понедельник, 6 ноября 2017 г.

Samsung троллит Apple iPhone X



Samsung выпустил новый рекламный ролик, где в ироничном стиле изображаются Apple iPhone X и его фанаты, которые простаивают в очередях за новыми смартфонами.
В мини-фильме показана история парня, который решил впервые за 10 лет поменять iPhone на Samsung Galaxy Note8. Молодой человек с 2007 года пользовался смартфонами Apple и с каждой новой моделью сталкивался с набором различных проблем: сначала это нехватка памяти для хранения фото, потом отсутствие влагозащиты, а в конце – переходники, которые нужно использовать, чтобы одновременно подключить наушники и заряжать смартфон.
Девушка главного героя пользуется смартфонами Samsung, которые превосходят iPhone в плане дизайна и функций.
В финале ролика показан ещё один забавный момент – стоящий в очереди за iPhone X фанат со стрижкой, имитирующей лицевую панель этого смартфона.
Менее чем за сутки только на youtube ролик посмотрели почти 1.700.000 человек. К моменту публикации этой заметки он получил около 35.000 лайков и 3.500 дизлайков. Соотношение весьма показательно.

Samsung mocks a decade of iPhones in new ad

Samsung is pretty good at mocking Apple in its ads and the company has released a new one titled “Growing Up” which mocks an entire decade of iPhones. It’s no coincidence that the ad has been released on the very weekend that Apple has released the iPhone X.
The ad highlights the journey of a longtime iPhone fan who has been buying the handset since the first one came out only to be regularly disappointed by his girlfriend’s superior Samsung Galaxy smartphones.
The ad touches on a pain point that many iPhone customers have experienced over the years. Since the iPhone doesn’t allow external expansion of storage, it’s pretty easy to find yourself in a position where you have to decide what goes and what stays on your iPhone. Samsung’s first appearance in this ad is in 2013 when his iPhone 5 is bested by his girlfriend’s Galaxy Note 3.
Samsung later points out that its smartphones have been water resistant and capable of wireless charging for a couple of years now, features that Apple added to the iPhone only recently. There’s even a subtle jab at Apple’s decision to remove the 3.5mm headphone jack.
He eventually comes to his senses and purchases the Galaxy Note 8 because that’s really what Samsung wants you to do. It’s a pretty nice ad, full marks for execution.