понедельник, 18 мая 2020 г.

Strategy Analytics: Samsung A51 - самый популярный Android-смартфон в мире








В 1-м квартале 2020 года на мировой рынок поступило в общей сложности около 275 миллионов смартфонов, сообщается в отчёте экспертов исследовательской компании Strategy Analytics, штаб-квартира которой находится в Бостоне (США).
Основаная часть устройств работает под управлением ОС Android. Согласно оценкам специалистов, на долю Android-моделей сегодня приходится 86% от суммарного объёма рынка. Также отмечается, что в рассматриваемом сегменте всё сильнее доминируют недорогие трубки.
В исследовании приводится рейтинг наиболее популярных Android-смартфонов минувшей четверти. Из 6-ти попавших в него гаджетов 4 принадлежат Samsung, а 2 произведены китайской Xiaomi.
Возглавляет список бестселлеров Samsung Galaxy A51. По данным Strategy Analytics, этот смартфон разошёлся по всему миру в количестве 6 миллионов штук, что соответствует рыночной доле в 2,3%. Модель пользуется высоким спросом во всех регионах, но особенно популярна в странах Европы и Азии, отметил директор Strategy Analytics Нил Моустон (Neil Mawston).
Второй самой востребованной Android-моделью был Xiaomi Redmi 8, рыночная доля которого оценивается в 1,9%. Устройства серии Redmi "выезжают" за счёт высокого спроса среди небогатого населения в Индии и Китае. Растёт их популярность и в стремительно беднеющей России.
На 3-й строке рейтинга - флагманский смартфон Samsung Galaxy S20+ с долевым показателем 1,7%. Эксперты обратили внимание, что эта единственная модель экстра-премиум класса, попавшая в список. На российском сайте Samsung стоимость Galaxy S20+ с накопителем 128Гб и 8Гб оперативной памяти составляет 90.000 рублей. В качестве бонуса к покупке предлагаются сервисы Яндекс.Плюс и YouTube Premium.
4-е и 5-е места в списке заняли смартфоны Samsung Galaxy A10s и Xiaomi Redmi Note 8. В Strategy Analytics полагают, что на их долю пришлось по 1,6% от общемирового объёма поставок смартфонов. Замыкает топ-6 модель Samsung Galaxy A20s с показателем 1,4%.
Комментируя исследование, сотрудник Strategy Analytics Юха Винтер (Juha Winter) отметил, что в условиях сокращения субсидирования у мобильных операторов и замедления экономики во многих странах в связи с последствиями коронавируса, покупатели смартфонов во всём мире становятся более чувствительными к ценам. Потребители ищут новые Android-модели с лучшим соотношением цена/возможности/качество. По мнению специалиста, представленный рейтинг лишний раз доказывает, что эра Android-устройств премиум-класса завершается: люди хотят покупать качественные и производительные устройства по доступным ценам.

Strategy Analytics: Samsung Galaxy A51 is World's Bestselling Android Smartphone Model in Q1 2020

According to the latest research from Strategy Analytics, Samsung Galaxy A51 was the world’s bestselling Android smartphone model in the first quarter of 2020, with 6 million units shipped globally, capturing a marketshare of 2,3%. Xiaomi Redmi 8 is the second most popular Android smartphone worldwide. The Android smartphone market is increasingly dominated by more affordable models.
Linda Sui, Director at Strategy Analytics, said, “Global smartphone shipments reached a total of 275 million units in Q1 2020. The Android segment accounted for a dominant 86% share of all smartphones shipped worldwide in the quarter. The vast majority of smartphones sold globally today are Android models.”
Neil Mawston, Executive Director at Strategy Analytics, added, “Among the Android segment, Samsung took 4 of the top 6 positions worldwide in Q1 2020, while Xiaomi grabbed two. Samsung Galaxy A51 (4G) is the world’s number one bestselling Android smartphone model and accounted for a healthy 2,3% share of all smartphones shipped globally in the quarter. Samsung’s A51 smartphone is popular in all regions, particularly across Europe and Asia. Xiaomi Redmi 8 is the world’s second most popular Android smartphone model, taking 1,9% marketshare in Q1 2020. Xiaomi’s Redmi smartphone range is selling very well in India and China. Samsung’s Galaxy S20+ held third position with 1,7% share, the only super-premium model appearing in our top-six ranking.”
Juha Winter, Associate Director at Strategy Analytics, added, “As mobile operators have reduced subsidies in recent years, and many countries are now tumbling into post-virus recession, smartphone consumers globally are becoming increasingly price-sensitive and they are seeking out new Android models that deliver the biggest bang for their buck. Samsung Galaxy A10s, Xiaomi Redmi Note 8, and Samsung Galaxy A20s round out the fourth, fifth and sixth most popular Android smartphone models worldwide, and a further sign that many consumers want value-for-money devices with good-enough specs at affordable prices. Android is entering a post-premium era.”
The full report, Global Smartphone Shipments by Model for Q1 2020, is published by the Strategy Analytics Smartphone Model Tracker (SMT) service, details of which can be found here.

About Strategy Analytics

Strategy Analytics, Inc. is a global leader in supporting companies across their planning lifecycle through a range of customized market research solutions. Our multi-discipline capabilities include: industry research advisory services, customer insights, user experience design and innovation expertise, mobile consumer on-device tracking and business-to-business consulting competencies. With domain expertise in: smart devices, connected cars, intelligent home, service providers, IoT, strategic components and media, Strategy Analytics can develop a solution to meet your specific planning need. For more information, visit us at https://strategyanalytics.com