По данным рыночного трэкера IHS Markit, в период с июля по сентябрь южнокорейский техногигант получил 30,3% от мирового объёма в денежном выражении, а объёмы поставок в штуках составили 19,4%.
Главный конкурент LG Electronics Inc. занял 15,9% продаж за тот же период.
На долю Samsung приходилось почти половина мирового рынка телевизоров стоимостью более 2500 долларов США размером 75 дюймов и более, что демонстрирует доминирующее положение в премиальном сегменте линейки аппаратов серии QLED.
QLED - это маркетинговый термин Samsung для ЖК-телевизоров, использующих технологию квантовых точек для повышения качества изображения по основным показателям, в отличие от линейки OLED (органических светодиодов) от LG.
В 3-м квартале Samsung продал 1,3 миллиона QLED-телевизоров, что примерно в 2 раза больше, чем поставки LG OLED за тот же период.
По данным IHS Markit, с июля по сентябрь южнокорейские вендоры заняли 46,2% мирового телевизионного рынка по объёмам продаж в денежном выражении, намного превосходя конкурентов из Китая (23,2%) и Японии (17%).
С точки зрения поставок телевизоров в штуках, Китай был крупнейшим в мире поставщиком ТВ с рыночной долей 33,5%, опередив Южную Корею (31,4%).
Успех китайских производителей традиционно опирается на демпинговые цены в бюджетном и среднебюджетном сегментах, а основным рынком сбыта таких телевизоров является сам Китай и бедные страны Азии и Африки.
Samsung maintains top spot in global TV market in Q3
Samsung Electronics Co. remained the world's largest TV market in the third quarter on the back of strong demand for its premium lineup, an industry report showed Wednesday.
The Korean tech giant held a 30.3 percent share of the global TV market in terms of sales in the July-September period, with its shipments accounting for 19.4 percent of the total, according to market researcher IHS Markit.
Its home rival LG Electronics Inc. came next with a share of 15.9 percent in sales over the same period, it said.
Samsung accounted for nearly half of the market for TVs priced over US$2,500 and bigger than 75 inches over the period, showing its dominant position in the premium segment with its QLED lineup.
QLED is a Samsung marketing term for LCD TVs that use quantum dot technology to enhance performance in key picture quality areas, differentiating it from LG's OLED (organic light-emitting diode) lineup.
Samsung sold 1.3 million QLED TVs in the third quarter, about double LG's OLED shipments over the period.
By nation, South Korea took up 46.2 percent of the global TV market by sales in the July-September period, far surpassing China's 23.2 percent and Japan's 17 percent, IHS Markit said.
In terms of shipments, China was the world's largest TV supplier, with a 33.5 percent market share, ahead of South Korea's 31.4 percent, it noted.
The success of Chinese manufacturers traditionally relies on dumping prices in the budget and mid-budget segments, and the main market for such televisions is China itself and the poor countries of Asia and Africa.
Комментариев нет:
Отправить комментарий