вторник, 25 апреля 2017 г.

HARMAN и Baidu внедрят в китайский автопром голосового помощника и искусственный интеллект



Американаский конгломерат Harman International (с этого года принадлежит корпорации Samsung Electronics), разработчик решений для сетевых автомобилей, и китайская интернет-компания Baidu заключили партнёрство для совместной разработки облачного решения на основе искусственного интеллекта (AI) для китайских автопроизводителей.
Сетевое решение CarLife предлагает передовые интернет-возможности, информационно-развлекательные функции и сервисы на основе локации на системах, адаптированных для китайского рынка. 
Обе компании будут сотрудничать для интегрирования персонального цифрового помощника Baidu на основе DuerOS (открытой операционной системы, поддерживающей доступ к управляемому голосом цифровому помощнику для мобильных телефонов, телевизоров, аудиосистем и прочих устройств, включая поддержку доступа разработчиков третьей стороны) и технологий цифрового управления для автомобильных и облачных платформ. 
Управление системами будет осуществляться на английском и мандаринском наречии китайского языка.
Сотрудничество Harman и Baidu началось в 2015-м году, ещё до приобретения американской компании южнокорейским техногигантом Samsung, поэтому данный проект следует рассматривать как отголосок прошлого. В ближайшие годы политика Harman должна несколько измениться за счёт корректировки политики заключения сделок со стороны нового хозяина. Аналитики отрасли полагают, что Samsung вряд ли будет активно поддерживать работу с теми, кто вступает с ним в прямую конкуренцию на поле операционных систем.
В настоящее время усилия южнокорейского вендора направлены на продвижение собственных IoT-решений на базе платформы TIZEN, поскольку эта ОС принята корпораций в качестве главного связующего звена в экосистеме "интернета вещей". Как мы уже неоднократно сообщали, к 2020 году подавляющее большинство электронных приборов, выпускаемых под маркой Samsung, будет использовать именно TIZEN OS, которая обеспечит "бесшовное" соединение всех приборов между собой. Благодаря этому пользователь получит возможность дистанционного контроля и управления своим домашним хозяйством (и даже автомобилем) посредством смартфона, планшета или смарт-часов в любое время и в любом месте. Соответственно, все продукты, производимые дочерними филиалами Samsung, должны будут принять TIZEN как единый стандарт, будь то HARMAN (аудиосистемы различного назначения, автомобильные навигаторы и другое оборудование) или Dacor (элитная кухонная техника).
Разумеется, применение TIZEN не означает, что приборы Samsung не будут "понимать" IoT-устройства других производителей. Наоборот, выработка единых стандартов протокола обмена данными для IoT позволит легко подключать к экосистеме Samsung вещи от других производителей, которые будут автоматически интегрироваться в домашнее хозяйство.
Что касается деятельности Harman и последних новостей от этого именитого брэнда, то сегодня стало известно, что компания вступила в борьбу за покупку электронной картографической системы HERE Maps. Среди других претендентов на это детище финской компании Nokia числятся такие именитые соперники как Apple, Amazon, Alibaba, Baidu, Facebook, Sirius XM, а также немецкие автоконцерны. С своё время сервис был приобретён Nokia в рамках покупки NAVTEQ, которая обошлась финнам в $8,1 миллиарда. 

HARMAN and Baidu DuerOS Collaborate on AI Solutions for China Automotive Market

HARMAN International, a wholly-owned subsidiary of Samsung focused on connected technologies for the automotive, consumer and enterprise markets, is pleased to announce it has expanded its relationship with Baidu, the leading Chinese Internet and web services company, to jointly develop new cloud-based artificial intelligence (AI) solutions aimed at Chinese automakers.
The two companies will collaborate to integrate Baidu’s DuerOS-based personal digital assistant and voice recognition engine technologies with HARMAN’s connected car and cloud platforms. DuerOS is an open operating system that already supports access to a voice-activated digital assistant for mobile phones, TVs, speakers, and other devices, while supporting the ability of third-party developer access. Together, the companies will now collaborate to create smart automotive features including automatic speech recognition (ASR) in English and Mandarin, natural language processing and speech synthesis.
The agreement builds on HARMAN’s existing relationship with Baidu. In January 2015, HARMAN and Baidu entered into a strategic collaboration to launch CarLife, a vehicle networking solution that offers advanced Internet capabilities, entertainment features and location-based services on HARMAN's in-vehicle infotainment head units designed for the Chinese market.
“HARMAN’s vision is to revolutionize the in-car experience, and we continue to take bold steps to lead the industry with innovations that enhance and better integrate across their digital footprint – from home, to office, to the car – for people everywhere,” said Dinesh Paliwal, President, and CEO of HARMAN. “As we look forward to a future with increased autonomy, HARMAN and Baidu will continue to collaborate to deliver enhanced in-vehicles experiences to drivers that are intuitive and easy to use, and seamlessly integrated with their digital lifestyle.”
“The partnership between Baidu and HARMAN will let consumers use natural voice control to more safely and conveniently interact with their cars and access off-board information and services,” said Qi Lu, Group President and Chief Operating Officer at Baidu.  “Extending our successful partnership with HARMAN further demonstrates our joint commitment to creating the most flexible, innovative solutions that are tailored to meet the unique demand of Chinese auto industry and customers.”
Beyond the automotive market, HARMAN and Baidu DuerOS have also announced plans to deliver high-quality audio solutions for innovative speech-enabled smart speakers, also integrated with Baidu’s advanced AI technology. 

ABOUT BAIDU

Baidu, Inc. is the leading Chinese language Internet search provider. As a technology-based media company, Baidu aims to provide the best and most equitable way for people to find what they're looking for. In addition to serving individual Internet search users, Baidu provides an effective platform for businesses to reach potential customers. Baidu's ADSs trade on the NASDAQ Global Select Market under the symbol "BIDU". Currently, ten ADSs represent one Class A ordinary share.

ABOUT HARMAN

HARMAN (harman.com) designs and engineers connected products and solutions for automakers, consumers, and enterprises worldwide, including connected car systems, audio and visual products, enterprise automation solutions, and services supporting the Internet of Things.  With leading brands including AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® and Revel®, HARMAN is admired by audiophiles, musicians and the entertainment venues where they perform around the world. More than 25 million automobiles on the road today are equipped with HARMAN audio and connected car systems. Our software services power billions of mobile devices and systems that are connected, integrated and secure across all platforms, from work and home to car and mobile. HARMAN has a workforce of approximately 30,000 people across the Americas, Europe, and Asia. In March 2017, HARMAN became a wholly-owned subsidiary of Samsung Electronics.