вторник, 10 января 2017 г.

Samsung и LG опережают конкурентов в производстве OLED-дисплеев как минимум на 5 лет





Информационный ресурс The Korea Herald опубликовал сегодня статью, где анализируются перспективы техногигантов Samsung и LG относительно их лидерства в области разработки и производства самых передовых OLED-дисплеев для смартфонов и телевизоров.
Как отмечает издание, тот задел, который сумели создать южнокорейские вендоры, позволит им ещё как минимум 5 лет доминировать на этом рынке.
Несмотря на то, что ведущие китайские, японские и тайваньские конкуренты в последнее время предпринимают отчаянные попытки хотя бы приблизиться к лидерам отрасли, вкладывая гигантские средства в этот сегмент, их технологическое отставание сегодня очевидно.
Конечно, такие компании как Japan Display, BOE, Ever Display, Hon Hai (ей ныне принадлежит японская Sharp) и несколько других, могут довольно быстро построить заводы, укомплектовав их дорогим импортным оборудованием, однако получить засекреченные южнокорейские технологии производства наиболее качественных дисплеев им вряд ли удастся. Об этом в интервью The Korea Herald сказал Чанг Хи, профессор Сеульского национального университета, занимающийся разработкой OLED.
"Доминирование корейских производителей OLED-панелей будет продолжаться, по меньшей мере, в ближайшие 5 лет из-за технологического разрыва с китайскими и японскими фирмами", - резюмировал Чанг Хи.
В настоящее время Samsung является фактическим монополистом в производстве гибких дисплеев для флагманских смартфонов (95% мирового объёма), а LG доминирует в производстве OLED-панелей для телевизоров топового уровня. Продукцию южнокорейских вендоров в большом объёме закупают такие известные компании как Apple, Huawei, Oppo, Vivo, Sony и другие.
Тем не менее лидеры не собираются почевать на лаврах. Понимая, что в средне- и долгосрочной перспективе китайцы смогут настигнуть конкурентов, Samsung и LG намерены вкладывать значительные средства в НИОКР и новейшие производственные линии, чтобы сохранить своё превосходство.
Неназванный представитель Samsung сказал корреспонденту The Korea Herald, что допускать сокращения технологического разрыва с китайцами там не намерены.
"Это правда, что агрессивная стратегия китайских фирм становится угрозой... Поэтому мы должны предпринять упреждающие меры для сохранения технологического преимущества, развивая такие направления, как эластичные складные панели", - сказал источник в Samsung.

Samsung, LG’s OLED dominance may last at least 5 years

The dominance of organic light-emitting diode panels by South Korean display makers Samsung Display and LG Display is expected to last for at least the next five years, despite aggressive investment by Chinese and Japanese firms, Korean analysts said Tuesday.
Amid growing demand for OLED panels from global smartphone makers - including Apple, Huawei, Oppo and Vivo - due to their flexible nature, Chinese and Japanese firms are making heavy investments in the market dominated by the two Korean firms.
China’s tech giant BOE plans to invest around 8 trillion won ($6.6 billion) to mass produce OLEDs by 2019 on the back of government support. Another Chinese firm Ever Display is also establishing an OLED plant with an investment of around 4.6 trillion won.
Taiwan-based Hon Hai and its subsidiary Sharp reportedly plan to invest 1.3 trillion won, with the aim of supplying OLEDs to Apple. Japan Display also recently acquired Japanese OLED maker JOELD for around 12 billion won.
Despite the aggressive push by the foreign firms, Korean experts predicted that the OLED dominance of Korean firms could last for a considerable period of time due to their technology advances.
“Korean display makers’ OLED dominance may last at least five years due to the technology gap with Chinese and Japanese firms,” said Lee Chang-hee, a professor researching OLED technologies at Seoul National University.
“This applies to flat and flexible OLEDs in both smartphones and televisions,” he added.
Kim Hyun-jae, a professor at Yonsei University’s electronics engineering, said, “Chinese OLED makers are expected to take off at least four years later due to technical issues. Japanese firms - which make smaller investments compared to Korean and Chinese firms - may not survive because of economies of scale.”
Samsung Display is currently the biggest beneficiary of the growing OLED demand, with more than 95 percent of share in the global OLED market for smartphones. It will reportedly supply OLED panels for around 100 million units of Apple’s new iPhone 8 to be unveiled this autumn.
Samsung’s Korean rival LG Display is also fast shifting its investment from liquid crystal displays to OLEDs for smartphone panels. The firm is building OLED production facilities in Gumi and Paju with a total investment of 3.5 trillion won. LG, which is expected to supply OLEDs to Apple from 2018, is also closely working with the iPhone maker to develop foldable panels.
“The OLED technology of Japanese and Chinese firms is at least three years behind Korean firms. Only Korean firms are expected to supply a meaningful amount of flexible OLED panels to Apple over the next three years,” said Kim Dong-won, an analyst at Hyundai Securities.
Still, the Korean firms are not in a position to be complacent with the current favorable market conditions, they said.
“It is true that the aggressive push by Chinese firms are becoming a threat in the mid-to-long term. We should make a leap forward with advanced technologies such as foldable panels to pull ahead of rivals,” said an anonymous official from Samsung Display.
By 2019, 42 percent of total smartphones in the global market will use OLED panels, market research firm IHS Markit predicted.