пятница, 1 июня 2018 г.

Доля смартфонов Samsung на южнокорейском рынке превысила 65%





Несмотря на то, что флагманский смартфон Galaxy S9 не установил рекордного уровня продаж В Южной Корее, он всё равно помог корпорации Samsung Electronics усилить свои позиции на домашнем рынке.
Если в 1-м квартале 2018 года доля Samsung составляла 58,2%, то во 2-м она увеличилась до 65,3%, при этом вендор отгрузил 3,9 миллиона смартфонов. 2-е место с результатом 1 миллион устройство досталось Apple, доля которой снизилась с 18,2% до 16,7%.
Ещё один южнокорейский производитель, компания LG реализовала во 2-м квартале 700 тысяч смартфонов, при этом её доля снизилась с 14,9% до 12,2%.
В 4-м квартале прошлого года Samsung, Apple и LG занимали 46%, 28,3% и 15,7% соответственно. Это значит, что за полгода доля Samsung выросла почти на 20%, что является весьма внушительным результатом.

Samsung grabs bigger share of domestic market in Q1

Samsung Electronics was able to grab a bigger share of the domestic market in the first quarter from an early release of its new flagship Galaxy S9 smartphone line, according to market surveyor Strategy Analytics on June 1.
Samsung shipped 3.9 million units of its smartphones in the quarter ending in March, accounting for 65,3% of the local market. Apple came next with 16,7% (1 million units), followed by domestic competitor LG Electronics with 12,2% (700,000 units), according to the provided data.
The figures compare with 58,2% for Samsung in the first quarter last year, 18,2% for Apple and 14,9% for LG.
In the fourth quarter, Samsung’s portion of the domestic market fell to 46%, while that of Apple reached 28,3% from the launch of the iPhone X and the iPhone 8. LG’s share for the quarter was 15,7%.
The bigger share for Samsung in the latest quarter was attributed to the early release of the Galaxy S9 series on March 16, which sold more than 1 million units in just about 60 days.