воскресенье, 18 февраля 2018 г.

Samsung раскрыл подробности о первом в мире кинотеатральном 3D LED-экране с уникальными возможностями






Недавно мы рассказывали о целой серии новинок, представленных Samsung в рамках крупнейшей в Европе ежегодной выставке технологий отображения Integrated Systems Europe (ISE 2018), которая проходила в Амстердаме (Нидерланды) в первой дкаде февраля. Среди прочего особо выделялся уникальный светодиодный 3D-экран, предназначенный для установки в кинотеатрах. Напомним, что это первое в мире решение для коммерческих 3D-кинозалов, использующее электронные светодиодные панели вместо традиционных проекторов.
7 февраля на официальном информационном сайте Samsung появилась развёрнутая статья, раскрывающая особенности новой технологии. Кроме того, там приведены выдержки из интервью, взятых у разработчиков экрана Samsung 3D Cinema LED.
К сожалению, ни на одном российском ресурсе (даже на официальном русскоязычном информационном сайте Samsung, что весьма странно), никто не потрудился сделать перевод этого важного материала. А ведь речь идёт о настоящем технологическом перевороте во всей мировой киноиндустрии, поскольку теперь корпорацией Samsung предложены альтернативные решения для 2D и 3D-залов, которые по всем параметрам перекрывают возможности обычных проекционных решений, причём в разы.
Итак, южнокорейский гигант сообщил, что представил светодиодный 3D-экран с кристально чистым изображением формата 4K (4,096x2.160 точек), с идеальным балансом белого и идеальным отображением "истинно чёрного", что критически важно для профессионального кинематографа. Samsung 3D Cinema LED поддерживает технологию расширенного динамического диапазона (HDR), а также обеспечивает (впервые в истории кино!) визуальное отображение без каких-либо искажений, поскольку не использует проекцию через оптические системы (объективы, установленные в каждом традиционном проекторе). Как известно, любой проекционный объектив, даже самого высокого класса, не может избежать всех присущих этой технологии недостатков (снижение светового потока, различные оптические аберрации (искажения), неравномерность освещённости экрана), чего удалось полностью избежать создателям технологии Samsung LED Cinema.
Напомним, что первый в мире светодиодный 2D LED-кинозал был открыт в прошлом году на базе мультиплекса Lotte Cinema (Сеул, Южная Корея) и произвёл настоящий фурор в прессе и в среде киноманов. С тех пор конгломерат Samsung успел заключить контракты на поставки LED-оборудования не только на внутренний рынок (ещё один зал был открыт в середине лета 2017 в южнокорейском Пусане, где проходил крупнейший в Азии ежегодный кинофестиваль), но также другие регионы, включая Юго-Восточную Азию, Европу и Северную Америку. В настоящее время техногигант активно работает с голливудскими студиями перед внедрением своей технологии на самом богатом и требовательном рынке США. Согласно предварительным данным (пока официально неподтверждённым), ведущий режиссёр фантастических блоксбастеров Джэймс Кэмерон (James Cameron, поставивший "Терминатор 1/2", "Чужие 2", "Титаник", "Бездна", "Аватар") рассматривает возможность премьры своего новейшего творения "Аватар 2", изобилующего умопомрачительными 3D-эффектами, именно на экране Samsung 3D Cinema LED. Напомним, что Кэмерон уже сотрудничал с Samsung при внедрении 3D-технологии прошлого поколения в телевизорах формата Full HD. Однако сейчас речь идёт о внедрении 3D 4K в профессиональные кинозалы, что является большим вызовом для всей киноиндустрии в целом.
Решение, используемое Samsung в новых 3D-кинотетарах, базируется на новейшей техноголии MicroLED, которая лишена всех недостатков, присущих любым другим известным способам отображения (проекционный, обычный LED с постоянной подсветкой матрицы или новомодный OLED, не блещущий высокой яркостью и долговечностью). Технология MicroLED, помимо рекордной яркости и контрастности (что критически важно для 3D-кинематографа, предусматривающего использование при показе специальных очков), обладает ещё одним важнейшим преимуществом: способностью отображать абсолютно чёрный цвет, что ранее было недостижимо в стандартных LED-экранах. Таким образом, сцены, разворачивающиеся, например, в открытом космосе (тем более в формате 3D), могут быть адекватно воспроизведены только с помощью MicroLED.
Секрет заключается в том, что панели MicroLED состоят из миллионов точек, каждая из которых излучает свет самостоятельно. То есть, когда необходимо показать мерцающие звёзды в кромешной космической мгле, будут задействовны лишь те пиксели, которые отображают свет звёзд, а все остальные просто будут полностью отключены. Первые зрители, побывавшие на демонстрационных сеансах Samsung 3D Cinema LED, были просто в неописуемом восторге и в один голос заявляли, что ещё никогда в жизни не видели столь впечатляющей объёмной картинки.
Но и это ещё не всё. Памятуя жалобы некоторых зрителей на прошлые поколения 3D-кинематографа, которые могли вызывать головокружение или даже головные боли, в Samsung серьёзно занялись устранением этих недостатков. В частности, была увеличена частота сканирования (скорость смены кадров за одну секунду), а также улучшены алгоритмы обработки изображения, поочерёдно посылаемого для левого и правого глаза зрителя. Кроме того, положительную роль сыграло преимущество LED-технологии, позволяющей значительно увеличить яркость и контрастность при просмотре 3D-кинофильмов через очки с затеняющими фильтрами. А ещё одной уникальной особенностью экрана Samsung является то, что смотреть полноценное 3D без искажений и уменьшения трёхмерного эффекта можно из любой точки зала, что было недостижимо в прежних реинкарнациях стереоскопического кино.
Как заявил в интервью Донг-су Ку (Dongsoo Koo), сотрудник группы планирования корпоративных продуктов Samsung, технология 3D известна человечеству ещё с 1890-х годов, но лишь с появлением Samsung 3D Cinema LED можно всерьёз говорить о наступлении новой эры, которая подняла технологии показа объёмного изображения на принципиально новый уровень.             

World’s First! Introducing the Ultimate 3-Dimensional Experience, ‘3D Cinema LED’

A 3D version of the Cinema LED Screen has been unveiled to the world. Samsung Electronics formally debuted its latest product at ISE (Integrated Systems Europe) 2018, the largest commercial display exhibition in Europe, which began on February 6 in Amsterdam, Netherlands. This is the second time that Samsung showcased a ‘first of its kind’ screen after its first-ever Cinema LED that made its first appearance last March.
Samsung Cinema LED Screen has been acclaimed for overcoming the limitations of existing film projectors in theaters. Viewers have praised the screen for making them feel as if they are watching a 3D film, with its crystal-clear 4K (4,096 x 2,160) resolution picture quality, infinite ‘true black’ HDR, and non-distorted visual imagery.
In less than a year, Samsung turned the viewers’ ‘feeling’ of watching a 3D film into a reality. The true 3D technology was incorporated into the Cinema LED Screen, which gives the ultimate 3- dimensional experience by utilizing the brightness and quality of Cinema LED as it is. Samsung Newsroom met with Dongsoo Koo, from Samsung Visual Display Division’s Enterprise Product Planning Group, who participated in the whole process of bringing the 3D Cinema LED into the world.

Long History of 3D Films that Began from the ‘Binocular Disparity’

“It is the movie ‘Avatar,’ the box office hit of 2009, that usually comes into people’s minds when thinking of 3D movies. However, 3D technology already existed in the 1890s. In fact, it was in 1832 when the physicist Charles Wheatstone first discovered the principle of 3D, which makes it a more than 180-year-old technology. During the 1950s, about 40 3D films were produced in Hollywood.”
The principle of a 3D video is quite simple. There’s a gap between our two eyes, the 65mm disparity between the right and left eye. This ‘binocular disparity’ adds three-dimensional sense to the visual information that our eyes receive. The mechanism of a 3D video is essentially the same. 3D cameras are mounted with two different lenses. For the visual information taken with the two lenses of a 3D camera to be delivered to our two eyes, there should be two screens, too. But since only one screen can be installed, we need a technology to realize 3D video on that screen. Halving the scanline1 to deliver the video to our two eyes respectively can be one way or making the two videos intersect with each other at an extremely high speed can be another.

Catching Both Birds: Brightness and Resolution

Likewise, there are various ways of realizing 3D on a screen. However, the number one priority in 3D Cinema LED development was that no matter which method is adopted, the best level resolution of Cinema LED Screen should be maintained. This was what kept Samsung up at night.
“The existing 3D cinemas had to compromise between brightness and resolution. The screen is dark as if the viewers are wearing sunglasses in the theater. The brightness is already halved, and with the 3D glasses that audience must wear, it becomes a one-third level compared to other 2D films. The resolution is halved too. It is inevitable as the videos for the left and right eye are overlapped and reflected.”
The evident limitation for existing 3D theater clearly revealed the path for 3D Cinema LED. “The brighter the visual information is, the more our eyes receive the three-dimensional impression. Therefore, we had to develop a new product that delivers the same brightness of Cinema LED, even while wearing the 3D glasses. We also could not sacrifice the resolution. It’s clear that lower resolution equals a lower sense of reality.”
It was not an easy goal. But Samsung’s know-how on 3D TV and the knowledge of Cinema LED created the synergy for the company to overcome the limitation on brightness and resolution of the existing 3D movie theaters’. 3D Cinema LED’s full and precise color refuses comparison any premium movie theaters.

Less Dizziness in 3D Film Experience

3D technology makes movies to be more immersive, but it can also cause inconveniences such as dizziness and headaches. The 3D Cinema LED screen has significantly improved dizziness that specifically involves 3D.
There are two reasons for the dizziness. The dizziness from the content itself occurs due to the mismatch between the reality and what our brain recognizes. That is, our body is sitting still but our brain thinks the body is moving. In addition, when we stare at a certain screen for more than two hours in a dark room, it is natural to develop a headache.
However, Koo proudly told that 3D Cinema LED has no degrading of brightness and improves the display-related dizziness by eliminating many of the triggering factors except those coming from the content itself. Therefore, the viewers experience less dizziness. “The left video should be seen only by the left eye and the right video only by the right eye. But there are moments when our eyes receive overlapped imagery. This is called ‘crosstalk,’ and the repetition of crosswalk causes the dizziness and headache. Fortunately, our developers came up with an algorithm for 3D Cinema LED to completely get rid of any crosstalk from happening, therefore dealing with the dizziness and headache issues.”

Less Distortion, No Matter Where You Sit in the Theater

The 3D Cinema LED has the same viewing angle as the Cinema LED. The 3D Cinema LED provides the opportunity to enjoy the film with less distortion no matter where the viewer is seated, just like the Cinema LED did. “When watching in the conventional 3D theater, the image becomes darker or distorted as people go to the edge of the theater, but 3D Cinema LED has significantly improved the problem.”
For theaters to be a space that continuously delivers new experiences, the 3D Cinema LED is expected to play a bigger role. “People say ‘Seeing is Believing.’ One might not believe until seeing something, but once seeing it, there’s no denial. I think this applies to 3D Cinema LED, too. Before experiencing it, some might doubt whether there is an actual difference. But once they experience the new technology of ours, people will believe and understand that it is totally different. This year’s ISE will be the first moment of that unique experience,” said Koo, adding that soon people will be able to enjoy the ultimate 3-dimensional experience through 3D Cinema LED Screen.

1 a line or a row of pixels from a television screen

Grab и Samsung подписали соглашение по внедрению цифровой интеграционной сети в Юго-восточной Азии






2 февраля конгломерат Samsung сообщил о подписании меморандума по взаимопониманию с Grab - ведущей платформой по транспортировке и мобильным платежам в Юго-Восточной Азии. Это самый густонаселённый и бурно развивающийся регион планеты, поэтому расширение бизнеса цифровых услуг здесь как никогда актуально.
Grab решает важнейшие транспортные проблемы, обеспечивая свободу передвижения для 620 миллионов человек, проживающих в странах, где компания ведёт свою деятельность.
Samsung и Grab будут работать вместе над широким спектром инициатив, направленных на то, чтобы использовать преимущества цифровых технологий, таких как расширенный опыт для клиентов и улучшенные возможности получения скидок миллионами потребителей, а также привлекать партнёров-водителей в Юго-Восточной Азии.
Grab является лидером на рынке туризма в указанном регионе, а эта отрасль  является одним из самых быстрорастущих секторов интернет-услуг. К 2025 году  оборот туристической индустрии здесь достигнет 25 миллиардов долларов США. В рамках широкомасштабного стратегического сотрудничества Grab и Samsung разработают индивидуальные решения для транспортной индустрии, в том числе схемы микрофинансирования для более чем 2,3 миллионов клиентов-партнёров Grab, улучшенную систему резервирования и автомобильного опыта, а также различные коммуникационные решения. Обе компании также будут работать вместе, чтобы развернуть фрагментированную экосистему мобильных платежей в Юго-Восточной Азии и предоставить мобильное платёжное решение, которое будет удовлетворять потребности жителей региона.
В частности, водители получат льготный доступ к мобильным и программным решениям, предоставляемых Samsung для оперативной связи и навигации, а также системам мобильных расчётов с клиентами. Это часть программы Grab's Better 365, которая обеспечивает больше преимуществ и экономию средств для водителей. Инициатива уже была опробована в Мьянме в 4-м квартале 2017 года и получила высокую оценку. 
В нынешнюю базовую платформу Grab входят транспортные решения для водителей и пассажиров с уделением особого внимания удобству, безопасности и надёжности, а также собственный платёжный сервис GrabPay, который расширяет доступ к мобильным платёжным решениям для миллионов пассажиров и водителей.
Всё это работает на углубление финансовой интеграции в регионе.
В настоящее время Grab предлагает услуги в Сингапуре, Индонезии, Филиппинах, Малайзии, Таиланде, Вьетнаме, Мьянме и Камбодже.

Grab and Samsung Sign MOU to Drive Digital Inclusion in Southeast Asia

Wide-ranging MOU to bring benefits of technology to millions across Southeast Asia

Grab, the leading on-demand transportation and mobile payments platform in Southeast Asia, and Samsung Electronics, one of the world’s largest electronics companies, announced that they have signed a multi-year MOU to drive digital inclusion in Southeast Asia. Grab and Samsung will work together on a wide range of initiatives to bring the benefits of technology, such as enhanced customer experiences and improved income opportunities, to millions of consumers and Grab driver-partners across Southeast Asia.
Grab is the market leader in ride-hailing in Southeast Asia, an industry that is one of the fastest growing Internet services sectors and expected to be a $25 billion market by 2022 in this region1. As part of the wide-ranging strategic collaboration, Grab and Samsung will develop customised solutions for the ride-hailing industry, including micro-financing schemes for Grab’s over 2.3 million driver-partners, improved customer booking and in-car experiences, and new mobility solutions. The two companies will also work together to expand into Southeast Asia’s fragmented mobile payments ecosystem and provide a mobile payments solution that will serve the needs of consumers in Southeast Asia.
Anthony Tan, Group CEO and Co-founder, Grab, said, “Southeast Asia is home to the world’s fastest growing emerging markets, yet many in the smaller towns and cities do not have easy access to the growing digital economy. Mobile technology can bridge the infrastructural divide and make economic growth more inclusive. Samsung is one of the world’s most innovative technology companies, and we’re thrilled to partner with them to empower more people in Southeast Asia to improve their livelihoods and provide more digital services for everyone on the Grab platform.”
Sangchul Lee, President and CEO, Samsung Electronics, Southeast Asia & Oceania, said, “Here at Samsung, developing meaningful innovations for the betterment of our consumers’ lives is always at the heart of what we do. We believe in the Internet of Things; the various benefits a more digitally connected world brings, and we are excited to be partnering Grab to provide consumers within the region an enhanced array of digital solutions for their everyday needs. Through this collaboration, we hope to explore how we can work together to tap into the massive growth opportunity of Southeast Asia’s digital economy.”
The strategic collaboration will be rolled out in phases across all countries in Southeast Asia that Grab operates in. In phase 1, Grab and Samsung are offering:

Micro-financing of Mobile Devices for Drivers

More than 2.3 million Grab driver-partners across Southeast Asia will have access to a micro-financing programme focused on giving them access to robust mobile technology, which will reduce the cost of purchasing a smartphone and also lower ongoing maintenance costs with superior software and security features. This is part of Grab’s Better 365 programme that provides more benefits and cost savings to drivers.
This initiative was piloted in Myanmar in Q4 2017, where only 30% of adults have access to formal financial services, and will soon be rolled out across the region. Currently, drivers in Myanmar who sign up with Grab can purchase and own high-quality Samsung devices and get a micro-loan from CB Bank, one of Myanmar’s largest banks and Grab’s local banking partner, to finance the device. In less than three months of the pilot, more than 1,400 drivers in Myanmar have benefitted from this programme.

Enhanced Customer Experience at GrabKiosks and GrabBooths

To make Grab’s services more accessible to commuters and customers in Southeast Asia, Grab will introduce more GrabKiosks and GrabBooths in busy consumer hubs such as shopping malls, hotels and airports. These feature Samsung devices with the Grab enterprise app pre-installed, allowing individuals and concierge services to book a Grab ride for themselves or others, even when they do not have data connectivity.
The Samsung devices are designed for robust everyday use in public spaces. The devices at GrabKiosks and GrabBooths in Indonesia and Myanmar have been installed with Samsung’s Knox enterprise mobile security software, ensuring the information security of Grab’s devices, reducing downtime and maintenance costs, enabling Grab to better serve its customers. This will be rolled out in Vietnam and Singapore in Q1, and other countries in Southeast Asia later in the year.

Infotainment Services in Selected Cars

Grab and its content partners will pilot in-car multimedia services in Singapore, installing Samsung tablets inside cars for customers to view infotainment content, if they choose to, during their ride. This will be piloted throughout Southeast Asia this year.
Grab operates the largest transportation network in Southeast Asia and is one of the most frequently used mobile platforms in the region with over 3.5 million daily rides. The Grab app has been downloaded onto over 77 million mobile devices, giving passengers access to the region’s largest land transportation fleet comprising over 2.3 million drivers. Grab offers private car, motorbike, taxi, and carpooling services across 8 countries and 168 cities in Southeast Asia.

About Grab

Grab is Southeast Asia’s leading on-demand transportation and mobile payments platform. Grab solves critical transportation challenges to make transport freedom a reality for 620 million people in Southeast Asia. Grab’s core product platform includes transport solutions for drivers and passengers with an emphasis on convenience, safety and reliability, as well as its proprietary mobile payments platform, GrabPay, which is increasing access to mobile payment solutions for millions of Grab riders and drivers across Southeast Asia and deepening financial inclusion in the region. Grab currently offers services in Singapore, Indonesia, Philippines, Malaysia, Thailand, Vietnam, Myanmar and Cambodia. For more information, please visit: http://www.grab.com

В 2018-м году Samsung получит дополнительную прибыль за счёт роста стоимости чипов памяти DRAM


В 4-м квартале 2017 года объём выпуска DRAM-памяти в денежном выражении достиг 21,9 миллиарда долларов США, увеличившись по сравнению с 3-м кварталом на 14,2%. В целом за год рост составил 76%.
В текущем году рынок DRAM вырастет более чем на 30% и достигнет $96 миллиардов. По крайней мере такой прогноз дают аналитики DRAMeXchange.
Основанием для прогноза служат контрактные цены, фиксируемые в настоящее время. Мобильная память DRAM в 1-м квартале 2018-го подорожает на 3%, поскольку спрос на неё несколько упал вследствие сокращения рынка смартфонов. Память DRAM для ПК за квартал подорожает на 5%. Примерно на 3-5% повысятся цены на память для серверов.
Основными производителями памяти DRAM являются южнокорейские конгломераты Samsung и SK Hynix, в совокупности занявшие по итогам квартала 74,7% рынка.

In 2018, Samsung will receive additional profit due to the price increase for DRAM memory chips

Output value for the global DRAM memory industry will increase more than 30% to US$96 billion in 2018, following a robust 76% surge, according to DRAMeXchange.
The industry output value for the fourth quarter of 2017 climbed 14.2% sequentially to nearly US$21.9 billion, driven by a seasonal pickup in demand for smartphones and rising mobile DRAM prices, said DRAMeXchange.
DRAM contract quotes for the first quarter of 2018 will continue their upward trend, DRAMeXchange indicated. Mobile DRAM prices will increase around 3% on quarter, though smartphone sales have started to slow down. Meanwhile, PC DRAM prices are expected to rise about 5% sequentially while prices of server-use memory will see a 3-5% rally.
Major DRAM vendors including Samsung Electronics, SK Hynix and Micron Technology will continue to benefit from continued growth in the memory prices, as well as lower manufacturing costs through process technology advancements, in the first quarter of 2018, according to DRAMeXchange.
Industry leader Samsung saw its DRAM revenues grow 14.5% sequentially to US$10.1 billion in the fourth quarter of 2017, while second-ranked SK Hynix' DRAM revenues climbed 14.1% on quarter to US$6.3 billion. Samsung and SK Hynix took a combined 74.7% share of the global DRAM market in the fourth quarter.