вторник, 17 апреля 2018 г.

Samsung ликвидировал репутационные потери в Канаде за рекордно короткий срок


Канадский промышленный трэкер Leger опубликовал рейтинг самых уважаемых компаний в этой стране -  2018 Ranking of Canada’s Most Admired Companies.
Возглавила список компания Google, 2-е и 3-е места заняли канадские торговые сети Drug Mart и Canadian Tire соответственно. 4-е место досталось японской компании Sony, а замкнул пятёрку лидеров южнокрейский техногигант Samsung.
В 2015-м и 2016-м годах Sasung занимал 7-е место, а в 2017-м скатился на 24-ю позицию из-за резонансного инцидента с возгорающимися аккумуляторами смартфонов Galay Note7.
Вице-президент Leger Кристиан Борк (Christian Bourque) отметил, что Samsung оказался единственным брэндом, которому удалось так быстро восстановить свои позиции в рейтинге. Кроме того, Samsung оказался на 10-м месте в рейтинге "Миллениум", который составляется на основе опросов поколения людей, родившихся между 1980-м и 2000-м годами, сообщает бизнес-портал The Investor.

Samsung 5th-most admired firm in Canada

Samsung Electronics was named the fifth-most admired firm in Canada, an industry tracker said on April 16.
According to the report announced by Canadian researcher Leger, Samsung earned a reputation score of 75 to rank at fifth place in the 2018 Ranking of Canada’s Most Admired Companies.
US. IT giant Google topped the list, followed by Canada’s Shoppers Drug Mart and Canadian Tire. Japan’s Sony ranked at fourth place.
The Korean tech giant, which ranked at seventh in 2015 and 2016, slipped to 24th place in 2017 after suffering from the safety scandal involving batteries used on the Note 7 phablet released a year earlier.
“Last year, Canadians punished Heinz for closing its Canadian production, Samsung for its exploding phone and Air Miles for its management of the ‘points crisis,’ just to name a few. A year later, only Samsung has made it back to where they once were,” Leger’s Executive Vice President Christian Bourque said through the report.
Samsung also placed at the 10th spot in the survey conducted among millennial respondents, or those born between 1980 and the early 2000s.