воскресенье, 7 октября 2018 г.

Как создавалась функция дистанционного управления в S Pen







Появление электронного пера Samsung S Pen на рынке в 2011 году стало знаковым моментом в истории смартфонов. S Pen обладает точностью обычной ручки, при этом существенно расширяет функциональные возможности мобильного устройства. Такие инновации как увеличенная чувствительность к силе нажатия или функции дистанционного управления делают S Pen воплощением инновационных тенденций на рынке смартфонов.
S Pen нового поколения в комплекте с Galaxy Note9 оснащён самыми современными технологиями: возможность дистанционного управления, поддержка Bluetooth Low Energy (BLE) и многое другое. Разработчики Samsung рассказали о том, как создавалось инновационное устройство.

1.Проблема

В эпоху смартфонов тапы, свайпы и "щипки" по экрану стали едва ли не самыми распространёнными движениями. Однако они работают не всегда, а, как правило, только при физическом прикосновении к смартфону. Разработчики постоянно предлагают решения для дистанционного управления гаджетами, от сэлфи-палок до штативов и других приспособлений, но мы всегда знали, что можно найти более простой способ.

2.Цель

Создавая Galaxy Note9, мы стремились сделать электронное перо S Pen более многофункциональным и дать пользователям возможность взаимодействовать со смартфоном удалённо. Это позволит владельцам флагманов выполнять с их помощью больше задач, даже когда физически нет возможности прикоснуться к смартфону.

03.Идея

В S Pen применяется технология Bluetooth Low-Energy (BLE), которая превращает обычный стилус в пульт дистанционного управления. Для работы BLE требуется больше энергии, а значит, необходимо добавить в S Pen аккумулятор, но без ущерба для удобства письма и других полюбившихся пользователям линейки Note функций. Подзарядка батареи также должна быть быстрой и простой.

4.Решение

Для работы Bluetooth требуется другой уровень мощности, поэтому проектирование электрической схемы S Pen оказалось нелёгкой задачей. Нужно было найти место для суперконденсатора и расположить отдельную цепь внутри устройства, чтобы задействовать новые функции S Pen без ущерба для дизайна. После многочисленных тестов и экспериментов, мы разработали специальную интегральную схему, позволяющую обеспечить различные уровни тока в режиме письма и в режиме подзарядки. Она также позволяет кнопке S Pen определять расстояние до устройства и автоматически переключаться из режима электромагнитного резонанса в режим Bluetooth, когда электронное перо находится далеко от смартфона.

5.Результат

Благодаря поддержке Bluetooth, S Pen обеспечивает непревзойдённую свободу и функциональность: S Pen позволяет управлять Galaxy Note9 в радиусе 10м(1) – снимать коллективное сэлфи, переключать слайды презентации или регулировать громкость музыки или видеозаписи.
Настраиваемые нажатия также позволяют пользователям менять функции Bluetooth в зависимости от своих потребностей, а представленный недавно SDK (http://developer.samsung.com/galaxy/spen-remote) даёт сторонним разработчикам возможность использовать функции стилуса в собственных приложениях.

(1) Функция дистанционного управления S Pen работает в радиусе до 10 меторов от смартфона на открытом пространстве. Производительность зависит от ряда факторов. Время работы S Pen без подзарядки может варьироваться в зависимости от особенностей использования. Поддержка функции дистанционного управления S Pen может варьироваться в зависимости от приложения.

Bringing Galaxy Note9’s S Pen Connectivity to Life

Replicating the accuracy of a real pen while expanding smartphone capabilities, Samsung’s S Pen has been a signature player in smartphone history since making its debut in 2011. From improving pressure sensitivity to introducing Air Command’s productivity tools, the iconic S Pen has consistently set the standard for innovation in smartphones.

Featuring the most advanced technology to date, Galaxy Note9 S Pen with remote control takes Samsung’s leadership in smartphones to the next level. Now with Bluetooth Low-Energy (BLE) support, the all-new S Pen delivers an even richer, more powerful experience. So what’s the script behind the innovation? Our engineers reveal their secrets below.

01. The Problem

Tapping, swiping, and pinching have become powerful gestures in the age of smartphones, but there’s one major limitation: they only work when users can physically touch the phone. While there have been numerous attempts in the past to overcome this constrain with selfie sticks, tripods, and other gadgets, we felt there could be a simpler solution.

02. The Goal

With the Galaxy Note9, we wanted to make the S Pen more versatile to broaden the range of interactions users have with their smartphones. If users can communicate with their phones from a distance without the burden of carrying bulky accessories, the added flexibility would allow them to do more with their devices. Even when they can’t reach the smartphone, they can still enjoy the benefits of Galaxy Note9’s premium features.

03. The Idea

We decided to combine Bluetooth Low-Energy (BLE) with the S Pen to turn the stylus into a remote control. BLE needs extra power to work, which meant we had to incorporate a battery inside the stylus while keeping the premium writing experience and other functions Note users have come to love. Recharging the battery also has to be quick and easy.

04. The Solution

The Bluetooth function requires a different level of power, which made the design of the S Pen’s circuit challenging. While we were able to find space for a Super Capacitor, we couldn’t fit a separate circuit inside to power the new features of the S Pen without changing its iconic design. This meant we had to come up with a tailored solution.
After numerous tests and experiments, we developed an Application-Specific Integrated Circuit to deliver different levels of electric current for writing mode and charging mode. This also allows the S Pen’s button to detect proximity to the Galaxy Note9 and switch automatically from electromagnetic resonance mode to Bluetooth mode when the stylus is far away from the smartphone.

05. The Result

Equipped with Bluetooth capabilities, the latest S Pen delivers unmatched freedom and functionality. Whether it’s taking group selfies, giving PowerPoint presentations or controlling music and videos, the stylus can control the Galaxy Note9 within a 10m radius1.
Customizable clicks also allows users to change the Bluetooth functions to suit their needs, while the recently launched S Pen SDK (http://developer.samsung.com/galaxy/spen-remote) enables third-party developers to adapt the stylus’ capabilities for different applications. With a 30-minute battery life (or up to 200 clicks) and ultra-fast charging, the S Pen is ready to go all the time.

1 S Pen remote function reaches up to 10 meters in an open space. Performance subject to circumstances. S Pen battery life may vary depending on use patterns. S Pen remote function support may vary by app.

Samsung представит новые семейства ноутбуков на CES 2019







Samsung завершает подготовку к запуску новых серий портативных Windows-компьютеров, которые получили условное наименование «Notebook Flash». Они должны поступить в продажу в 1-м квартале 2019 года, а представлены публике в рамках выставки CES 2019, которая ежегодно проводится в Лас-Вегасе (США) в первой половине января.
Разумеется, параметры новых устройств ещё не раскрыты. Предположительно «Notebook Flash» должны заменить линейки среднебюджетных аппаратов Notebook 3 и Notebook 5. Скорее всего эти ноутбуки получат новейшие процессоры Intel, металлические корпуса, дисплеи с Full HD разрешением и несколько различных модификаций (только с  SSD или же комбинацию SSD+HDD).
Кроме того, в ближайшие месяцы южнокорейский техногигант должен представить новые модели Chromebook, работающих на операционной системе Chrome от Google.
В последние годы ноутбуки Samsung, помимо Южной Кореи, официально поставлялись в Северную Америку и на некоторые другие рынки.
В России продажи ноутбуков Samsung были прекращены из-за низкой рентабельности этого бизнеса, поскольку соревноваться с китайцами, захватившими 90% мирового рынка компьютеров среднего класса, становится всё сложнее.
Тем не менее, источник технопортала Androidinsider утверждает, что новые модели «Notebook Flash» должны быть доступны и в странах Евросоюза. Но до России они опять же вряд ли доберутся.

Samsung Working On New ‘Flash’ Line Of Windows Notebooks

Samsung is working on a new series of Windows laptops that it intends to advertise as the “Notebook Flash,” as suggested by a new trademark application reviewed by AndroidHeadlines. The price range of the upcoming product family remains uncertain but Samsung’s established product practices and IP activity patterns are indicative of higher-end devices that may launch as early as the first quarter of 2019. The company is understood to be planning to bring the upcoming notebook models to Europe and may end up opting for an even wider availability.
The Samsung Notebook Flash line may be a follow-up to the Notebook 3 and Notebook 5 models introduced by the South Korean tech giant in April. Both of those laptops utilized seventh- and eighth-generation Intel chips — depending on the configuration — and DDR4 RAM, as well as an HDD-SSD storage combo and screens with resolutions up to 1,920 by 1,080 pixels (FHD). While the Notebook Flash series could still end up being a mid-range or an entry-level affair, Samsung traditionally steered clear of those laptop price ranges due to the thin profit margins associated with them. For much the same reasons, the company doesn’t have a large selection of non-premium Chromebooks despite being a consistent supporter of the Chrome OS ecosystem. The chances of the Notebook Flash line being announced before the end of the year are slim because Samsung likely won’t be able to secure the trademark on that particular moniker until at least January.
Between the newly sighted Notebook Flash range and the upcoming Hopper Chromebook AndroidHeadlines discovered earlier this week, Samsung appears to be planning a continuation of its portable computing push in the near future. While it remains to be seen whether the company ends up offering the new laptops on a global level, it appears its notebook ambitions are still strong and remain an integral part of its consumer electronics plans.

Samsung контролирует более 1/3 мирового рынка цифровых вывесок








Во 2-м квартале 2018 года на мировой рынок поступило более 870.000 дисплеев Digital Signage для цифровых рекламных и информационных вывесок, сообщает аналитическая компания IDC. По сравнению с тем же периодом 2017 года поставки этой продукции выросли на 15,9%, а в поквартальном исчислении прибавка составила 10%.
С учётом достигнутых результатов эксперты прогнозируют сохранение уверенной восходящей динамики на рассматриваемом рынке в следующие 2 года. Ожидается, что поставки цифровых вывесок в 2019-м и 2020-м увеличатся на 10% и 12% соответственно. В этом году отгрузки электронных панелей Digital Signage достигнут 3.500.000 единиц, а в 2020-м, по мере того, как всё больше организаций будут использовать цифровые вывески в рекламных и информационных целях, поставки должны превысить 4.400.000 штук.
Проанализировав ситуацию на рынке с технологической точки зрения, аналитики выяснили, что наиболее распространены устройства Digital Signage с разрешением 1920x1080 пикселей. Вместе с тем, самые высокие темпы роста отмечаются среди дисплеев повышенной чёткости - 3840x2160. В апреле-июне 2018-го их отгрузки увеличились почти на 400% в годовом исчислении.
По типоразмеру самыми динамично развивающимися категориями были дисплеи с диагональю 32 и 43 дюйма, отгрузки которых в указанный период выросли на 44,1% и 107,3% соответственно.
Также специалисты отметили растущее распространение цифровых вывесок со встроенным ТВ-тюнером. По итогам квартала их поставки поднялись на 11,1%, а рыночная доля достигла 12,8%. Доминирующими игроками в этой категории являются компании Samsung и Sharp, которые в сумме выпустили 86,6% от суммарного объема отгрузок дисплеев Digital Signage с ТВ-возможностями.
В исследовании приводятся и данные о расстановке сил между вендорами по рынку цифровых вывесок в целом. Samsung сохраняет лидерство уже на протяжении 22-х кварталов подряд. В апреле-июне южнокорейский вендор выпустил порядка 300.000 TIZEN-дисплеев Digital Signage, в результате чего чего вклад Samsung в совокупный показатель составил 33,9%.
На 2-м месте ещё одна южнокорейская компания - LG, поставившая за квартал 74.000 цифровых вывесок, что соответствует доле в 8,5%. Далее следует китайская компания Goodview, которая вошла в рейтинг с результатом около 70.000 дисплеев и долей в 8%. Замкнули TOP-5 компании NEC и Foxconn, вклад которых специалисты оценили в 64.300 и 52.200 дисплеев, что составляет 7,4% и 6% от общемирового показателя.

Samsung Comprises One Third of Worldwide Digital Signage Market in Second Quarter of 2018, According to IDC

The worldwide digital signage market saw shipments of more than 870,000 units in the second quarter of 2018 (2Q18), up 15.9% year over year and an increase of 10% compared to the first quarter of 2018, according to the International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Digital Signage Tracker. IDC expects the global market for digital signage will continue to grow at rates of 10% and 12% year over year in 2019 and 2020, respectively.
"The fastest growing regions for digital signage are Latin America and Asia/Pacific (excluding Japan) with sequential growth rates of 135.6% and 21.9% in 2Q18," said Maura Fitzgerald, senior research analyst, Worldwide Display Trackers.
IDC currently forecasts 3.5 million digital signage units will be shipped for the full year 2018 and expects to see year-over-year growth of 11.9% in worldwide shipments in the second quarter of 2019. By 2020, worldwide shipments are expected to be more than 4.4 million units as more businesses continue to adopt this display technology for advertising and general information purposes.

Technology Highlights

* While 1920x1080 remains the most common screen resolution, the resolution with the fastest year-over-year growth is 3840x2160. In 2Q18, shipments of this resolution grew 396.9% year over year. Considering it is the second-ranked screen resolution, this is a promising development for the signage market.
* Of the top 10 screen sizes, 32-inches wide and 43-inches wide saw the fastest year-over-year growth, posting gains of 44.1% and 107.3%, respectively, in 2Q18.
* Signage displays with TV tuners grew 11.1% year over year and captured 12.8% market share in 2Q18. Both Samsung and Sharp lead in this space with a combined market share of 86.6% in 2Q18.

Vendor Highlights

* Samsung – Samsung remained in the top position for the 22nd consecutive quarter in 2Q18 with worldwide market share of 33.9% on shipments of nearly 300,000 units. The vendor posted strong year-over-year growth in Canada (40.5%) and Latin America (215.8%).
* LG – LG shipped more than 74,000 units in 2Q18, resulting in 8.5% market share. Despite year-over-year unit increases of 36.7% in Latin America and 5.7% in Asia/Pacific (excluding Japan), the vendor posted a year-over-year decline of 8.3%.
* Goodview – Goodview moved into the number three position with year-over-year growth of 30.4% on nearly 70,000 units shipped. It posted strong annual growth rates in several screen sizes, including 55-inches wide (45.4%) and 65-inches wide (77.2%).
* NEC –NEC dropped to the number four position with more than 64,000 units shipped. Despite witnessing a year-over-year decline of 5.4%, there were annual growth gains in both Japan (28.3%) and Central & Eastern Europe (8.1%) in 2Q18.
* Foxconn – Foxconn rounded out the Top 5 in 2Q18 with 6.0% market share in the worldwide market. The vendor continued its year-over-year gains in the four top regions, most notably in Asia/Pacific (excluding Japan) at 1233.6%.

About IDC Trackers

IDC Tracker products provide accurate and timely market size, vendor share, and forecasts for hundreds of technology markets from more than 100 countries around the globe. Using proprietary tools and research processes, IDC's Trackers are updated on a semiannual, quarterly, and monthly basis. Tracker results are delivered to clients in user-friendly excel deliverables and on-line query tools.

About IDC

International Data Corporation (IDC) is the premier global provider of market intelligence, advisory services, and events for the information technology, telecommunications, and consumer technology markets. With more than 1,100 analysts worldwide, IDC offers global, regional, and local expertise on technology and industry opportunities and trends in over 110 countries. IDC's analysis and insight helps IT professionals, business executives, and the investment community to make fact-based technology decisions and to achieve their key business objectives. Founded in 1964, IDC is a wholly-owned subsidiary of International Data Group (IDG), the world's leading media, data and marketing services company that activates and engages the most influential technology buyers.