The fact that most of the so-called "reviewers" in various media and famous "tech bloggers" are paid from the advertising budgets of electronics manufacturers is no longer a secret. Surprisingly, a huge number of "ordinary users" still accept such reviews at face value, after which, without much hesitation, they run to buy the advertised product at the nearest supermarket.
Large brands that have long appreciated all the advantages of "word of mouth", helping to push any rubbish into the market, have especially succeeded in bribing loyal journalists and YouTubers. As a result, YouTubers become dollar millionaires, and manufacturing companies derive considerable profits from the hype that was blown up from scratch.
Long before the release of the new Galaxy Watch4, laudatory reviews about the future novelty appeared on the Internet. As if on cue, completely different Internet portals on all continents began to write that "they look forward to the fruits of close cooperation between Samsung and Google" in the field of mobile gadgets and wearable devices. Already in advance they were sure that this venture was doomed to success and did not show, with rare exceptions, even a shadow of doubt. What can we say about the rising wave of excitement around Watch4, when the first copies fell into the hands of paid "testers". In order to give publications the appearance of objectivity, these "journalists" go to the trick, pointing out "individual shortcomings", but the final verdict is the same for all: "The shortcomings are insignificant against the background of a whole heap of advantages."
For example, the author of the publication on the AndroidCentral portal states that he has already "made a pre-order" for the new product. The American portal The Verge in its "review" article calls the Galaxy Watch4 "the best watch for owners of Android smartphones" and gives this gadget 7 points out of 10 possible. "It's not Apple Watch yet, but it's already something close," concludes The Verge.
However, experts, not burdened with commercial obligations to Samsung and Google, are much less optimistic. Unlike loyal reviewers who live off serving the interests of large brands, they say that they would not have given Watch4 more than 5 points, while they boldly put 8 or even 9 points for previous devices based on TIZEN OS. We will not repeat all the problematic aspects of the next "collaboration" between Samsung and Google, since you can read about it in our previous publications, but we will only mention the main thing: without its own operating platform and a set of services, none of the major electronics manufacturers can be considered a full-fledged player, and even less have the right to claim that they have "their own ecosystem." Google-focused manufacturers and lazy app developers are killing the notion of "fair competition" that is driving the consumer electronics sector into a stagnant quagmire.
Again, let's note the actions of Google in promoting its interests by manipulating its search engine.
Those articles in the Internet media, where there was no enthusiastic yelling about the Galaxy Watch4, quickly disappeared from the field of view of the Google search engine. After it became known about a lot of "inconvenient facts", all the results of queries like "Galaxy Watch4 problems" almost always led us to laudatory reviews and frankly advertising publications.
Only with a lot of effort and spending a fair amount of time can you get to more or less objective sources in order to get an idea of the true state of affairs.
Samsung начал "бомбить" сознание потребителей проплаченными статьями на крупнейших интернет-ресурсах, рекламируя проблемные Galaxy Watch4
Тот факт, что большинство так называемых "технообозревателй" в различных СМИ и знаменитых "техноблогеров" оплачивается из рекламных бюджетов производителей электроники, уже давно не секрет. Удивительно то, что огромное количество "простых пользователей" до сих пор принимает такие обзоры за чистую монету, после чего, не особо раздумывая, бежит покупать разрекламированный товар в ближайший супермаркет.
Особенно преуспели в подкупе лояльных журналистов и ютюберов крупные брэнды, которые давно оценили все преимущества "сарафанного интернет-радио", помогающего пропихнуть на рынок любую дрянь. В результате ютюберы становятся долларовыми миллионерами, а компании-производители извлекают немалую прибыль из раздутого на пустом месте ажиотажа.
Ещё задолго до выхода новых смарт-часов Galaxy Watch4 на просторах интернета появились хвалебные отзывы о будущей новинке. Как по команде, совершенно разные интернет-порталы на всех континентах стали писать, что "с нетерпением ожидают плодов тесного сотрудничества Samsung и Google" на ниве мобильных гаджетов и носимых устройств. Уже заранее они были уверены, что эта затея обречена на успех и не выказывали, за редким исключением, даже тени сомнений. Что уж говорить о поднявшейся волне ажиотажа вокруг Watch4, когда первые экземпляры попали в руки проплаченных "тестировщиков". Дабы придать публикациям видимость объективности, эти "журналисты" идут на хитрость, указывая на "отдельные недостатки", но конечный вердикт у всех одинаков: "Недостатки незначительны на фоне целого вороха преимуществ". Так, например, автор публикации на портале AndroidCentral заявляет, что уже "сделал предзаказ" на новинку. Американский портал The Verge в своей обзорной статье называет Galaxy Watch4 "лучшими часами для владельцев Android-смартфонов" и ставит этому гаджету 7 баллов из 10 возможных. "Это ещё не Apple Watch, но уже что-то близкое", - резюмирует The Verge.
Однако эксперты, не обременённые коммерческими обязательствами перед Samsung и Google, гораздо менее оптимистичны. В отличие от лояльных обозревателей, живущих за счёт обслуживания интересов крупных брэндов, они говорят, что не поставили бы Watch4 выше 5-ти баллов, тогда как за предыдущие устройства на базе TIZEN OS смело ставили 8 и даже 9 баллов. Мы не будем повторять все проблемные аспекты очередной "коллаборации" Samsung и Google, поскольку вы можете прочитать об этом в наших предыдущих публикациях, но отметим лишь главное: без собственной операционной платформы и набора сервисов ни один из крупных производителей электроники не может считаться полноценным игроком и уж тем более не имеет права заявлять о наличии "собственной экосистемы". Ориентированные на Google производители и обленившиеся разработчики приложений убивают такое понятие как "честная конкуренция", что ведёт сектор потребительских электронных устройств в застойное болото.
Опять же отметим действия Google в продвижении своих интересов посредством манипулирования своей поисковой системой. Те статьи в интернет-СМИ, где не просматривалось восторженных воплей относительно Galaxy Watch4, быстро исчезали из поля зрения поисковика Google. После того, как стало известно о множестве "неудобных фактов", все результаты запросов типа "Galaxy Watch4 problems" почти всегда выводили нас на хвалебные обзоры и откровенно рекламные публикации.
Лишь приложив немало усилий и потратив изрядное количество времени, вы можете добраться до более-менее объективных источников, чтобы составить представление об истинном положении дел.
Комментариев нет:
Отправить комментарий