По данным аналитической компании Traqline, корпорации Samsung Electronics в 3-м квартале принадлежало 19,3% американского рынка бытовой техники. Если же оценивать общие продажи за первые 3 квартала, то доля Samsung составляет 18,9%.
Годом ранее, в 3-м квартале 2016-го, Samsung занимал 16,8%, а за весь 2016-й год охватил 17,3% американского рынка.
Наибольшей популярностью в США пользуются холодильники и стиральные машины Samsung. В сегменте премиальных холодильников (за счёт серии Samsung Family Hub 2.0) в 3-м квартале Samsung занял 22,1% рынка.
Стиральные машины Samsung заняли 20% соответствующего сегмента рынка, несмотря на давление со стороны Комиссии по международной торговле США (ITC), пытающейся обложить огромным налогом южнокорейскую бытовую технику по требованию терпящей крах американской компании Whirlpool.
Кстати, на днях бизнес-портал The Investor сообщил, что Whirlpool теперь пытается сагитировать членов ITC повысить налоги на ввоз не только стиральных машин, но и пылесосов производства Samsung и LG.
Некоторые горе-эксперты в связи с этим поспешили посоветовать Samsung купить американские предприятия по выпуску бытовой техники. Однако они даже не в курсе, что Samsung уже владеет калифорнийской компанией Dacor (специализируется на выпуске элитной кухонной техники), а покупать отделение бытовой техники компании General Electric (GE) южнокорейцам запретило антимонопольное ведомство США под предлогом того, что Samsung "и так имеет большую долю на рынке". В результате GE оказалась в руках китайцев...
Samsung tops US home appliances market in Q3
Samsung Electronics remained as the leading player in the US home appliances market in the July-September period, ranking No. 1 for the sixth consecutive quarter.
Citing the data compiled by industry tracker Traqline, Samsung Electronics said it accounted for 19.3% of the US market in the third quarter in terms of sales. It accounted for 18.9% of the market for the January-September period.
The third-quarter performance marks an increase from 16.8% posted a year earlier, Samsung added. The Korean tech giant’s market share came to 17.3% for all of 2016.
Samsung said its refrigerators and washers continued to expand their presence in the United States. The company said its refrigerators posted a market share of 22.1% in the third quarter on the premium models.
Samsung‘s washers also took up 20% of the U.S. market helped by the popularity of FlexWash products, standing as the No. 1 player in the segment for the fifth consecutive session.
Whirlpool may expand safeguard petition to vacuum cleaners
New research warned on Oct. 29 that Whirlpool Corp. may expand its safeguard petition against South Korean rivals to include vacuum cleaners.
Acting on a petition submitted by Whirlpool, the U.S. International Trade Commission determined earlier in October that imports of large residential washing machines built overseas by Samsung Electronics Co. and LG Electronics Inc. were damaging the local industry.
A report published by the Korea Electronics Association said Whirlpool may request the U.S. authorities also investigate imported vacuum cleaners, a product which is a crucial source of profit for the company.
The home appliances giant takes up 25 percent of the U.S. market. It produces 570,000 units annually, accounting for more than half of U.S.-produced vacuum cleaners.
Whirlpool‘s washers account for around 5 percent and 2 percent of the global and local markets, respectively.
The report urged Korean firms to closely watch Whirlpool’s move and recommended they consider acquiring U.S. producers to avoid potential trade disputes, taking a cue from China-based Haier Group‘s purchase of General Electronics’ home appliances business.
Комментариев нет:
Отправить комментарий