24 мая американский журнал Forbes опубликовал очередной ежегодный рейтинг наиболее успешных мировых брэндов. Как следует из доклада, ценность южнокорейского гиганта Samsung увеличилась на 25% (до 46,7 миллиарда долларов США) по сравнению с прошлым годом, когда его оценили в 38,2 миллиарда долларов. В результате корпорация поднялась на 3 позиции, заняв 7-е место.
Главный соперник Samsung, корпорация Apple, возглавляет список с оценкой стоимости в $182,8 миллиарда (+7,5% по сравнению с прошлым годом). Далее следует IT-гигант Google, оценённый в $132,1 миллиарда, а Microsoft и Facebook показали результаты в 104,9 и 94,8 миллиардов долларов соответственно.
Японская Toyota Motor была единственной другой азиатской компанией, которая попала в топ-10 списка Forbes ($44,7 миллиарда).
В то же время южнокорейский автоконцерн Hyundai Motor опустился на 7 пунктов по сравнению с прошлым годом, оказавшись на 75-м месте со стоимостью $8,7 миллиарда.
Российских брэндов с списке Forbes не замечено.
Forbes names Samsung 7th-most valuable firm
Samsung Electronics on May 24 ranked in the seventh spot in the World’s Most Valuable Brands 2018 research released by US business magazine Forbes, rising three notches from a year earlier.
According to the annual study carried out by Forbes, the Korean tech giant posted a brand value of US$47.6 billion, rising 25 percent on-year from last year’s US$38.2 billion, when it ranked in the 10th spot.
Samsung’s bigger rival Apple continued to stand as the biggest player, with the brand-value estimate of US$182.8 billion, up 7.5 percent from a year earlier, the chart showed.
Top IT giant Google also followed with a value of US$132.1 billion, trailed by Microsoft and Facebook with US$104.9 billion and US$94.8 billion, respectively.
Japan’s Toyota Motor was the only other Asian company to be included in the top 10 list with a value of US$44.7 billion, Forbes data showed.
Korea’s Hyundai Motor, meanwhile, saw its ranking drop by seven from last year to stand in the 75th spot with a value of US$8.7 billion.
Комментариев нет:
Отправить комментарий