среда, 3 октября 2018 г.

Samsung готовит к выпуску новую модель панорамной TIZEN-камеры под маркой Galaxy







Samsung зарегистрировал новую торговую марку Galaxy 360, что подразумевает замену наименования прежней линейки панорамных камер серии Gear 360.
Ранее южнокорейский техногигант выпустил 3 модели под названием Gear 360 (2016), Gear 360 (2017), а также дорогую профессиональную камеру Samsung 360 Round, способную снимать панорамное 3D-видео в разрешении 4K. Но в связи с приведением всей линейки носимых и мобильных смарт-устройств к "одному знаменателю", было принято решение объединить эти продукты под хорошо известной маркой Galaxy.
Недавно то же самое Samsung проделал со своей линейкой смарт-часов серии Gear S, которые теперь называются Galaxy Watch.
Указанные выше девайсы работают c TIZEN OS, на которую производитель также перевёл всю экосистему "уного дома". Android OS осталась только на смартфонах и планшетах лидера глобального рынка потребительской электроники.
Как сообщают профильные СМИ, вскоре марку Galaxy также получат новые гарнитуры виртуальной реальности, которые ранее были известны как Samsung Gear VR.

Samsung Galaxy 360 trademark hints at new branding for the TIZEN-powered camera

Samsung is planning to rebrand its Gear 360 camera lineup into the Galaxy 360. Originally submitted with the United States Patent and Trademark Office last Thursday, the IP documentation is indicative of another TIZEN-powered 360-degree camera being in the works, with Samsung also relating it to virtual reality headsets, smartphones, tablets, and several other types of consumer electronics, which is in line with the possibility of this being a Gear 360 successor given how the previously released cameras were compatible with a wide variety of devices.
Samsung hasn’t refreshed its 360-degree camera series since the spring of 2017 and was relatively quiet on the VR front this year as it hasn’t even introduced a new Gear VR headset. The move away from the Gear moniker the newly spotted trademark suggests corresponds with the company’s recent activity in the wearable segment; e.g. instead of launching the Gear S3 successor called the Gear S4, the firm introduced a new Galaxy Watch range this summer.
Samsung appears to be consolidating its product lineups under the Galaxy brand, with the move coming after the Galaxy S9 range recorded what the tech giant deemed were slower-than-expected sales. The Galaxy name remains one of the most valuable product brands on the planet and Samsung’s recent changes to its naming schemes are likely meant to ensure it keeps that title with a more varied portfolio.