воскресенье, 1 апреля 2018 г.

Samsung вместе с компанией AudioBurst сделают TIZEN-телевизоры и другие смарт-девайсы ещё умнее






Израильская компания AudioBurst, создатель «умного» персонифицированного аудиопотока, получила от Samsung ещё 4,6 миллиона долларов США в качестве инвестиций. Теперь алгоритм AudioBurst будет добавлен в функционал миллионов продуктов южнокорейского гиганта по всему миру. 
AudioBurst, базируясь на алгоритмах искусственного интеллекта, создал технологию, которая анализирует множество факторов и индексирует миллионы минут аудиоинформации, чтобы создать индивидуальный список музыки для каждого пользователя, который идеально подойдёт именно ему. 
Новое вложение Samsung Ventures подняло инвестиции в израильский стартап до 11,3 миллиона долларов, дополнив сумму, предложенную компании в июне 2017 во время выхода на рынок.
Интеграция программных решений AudioBurst в смарт-девайсы Samsung, работающих на базе операционной системы TIZEN, позволит ещё больше расширить список их возможностей. Особенно актуальными алгоритмы AudioBurst станут для таких продуктов, как смарт-телевизоры, холодильники серии Family Hub, мультимедийные плееры и смарт-акустика.
Напомним, что во второй половине этого года ожидается появление на рынке первой аудиоколонки Samsung со встроенными интеллектуальными функциями. Акустическая система разрабатывается совместно с подразделением американского конгломерата HARMAN, который с прошлого года является дочерним предприятием Samsung Electronics.
в официальном блоге Audioburst также сообщается, что HARMAN применит технологии израильской компании в своих решениях для автомобильных информационно-развлекательных систем IGNITE.

Samsung Plans AI-Powered Contextual Audio Search For TIZEN-powered Smart TVs

Samsung has invested $4.6 million in an Israeli firm named Audioburst which specializes in creating AI-based audio search solutions for smart devices. The Korean electronics giant has confirmed that the firm will work with Audioburst in integrating its audio search solution in a wide range of products, starting with Samsung’s line-up of Smart TVs.
Audioburst’s AI-powered search tool connects every smart home device in a single network that acts as an information outlet for content like songs, news, podcasts, etc. The tool analyzes audio content from every channel and accordingly creates tags and lists, so that they can be searched later on by using relevant keywords, contexts, and topics.
“Audioburst’s mission is to organize the world’s audio content and now, together with Samsung, we will expand our global availability to more users around the world. To start with, our platform will add a new, personalized, searchable audio aspect to Samsung Smart TVs, so now consumers will get a personal assistant style experience on their device”, said Amir Hirsh, co-founder and CEO of Audioburst. Samsung’s investment in Audioburst brings the company’s total haul to $11.3 million in the series A round of funding.
The Audioburst chief also pointed that over 30% of mobile searches are registered in the form of voice commands, which explains the need for a platform that can respond their queries in an equally compelling and rewarding form. “When you hear an actual audio clip from a newscast, an interview or a podcast segment specific to what you asked for, the experience is so much more engaging and emotional”, he added.
The company has earlier showcased its AI-based video upscaling technology that can convert any visual content into an 8K output, irrespective of its native resolution, and also demoed a host of other features at the CES event this year. With the latest investment in Audioburst, Samsung has reiterated the company’s goal of transforming Smart TVs from being a novelty gadget into a highly productive connected media device with AI smarts onboard.

Комментариев нет:

Отправить комментарий