понедельник, 11 мая 2020 г.

Samsung прочно удерживает 2-е место на глобальном рынке смарт-часов








Несмотря на глобальный спад реализации потребительской электроники на фоне пандемии COVID-19, мировые поставки смарт-часов в 1-м квартале 2020 года выросли на 20%, достигнув 13,7 миллиона штук. Несмотря на пандемию, умные часы хорошо продаются в онлайн-магазинах, а многие потребители стали пользоваться этими гаджетами для мониторинга здоровья и физической активностью в период самоизоляции, сообщает Strategy Analytics.
Доминирующим участником рынка по-прежнему остаётся Apple. По оценкам аналитиков, поставки Apple Watch в январе-марте 2020-го увеличились на 23% в годовом исчислении, до 7,6 миллиона штук. С учётом этого рыночная доля Apple поднялась на процент и превысила 55%.
Apple больше не раскрывает официальные данные о поставках своих умных часов и смартфонов, но рыночные эксперты называют Apple Watch одним из драйверов роста американской корпорации.
В отчёте Strategy Analytics также говорится, что Samsung Electronics в минувшей четверти отгрузил 1,9 миллиона смарт-часов, улучшив прошлогодний показатель на 11,8%. Южнокорейский вендор занял 2-е место в рейтинге крупнейших производителей умных часов с долей 13,9%. Тем не менее тепм роста чуть замедлился вследствие эпидемии коронавируса, из-за чего резко снижались продажи в Южной Корее.
Тройку лидеров на рассматриваемом рынке замыкает американская Garmin. Эксперты обратили внимание, что эта компания вошла в топ-3 впервые за 2 последних года (в основном за счёт продажи относительно недорогих фитнес-трэкеров). Поставки умных часов Garmin в минувшей четверти выросли на 38% и достигли 1,1 миллиона штук, что составляет 8% рыночной доли.
"Из-за продолжающейся пандемии COVID-19 мы ожидаем резкое замедление мировых поставок смарт-часов во 2-м квартале 2020-года. Продажи в Европе и США неизбежно пострадали из-за действующих в регионах карантинов. Однако мы полагаем, что со второй половины 2020 года и далее на рынке начнётся ощутимое восстановление", - заявил директор Strategy Analytics Вуди О (Woody Oh).

Samsung firmly holds 2nd place in the global smartwatch market

According to the latest research from Strategy Analytics, global smartwatch shipments grew 20 percent annually to reach 14 million units in the first quarter of 2020. Apple Watch maintained first position with 55 percent global smartwatch marketshare, while Samsung held second place, and Garmin rose to third.
Steven Waltzer, Senior Analyst at Strategy Analytics, said, “Global smartwatch shipments grew 20 percent annually from 11.4 million units in Q1 2019 to 13.7 million in Q1 2020. Despite considerable headwinds from the Covid-19 scare, global demand for smartwatches continued to grow. Smartwatches are selling well through online retail channels, while many consumers have been using smartwatches to monitor their health and fitness during virus lockdown.”
Neil Mawston, Executive Director at Strategy Analytics, added, “Apple Watch shipped 7.6 million units worldwide in Q1 2020, rising an above-average 23 percent from 6.2 million in Q1 2019. Apple’s global smartwatch marketshare has grown from 54 percent to 55 percent, its highest level for two years.”
Steven Waltzer, Senior Analyst at Strategy Analytics, added, “Samsung shipped 1.9 million smartwatches worldwide in Q1 2020, inching up slightly from 1.7 million a year ago. Samsung’s global smartwatch marketshare has dipped from 15 percent to 14 percent during the past year. Samsung remains the world’s number two smartwatch vendor, but its growth was slowed by the coronavirus lockdown at home in South Korea and renewed competition from hungry competitors like Garmin.”
Neil Mawston, Executive Director at Strategy Analytics, added, “Garmin returned to third position for the first time in two years and shipped 1.1 million smartwatches worldwide in Q1 2020, leaping an impressive 38 percent annually from 0.8 million in Q1 2019. Garmin has grown from 7 percent to 8 percent global smartwatch marketshare in the past year. Enhanced new models with OLED color touchscreen are proving popular with sports and fitness fans across North America and elsewhere who like to track their daily activity.”
Woody Oh, Director at Strategy Analytics, added, “We expect global smartwatch shipments to slow sharply in the second quarter of 2020, due to the ongoing Covid-19 pandemic. Sales in Europe and the US have inevitably been hit by virus lockdown in recent months. However, the second half of this year and beyond will see a decent rebound, as consumers worldwide steadily regain confidence and more retail stores reopen. Smartwatches continue to have excellent long-term prospects, as younger and older people will become more health-conscious in a post-virus world. Smartwatches can monitor vital health signs, such as oxygen levels, and consumers may find comfort in having a virtual health assistant strapped to their wrist.”

About Strategy Analytics

Strategy Analytics is a global, independent research and consulting firm. The company is headquartered in Boston, USA, with offices in the UK, France, Germany, Japan, South Korea, Taiwan, India and China.