суббота, 16 декабря 2017 г.

Смарт-акустика Samsung будет доступнее чем у Apple и лучше по звучанию




Практически не вызывает сомнения, что южнокорейский техногигант представит свою новую интеллектуальную акустическую систему в ближайшие 6 месяцев, чему свидетельствует не только информация из многочисленных сетевых источников, но и заявление от президента HARMAN Internetional, американского транснационального конгломерата, ныне входящего в состав Samsung Group.
Последние новости, которые накануне были опубликованы агентством Bloomberg, также указывают на ориентировочную цену будущего девайса - порядка 200 долларов США. Это делает смарт-колонку Samsung более доступной, чем подобные устройства ближайших конкурентов - Google Home Max и Apple HomePad ($349). При этом Динеш Пэливал, президент HARMAN, ещё на сентябрьской выставке IFA 2017 в Берлине дал понять, что решение от Samsung будет привлекательнее, чем у соперников. И это не пустые слова, поскольку за качество звука отвечают лучшие аудиобрэнды, входящие в состав HARMAN - JBL и Harman/Kardon, которые являются настоящими королями в мире портативной акустики.
За "интеллектуальную начинку" отвечают Samsung и её калифорнийская "дочка" ViV Labs, занимающиеся созданием виртуального голосового помощника Bixby. В настоящее время они трудятся над системой улучшения распознавания разговорной речи и обучают Bixby новым языкам.
Напомним, что сейчас услугами Bixby в полном объёме могут воспользоваться жители стран, говорящих на английском, испанском, китайском и корейском языках. В совокупности это примерно половина населения земного шара.
Уже в течение ближайших 6 месяцев устройства со встроенной Bixby получат программное обновление, позволяющее увеличить количество воспринимаемых языков. В приоритете у разработчиков сейчас основные языки стран Евросоюза.
Новая смарт-колонка от Samsung/HARMAN будет способна управлять всем домашним хозяйством, оснащённым приборами с поддержкой Интернета вещей (IoT) - от замков, систем охраны жилища и освещения до кухонной бытовой техники.
Южнокорейский гигант фактически уже имеет полный набор такого оборудования благодаря поглощениям нескольких компаний, работающих в этом сегменте (например, американская Smart Things и канадская Joyent).
В подавляющем большинстве случаев голосовой помощник Bixby будут получать смарт-девайсы Samsung, работающие на операционной системе TIZEN (смарт-холодильники, смарт-часы, роботы-пылесосы, стиральные и сушильные машины, кухонная техника с IoT-функциями, климатическое оборудование, смартфоны серии Samsung Z, телевизоры последних поколений и т.д.). Исключение составляют лишь смартфоны и планшеты серии Galaxy, где Bixby устанавливается на ОС Android.

Samsung Targets First Half of 2018 for TIZEN-powered Smart Speaker

Samsung Electronics Co. is aiming to introduce a smart speaker in the first half of 2018, entering a crowded field of voice-controlled devices from Amazon.com Inc., Apple Inc. and Alphabet Inc., people briefed on the plans said.
The device by the South Korean technology giant will have a strong focus on audio quality and the management of connected home appliances such as lights and locks, said the people, who asked not to be identified talking about private plans.
The gadget will run Bixby, Samsung’s digital assistant that rivals Alexa, Siri, and Google Assistant. It will also synchronize with TVs, Galaxy smartphones and other Samsung devices, the people also said. Samsung declined to comment.
Just like Apple’s HomePod is a bulwark in the home, Samsung’s TIZEN-powered speaker will do the same for its ecosystem of devices and services, including SmartThings, which Samsung bought in 2014. It plans to make the device available in multiple markets, potentially including the U.S., and is weighing a price point around $200, the people said. Amazon’s flagship Echo speaker has a list price of $100, while Apple’s HomePod, which also has a sound quality focus, will cost $349 when it also goes on sale next year.
Samsung’s pricing and release plans are still fluid and may change, the people familiar with the speaker’s development said. The company is still working on improving the device’s ability to conduct voice-based web searches, one of the people said.
Like Apple, Samsung is arriving late to a market that Amazon pioneered and Google soon joined. The speakers themselves don’t generate much profit for their manufacturers, but the voice assistants and services that are distributed through the devices are an important battleground over the future of human-computer interaction. 
Amazon makes money when people buy from its online store via Alexa on Echo gadgets. Google’s speakers extend its lucrative search engine into the home and helps it sells products like its music services. The HomePod will be a hub for Apple to lock in users to its HomeKit smart home platform and will likely help the company increase subscriptions to its own music service.
According to Gartner, voice-activated speakers will become a $3.5 billion market by 2021, up from $720 million in 2016. That’s dwarfed by the smartphone business. However, many homes are likely to have multiple speakers for different rooms, giving tech companies more access points to lock them into their other services.
In August, Samsung executive DJ Koh said the company was working on a smart speaker without sharing details. Patrick Chomet, another Samsung executive who joined last year, is heading the project, a person familiar with the company’s work said.
One prototype version of the Samsung speaker in testing is between the size of Amazon’s latest Echo and the HomePod, one of the people said. The company is considering releasing the speaker in different colors, and the prototype seen had a matte black color. It also, like the HomePod, lacks a screen but lights up on top for limited visual feedback. In the past, Samsung has considered developing a speaker with a touchscreen similar to Amazon’s Echo Show, according to the person.

Комментариев нет:

Отправить комментарий