Samsung Electronics объявляет о выпуске двух премиальных саундбаров HW-N950 и HW-N850, созданных в сотрудничестве с Harman Kardon, известным производителем потребительской аудиотехники. По случаю начала партнёрства изделия отмечены логотипами обоих брэндов. В России устройства появятся в ноябре 2018 года.
Samsung и HARMAN работают вместе над созданием мобильных продуктов с марта 2017 года, когда Samsung приобрёл Harman International Industries. В частности, в кооперации с Harman были разработаны наушники AKG, которыми комплектуются некоторые смартфоны и планшеты Samsung. Также Samsung сотрудничает с брэндом JBL Professional (другое подразделение HARMAN) при создании профессиональных решений для кинотеатров. HW-N950 и HW-N850 — первая крупная коллаборация Samsung и Harman Kardon в премиальном сегменте саундбаров. Использование технологий DTS:X и Dolby Atmos позволило альянсу Samsung/HARMAN создать устройства с насыщенным объёмным звучанием.
«Сотрудничество с Harman Kardon, которая лидирует в сфере аудиотехнологий уже 65 лет, — значительный шаг вперёд на пути совершенствования премиальной линейки потребительских аудиосистем Samsung, — отметил старший вице-президент направления устройств отображения информации (Visual Display Business) Samsung Electronics Чон-сэк Чу (Jongsuk Chu). — Лидерство Samsung в сфере технологий и дизайна в сочетании с высочайшим качеством звучания продуктов Harman Kardon позволило нам выпустить саундбары, которые оценят все поклонники идеального звука».
Благодаря технологии Dolby Atmos и DTS:X владельцы саундбаров HW-N950 и HW-N850 смогут окунуться в атмосферу кинотеатра класса люкс, не выходя из дома. Дополнительные верхние и боковые колонки обеспечивают максимально естественное и реалистичное окружающее звучание. Модель HW-N950 оснащена основным модулем с 13 динамиками, беспроводным сабвуфером и беспроводной тыловой акустикой для объёмного звука, которые гарантируют невероятно яркие впечатления от прослушивания. Модель HW-N850 — это упрощённая версия HW-N950, имеющая конфигурацию 5.1.2 и включающая основной модуль и сабвуфер.
«Samsung лидирует на рынке саундбаров, и мы гордимся, что именно HARMAN был выбран в качестве партнёра по совершенствованию качества звучания премиальных продуктов компании.
Это позволит нам сыграть ключевую роль в развитии данного сегмента бизнеса, — прокомментировал президент по потребительским продуктам (Consumer Audio) HARMAN Дэйв Роджерс (Dave Rogers). — Сотрудничество с Samsung, одним из самых популярных брэндов в мире, расширит известность и влияние Harman Kardon и способствует успешному росту нашего бизнеса в других потребительских сегментах и сегменте автомобильного аудио. Выпуск новых премиальных саундбаров Samsung / Harman Kardon — это победа как для обоих брэндов, так и для потребителей, которые смогут получить ещё более яркие аудио и визуальные впечатления».
Более подробная информация об аудиопродуктах Samsung и Harman Kardon доступна на сайте http://samsung.com
Samsung and Harman Kardon Collaborate to Provide Perfect Sound in New Premium Soundbar Lineup
Premium soundbars HW-N950 and HW-N850, developed in collaboration with HARMAN, feature Dolby Atmos and DTS:X for an immersive sound experience
Samsung Electronics announced today that it released two co-branded premium soundbars – the HW-N950 and HW-N850, in collaboration with Harman Kardon, the renowned consumer audio brand. Available beginning August 20, the HW-N950 and HW-N850 feature both Samsung and Harman Kardon’s logos to represent their new partnership.
Following Samsung’s acquisition of Harman International in March 2017, the two companies have been collaborating on mobile products including the AKG headphones bundled with certain Samsung mobile phones and tablets tuned by AKG, as well as professional solutions for cinemas with the JBL Professional brand. The HW-N950 and HW-N850 soundbars are the first major collaboration between Samsung and Harman Kardon to enter the premium category. Also, thanks to the addition of DTS’ proprietary DTS:X technology as well as Dolby Atmos, consumers can enjoy immersive and rich three-dimensional sound.
“Our collaboration with Harman Kardon – an audio leader for 65 years – is a major leap forward as we continue to push the boundaries of premium sound and design for our consumers,” said Jongsuk Chu, Senior Vice President of Visual Display Business at Samsung Electronics. “Samsung’s market leading display technology and design paired with premium sound quality of Harman Kardon products is a winning combination for consumers.”
With the HW-N950 and HW-N850, consumers will feel like they are in a theater without leaving home thanks to Dolby Atmos and DTS:X technologies, plus up and side-firing speakers that move sound naturally above and around listeners. The HW-N950 especially is equipped with a main unit, four speakers and two wireless surround sound speakers, offering an incredibly immersive sound experience. Also, thanks to its 7.1.4 channels, the largest number of channels currently available in a soundbar, the HW-N950 features a built-in wireless subwoofer and rear wireless speaker kit to round out the premium audio experience. The HW-N850, a more simplified version of the HW-N950, boasts a 5.1.2 channel featuring a main unit speaker and woofer.
“Samsung is the world leader in soundbars and we are extremely proud that they are enlisting HARMAN to enhance their audio quality and play a key role in growing their premium soundbar business,” said Dave Rogers, President of Consumer Audio at HARMAN. “Partnering with Samsung, one of the most admired brands in the world, will broaden the reach and appeal of Harman Kardon and help us build our business in other consumer and car audio branded solutions. Introducing the new co-branded Samsung Harman Kardon premium soundbars is a win for Samsung, HARMAN and consumers, who now will have the best of video, sound and design altogether in one striking package.”
For more information on Samsung and Harman Kardon audio products, please visit http://samsung.com
About HARMAN
HARMAN (http://harman.com) designs and engineers connected products and solutions for automakers, consumers, and enterprises worldwide, including connected car systems, audio and visual products, enterprise automation solutions; and services supporting the Internet of Things. With leading brands including AKG®, Harman/Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® and Revel®, HARMAN is admired by audiophiles, musicians and the entertainment venues where they perform around the world. More than 50 million automobiles on the road today are equipped with HARMAN audio and connected car systems. Our software services power billions of mobile devices and systems that are connected, integrated and secure across all platforms, from work and home to car and mobile. HARMAN has a workforce of approximately 30,000 people across the Americas, Europe, and Asia. In March 2017, HARMAN became a wholly-owned subsidiary of Samsung Electronics.
Комментариев нет:
Отправить комментарий