пятница, 12 апреля 2019 г.

Samsung - самый любимый зарубежный брэнд в США




Южнокорейский техногигант Samsung Electronics - самый любимый иностранный брэнд в Америке.
Согласно исследованию потребительских предпочтений населения США, проведённого компанией Morning Consult, Samsung занял 12-е место в рейтинге наиболее популярных брэндов и самым любимым иностранным брэндом.
Техногигант закрепил свои позиции в Северной Америке, поднявшись на 7 позиций по сравнению с прошлым годом, сообщает агентство Yonhap.
Samsung стоит в рейтинге TOP25 выше, чем такие известные американские марки, как YouTube, Walmart и Disney.
Morning Consult сообщает, что впервые использовала более совершенную методологию составления рейтинга, выбрав около 2.000 лучших брэндов для своего исследования и опросила американских потребителей на предмет того, какие из них нравятся больше всего с точки зрения надёжности брэнда, его влияния на сообщество и оценки промоутеров.
Первую тройку возглавил транснациональный гигант электронной коммерции Amazon, вслед за ним расположились Google и Netflix. Корпорация Apple в почётный TOP25 вообще не попала, как и японская Sony, которая занимала в прошлом году 7-е место.
Лучший иностранный брэнд, как было сказано выше, занимает 12-е место, которое по-праву завоевал Samsung.

Samsung is the most beloved foreign brand in the United States

Samsung Electronics Co., the world's largest producer of smartphones and semiconductors, ranked 12th among the top 25 most loved brands in the United States, market watchers said Thursday.
The South Korean tech giant's ranking for 2019 shot up seven slots from the year before and was the highest rated among foreign brands, sources citing Morning Consult, a U.S.-based global survey research provider, said.
Samsung, which has firmly established its presence in mobile devices, chips and consumer electronics markets all around the world, even ranked higher than such established U.S. companies as YouTube, Walmart and Disney, the latest findings showed.
Morning Consult said it selected 1,900 brands for its survey with extensive feedback being sought by measuring consumer sentiment in favorability, trust, community impact and net promoter score.
Samsung received 237.5 points out of 400, with global e-commerce giant Amazon placing first with a score of 261.9, followed by Google and Netflix with 261.1 and 259.4 points, respectively.
Among foreign brands, Sony that ranked seventh last year did not make the top 25 list, with British personal care brand Dove standing at 17th place.
"In the past, Morning Consult only checked the favorability of consumers, but this time around it examined trust and community impact of each company that affected the placement," an industry watcher here said.
He said this may be the reason why some half of the companies that made the top list in last year's poll did not make the final cut this time around.