индивидуальностью – тем, кто ориентируется на новые тенденции и готов смело заявить о себе. Это устройство предлагает максимальную гибкость, позволяя стать увереннее, и смело принимать любой вызов.

The Story Behind the Galaxy Z Fold2’s Multifaceted Design

If the concept of ‘ability’ is about having the capacity to accomplish something, ‘attitude’ is the mindset that makes that accomplishment a reality. When it comes down to it, the attitude of the Galaxy Z Fold2 can be summed up as a combination of three elements: determination (to redefine what smartphone users can do with their device), flexibility (to seamlessly alternate between work and play), and last but not least, the confidence to stand out.
The Galaxy Z Fold2 was designed to empower users to be just as determined, flexible and confident as the smartphone itself. Samsung’s latest flagship device unfolds an entirely new way of life – one that transcends the limitations of yesterday, makes it easier to juggle more roles than ever, and allows you to focus on being yourself.

Built for Broadening Horizons

The Galaxy Z Fold2 has been optimized, inside and out, to take the foldable smartphone experience to the next level.
The device’s delicately refined UI elevates the quality of the overall user experience, while its expanded Cover Screen further enhances usability. The Cover Screen itself has been made larger, measuring a full 6.2 inches, and its bezels have been made thinner. The combination of a 6.2-inch Cover Screen and a 7.6-inch Main Screen makes the Galaxy Z Fold2 similar in size to a typical smartphone when folded, and a small tablet when opened. When viewing content, the thinner bezels and notch-less Infinity-O Display maximize immersion, allowing users to enjoy the full benefits that come with a bigger screen.
The smartphone’s expanded Cover Screen unlocks a variety of convenient experiences. Now, users can do just as much on the Galaxy Z Fold2’s Cover Screen as they could on a typical smartphone’s screen. When folded, the display makes it easy to do everything from viewing content to taking pictures or replying to messages. When unfolded, the device’s Main Screen is handy for capturing and viewing photos and videos.
The Galaxy Z Fold2’s enhanced UI offers users a variety of ways to divide up the Main Screen for seamless multitasking. When texting with friends, attaching photos is as simple as dragging an image from one window to another. Thanks to a newly introduced feature, users also have the option to utilize a single app in multiple windows. This means that you can load an article in a browser in one window, and search for more info on the subject of the article in another. You can also save your split screen configurations to the Multi-Window tray as an App Pair, so you won’t need to go through the hassle of setting up separate windows each time you’d like to launch your apps.
In these uncertain times, more individuals are learning to accept change and broaden their horizons. The Galaxy Z Fold2 is the embodiment of this kind of progression, designed for those who are constantly defying limitations, seeking out new experiences, and boldly facing the challenges of tomorrow. 

The Freedom of Flexibility

The Galaxy Z Fold2 adds a bold new chapter to a category that Samsung pioneered with the launch of the original Galaxy Fold. Like its predecessor, the Galaxy Z Fold2 was designed with an emphasis on flexibility and versatility. It adjusts its form to suit the task at hand, perfectly complementing the many roles that users juggle throughout their daily lives.
The Galaxy Z Fold2 can be used at a variety of angles to suit users’ needs – opened wide, opened just enough for comfort, or even standing upright in a folded position. The available Aramid Standing Cover takes this convenience a step further by enabling you to prop up your Galaxy Z Fold2 like a picture frame, in addition to allowing you to use your device at any angle you desire. When taking pictures or recording videos, you can fold the device so the camera meets your eye level and view a preview of your shot using the top part of the screen, which gives you a wider field of vision for a much more comfortable experience.
The key here is the Galaxy Z Fold2’s convenient Flex mode, which automatically splits the Main Screen into two sections, allowing you to comfortably view content on the top half and control it on the bottom. The smartphone can also be held upright when partially folded, freeing your hands to handle other things. That’s the beauty of the Galaxy Z Fold2’s flexible design: it offers complete freedom to multitask. This includes everything from displaying videos while folded to enabling users to execute video calls on one side of their screen while taking notes on the other.
We live in a time in which people wear many different hats, as the saying goes, and identify with various personas. Our behaviors and attitudes can vary depending on whether we’re working, resting or having fun, and we may express ourselves differently in our everyday lives and on social media. The fact that our characters and behaviors are so multifaceted and nuanced underscores the idea that none of us can be easily defined with a single identity. The Galaxy Z Fold2 and its many forms and functions cater to modern users’ many personas, offering the perfect tool for tackling the wide range of tasks that we manage every day.

The Confidence To Be Different

With its simple form, consisting of straight lines, and colors that exemplify modern elegance, the Galaxy Z Fold2 exudes a kind of confident and premium style that captures the attention of everyone around it.
The smartphone comes in a choice of two colors that are sure to strike a chord with all kinds of users. The sensational Mystic Bronze radiates confidence with its alluring and textured haze effect, while Mystic Black features an elegant hue that’s designed to recall the atmosphere of the city.
The Galaxy Z Fold2’s refined form is neat and composed, and characterized by seamless lines coming together to create a whole. Its body and hinge share the same texture and hue, enhancing the device’s unified design – a design that’s not only slim, sturdy and appealing to the eye, but also fits comfortably into your hands for an exceptional tactile experience.

The Tools to Conquer What’s To Come

At the end of the day, our self-worth should not be defined by others, but by ourselves. We all want to stand out from the crowd, but there is a difference between meeting the standards of others and meeting our own. The confidence that comes from knowing who we are and being positive enhances our sense of worth and adds conviction to our every move. Going forward, those who possess a strong sense of identity will be the ones who endure – who navigate evolving trends, and boldly announce their presence.
Just like these individuals, the Galaxy Z Fold2 dares to write its own story and forge its own path. It will do so by offering users as much flexibility as possible, and by enabling them to discover an inner self that’s more confident than yesterday, and possesses the courage to conquer what’s to come.

* The images shown are for illustration purposes only, and may differ from the actual product. Product specifications may vary by country, region, model, and carrier.