пятница, 18 января 2019 г.

SKT и Samsung бросят вызов Apple на рынке мобильных мессенджеров Южной Кореи




15 января крупнейший южнокорейский оператор мобильной связи SK Telecom запустил сервис обмена сообщениями следующего поколения, который получил название Rich Communication Services (RCS). Впервые он будет доступен на флагманских моделях Samsung Electronics Galaxy S9 и S9+.
Основываясь на технических стандартах, установленных GSMA, всемирной ассоциацией операторов связи, сервис позволяет свободно отправлять текстовые сообщения, изображения и видео между пользователями различных операторов мобильной связи.
С новой службой обмена сообщениями абоненты SKT могут отправлять фотографии и короткие видеоролики объёмом до 5Мб без увеличения стоимости тарифного плана. Они также могут обмениваться файлами до 100Мб через приложение обмена сообщениями - в этом случае будет использоваться соответствующий объём мобильных данных. 
До июня, на время действия рекламного периода новой услуги, абоненты SKT, использующие Galaxy S9 и S9+, могут обмениваться файлами размером до 100Мб, не тратя выделенный интернет-трафик. 
Пользователи также могут участвовать в групповом чате, как и в большинстве приложений для мобильных мессенджеров, таких как KakaoTalk и Line, проверять, читают ли их сообщения получатели, отправлять мобильные подарочные купоны и переводить небольшую сумму денег. 
Представители SKT говорят, что в настоящее время ведут переговоры с другими местными операторами связи - KT и LG Uplus - а также с LG Electronics, чтобы включить RCS в большее количество мобильных телефонов. 
Ожидается, что новая служба обмена сообщениями, когда она будет широко использоваться, станет проблемой для компаний-владельцев мобильных мессенджеров Kakao и Line, а также Apple, которая предоставляет аналогичные службы обмена сообщениями iMessage и FaceTime. 
В ходе выставки CES 2019 в начале этого месяца, генеральный директор SKT Пак Чон Хо сказал, что RCS может помочь смартфонам на базе Android, таким как Samsung Galaxy, получить конкурентное преимущество над iPhone от Apple. 
«Когда большая тройка мобильных операторов в Корее совместно предложат эту услугу, ею будет охвачено 50 миллионов абонентов», - сказал он.
Ранее Samsung и американский оператор AT&T запустили такую услугу на территории США. 

SKT joins forces with Samsung to challenge Apple’s iMessage, FaceTime

Korea’s largest mobile carrier SK Telecom on Jan. 15 launched a next-generation messaging service, called Rich Communication Services, which be first available on Samsung Electronics’ flagship models Galaxy S9 and S9+.
Based on technical standards set by GSMA, a global association of telecom operators, the service allows users to send text messages, images and videos freely among mobile users of different mobile carriers.
With SKT’s new messaging service, subscribers can send pictures and short videos, which are 5MB or less, without hindering their data plan. They can also exchange files up to 100MB via the messaging app - in this case the corresponding amount of mobile data will be used.
During a promotional period for the new service until June, SKT subscribers using Galaxy S9 and S9+ can exchange files up to 100MB in size without spending their allotted cellular data.
Users can also participate in a group chat, as in most mobile messenger apps, such as KakaoTalk and Line, check whether their messages are read or not by receivers, send mobile gift coupons and transfer a small amount of money.
SKT said it is currently in talks with other telecom carriers here - KT and LG Uplus - and also LG Electronics to incorporate RCS in more handset devices.
The new messaging service, when widely used, is expected to pose a challenge to mobile messenger firms Kakao and Line, as well as Apple, which provides similar messaging services like iMessage and FaceTime.
Taking part in the CES trade show early this month in Las Vegas, SKT CEO Park Jung-ho said RCS could help Android-based phones like Samsung’s Galaxy gain a competitive edge over Apple’s iPhones.
“When all three mobile carriers in Korea jointly offer the service, there will be 50 million mobile subscribers using it,” he said.

VIDEO:

This is an RCS chatbot demo for the online furniture company AllModern. In order to get access to the RCS chatbot directory, you need an Android, Samsung device, like for example the Galaxy S9, that runs on the AT&T network. In order to use the directory, you don’t have to download or turn on anything. The service is directly available on your mobile phone. Likewise, the actual chatbots are also readily available withouth you having to add them to the directory. In the chatbot list, you can currently find brands like SnapTravel, Walgreens, SeatGeek and AllModern. 
In this video, Derek Johnson from Tatango.com shows you the features of AllModern’s chatbot. Watch the video to find out how Derek goes through the AllModern order process with the help of convenient and innovative RCS features like clickable link buttons, swipeable tiles/carrousel images, and scrollable buttons.
RCS business messaging changes how mobile marketers communicate with their customers. Continuous developments surrounding this new mobile messaging solution have now brought its early users to the point where they can have a whole new brand discovery experience via the Samsung chatbot RCS directory.
The launch of this directory is made possible by Samsung and AT&T, and it is being rolled out on an increasing number of mobile devices. With the help of this native messaging embedded directory, which is available on Samsung devices that run on the AT&T network, consumers are now able to chat with brands like CNN, Express, and Kroger. 
Via RCS and the Samsung RCS chatbot directory, consumers will be able to have unique new customer experiences like shopping for products, and clipping coupons.