Активное участие в акции приняли и транснациональные корпорации, среди которых особо отметился Samsung. Офисы и производственные площади техногиганта находятся во многих странах на разных континентах, поэтому пример таких известных брэндов как Samsung особенно важен.
Смысл акции состоит в отключении лишнего освещения (например декоративной подсветки), что экономит топливные ресурсы. Кроме того, сэкономленные на освещении средства компании часто направляют на благотворительные нужды.
В этом году Samsung на вырученную от акции сумму направил на оснащение отдалённых населённых пунктов Индонезии современными экономичными LED-светильниками, питающимися от солнечной энергии.
60 минут вряд ли изменят планету. Но цель не просто сэкономить электроэнергию, а обратить внимание на проблемы экологии. За годы своего существования акция стала крупнейшей в мире. Впервые свет погасили в Австралии в 2007-м. Спустя десять лет "Час Земли" - это два миллиарда человек и 184 страны. Эйфелева башня, московский Кремль, Голливудские холмы, Тадж-Махал и знаменитые Китайские пагоды на целый час остаются без архитектурной подсветки.
Samsung Electronics’ Global Branches Go Dark for ‘Turn Off Your Light’ Campaign
On March 21, Samsung Electronics’ Digital City in Suwon, Korea and 51 global sales branches joined in the company’s ‘Turn Off Your Light’ campaign, which encourages switching off the lights for one hour to address issues surrounding climate change and electricity inequality.
The campaign was organized to precede the World Wildlife Fund (WWF)’s Earth Hour, which will be held on March 25. This year marks the 11th anniversary of the WWF campaign, which takes place for one hour starting at 8:30 p.m. on the last Saturday of March, and also raises climate change awareness.
Unlike the WWF event, Samsung elected to kick off its campaign on a weekday evening – to reduce office CO2 emissions – and encouraged employees to raise the issue of climate change at home with their families.
Held under the theme “Electricity I saved and donated to those suffering from electricity shortages,” Samsung’s campaign began at a sales branch in New Zealand, which was followed by branches in Asia, the Middle East, Europe, Africa, Central and South America, and North America respectively. The amount of electric charge saved at these branches will be delivered, along with social welfare donations from Samsung Electronics, to regions in Indonesia that are suffering from electricity shortages.
Samsung’s lights-out campaign led to a reduction of approximately 8,000kg of CO2 emissions and saw the company donate 1,400 LED lanterns to the residents of Tiom, a rural village in Indonesia’s Papua province. Now, Tiom’s residents may feel safer and freer at night without worrying about electricity shortages.
Soon-Sun Shim, Head of Samsung’s Global Customer Satisfaction Center, described the ‘Turn Off Your Light’ campaign as “a meaningful activity that emphasized the fact that we care about the environment and wish to help our neighbors around the world who suffer from electricity shortages.”
“We were able to make a difference with the help of our employees,” Mr. Shim continued. “We will continue to serve as a socially responsible corporate citizen by organizing activities that protect the Earth and help others.”
Комментариев нет:
Отправить комментарий